Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33916 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne leden 27 2019, 21:05 Předmět:
Pred 12 rokmi som kupil 10-rocnu benzinovu Mazdu a jazdil denne po meste. Az pred dvoma rokmi som dal robit opravu motora, lebo spotreba oleja zacala byt vysoka a tiez tiekol. Dokonca aj vo vode bol olej (ale voda v oleji nikdy a tiez nebol riedky). Inak motor normalne jazdil a nikdy som nezostal nikde visiet. Teraz ma 22 rokov, 265 tisic km a jazdi dalej.
Takze s olejovym filmom a benzinom to nebude nejaky univerzalny problem.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2559 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne leden 27 2019, 21:17 Předmět:
Ta Felda jezdila 5km do práce a 5 z práce.Pak žrala olej jak divá a dávali sme s tátou jinej motor.Pak chvíli jezdila než shnila.Předtím škoda 120LS a dopadla stejně, co se týká motoru. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3314 Bydliště: Brno
Zaslal: ne leden 27 2019, 21:38 Předmět:
Když jsem před třemi roky kupoval ojetinu zvažoval jsem benzín nebo naftu. Za rok jsem najezdil sotva 10tisíc ale při velké spotřebě paliva. Poslechl jsem si několik názorů-na tvůj nájezd jedině benzín. Předtím jsem měl benzín 2litr se spotřebou okolo 12litrů město. Mám výšku 190cm a tak potřebuji prostornější vůz. Koupit si další auto s nějakou šílenou spotřebou jsem už nechtěl a i přes můj nájezd jsem koupi 1.9 naftu z roku 2003 Renault Laguna II. Při koupi stav cca 160 000km. Stav km porovnán s renault servisem +-ok. Momentální spotřebu mám podle computeru 6.1L/100km v létě je to u chlup méně. U minulého auta jsem přemýšlel jestli mám jet někam daleko. Když jsem spotřebu přepočítal na kajdy tak jsem si to rozmyslel. U nafty když chci jet tak jedu a mám nájezd cca 14000km/rok. Kultura jízdy žádný problém,6 stup. př. Jsem spokojen a snad to tak dlooouho i zůstane.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2559 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po leden 28 2019, 10:25 Předmět:
Nakadah napsal(a):
Kvůli 5km tam a 5km zpátky bych si asi ani nekupoval auto.
To jo ale neznáš souvislosti.Vstávat o hodinu dřív tj v půl druhý ráno pěšky do práce asi neni moc košér.Takhle si vstanu ve třičtvtě na tři a v práci jsem hned.Bus ani vlak nejede.Motorka nepadá v úvahu.Mám z ní zničený zdraví jízdama v zimě. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33916 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po leden 28 2019, 10:39 Předmět:
Ja jazdim 2x 10km denne po meste. V zime zerie 10 litrov, ale vobec mi to nevadi. Dolezite je, ze motor vzdy nastartuje a po chvili uz kuri (inak by som napriklad dnes lad neoskrabal).
Urcite bude opotrebovanejsi motor ten, ktery startoval 15x denne a cukal po meste, nez ten, co jezdil po dalnici, nezavisle na tom, jaky palivo pouziva.
Me to jede "na sytic" cca minutu po studenym startu u VW, a cca 30s u meveda.
Co je vlastne smerodatnej udaj pro ECU, jak dlouho ma jet na bohatou smes? Teplota oleje? Lambda?
S tou spotrebou je to dost o rezimu, ale je jasny, ze pokud chces z toho dostat treba 150kW, tak tomu musis dat odpovidajici mnozstvi energie, at je to 1.5l turbo, nebo 2.5 atmo... To asi obejit moc nepujde, zas o tolik se ta ucinnost turbem nezvysuje
Jsem zvyklej na auta, co maji nejakej vykon, a pak, kdyz jedu nejakou malorazkou, mam spotrebu jak prase, protoze to subjektivne nejede...
Je pravda, ze v posledni modelovych radach koncernu je vyber motoru tristni... U Audi uz ani v konfiguratoru motor vybrat nejde (jen benzin/nafta), ocividne to proste vetsinu zakazniku nezajima. My, ktery to zajima mame smulu. Nastesti existujou i jiny vyrobci, nez koncern.
@Ekkar - To co popisujes je (az na Atkinsonuv cyklus) v podstate obsazeno v hybridech od Toyky/Lexusu.. Treba LS600h (5.0V8 + elektro, cca 450HP) je schopen courat po meste za 10L, pricemz vykon pod nohou je... Jedinej minus je e-CVT, ktery trochu tlumi vasne te ve osmicky..
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6509 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po leden 28 2019, 12:08 Předmět:
Emise to hlídá. Pár vteřin-minutu to jede aby se držel motor, s ohřevem lambd už to přebírá poměr směsi. Proto třeba čerpadlo sekundárního vzduchu pere vzduch do výfuku hned u hlavy, aby přebytkem kyslíku shořel ten nespálený benzin a lambdy jeli dříve.
A s tím smýváním oleje to nebude tak zlé. V životě jsem benzín necítil v oleji a rozdělaný motory bawa s 200kkm měli ještě vidět ve válci honování. Bavíme se ovšem ještě o poctivých motorem, dnešní šmejdy jdou mimo mne.
To jsem si myslel, ze to bere z lambady. Ja mam olej po tech 10k, co ho menim taky celkem cistej, i kdyz ho to trochu pozira, dolivam cca 3-4l mezi vymenama... Ale ma to nakrouceno 300k a jezdi denne, pocukava v kolonach apod... Motor i prevodovka zatim ok, jen je trosku videt unava HDM, ale jeste nic, co by stalo za reseni...
Ta Felda jezdila 5km do práce a 5 z práce.Pak žrala olej jak divá a dávali sme s tátou jinej motor
Měl jsem dojem, že se tu bavíme o autech.
Co mas proti Felde?? Ta moje nedavno oslavila dvacetiny. Poslednich 10 let jako druhe auto v rodine, tedy na poskakovani po meste. Kastle uz misty hnije statecne, ale motor 1,3MPI navzdory 275 000 na tachometru jede jak hodinky. Za tu dobu co se tyce servisu motoru tak 2x alternator, 2x vodni pumpa, 1x spojka a 2x generalka rozvodu. A pak jeste jednou termostat. Jo a s rozvody pokazde i svicky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.