Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1282 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: ne únor 03 2019, 22:43 Předmět:
starsie auta, nespanikarit a nestat nonstop na brzde - hlavne ked pocitite ze vsetky kolesa stoja a ABS si to nestihlo vsimnut, potom uz ten system nema ako zistit ze auto sa este hybe a kolesa stoja (osobna skusenost na Fabii). Potom uz len robit ABS osobne
co sa tyka novych aut, zistil som ze je tazsie ho dostat do smyku, a snazi sa to robit kadeake kusy len aby to nesmykalo, ale ako sa k tomu postavit z pohladu vodica...
superb najnovsi, kruhac cerstvo zasnezeny, isiel som asi 20 , slapol som na brzdu a cakal kedy ma zastavi obrubnik, nekonalo sa nic z elektorniky, myslim ze ani ABS nestihlo kopat, ale isiel som pomaly tak som to extra neriesil a len s nohou na brzde (automat) som pockal az zastavi (nastastie ani opretie o obrubnik sa nekonalo). Nasledne som si na prazdnom parkovisku skusal co to dokaze a teda ziadna slava, sneh je sneh bolo to fakt na suchtanie sa malou rychlostou.
na O3 som na smyklavej ceste v prudkej zakrute uz pocitil ze to nieco robi, snazilo sa mi to drzat volant (nenutene ale predsa), a este neviem co, ale na starsom aute bez kadejakych vychytavok by som bol minimalne v smyku, toto ma len upozornilo ze to uz bolo za hranou kam by som uz nemal ist.
teraz ako spolujazdec na 3008, ujazdeny sneh + nejaka kasa? zrazu necana zatacka, slapol na spojku a brzdu a tiez iba cakal co sa bude diat, nastastie neslo nic v protismere a nic ine ako pockat sa nedalo, na pristrojovke svietili snad vsetky bezpecnostne svetielka
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: po únor 04 2019, 0:11 Předmět:
Všechny kola se samy od sebe nikdy nezastaví. Pokud už se Ti to povede, je ve Tvým vlastním zájmu je zase roztočit, pokud tedy netoužíš po neovladatelném sáňkování.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15490 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po únor 04 2019, 7:01 Předmět:
rnbw napsal(a):
Brzny clovek nema na podradovanie cas, potrebuje obe ruky na volante a nohu na plyne.
Normální řidič (s praxí) podřazuje vždy zavčas, hlavně před zatáčkou. A o těch dvou rukách na volantě je to tak, že opravdu záleží na tom, kde je tam má!
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6450 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po únor 04 2019, 12:37 Předmět:
Ono se to řekne nestát na brzdách, když to klouže. Dnes jsem nevyjel k domu, teda vyjel bych asi, ale žena trojčila. Takže jsem se sunul dolů různě naštorc atd. A člověk se musí donutit sundat nohu z brzdy, aby se to chytlo a srovnalo. Nedivím se třeba na videích, že lidi stojí na brzdě a jedou.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31641 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po únor 04 2019, 20:21 Předmět:
Nejmodernější verze ESP nebo jak se tomu teď nadává to umějí. Podmínkou je automatická převodovka, která v takovým případě taky zároveň podřazuje stejně jako to udělá v jízdě ve smyku zkušenej řidič. Ty samý automaty už dneska taky umějí (aspoň v režimu "SPORT") taky podřazovat s meziplynem, aby změna byla co nejrychlejší a nejplynulejší - to automaty ještě před takovýma 10 lety neuměly, možná ještě tak ty ve Formuli 1, ale ty na běžný silnice na podobnou vyfikundaci teprve čekaly ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31641 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po únor 04 2019, 20:26 Předmět:
Tam (myšleno u těch automatů) už ale jaxi taxi ani není CO vyšlapávat, nemyslíš? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak schválně jsem dnes vystřídal dvě auta. Jedno s docela vyspělým ESP karavinami druhé jedno mající pouze ABS.
U toho s ESP je při smyku snazší zmáčknout spojku. Ono se to dlouho tváří jako v pohodě v pohodě a pak když to elektronika nezvládne už člověk moc nenadělá. Naopak v tom bez stabilizace člověk od počátku ví s čím má tu čest a dokáže pomoci plynu a volantu taky slušně "stabilizovat" _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31641 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po únor 04 2019, 20:58 Předmět:
A a a vo vo vo vo vo tom to celý je. Auto osazený vychytávkama jede od sucha přes mokro, lehce nasněžíno až po hlubokej smekavej nános sněhu furt jako po kolejích, občas zabliká varovnou kontrolkou. Navyklej řidič, kterej zpohodlní tím, že všecky problémky až problémy za něj běžně vyřeší vyspělá elektronika se pak v situaci, kdy to ta elektronika přestane stíhat lekne a zpanikaří - protože díky rychlosti elektroniky i rychlosti toho, jak bleskově "odstoupí ze zápasu" už mu nezbyde na nějakou reakci žádnej tolik potřebnej čas. Naopak v autě bez berliček jede každej volně jen do prvního citelnýho podklouznutí - pak prostě vyplašenej tím smeknutím zpozorní a následně taky zpomalí nebo aspoň změní styl jízdy. Na případnou větší nebo menší ztrátu adheze pak takovej řidič reaguje s mnohem vyšší pozorností a tudíž i mnohem rychlejc, než ten nepřipravenej lenoch, spoléhající se na vestavěný podpůrný systémy ... Podle mě prostě problém tý elektroniky je z velký míry způsobenej i tím, že při svým "převzetí velení" nevaruje řidiče dost důrazným způsobem před hrozícím nebezpečím - nějaká blikající kontrolka je s prominutím na h0vn0, protože ji řidič může naprosto ignorovat. Kdyby mu zároveň s jejím rozsvícením nějakej mechanismus pořádně zadrnčel volantem do paprčí jako varování, asi by to mělo lepší oučinky ... Takhle se na to prostě sere a sere a dál se to tlačí až na doraz - až to už prostě elektronika odmítne za řidiče vyžírat a odpojí se ...
A navíc zkušenej řidič umí jet i v částečným smyku, kdy kola prokluzujou nebo auto chodí do zatáček bokem - elektronika tyhle situace jednoduše vyhodnocuje jako havarijní a zasahuje takovým způsobem, aby auto zpomalila až úplně BEZPEČNĚ zastavila. Zkušenej řidič ale v takový chvíli poměrně klidně pojede dál. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6450 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út únor 05 2019, 14:15 Předmět:
To je právě to ono jezdit správně tak, aby nic neblikalo, ale rychle. Nebliká mi to furt, spíš vyjímečně, ale ASC prostě občas bliká, ale to vím, že to není korekce směru, ale jen protiskluz.. Prostě na to nejsem zvyklej, jezdil jsem bez toho a vím co zadokolka umí, i když opravdová čtyřkolka je daleko zákeřnější. Škoda že vypnutím ASC se vypne i DSC, teda asi jo. Ale když jsem zkoušel na sněhu, co dokážou ti asistenti, tak to bylo neskutečný. Čerstvě napadaný, nebo ujetý a jak po kolejích. Ale potom už to nejde chytit, teda zkušený řidič ví, co ještě může pomoct, většina je v hajzlu.
Ted jak nasnezilo jsem jezdil s CLK, manual, zadohrab. Do uklouzanyho kopce stacilo vypnout ASR a trosku za to vzit (s citem samozrejme) a dorovnavat. Vyjelo to celkem v pohode.
Kdyz to hodne klouze, staci cit v noze, a davkovat plyn tak, aby to nebylo ani moc v zaberu, ani moc nebrzdilo...
Horsi to bylo s VW, ktery, ac s 4x4 (opravdovym, permanentnim) sice kopec vyjede skoro s prstem v nose, ale dolu je to horsi - profil 255/45 R18 a 2400kg a jsou z toho paradni sanky
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.