Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Konečně důkaz k čemu vede "daunsajzink"
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31768
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 26 2019, 20:37    Předmět: Konečně důkaz k čemu vede "daunsajzink" Citovat

Článek zde: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/uskali-downsizingu-ctyrvalcove-turbo-muze-pri-stejne-jizde-brat-vic-nez-v8-bez-nej/

Pro případ, že článek zmizne v propadlišti, citace:
citace:
...Zmenšování motorů a nahrazování zdvihového objemu a počtu válců přeplňováním se nevyhýbá žádnému automobilovému segmentu. Menší turbomotory se tak dnes dostávají i pod kapoty strojů, u kterých bychom to rozhodně nečekali. Mluvíme teď o amerických pick-upech, u nichž je tradiční pohonnou jednotkou benzínový atmosférický osmiválec o objemu alespoň 5 litrů.

Zřídka v nich potkáte naftový motor, v poslední době naopak stále častěji přeplňované šestiválce. Existují ale extrémy v podobě verzí poháněných „malými” přeplňovanými čtyřválci. Prozatím nejdále tímto směrem zašly automobilky Ford a Chevrolet, v jejichž případě u těchto velkých aut můžeme najít i čtyřválcové turbomotory o objemu 2,7 litru. Hlavním důvodem jejich zástavby má samozřejmě být nižší spotřeba paliva, pochopitelně. A EPA, americký úřad, který spotřeby stanovuje, to svými testy potvrzuje a u čtyřválců opravdu uvádí nižší čísla. Jenže jaká je praxe? Právě to ukázal test amerického magazínu Car a Driver.

Jeho redaktoři otestovali nový Chevrolet Silverado 1500 modelového roku 2019 současně ve dvou verzích. Sešly se jim varianty právě s novým turbem 2,7 a s inovovaným 5,3litrovým atmosférickým osmiválcem. Překvapením bylo, že V8 vyšel z testu s lepší spotřebou než téměř poloviční agregát, a to při úplně stejné jízdě s verzemi s pohonem 4x4 a osmistupňovou automatickou převodovkou.

Technická data uvádí u menšího motoru kombinovaný apetit 11,8 litru na sto kilometrů, zatímco vidlicový osmiválec měl spotřebovat 13 litrů na sto. Magazín používá při svých testech ustálenou trasu o délce 320 km, která převážně vede po dálnicích s limitem 120 km/h.

Výsledky byly skutečně opačné. Ačkoli se těžší model prezentoval papírově vyšší spotřebou, praxe ukázala nižší hodnoty. Menší pohonná jednotka pohltila 13 litrů, kdežto plnokrevný V8 potřeboval jen 11,2 l/100 km. To znovu ukazuje, že downsizing není univerzálně funkčním řešením vedoucím k nižší spotřebě paliva. Zejména v případech, kdy je motor neadekvátně malý a je i přirozenou jízdou příliš zatěžován, si jeho činnost vyžádá až příliš mnoho paliva. Objemnější motor Chevroletu si tak s velkým pick-upem efektivněji poradil i bez turba a stejné zkušenosti jsme udělali i s jinými nevhodnými kombinacemi - naložená Škoda Octavia Combi 1,0 TSI také žádnou zázračnou spotřebu paliva nemá.

V případě Silverada je atmosférické ústrojí vybaveno dynamickým řízením zapalování, které umí deaktivovat válce během jízdy. Americký pick-up ve vrcholné verzi má navíc proti čtyřválcovému motoru navrch v počtu cca 45 koní, a to v reálném světě dokáže opravdu snížit průměrnou spotřebu více než jakékoliv osekávání zdvihového objemu. Přitom je tato verze o téměř 100 kg těžší. Downszing je tady jasná prohra a bude tím větší, čím více budete od auta chtít...
Nakopal bych všecky bruselčíky do prdele zepředu i s tím jejich zasraným daunsajzinkem a nechal bych je všecky místo v limuzínách se šoférem jezdit těma jejich vysněnýma minikubaturama, ve kterejch neslyšíte za jízdy ani vlastního slova, protože si uši zacpáváte vlastníma kolenama ...!!!!!
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so leden 26 2019, 20:53    Předmět: Citovat

Nevím, jestli to nějak s tím testem souvisí, ale aktuálně Chevrolet k tomu autu už ten turbo čtyřválec (2,7 l, 310 hp) nenabízí. Jenom atmosférické V6 4,3 l (285 hp) a V8 5,3 l (355 hp).
https://www.chevrolet.com/trucks/silverado-1500-pickup-truck/build-and-price/features/trims/?section=Mechanical&styleOne=399779
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so leden 26 2019, 22:07    Předmět: Citovat

Navíc se prokázalo, že dýzly vůbec neškodí, celá metodika měření škodlivin je nevěrohodná až zavádějící. Ať žije zelené náboženství, po islámu to nejhorší, co nás potkalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31768
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so leden 26 2019, 22:47    Předmět: Citovat

