Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Při smyku vymáčknout spojku ?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17738
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st únor 06 2019, 15:33    Předmět: Citovat

No já měl zimáky na Škůdce 120 hned po plyšáku a pak už na všem. Ale zjistil jsem dóóst podstatnou věc. Zimáky starší 4 let i když mají ještě spoustu vzorku, tak se na namrzlý silnici chovaj jak kanady brusle. Konkrétně Fuldy, neskutečně ztvrdnou a chovaj se hůř než letní. Tak jsem je dodrbal v létě.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: st únor 06 2019, 16:03    Předmět: Citovat

U auta zo zadnym nahonom vymacknut spojku a volantom zrovnat smer auta. Typicky lada z lahkym zadkom. (tam sa nic robit neda len to zrovnat. Smer uz nezmenite (bavime sa o nahodnom smyku nie kontrolovanom)

U predneho nahonu ROZhodne spojku NEvyslapavat, volantom a rucnou brzdou zkorigovat smer noha dole z plynu na brzdu nestupat, odvazlivci mozu plynom dosiahnut ze auto pojde kde chcu.

Kto jazdi predvidavo, proste pouzije brzdu a zastane Smile

Treba si to niekde nacvicit a zistit ako sa prave jeho auto chova.

Najlepsie sa je takymto veciam vyvarovať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6064
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: st únor 06 2019, 17:51    Předmět: Citovat

Atlan napsal(a):

Najlepsie sa je takymto veciam vyvarovať.
Když ono to někdy nejde - to by se člověk ochudil o úžasné pištění spolujezdkyně při vybírání zatáček řízeným smykem Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31835
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st únor 06 2019, 23:41    Předmět: Citovat

Osobní zkušenost - některý spolujezdkyně při nekonvenčním nájezdu do zatáčky nepiští, ale sprostě nadávají - kolikrát hůř než Vašek Danhard ... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6064
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt únor 07 2019, 0:05    Předmět: Citovat

Takové si ovšem do svého kočáru neberu Very Happy
Občas vezu taky zeťákovu máti (= dceřinu tchýni), a ta si v kritických okamžicích dodává odvahy výkřikem JUPÍ! Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jogo9



Založen: Nov 23, 2014
Příspěvky: 364

PříspěvekZaslal: čt únor 07 2019, 1:30    Předmět: Citovat

Atlan napsal(a):
.....a rucnou brzdou zkorigovat smer....

a už len dúfať, že lanka vedú dozadu Very Happy

Snáď ani jednoznačný návod neexistuje -je to vecou každej jednej situácie a citu.. Ja u predného návodu (nedotáčavé) preferujem rozumné pridanie plynu spolu s jemným pootočením volantu od smeru šmyku -aby auto hrabaním zmenilo smer = sa zo šmyku "vyhrabalo" -ak vôbec je šanca dráhu zmeniť -a čas a stav stresu to dovolí posúdiť.. Voľakedy mi to dokonca zachánilo krk -keď som na suchej ceste náhle naletel v horskom prechode na široký ľadový jazyk stekajúcej vody šikmo cez cestu zo svahu.. Po skorigovaní "vyhrabaním sa" som vyletel na opačnom konci z toho síce celý stvrdnutý a zelený -ale celý a zdravý.. U zadného náhonu (pretáčavé) tak isto pridaním plynu kontrolovane zmeniť smer. To ale asi pre skúsených.. Možno je niekedy lepšie sa len rýchlo prežehnať..

Často sa šmykom točím na mieste, ak sa potrebujem otočiť o viac stupňov na malej ploche -pricúvnem, zatiahnem v tom zadnú ručnú, a pri otočenom volante a spiatočke šliapnem na plyn -aj si pochutím, aj nestrácam čas postupným crcaním sa vpred vzad. Na jednotku to ide tiež, ale horšie, no vždy chce to mať pod sebou určite šmykľavo -ak nechcem odísť na ráfoch..

Ak veziem moju polovičku, a má neakceptovateľné námietky, obyčajne ju poprosím, nech si ona šoféruje tam vpravo, ja sa jej do toho starať nebudem -a mňa tiež nech neruší -a je kľud -ešte sa aj zasmejeme.. Ale inak musím dodať, že je to jediný vodič, pri ktorom nemám problém ako spolujazdec, v akejkoľvek premávke zavrieť oči a pokojne si bezstarostne pospať.. Viem, že zobudiť ma môže len veta: myslím že sme zablúdili Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6080
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: čt únor 07 2019, 4:20    Předmět: Citovat

Tak na zpátečku jsem to ještě nezkoušel a přitom je to v každým americkým filmu Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31835
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt únor 07 2019, 4:36    Předmět: Citovat

Na zpátečku se otočit s předohrabem - to jde i na suchu, jen to stojí spálenou gumu. Na sněhu-kluzku to provozuju radši než pocukávání dopředu-dozadu, jen je potřeba mít na paměti, kam ujíždí čumák auta, aby do něčeho nenarazil bokem. Přeci jen se to auto v ten moment chová jako kyvadlo s přibližně půltunovým závažím na konci ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt únor 07 2019, 7:16    Předmět: Citovat

Zasejen dokola kecy . Michelin tiskově prohlásil před rokem , že zimáky jsou obchodní chimérou -bylo ZDE sic! rozebíráno . Pochopitelně nabízejí celoroční . No ty jsme montovali běžně před 50ti lety .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31835
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt únor 07 2019, 9:13    Předmět: Citovat

Mišelín si může tvrdit co chce - stačí porovnat brzdnou dráhu mezi gumama letní/celoroční/zimní na různejch površích a za různejch teplot. A je jasný, že v žabožroutskejch podmínkách mimo Pyreneje a Alpy si s těma celoročkama klidně vystačej, pokud nebudou vyjíždět v době, kdy u nich (občas) chumelí. Já kdybych nepotřeboval bejt denně mobilní a vždycky měl možnost se kamkoliv dopravit hromadnou dopravou, tak bych s celoročkama vystačil taky - ale vono to tady, kam autobus nepřijede už když napadne jen o maličko víc bílýho svinstva než je potřeba na blokádu Prahy, je bez vlastního, trvale vyjetí schopnýho vozidla dost na k0k0t.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt únor 07 2019, 9:18    Předmět: Citovat

Zase motáš dokola kokotiny . Jezdily jsme v dobách , kdy bývalo 2-3více sněhu a tima byla minimálně o měsíc delší na diagonálách a vše šlo . No a jestli si někdo myslí , že nákupem zimáků se mu dostalo jezdit v zimě jako v letě , tak je to normální magor . No vůbec nemíním tvé nesmysly stavět proti názorům technických hlav .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18667
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt únor 07 2019, 9:20    Předmět: Citovat

PS lopata s řetězy byla NORMÁLNÍ a základní zimní výbava .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15515
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt únor 07 2019, 9:40    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Zasejen dokola kecy . Michelin tiskově prohlásil před rokem , že zimáky jsou obchodní chimérou -bylo ZDE sic! rozebíráno . Pochopitelně nabízejí celoroční . No ty jsme montovali běžně před 50ti lety .

No a odkaz na tyto kecy nemáš?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt únor 07 2019, 11:47    Předmět: Citovat

V určitých situacích jsou v zimě letní lepší, než zimní.
Jo, a viděli jste video s známým závodníkem rally (pochopitelně jsem jméno zapoměl) že na sněhu a ledu zastaví bez ABS a hodný kus dříve. Je to na hranici, než začne zabírat, umí to tak procento lidí, ale zde jich asi bude mnohem víc"-))) Mimochodem, moje bawo má funkci která předvídá kdy ABS začne blbnout a snaží se tomu předejít. 20 let stáří.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: ne duben 28 2019, 22:11    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Pridanie plynu by mohlo auto s prednym nahonom vytiahnut z pretacaveho smyku, ale osobne to vyskusane nemam. Zatial som to vzdy podchytil v zaciatku a vyriesil volantom.

Vraj v Rakusku je skola smyku povinna pre kazdeho vodica. Myslim, ze by to nezaskodilo ani u nas. Asi by som si to mal tiez vyskusat.


To já to vyzkoušený mám a funguje to Wink ... Jel jsem takhle s předním náhonem začátkem jara po nějaký silničce třetí třídy, kdy byly ještě uježděný koleje (už většinou na asfalt), většinou se dalo jet v nich, ale místama jsem tím zledovaťelým sněhem drhnul o spodek a když už to bylo hodně a chtěl jsem vyjet z kolejí(jel jsem tak 40-50km/h na trojku), okamžitě jsem se "zlomil" tak o 50-60° a kdybych (současně s pohotovým kontra volantem) nepodřadil do záběru na dvojku, už bych to na tý úzký silnici asi nesrovnal (ty koleje mi pak zas trochu pomohly se srovnat, stejně jako ubrání plynu po srovnání zpomalit bez dalšího smýkání...).


Jinak obecně to vyřazení spojky je takový "amatérsky univerzální pravidlo", pro spoustu řidičů asi dobrá rada, profesionál to ve většině případů/smyků neudělá...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund