Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Šifrování SSD

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Výpočetní technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Wolfik



Založen: Jul 28, 2009
Příspěvky: 1090

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 9:43    Předmět: Šifrování SSD Citovat

Ahoj

Chtěl bych na novém stroji s TPM 2.0 a SSD Samsung 860 EVO využít možnost šifrování disku a tak studuju možnosti.

Disk bych chtěl mít rozdělený takto:
1.) Oddíly s Windows 10
2.) Oddíl pro data (NTFS)
3.) Oddíl s Linuxem
-oddíl s daty bych chtěl mít přístupný z Linuxu

Možnosti šifrování:
1.) Systémový Win10 a datový oddíl zašifrovat přes jejich Bitlocker s tím, že pro Linux existují 2 utility, který by měli datový oddíl zpřístupnit, což mi nejde moc do hlavy, jelikož bitlocker je od M$ proprietární. Předpokládám, že TPM čip si Bitlocker automaticky nastaví.
2.) Systémový Win10 oddíl zašifrovat přes Bitlocker (+TPM) a datový oddíl zašifrovat přes VeraCrypt, který je opensource.

U těchto dvou variant předpokládám, že pokud bych zapl hardwarovou podporu šifrování (SED) přímo v SSD, tak přístup na datový disk z Linuxu či jeho instalace bude složitější? Dále tiše předpokládám, že v porovnání s AES podporou procesoru, je rozdíl ve výkonu zanedbatelný.

3.) Všechny oddíly zašifrovat přes VeraCrypt
4.) SSD Samsung 860 EVO má možnost šifrování Class 0 (ATA disk password), takže vše řeší heslo v Biosu (mělo by podporovat), čiže nemusím používat jakýkoliv software.