Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Konečně důkaz k čemu vede "daunsajzink"
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po leden 28 2019, 15:26    Předmět: Citovat

Souhlas. Felicie nejlepší auto od koncernu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 28 2019, 15:50    Předmět: Citovat

Sandal napsal(a):
p32 napsal(a):
Všechno stejně záleží jen na tom, na co to auto někdo používá. Na dlouhé ježdění je asi lepší nafťák a po městě (na krátké jízdy) zase benzíňák.

No vidíš a já si myslim že je to přesně naopak.Vem benzíňák a jak dlouho je u něj startovací dávka u studeneho motoru?I několik minut.Spotřeba jak bejk.Bohatá směs je to nejhorší pro olejovej film ve válci.Prostě benzín smejvá olej z válce a stěrací kroužek tim sajrajtem plní vanu.Olej je pak cítit po benzínu jako blázen a řídkej jak voda.To jsem si nevymyslel ale na vlastní kůži zažil u Feldy 1.6 MPi.Proto jsem koupil nafťáka a ten šlape jak hodinky
Jo - a ty si myslíš, že ropák nepoužívá zvýšenou startovací dávku, že nemá až do základního vohřátí spalovacích prostorů a lambd zvýšenou bohatost směsi kvůli udržení stabilního chodu a že se tou naftou nesmejvá volej ze stěny válce? Naivko ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15516
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po leden 28 2019, 16:09    Předmět: Citovat

kevin_mitnick napsal(a):
p32 napsal(a):
Sandal napsal(a):
Ta Felda jezdila 5km do práce a 5 z práce.Pak žrala olej jak divá a dávali sme s tátou jinej motor
Měl jsem dojem, že se tu bavíme o autech. Laughing


Co mas proti Felde??

A co bych jako měl mít proti Feldě? Já jsem měl dojem, že se bavíme o autech a jejich PHM. Domácí servisy s výměnou motorů bysme mohli snad vynechat. Všichni mojí známí zatím měnili jen rozvody, termostat a pod., ale ne rovnou celý motor. Laughing Ano, felda byla svého času nejlepší od koncernu, ale to už je minulost. Dnes je to přece oktávka.

A že si Sandal myslí, že je to naopak? Kaźdý má svůj názor a podle toho jezdí. Benzín nastartuje vždy, i v zimě. Nafťák zase táhne od spodku a je vhodnější pro automaty a na delší cesty. Já mám auto na ježdění od bodu A do bodu B. Na rozborku a vytahování motoru mám veterány.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2559
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: po leden 28 2019, 17:54    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Jo - a ty si myslíš, že ropák nepoužívá zvýšenou startovací dávku, že nemá až do základního vohřátí spalovacích prostorů a lambd zvýšenou bohatost směsi kvůli udržení stabilního chodu a že se tou naftou nesmejvá volej ze stěny válce? Naivko ...

Samo že má startovací dávku.Dokonce si ji na zimu přes diag zvyšuju.Startovací dávka zmizí ihned po dosažení volnoběžných otáček což je u VW 1.9 PD 903ot/min.Krásně vidim ty hodnoty v mg vstřikovaneho paliva na diagnostice.A nafta opravdu nesmejvá olej z válce neboť je vstřikována do spalovacího prostoru v pístu, kde ihned shoří.Ten samej případ jako diesel je přímo vstřik benzín.Navíc nafta je pochopitelně mastná takže se namá cenu o tom bavit Beer

_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: po leden 28 2019, 18:03    Předmět: Citovat

EKKAR: U dieselu je nějaká směs, u které se nastavuje nějaká bohatost?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po leden 28 2019, 21:25    Předmět: Citovat

citace:
U dieselu je nějaká směs, u které se nastavuje nějaká bohatost?

To by mi taky zajímalo Razz

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6066
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po leden 28 2019, 22:39    Předmět: Citovat

No neříká se tomu tak, ale na principu to nic nemění. U benzíňáků se to už dnes používá spíš jen z historických důvodů, kdy dříve se směs u benzíňáků připravovala v karburátoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 8:01    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
citace:
U dieselu je nějaká směs, u které se nastavuje nějaká bohatost?

To by mi taky zajímalo Razz
Máš základní poměr pro teoreticky bezezbytkový spálení SMĚSI paliva a vzduchu, kterýmu se říká STECHIOMETRICKEJ POMĚR. A je úplně jedno, jestli směs vytváříš Venturiho trubicí (karburátorem) nebo vstříknutím do sání případně přímo do válce - VŽDYCKY dojde k promíchání paliva se vzduchem a někdy až dodatečně po zážehu, v jinejch motorech zároveň s promícháváním dochází k zahoření vzniklý směsi a k jejímu spálení. Kdyby se nevytvořila směs, nemohlo by dojít ke spálení - protože prostě by nedošlo ke smíchání paliva s okysličovadlem. A protože ideálně stechiometrická směs (14,78 hmotnostních dílů vzduchu na 1 díl paliva) nedokáže u běžnýho motoru za teploty vnitřního povrchu stěn spalovacího prostoru nižší než cca 150°C udržet stabilní chod, musí se prostě směs pro každej jeden spalovací cyklus OBOHATIT PALIVEM - hlavním důvodem je snadnější zapálení takový směsi - a je jedno jestli je homogenní u zážeháku nebo nehomogenní u bodovýho vstřiku ropáku. Prostě zvýšenej poměr paliva usnadňuje start při nízkejch točkách a stabilizuje chod do doby, než se začnou ohřejvat spalovací prostor(y) a vejfukový svody, tlumič(e) a v dnešní době i nezbytný katalyzátory, lambdy a filtry pevnejch částic.... A pořád se tomu dá říkat SMĚS, protože váha vstříknutýho paliva v poměru k nasátýmu vzduchu udává vždycky nějakej SMĚŠOVACÍ POMĚR ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 8:42    Předmět: Citovat

Diesel nasává vzduch a množstvím vstříknutého paliva se určuje výkon. Takže kromě chodu na maximální výkon diesel pracuje vždy s výrazným přebytkem vzduchu, na stechiometrický poměr se tam vůbec nehraje. Já jsem teda nezaznamenal, že by nějaký starý diesel s mechanickým vstřikováním měl korekci volnoběžné dávky podle teploty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 15:18    Předmět: Citovat

Na starejch vstřikovacích čerpadlech bejvávalo mechanický tlačítko označovaný jako "zimní start" - po jeho zaaretování čerpadlo dávalo až do prvního aktivního sešlápnutí plynu vyšší než volnoběžnou dávku nafty. Po naskočení motoru a prvním ťuknutí na plynovým táhle tlačítko vyskočilo a volnoběh spadnul zpátky na původně nastavenou hodnotu. Dávka se samozřejmě u "cold startu" zvyšovala úplně normálně šlapáním na plynovej pedál resp. šroubovacím táhlem "ručního plynu".

Já nevím, jestli jsem tady sám, kdo kdy jezdil s dehťákovým motorem třeba v ještěrkách DESTA - tam byly podle velikosti a nosnosti tříválce a čtyřválce Zetor (v těch nejmenších samozřejmě ne, v těch byly motory z dvanáctsettrojky), nebo ve starejch Aviích - jejich motor byl původní konstrukce MANu. Všecko osazený řadovýma pístkovýma vstřikovacíma čerpadlama Motorpal nebo Jikov nebo kterýho vejra - já si je tenkrát nijak podrobně neprohlížel, byl jsem rád že to startovalo a jakž-takž jezdilo. Ale protože jsem byl často v situaci, že na noční jsem byl jedinej kdo s tou ještěrkou uměl jezdit, tyhle manipulace jsem se naučit musel, i když jsem ofiko ve smlouvě práci řidiče ještěrky neměl. Ale starý traktoristi, co jezdili ještě starýho "Supra", "Majora" a dost možná ještě i "Krystala" se s těmahle věcma prali denně ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 15:37    Předmět: Citovat

To ale mluvíš o startu, ne o tom, co se děje potom...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7571
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 15:41    Předmět: Citovat

Směs... No jen jestli jsi to nenapsal moc KRÁTCE a NEVOBJEVNĚ.
Řadová čerpadla pro vznětové motory u nás vyráběl Motorpal Jihlava (případně závod Velké Meziříčí). U VZNĚTOVÉHO motoru se nic nezapaluje, proto vznětový. To jen na vokraj Smile

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 15:44    Předmět: Citovat

Crystal už to neměl. Jinak u nás se tomu říkalo "čudla".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sadra17



Založen: Jan 26, 2013
Příspěvky: 508
Bydliště: Netolice

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 16:47    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Crystal už to neměl. Jinak u nás se tomu říkalo "čudla".

novější zetory to taky měli, jen se to neovládalo mechanicky ale samočinně tlakem oleje Wink proto nový čerpadla už neměli samostatnou náplň ale společnou s motorem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: út leden 29 2019, 18:44    Předmět: Citovat

To je klasika, Fekkarmann znovu perli o niecom, o com nema ani potuchy, no a samozrejme to by nebolo tomasjedna alebo forbiddena, aby mu neliezli do rici a nezastavali sa ho Laughing Nie, ani sa tomu tak nehovori, ani to v principe nie je podobne, zvysena startovacia davka paliva nema absolutne nic spolocne s bohatostou zmesi Wink Okrem toho nafta je mastna, malinko vyssia davka za studena ziadny rozdiel neurobi, a spotreba je trochu vyssia, zatial co u benzinaku moze byt aj 2x vacsia a presne ako spomenul Sandal, zmyva olejovy film a kondenzuje na studenych stenach a riedi olej - ale to je zbytocne hovorit niekomu, kto rozobraty motor nevidel ani z rychlika, ked v tuneli stal Laughing Bezne maju dieslaky aj po 500tis km krasne steny valcov, zatial co benzinaky po 300tis km vyrazny odskok navrchu, ako su valce viditelne opotrebovane od kruzkov...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 4 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund