Založen: Mar 09, 2007 Příspěvky: 1406 Bydliště: Piešťany okolie
Zaslal: čt březen 21 2019, 21:31 Předmět:
mám dojem že motorove spuštače sa robia z nastavitelným prudom v určitom rozmedzí napr. 3 - 6 Amper a ak dáš max a motor je na 3,5 A tak nevybaví dostatočne rýchlo, až ked prerazí vinutie tak to odstrelí aj spuštač a je treba vimenit oboje,asi 2 týžne dozadu bol zrovna problem v robote na 3f čerpadle že spuštač proste nešiel nahodit, motor v prdeli, spuštač vyžíhaný a jednoducho nešiel prepnut do ON vymenil sa motor a aj spuštač a funguje sa dalej.
Založen: May 30, 2007 Příspěvky: 62 Bydliště: Zlín
Zaslal: pá březen 22 2019, 6:07 Předmět:
Motorový spúštač je v jeho rozsahu pomerne presne nastavitelný,pokial však nastavíš na max,tj motor bere napr.3 A a ty nastavíš 6A tak je jasné že nevybaví včas.Pokial je však nastavený správne,podla štítkového údaju motoru,tak pri výpadku fáze musí vypnúť. To že je spúštač "vyhriaty"svedčí o jeho nevhodnosti použitia na daný motor ,alebo jeho závade. /opálené kontakty...../Zaujímavý je aj fakt že pri takej poruche ako popisuješ nevypol istič daného okruhu.Pravdepodobne tiež prúdovo predimenzovaný k danému motoru.
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 5993 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: pá březen 22 2019, 16:10 Předmět:
Předřazený jistič může být dimenzovaný k ochraně přívodního vedení, tedy na vyšší hodnotu, než jmenovitý proud motoru. Vlastní motor chrání proti přetížení spouštěč. Ovšem spouštěče mají výrobcem stanovenou maximální hodnotu předřazeného jištění, hlavně starší bez zkratové spouště. Například typy TGL, používané na domácích vodárnách, bylo možné jistit pouze do 10A. Právě vodárny byly často připojené na zásuvky s jištěním 16-25A.
Za celou tu dobu co dělám řemeslo, si nevybavuji, že by selhal motorový spouštěč. A tímto došlo ke spálení čerpadla. Takže usuzuji jednoznačně, že byl proveden nekvalitní návrh a zapojení čerpadla.
To je tak, když se šetří za každou cenu.
Kdo chce kam, pomozme mu tam.
Problém je v tom, že motorový spouštěč je nastaven na určitý proud motorem, ale závada je způsobena přehřátím vinutí a následným mezizávitovým zkratem. Tyto dvě rozdílné veličiny spojuje pouze matematicko-fyzikální vztah (I²t), podle kterého spouštěč reaguje a který předpokládá určitou velikost energie, která je pro daný motor přípustná. Tzn., že závadu může způsobit také zhoršená tepelná vodivost okolí vinutí, horší kvalita izolace vinutí, vlhkost a pod.
Takže ano, může se stát, že motor se (poškodí) spálí dříve, než zareaguje správně nastavený (a dobrý) spouštěč.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.