Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Konečně důkaz k čemu vede "daunsajzink"
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6061
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 19:35    Předmět: Citovat

PeteBurns napsal(a):
...to by nebolo tomasjedna alebo forbiddena, aby mu neliezli do rici .
Už tě ty de.ile do ní někdo nakopal s rozběhem? Jestli ne, tak rád posloužím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 19:35    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Na starejch vstřikovacích čerpadlech bejvávalo mechanický tlačítko označovaný jako "zimní start" - po jeho zaaretování čerpadlo dávalo až do prvního aktivního sešlápnutí plynu vyšší než volnoběžnou dávku nafty. Po naskočení motoru a prvním ťuknutí na plynovým táhle tlačítko vyskočilo a volnoběh spadnul zpátky na původně nastavenou hodnotu

...tak.Zase špatně Wink To tlačítko šlo zamačknout jen pokud byla befelpáčka čerpadla cca v jedné třetině chodu tý páčky.Pokud se ubral plyn pod tu jednu třetinu, vyskočila startovací dávka.To bylo u čerpadel Motorpal 2444 a jím podobná.Crystaly měli automat, jak zde bylo napsáno.Třeba V3S nebo S5T měli na čerpadle kyvnou páku a přes ocelovou strunu v bowdenu se ovládala z kabiny.

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 19:37    Předmět: Citovat

Trochu zpět jsem psal o rozhozených motorech BMW, které jsem viděl i na nich něco dělal. Po cca 200kkm byli ve válci ještě vidět stopy po honování-klasický litinový blok. Můj motor, nedávno 300kkm, když jsem dělal rozvody, naprosto OK. A je to Alusil. Tak mně furt to ředění nějak neštymuje, i když se samozřejmě o tom píše.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 20:11    Předmět: Citovat

Bylo myšleno hlavně studenej motor provozovanej na krátký vzdálenosti.Jinak je to samozřejmě OK.U tepleho motoru stačí benzin zplynovat a problém neni.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 20:24    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Už tě ty de.ile do ní někdo nakopal s rozběhem? Jestli ne, tak rád posloužím.

Ani nie, ty ko.ote, nejako sa to zatial nikomu nepodarilo Wink Ale kludne posli SZ s adresou, zastavim sa aj u teba, budes mat aj ty moznost, uvidime co zvladnes Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 20:44    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
...U VZNĚTOVÉHO motoru se nic nezapaluje, proto vznětový. To jen na vokraj Smile
Dýzlák je spalovací motor, palivo v něm hoří, tudíž se musí nějak zapálit - to že dochází k SAMOVZNÍCENÍ ještě neznamená, že to není druh zapálení. Palivo se zapaluje samo právě tím, že se v rozprášeným stavu dostane do prostředí, který má podmínky pro jeho samovolný vznícení. Nejpřesnější by asi bylo označení, že zážehák je S CIZÍM ZAPALOVÁNÍM, kdežto dýzl se SAMOVOLNÝM. Zažitá terminologie je taková jaká je.
PeteBurns napsal(a):
...zvysena startovacia davka paliva nema absolutne nic spolocne s bohatostou zmesi Wink ...
Co slovo, to perla. Zvýšení vstřikovaný dávky versus stálej objem vzduchu nasátýho do válce nezmění směšovací poměr alias bohatost spalovaný směsi. To by němej neřek ani kdyby mu hubu rozbil, vskutku ... Už zbejvá jen to o tý placatý Zemi nesený 4 slonama stojícíma na hřbetě obří želvy a demagogie bude asi kompletní ...
Sandal napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Na starejch vstřikovacích čerpadlech bejvávalo mechanický tlačítko označovaný jako "zimní start" -...
...tak.Zase špatně Wink To tlačítko šlo zamačknout jen pokud byla befelpáčka čerpadla cca v jedné třetině chodu tý páčky.Pokud se ubral plyn pod tu jednu třetinu, vyskočila startovací dávka.To bylo u čerpadel Motorpal 2444 a jím podobná...
Já popisuju situaci u dehťáků v ještěrkách DESTA, se kterýma jsem musel jezdit. Tam žádný nastavování páky/táhla do třetiny před zimním startem nebylo, tam se prostě šáhlo na čerpadlo, čudl se zamáčknul, vylezlo se nahoru do budky a votočilo se klíčkem. A buď to baterka zvládla a motor zařval, nebo to nezvládla a jen zarachtala vysunovací cívka. Typ jestli se dobře pamatuju DESTA MV-32 a MV-35. Avie neměly přístupnej čudl na čerpadle, ale pod volantem u kolena tahací černej vroubkovanej knoflík, kterej se podle potřeba vyšrouboval nebo zašrouboval - byl na bowdenu, kterým se na čerpadle nastavovala základní dávka a tím i volnoběh, takže se s tím pro zimní start dala udělat obdoba sytiče. Samozřejmě brzo po startu se muselo ubrat, aby motor neřval jak blázen, ale nesmělo se ubrat hned - aspoň ne pokud byl studenej, protože po snížení dávky by za studenýho stavu zase chcípnul ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7564
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 21:15    Předmět: Citovat

Tak pojďme slovíčkařit. Vznětový motor je to proto, protože se palivo vznítí samo (tím že je vstříknuto do stlačeného a tudíž zahřátého vzduchu) bez vnějšího podnětu, ne? Bavme se o množství paliva, ale ne o směsi; ta přísně vzato neexistuje. Takže pravdu máš jak ty, tak já. Jen halt musíš mít vopravdu poslední slovo a to musí vypadat vohromě vobjevně.
Řadové čerpadlo (co nám ve škole ukazovali bylo nějaké na Š706 či na co) mělo jakýsi "sytič", jen tam byl mechanismus, aby tím nešlo verglovat při sešláplém plynu. Taky mělo odstředivou regulaci předvstřiku, zjednodušeně řečeno, aby to při vyšších otáčkách vstříklo dřív.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 23:03    Předmět: Citovat

Ekkare spíš to byla DV32.MV snad byla ta s motorem z dvanáctsettrosky.Ty DV právě měli motor Zetor 6901 a čerpadlem 2444 s ručnim čudlem.Proto aby zaskočil čudl, musíš trochu přidat plyn.Při ubrání pak sám vyskočí.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6061
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 23:12    Předmět: Citovat

PeteBurns napsal(a):
zastavim sa aj u teba, budes mat aj ty moznost, uvidime co zvladnes Twisted Evil
Tak v pátek ve 12 na Václaváku pod ocasem. Publikum vítáno, vstupné zdarma.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 6:53    Předmět: Citovat

Takže downsizing povede k rozbitým držkám???


Promažte to tady někdo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 9:54    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
PeteBurns napsal(a):
zastavim sa aj u teba, budes mat aj ty moznost, uvidime co zvladnes Twisted Evil
Tak v pátek ve 12 na Václaváku pod ocasem. Publikum vítáno, vstupné zdarma.
A čím víc nás bude, tím větší to bude "férofka"...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2557
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 10:21    Předmět: Citovat

Chlapy nechte toho!To jste družstevníci?!
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3489

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 10:28    Předmět: Citovat

Není mi moc jasné, kam zařadit dvoutaktní modelářský benzínový motorek se žhavící svíčkou.
Při startu se svíčka elektrikou nažhaví, ale pak už se nežhaví a udržuje se v rozpáleném stavu vlastními spalinami.
K vznícení sice nedochází přímo vlivem ohřevu při stlačení směsi kolem horní úvrati, ale využívá se tohoto stlačení a následného ohřátí směsi k zapálení směsi, jinak by se směs už zapalovala někde v dolní úvrati a motor by nefungoval.
Je to tedy jakýsi diesel nebo není?
Nevím, jestli se nad takovou blbinou někdo zamýšlel.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 11:27    Předmět: Citovat

On je to vlastně hot bulb semi diesel engine Smile

https://en.wikipedia.org/wiki/Hot-bulb_engine

Prostě to je diesel tak napůl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: st leden 30 2019, 12:05    Předmět: Citovat

FEKKARMANN napsal(a):
Zvýšení vstřikovaný dávky versus stálej objem vzduchu nasátýho do válce nezmění směšovací poměr alias bohatost spalovaný směsi. To by němej neřek ani kdyby mu hubu rozbil, vskutku ...

Pokial vezmeme do uvahy, o kolko sa zvysi davka paliva v porovnani s mnozstvom nasavaneho vzduchu, tak sa pomer prakticky nezmeni, okrem toho ta zmes je tak chudobna, ze sa o nejakej bohatosti neda vraviet, ale to by si musel mat aspon trochu sajnu, kolko sa do valcov vstrekuje a kolko nasava Wink
Rozbite drzky nemaju s downsizingom nic spolocne, ale par silakov ma potrebu otestovat svoju aroganciu, tak preco by nemali tu moznost dostat Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 5 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund