Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 08 2019, 9:18 Předmět:
ZdenekHQ napsal(a):
Nech tu baterku přes noc odpojenou od nabíječky a změř znovu napětí. Jak spadne znovu na těch cca 12V, tak je KO. Dobrá drží přes 13V.
Blbost. Víc jak 12,5-12,8V V KLIDU BEZ PŘIPOJENÝ NABÍJEČKY nemá žádná Pb baterka. Beru stav aspoň půl hodiny po skončení nabíjení, když z desek zmiznou všecky bubliny plynů a srovnají se potenciály. Právě překročení hranice 13V je známkou toho, že do baterky teče proud a že začíná probíhat nabíjení. Hranice pro určení definitivní mrtvolky je právě hodnota 12V v klidu - pokud 6-článková baterka po nabití a nějaký době "odstátí" nemá víc jak 12V, je bohužel pozdě na cokoliv záchrannýho a nezbejvá než cesta směr výkup. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá únor 08 2019, 11:14 Předmět:
Karle asi se budeš divit, ale mám tady v práci VRLA baterie pro UPS (Panasonic) a ty mají nabité 13V. Fakt.
No a pak mám několik let starou Yuasu 12V 14Ah moto...po nabití to rychle spadne na 12,6V a během pár týdnů to padá rychle na 12V. Baterka sama od sebe pořád plynuje, respektive když ji 1x za den nakloním tak vyletí od spodku elektrod bubliny. Kupoval sem ji jako funglovku, nenalitou. Koupil elektrolyt 32bé, nalil, nechal pár hodin a nabil. A takhle se chová už od novoty.
Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: pá únor 08 2019, 11:44 Předmět:
Bych se s tím nějak nepáral, je to jen baterka a natlačil do ní co jde. Moje zkušenost je taková, že pokud jde proud pořádně do ní, tedy řádně dobít, jde pak i zní a je OK. Pokud mám nabíječku na max. a do baterie leze max. 1 - 2 A tak KO.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá únor 08 2019, 12:21 Předmět:
Ty desetinky (při pokojové teplotě) se můžou lišit podle technologie, ale obecně se podle nich dá poznat docela dost.
Rekordman je Yuasa, co držela 13.2V (možná i víc). Ono to samozřejmě po pár dnech trošku spadne, ale obecně vzato by se měla alespoň den či dva ta hodnota držet těch Karlových 12.8V a více. Ale to se týká novýho aku.
Skočil jsem do dílny a změřil jednu Yuasu, co tam leží po nabití asi 14 dnů. Má 12.85V. U té jsem v klidu, ta je v kondici. Ale stará je určitě víc jak 5 let. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: pá únor 08 2019, 12:53 Předmět:
Nakadah napsal(a):
Kupoval sem ji jako funglovku, nenalitou. Koupil elektrolyt 32bé, nalil, nechal pár hodin a nabil. A takhle se chová už od novoty.
V minulosti jsem řešil tenhle problém a dověděl jsem se,že je rozdíl jak zprovoznit nenalitou nabitou a nenalitou nenabitou. . Ona ne že by byla nabitá bez elektrolytu,ale byla nabitá před vypuštěním. Podrobnosti už si nepamatuji. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Sep 28, 2013 Příspěvky: 884 Bydliště: Praha- východ
Zaslal: pá únor 08 2019, 17:07 Předmět:
EKKAR: To víko se nedá vypáčit, jeho okraje se mají snahu odlamovat, ani nemá snahu se pohybovat. Jako když je přilepené.
Nabíječka ráno ukazovala ukončení nabíjení tak jsem jí vypnul. Mohlo se tam natlačit tak 24-30Ah. Teď po příchodu z práce jsem jí opět zapnul opět v "moto" módu 0,8A.
BOBOBO: Jak to myslíte pohádka o červené?
Baterku jsem prosvítil halogenem, elektrolytu je tam dost (i když články u + a - by asi chtěly mírně dolít).
EDIT:
Tak je to v háji. Co jsem teď s hrůzou zjistil (včera jsem si toho nevšiml, to bych jí vůbec nebral domu) - že jsou její boční stěny nafouklé... Takže jí jen zkusím opět dobít a když třeba po několikadenním odstání nenatočí motor tak půjde do sběru...
Založen: Sep 28, 2013 Příspěvky: 884 Bydliště: Praha- východ
Zaslal: pá únor 08 2019, 17:33 Předmět:
Jinak kód té Boschky je:
C5C417162 1123
536243
Můžu se zeptat, s jakými autoakumulátory máte nejlepší zkušenosti co se týká životnosti a kvality?
V autě mám BANNER Starting Bull 55Ah je tam teď na měsíc přesně rovných 10 let, do -5 st C startuje v pohodě, ale příjde mráz třeba -10 a to už ráno nemá šanci otočit, jen škytne. Dobíjím jí vesměs pravidelně, ale už prostě pomalu končí no.
Auto potřebuju pro jízdy do práce, takže na ní musí být spolehnutí.
Uvažuju o té samé, furt se ještě dělají . Nebo máte další jiný tip?
Díky moc..
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31967 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 08 2019, 17:46 Předmět:
foxrider napsal(a):
...
Můžu se zeptat, s jakými autoakumulátory máte nejlepší zkušenosti co se týká životnosti a kvality?
V autě mám BANNER Starting Bull 55Ah je tam teď na měsíc přesně rovných 10 let, do -5 st C startuje v pohodě, ale příjde mráz třeba -10 a to už ráno nemá šanci otočit, jen škytne. Dobíjím jí vesměs pravidelně, ale už prostě pomalu končí no.
...
Tak se toho drž a kup další stejný značky. Mám stejnou zkušenost, za mne Banner je lepší než celej Boš i Vatrou dohromady. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6075 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: pá únor 08 2019, 18:11 Předmět:
foxrider napsal(a):
tomasjedno: Ano, při promačkání stěn silou je slyšet jak odfuky funí.
Já se ale neptám na funění při přefukování z jedné komory do druhé. Ptám se na centrální odfuk.
Nemám sice konkrétní zkušenost s Boschkou, ale u poslední Varty, která mi přišla pod ruku, byl centrální odfuk zašpuntovaný z výroby (asi kvůli dopravě) a nešťastný uživatel ji zašpuntovanou vrazil do auta. Celkem nic moc se nestalo, ale nějaká slza elektrolytu si našla cestičku ven.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6546 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá únor 08 2019, 18:11 Předmět:
Nám se některé mrtvé AKU podařilo oživit. Psal jsem tu, co třeba prováděl brácha. Rychlonabíječka, naplno spíše na start, 17V při zátěži pár ampér, dejme tomu 5. Normálně připojil, napětí nezájem, něco bere, dobrý. Tak ji nechal třeba tři dny, zapomněl na ni. Kupodivu se nikdy nic nestalo a většina funguje.
Založen: Sep 28, 2013 Příspěvky: 884 Bydliště: Praha- východ
Zaslal: pá únor 08 2019, 18:18 Předmět:
tomasjedno: Jo, ty myslím, ven ústí dva vývody na každém boku jeden - ať zacpu jede nebo druhý vývod, vždy to na druhé straně fučí ven.
Jinak tady je jak ta nabíječka funguje : teď je u 4, tak nabíjení U= konst.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.