Měření emisí a spotřeby je na k0k0kt celosvětově - auta se měří metodikou, která není schopná PRŮKAZNĚ naměřit vůbec nic, vedle toho ostatní dopravní zdroje znečištění (lokomotivy, lodě, letadla) se neměří (asi pro jistotu) vůbec ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne leden 27 2019, 10:47    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Navíc se prokázalo, že dýzly vůbec neškodí...
A kvůli tomu se jim při zařazení zpátečky zavře přívod vzduchu do kabiny, že.
Možná, že když vyjedou z fabriky, tak škodí málo. To, co ale jezdí po silnicích, je často děs běs.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1729
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: ne leden 27 2019, 11:02    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
ostatní dopravní zdroje znečištění (lokomotivy, lodě, letadla) se neměří (asi pro jistotu) vůbec ...

Baňa je v tomto trochu zodpovednejšia. U nás sa berú vzorky výfukových plynov dieselových banských koľajových lokomotív raz mesačne a merajú sa pri voľnobehu a menovitom zaťažení podľa Vyhlášky Slovenského banského úradu 21/1989 §229. Keď presahuje obsah CO hodnotu 0,1% a NO 0,075% musí sa vyradiť z prevádzky.
Ale to je baňa... to sú iné predpisy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5226

PříspěvekZaslal: ne leden 27 2019, 11:14    Předmět: Citovat

tomasjedno: to mají i benzíny. Ale souhlasím s tím, že za vykuchané katalyzátory a DPF filtry by měly být pokuty ve výši aby si to každý rozmyslel. Navíc bych to kontroloval na místě.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2550
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne leden 27 2019, 11:47    Předmět: Citovat

Ale ne.Přece bysme nechtěli aby nás na každym kroku někdo kontroloval,buzeroval, že mám anebo nemám tamto a toto.
Nemá cenu bezhlavě věřit tomu že třeba DPF výrazně zlepší exhalace motorů.Je třeba si uvědomit to, že celá ekologie je jeden velký byznys.Za vším hledejte prachy,který končej v kapsách těch nejmocnějších a nepoužijou se třeba na vývoj něčeho co by bylo ve prospěch všech.Někomu to přijde jako konspirace ale mne rozhodně ne.
Vemte třeba kdo se napakoval na kauze dieselgate?Kam přišli ty miliardy eur co VW zaplatil a ještě zaplatí?

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne leden 27 2019, 12:00    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
tomasjedno: to mají i benzíny.
Nevím, jestli to mají. Ještě jsem se s tím u benzínu nepotkal. Ale v každém případě chrochty smrdí mnohem hnusněji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2550
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne leden 27 2019, 12:04    Předmět: Citovat

Myslim, že podle smradu nejde posuzovat jedovatost plynů.Některý nervový plyny voněj a s radostí se nadýchneme Laughing
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne leden 27 2019, 12:06    Předmět: Citovat

Další konspirace: Ve dvou zdrojích jsem četl, že automobilkám vlastně vůbec nevadí zpřísňování emisí. Motory jsou složitější, nic nevydrží, automobilka a servisy si přijdou na své. Auta budou čím dál dražší. Přece by takové společnosti, jako daimler, bmw, vw a další nenechali takhle kazit zisky. Mají obrovské finance, zaměstnávají desetitisíce lidí. Kdyby chtěli, dokáží magorské politiky odstavit, ale nechtějí..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15512
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne leden 27 2019, 12:15    Předmět: Citovat

Nikdo mi nenamluví, že nafťák je čistější jak benzíňák. To je stejná diskuse jako že ti masožrouti se mají hůř než ti, co žerou furt jen zeleninu. Nakonec, prdy ze zeleniny jsou prej kvalitnější než z masa. A nafta je poslední dobou už tak kvalitní, že musí být dražší než benzín? Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne leden 27 2019, 12:23    Předmět: Citovat

Já taky naftu nesnáším. Psal jsem jen to, co čtu. Proti letadlům, lodím, usa a chině je to směšné.
Nafta smrdí, je mastná, nelze se jí jen tak zbavit. Benzín "voní", odpaří se a je čisto. Taky už japonec dělá dýzlový benzíňák.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2550
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: ne leden 27 2019, 12:38    Předmět: Citovat

Stejně dokud nedojde ropa, tak se bude těžit a spalovat.Tak neni to v podstatě jedno?Když ji nespálim já, spálí někdo jinej a smrádek si užiju tak jako tak.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne leden 27 2019, 12:57    Předmět: Citovat

Za každý ušetřený litr paliva v Evropě Vám budou vděční naši "bratři" v Indii a Číně. Prostě na ně té ropy zůstane víc Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 1 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund