Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Při smyku vymáčknout spojku ?
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 19:54    Předmět: Při smyku vymáčknout spojku ? Citovat

Stále ještě platí, že při smyku se má vymáčknout spojkový pedál ? Nevyřadí se tím ale z funkce stabilizační systémy moderních aut (EPS, ESR atd.)?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33753
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 20:12    Předmět: Citovat

Stabilizacne systemy pracuju s brzdami, tak by to malo byt jedno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kovar



Založen: Oct 03, 2010
Příspěvky: 1688
Bydliště: Letohrad (Východní Čechy)

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 20:23    Předmět: Citovat

Nedávno jsem podobnou situaci probíral s kolegou v práci a došli jsme k docela zajímavému závěru. Amatéři se spoléhají na veškerá doporučení a vybavení moderních automobilů. Profíci cítí auto "s prominutím" svým zadkem a žaludkem! Very Happy
Zatím je to nejlepší senzor který znám.

_________________
Lepší vrabec v hrsti nežli blechy v srsti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mirda



Založen: May 14, 2004
Příspěvky: 597
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 20:41    Předmět: Citovat

Spojku vyšlápnout aby nechcípl motor pak už asistenti nefungujou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15490
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 20:43    Předmět: Citovat

dvorak napsal(a):
Stále ještě platí, že při smyku se má vymáčknout spojkový pedál ?
Smyku je lepší předcházet, tzn. když si nejsi jistý, jestli to ubrzdíš, tak podřadit, zpomalit motorem a potom s jistotou vyzkoušet brzdy. No a pak už vidíš, jak si můžeš dovolit šlápnout na plyn. Jet jako posranej na povrchu, kde nemáš jistotu bezpečného zastavení, není ostuda. Spojku můžeš mačkat jen, když chceš jet bez záběru motorem, např. se zadním náhonem do zatáčky na sněhu se schovaným náledím a hlavně aby toi to nechcíplo. Na normálním autě by měly brzdy učinkovat na obou stranách stejně, smyk ti dělá většinou jen záběr hnaných kol do zatáčky, takže by stačilo ubrat plynu. To jsou ale jen teorie, které si spravíš praxí na větší ploše (staré parkoviště, letiště atd.).
Takže doplň otázku s informací o kterou hnanou nápravu se jedná.


Naposledy upravil p32 dne ne únor 03 2019, 20:44, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1520
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 20:43    Předmět: Citovat

kovar napsal(a):
Nedávno jsem podobnou situaci probíral s kolegou v práci a došli jsme k docela zajímavému závěru. Amatéři se spoléhají na veškerá doporučení a vybavení moderních automobilů. Profíci cítí auto "s prominutím" svým zadkem a žaludkem! Very Happy
Zatím je to nejlepší senzor který znám.

Říká se tomu prdelní nerv.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15490
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 20:44    Předmět: Citovat

Nebo jet jak posranej (ale bezpečně). Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6450
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 21:23    Předmět: Citovat

A co my s automatem. Zařadit neutrál, prý, ale to se těžko stihne. Ale ti asistenti docela fungují, i když...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15490
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 21:34    Předmět: Citovat

Si myslím, že s automatem jste na tom lépe v případě "úleku". Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4207
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 21:44    Předmět: Citovat

moje zkušenost je že záleží na tom o jaký smyk jde. A citlivá práce s plynem dokáže pomoct autu které ztrácí trakci. Je to ovšem o pevných nervech. A hlavně po zvládnutí manévru si nemyslet, že už to mám za sebou a povolit s ostražitostí. Zažil jsem po neudržované silnici poprašek sněhu a pod ním led. A špatně naklopené zatáčky. Jel jsem max 40kmh a zvládnul jsem na cca 3 kilometrech opakovanou ztrátu trakce a začínající smyky. a sto metrů před udržovanou silnicí, jsem polevil v ostražitosti a sešlápl spojku v tu chvíli mě začal předjíždět zadek a než jsem zareagoval byl jsem napříč silnicí a zadní kola v příkopu. Naštěstí jsem brzo sehnal traktor, který mě vycuknul a říkal to už jste dnes sedmý .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6450
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 21:45    Předmět: Citovat

Že nechcípne motor. S bawem se zadním pohonem se všemi systémy se ani nebojím, fakt to zvládne moc. Jo když jsem jezdil se starším, jenom ABS, to byla větší sranda:--))
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 21:55    Předmět: Citovat

A kdo to aspoň trošku umí si naopak může přidat plyn respektive podřadit a přidat plyn (aby dostal do motoru točky a tím z něj i dostatek krouťáku) a začít smyk aktivně vybírat... Ale na to už je potřeba mít něco odklouzanýho - což je nutně platný pro předohrab i zadokolku. Akorát s odlišným pohonem se to dělá u každýho jinak, i když přední kola do kontra se dávají (skoro) vždycky ... Vykopnutá spojka má za úkol v případě panickýho brzdnýho manévru ve smyku odpojit motor od kol a tím zabránit při zablokování hnací nápravy zhasnutí motoru a tím přerušení funkce posilovače brzd, řízení atd. Kdo se ovládne a nezpanikaří a nebude i ve smyku stát na brzdě jak na rejči, ten spojku vykopávat nemusí - protože mu zajistí přenos výkonu na kola a tím i aspoň částečnou aktivní ovladatelnost kcháru. Ale jak říkám, MUSÍ SE TO UMĚT. Tudíž nejlíp začít "blbnout" na nějakým velkým parkovišti bez obrubníků, na čerstvě napadaným sněhu, daleko od ostatního provozu ... Pak po zvládnutí základního smyku (vyvolání i vybrání) se dá blbnout i na silnici - nejdřív mimo provoz, opravdu pokročilej blázen to může dělat i v provozu - když si bude jistej, že tím nikoho dalšího nevohrozí. Mně osobně a mojí rodině moje "smykový blbnutí" už minimálně jednou kompletně zachránilo kejháky - když došlo v rychlosti zhruba 100km/h "tacho" k tomu nejhoršímu, ruce i nohy "věděly samy co maj dělat" = havarijní smyk jsem vybral natolik, že auto nevyletělo ze silnice ani nevybočilo do jinýho jízdního pruhu a nakonec se bez kontaktu s čímkoliv okolo zastavilo asi metr od krajnice, bez sebemenšího zranění nás uvnitř a bez dalšího poškození, než který způsobilo ten smyk (a málem těžkou havárii) - u mojí tehdejší "emkový šáde" mi totiž praskla pravá zadní poloosa těsně nad závitem držícím brzdovej buben a pravý zadní kolo se při jízdě "odebralo na samostatnou oběžnou dráhu"... A ano, tehdá jsem spojku měl celou dobu vykopnutou až na podlahu ... já si totiž celou dobu naivně myslel, že mi "jen" bouchla guma.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33753
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 22:07    Předmět: Citovat

Brzny clovek nema na podradovanie cas, potrebuje obe ruky na volante a nohu na plyne.

Inak aj ked mam predny nahon, dostal som zatial vzdy pretacavy smyk. To bude asi tym, ze zadok je lahky, lebo tam nie su dvere Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 22:14    Předmět: Citovat

A co jinýho jsem napsal?
EKKAR napsal(a):
A kdo to aspoň trošku umí si naopak může přidat plyn...
Ono těch co aspoň trošku umí zas tak moc není ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33753
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne únor 03 2019, 22:19    Předmět: Citovat

Pridanie plynu by mohlo auto s prednym nahonom vytiahnut z pretacaveho smyku, ale osobne to vyskusane nemam. Zatial som to vzdy podchytil v zaciatku a vyriesil volantom.

Vraj v Rakusku je skola smyku povinna pre kazdeho vodica. Myslim, ze by to nezaskodilo ani u nas. Asi by som si to mal tiez vyskusat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 1 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund