Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 28 2019, 15:50 Předmět:
Sandal napsal(a):
p32 napsal(a):
Všechno stejně záleží jen na tom, na co to auto někdo používá. Na dlouhé ježdění je asi lepší nafťák a po městě (na krátké jízdy) zase benzíňák.
No vidíš a já si myslim že je to přesně naopak.Vem benzíňák a jak dlouho je u něj startovací dávka u studeneho motoru?I několik minut.Spotřeba jak bejk.Bohatá směs je to nejhorší pro olejovej film ve válci.Prostě benzín smejvá olej z válce a stěrací kroužek tim sajrajtem plní vanu.Olej je pak cítit po benzínu jako blázen a řídkej jak voda.To jsem si nevymyslel ale na vlastní kůži zažil u Feldy 1.6 MPi.Proto jsem koupil nafťáka a ten šlape jak hodinky
Jo - a ty si myslíš, že ropák nepoužívá zvýšenou startovací dávku, že nemá až do základního vohřátí spalovacích prostorů a lambd zvýšenou bohatost směsi kvůli udržení stabilního chodu a že se tou naftou nesmejvá volej ze stěny válce? Naivko ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15516 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po leden 28 2019, 16:09 Předmět:
kevin_mitnick napsal(a):
p32 napsal(a):
Sandal napsal(a):
Ta Felda jezdila 5km do práce a 5 z práce.Pak žrala olej jak divá a dávali sme s tátou jinej motor
Měl jsem dojem, že se tu bavíme o autech.
Co mas proti Felde??
A co bych jako měl mít proti Feldě? Já jsem měl dojem, že se bavíme o autech a jejich PHM. Domácí servisy s výměnou motorů bysme mohli snad vynechat. Všichni mojí známí zatím měnili jen rozvody, termostat a pod., ale ne rovnou celý motor. Ano, felda byla svého času nejlepší od koncernu, ale to už je minulost. Dnes je to přece oktávka.
A že si Sandal myslí, že je to naopak? Kaźdý má svůj názor a podle toho jezdí. Benzín nastartuje vždy, i v zimě. Nafťák zase táhne od spodku a je vhodnější pro automaty a na delší cesty. Já mám auto na ježdění od bodu A do bodu B. Na rozborku a vytahování motoru mám veterány.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2559 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po leden 28 2019, 17:54 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Jo - a ty si myslíš, že ropák nepoužívá zvýšenou startovací dávku, že nemá až do základního vohřátí spalovacích prostorů a lambd zvýšenou bohatost směsi kvůli udržení stabilního chodu a že se tou naftou nesmejvá volej ze stěny válce? Naivko ...
Samo že má startovací dávku.Dokonce si ji na zimu přes diag zvyšuju.Startovací dávka zmizí ihned po dosažení volnoběžných otáček což je u VW 1.9 PD 903ot/min.Krásně vidim ty hodnoty v mg vstřikovaneho paliva na diagnostice.A nafta opravdu nesmejvá olej z válce neboť je vstřikována do spalovacího prostoru v pístu, kde ihned shoří.Ten samej případ jako diesel je přímo vstřik benzín.Navíc nafta je pochopitelně mastná takže se namá cenu o tom bavit _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6066 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: po leden 28 2019, 22:39 Předmět:
No neříká se tomu tak, ale na principu to nic nemění. U benzíňáků se to už dnes používá spíš jen z historických důvodů, kdy dříve se směs u benzíňáků připravovala v karburátoru.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 29 2019, 8:01 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
citace:
U dieselu je nějaká směs, u které se nastavuje nějaká bohatost?
To by mi taky zajímalo
Máš základní poměr pro teoreticky bezezbytkový spálení SMĚSI paliva a vzduchu, kterýmu se říká STECHIOMETRICKEJ POMĚR. A je úplně jedno, jestli směs vytváříš Venturiho trubicí (karburátorem) nebo vstříknutím do sání případně přímo do válce - VŽDYCKY dojde k promíchání paliva se vzduchem a někdy až dodatečně po zážehu, v jinejch motorech zároveň s promícháváním dochází k zahoření vzniklý směsi a k jejímu spálení. Kdyby se nevytvořila směs, nemohlo by dojít ke spálení - protože prostě by nedošlo ke smíchání paliva s okysličovadlem. A protože ideálně stechiometrická směs (14,78 hmotnostních dílů vzduchu na 1 díl paliva) nedokáže u běžnýho motoru za teploty vnitřního povrchu stěn spalovacího prostoru nižší než cca 150°C udržet stabilní chod, musí se prostě směs pro každej jeden spalovací cyklus OBOHATIT PALIVEM - hlavním důvodem je snadnější zapálení takový směsi - a je jedno jestli je homogenní u zážeháku nebo nehomogenní u bodovýho vstřiku ropáku. Prostě zvýšenej poměr paliva usnadňuje start při nízkejch točkách a stabilizuje chod do doby, než se začnou ohřejvat spalovací prostor(y) a vejfukový svody, tlumič(e) a v dnešní době i nezbytný katalyzátory, lambdy a filtry pevnejch částic.... A pořád se tomu dá říkat SMĚS, protože váha vstříknutýho paliva v poměru k nasátýmu vzduchu udává vždycky nějakej SMĚŠOVACÍ POMĚR ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4047 Bydliště: Zlín
Zaslal: út leden 29 2019, 8:42 Předmět:
Diesel nasává vzduch a množstvím vstříknutého paliva se určuje výkon. Takže kromě chodu na maximální výkon diesel pracuje vždy s výrazným přebytkem vzduchu, na stechiometrický poměr se tam vůbec nehraje. Já jsem teda nezaznamenal, že by nějaký starý diesel s mechanickým vstřikováním měl korekci volnoběžné dávky podle teploty.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31852 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 29 2019, 15:18 Předmět:
Na starejch vstřikovacích čerpadlech bejvávalo mechanický tlačítko označovaný jako "zimní start" - po jeho zaaretování čerpadlo dávalo až do prvního aktivního sešlápnutí plynu vyšší než volnoběžnou dávku nafty. Po naskočení motoru a prvním ťuknutí na plynovým táhle tlačítko vyskočilo a volnoběh spadnul zpátky na původně nastavenou hodnotu. Dávka se samozřejmě u "cold startu" zvyšovala úplně normálně šlapáním na plynovej pedál resp. šroubovacím táhlem "ručního plynu".
Já nevím, jestli jsem tady sám, kdo kdy jezdil s dehťákovým motorem třeba v ještěrkách DESTA - tam byly podle velikosti a nosnosti tříválce a čtyřválce Zetor (v těch nejmenších samozřejmě ne, v těch byly motory z dvanáctsettrojky), nebo ve starejch Aviích - jejich motor byl původní konstrukce MANu. Všecko osazený řadovýma pístkovýma vstřikovacíma čerpadlama Motorpal nebo Jikov nebo kterýho vejra - já si je tenkrát nijak podrobně neprohlížel, byl jsem rád že to startovalo a jakž-takž jezdilo. Ale protože jsem byl často v situaci, že na noční jsem byl jedinej kdo s tou ještěrkou uměl jezdit, tyhle manipulace jsem se naučit musel, i když jsem ofiko ve smlouvě práci řidiče ještěrky neměl. Ale starý traktoristi, co jezdili ještě starýho "Supra", "Majora" a dost možná ještě i "Krystala" se s těmahle věcma prali denně ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7571 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út leden 29 2019, 15:41 Předmět:
Směs... No jen jestli jsi to nenapsal moc KRÁTCE a NEVOBJEVNĚ.
Řadová čerpadla pro vznětové motory u nás vyráběl Motorpal Jihlava (případně závod Velké Meziříčí). U VZNĚTOVÉHO motoru se nic nezapaluje, proto vznětový. To jen na vokraj _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Jan 26, 2013 Příspěvky: 508 Bydliště: Netolice
Zaslal: út leden 29 2019, 16:47 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Crystal už to neměl. Jinak u nás se tomu říkalo "čudla".
novější zetory to taky měli, jen se to neovládalo mechanicky ale samočinně tlakem oleje proto nový čerpadla už neměli samostatnou náplň ale společnou s motorem
To je klasika, Fekkarmann znovu perli o niecom, o com nema ani potuchy, no a samozrejme to by nebolo tomasjedna alebo forbiddena, aby mu neliezli do rici a nezastavali sa ho Nie, ani sa tomu tak nehovori, ani to v principe nie je podobne, zvysena startovacia davka paliva nema absolutne nic spolocne s bohatostou zmesi Okrem toho nafta je mastna, malinko vyssia davka za studena ziadny rozdiel neurobi, a spotreba je trochu vyssia, zatial co u benzinaku moze byt aj 2x vacsia a presne ako spomenul Sandal, zmyva olejovy film a kondenzuje na studenych stenach a riedi olej - ale to je zbytocne hovorit niekomu, kto rozobraty motor nevidel ani z rychlika, ked v tuneli stal Bezne maju dieslaky aj po 500tis km krasne steny valcov, zatial co benzinaky po 300tis km vyrazny odskok navrchu, ako su valce viditelne opotrebovane od kruzkov...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.