Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Roomster - regulace jasu přístrojové desky
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2634

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 20:00    Předmět: Roomster - regulace jasu přístrojové desky Citovat

Nazdar všem.

Netušíte někdo, zdali existuje možnost regulovat v Roomsteru (r.v. 2007) jas přístrojové desky?
Nějak jsem ty borce v MB nepochopil - viděl jsem za poslední týden hodně Roomsterů, ale všechny měly jen regulaci naklápění světel. A přitom by v tom místě bylo místo na regulátor jasu. Ale nikde jsem nenašel na prodej díl, který by se tam namontoval. To i stará Fabie I umožňuje vyměnit regulátor náklanu na kombinovaný regulátor náklon/jas.
Na webu jsem našel diskusi, kde řešili podobný problém (https://forum.skodahome.cz/topic/42537-podsvietenie-palubovky/?page=3 ) - ale není tam např. číslo toho přepínače, který použili.

Neřešil jste někdo podobný problém?

Petr Filipi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 20:44    Předmět: Citovat

Možnost regulovat jas podsvícení palubovky vzala za svoje vinou katování kostů - prostě v první generaci fábule (i ochcáfky) tahle možnost byla, ale pro její druhou generaci a tím i zároveň pro Roomstera (kterej se jako naprosto nezapadající do koncernu musel nuceně přizpůsobit a byl doslova násilím vyvozeným z Vlkohradu "umravněnej" z původní snahy konkurovat Caddymu a Tiguanu = byl navrhovanej na stejnou podvozkovou platformu shodnou i s "šestkovým" a vyšším Golfem, tzn. v původním návrhu zveřejněným v roce 2003 nechyběla ani možnost pohonu 4x4 s Haldexem) bylo kvůli nucenýmu snížení ceny od regulace upuštěný. Tzn že ovladač ve dvojkový fábuli i roomsteru je stejně velkej i umístěnej jako v jedničkový fábuli, ale je z něj vypuštěnej potenciometr regulující proud podsvitu. Místo točítka je na něm jen oblá výplň. Potenciometr nastavování sklonu světel zůstal.

Úprava pro možnost regulovat podsvícení znamená vykuchat celou přístrojovku, koupit ovladač se dvěma potenciometrama z jedničkový fábule, vyhledat a správně pospojovat všecky LEDky sloužící k podsvícení a přepojit je na ten potenciometr - případně vyřešit PWM regulaci jejich jasu. Problém je v tom, že předfaceliftová palubovka nemá celej podsvit na jedný větvi a ani nemá nikde vyvedenej kabel pro připojení regulátoru - prostě podsvícení je uvnitř natvrdo spojený s napájením a buď jde, nebo nejde. Přepínač světel je univerzální koncernovej typ určenej pro auta s vyšší vejbavou = s mlhovkama vpředu i vzadu (zadní v době fábule I už povinný byly, ale přední ne a do zákona se to dostalo až někdy kolem roku 2002 nebo 2003, proto existujou jedničkový fábule i bez předních mlhovek, ale dvojkový už jedině s mlhovkama vpředu i vzadu).

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2634

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 21:24    Předmět: Citovat

Takze myslis, ze to, co je popisovano na foru Skodahome, je nesmysl? To byla totiz jedina sance - vymenit za par stovek prepinac a strihnout jeden drat (klasik by rekl "Strihni cerveny",ale v Romstru je to nejaky sedozeleny).
PF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 21:32    Předmět: Citovat

Není to nesmysl, pokud najdeš ten spoj, do kterýho vložíš ten drátovej potenciometr, kterej je v tom točítku - mimochodem mělo by bejt pro fábuli i ochcáfku "jedničku" stejný.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2634

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 6:03    Předmět: Citovat

Diky za odpoved. Podle toho co pises mam smulu. Mam Roomstra 2007, tedy pred faceliftem. A ten by mel mit diody "natvrdo" pripojene na napajeni. Ale pak neni sance to vyresit jen vymenou prepinace svetel.
Pochopil jsem to dobre?
PF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 8:35    Předmět: Citovat

Ja jsem zase moc nepochopil proc ten ovladac jasu do aut vlastne montuji. Vzdycky jsem to u noveho auta nastavil naplno a pak na to uz nikdy nesahl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 8:51    Předmět: Citovat

termit256: asi proto, že to mám skoro staženo. Když jezdíš hodně v noci zbytečně to moc svítí a dráždí oči.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4038
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 8:57    Předmět: Citovat

U starších aut, kde bylo podsvětlení žárovkové, bylo velmi vhodné ten jas stáhnout a oddálit tak výměnu těch žárovek, což nebyla práce, kterou by člověk chtěl dělat.

Je zajímavé, že Škoda 100 tu regulaci měla i v nejnižší výbavě. Novější škodovky ji většinou neměly vůbec.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 9:16    Předmět: Citovat

Lukas-Peca napsal(a):
...
Je zajímavé, že Škoda 100 tu regulaci měla i v nejnižší výbavě. Novější škodovky ji většinou neměly vůbec.
Neměla, aspoň tátova Š110LS z roku 74 žádnou regulaci neměla - a to jsem se v ní za volantem ještě jako kluk docela dost povozil. Ale TISÍCOVKA neboli Š1000MB - ta "kroutítko" na regulaci jasu palubky měla, knoflík byl nad levým řidičovým kolenem - měl ji tátův strejc a taky jsem se už tenkrát divil, proč takovou věc starší auto má a novější ne. Možná že první "stovky" z roku 1969 tu regulaci ještě měly a až pro pozdější série byla v rámci nějaký "inovace" (tehdejší pojmenování katování kostů) vypuštěná.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 9:27    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
termit256: asi proto, že to mám skoro staženo. Když jezdíš hodně v noci zbytečně to moc svítí a dráždí oči.


Tak to by mne ani ve snu nenapadlo ze by tohle nekomu mohlo vadit. Smile A co protijedouci auta, poulicni lampy, svetlo vlastnich reflektoru a milion dalsich veci co sviti v noci vic nez ledka v palubni desce?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 10:00    Předmět: Citovat

Co mně osobně třeba vadilo jak sfiň, to bylo automatický přepínání jasu palubky odvozený od svícení světlama. Nebyla to škodifka ani nic koncernovýho, byl to prťavej Yaris od Uja Tojóty, ještě ten starej se 4-válcem 1,1 VVTi. Měl jsem ho jako jeden ze služebáků. Tam bylo podsvícení palubovky napojený na světla S NEGATIVNÍ LOGIKOU - při zhasnutejch světlech svítila palubka naplno, když se rozsvítilo, podsvícení pohaslo. Vypnout se to z místa řidiče nedalo. A jeďte s takovým autem někdy v roce 2004, krátce po zavedení povinnýho svícení i ve dne a denní LED světla byly ještě sci-fi ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33753
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 10:39    Předmět: Citovat

Naco potrebujes podsvietenie cez den? Podsvietenie mam nastavene na uplne minimum - tak, aby som v noci vsetko videl, ale zbytocne to nesvietilo do oci. Cez den ani nevidiet, ze tam nieco svieti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 11:32    Předmět: Citovat

termit256: ano to vše vadí nicméně proč si přidělávat problémy ještě s deskou která pálí nonstop do očí. Prostě tě to ruší zevnitř a když si zkusíš ujet kus s tím nebo bez tak pak víš proč... Jinak ve dne to nesvítí vůbec, i když jedu proti slunci tak jde vidět že LCD i ručičky se rozsvítí aby zůstaly stejně výrazné.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2634

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 11:32    Předmět: Citovat

Normálně jezdím na denní svícení, takže je přístrojovka zhaslá. A zjistil jsem to přesvětlení přístrojovky tak, že jsem vyjížděl na setkání do Holic už v 3:45 ráno. A fakt mi to vadilo a ještě horší to bylo, když jsem zapnul dálková světla. Ta modrá taky byla "pocuc".
Tak jsem si myslel, že dokoupím dvojitý potenciometr místo jednoduchého a bude hotovo. Ale není. No v nejhorším to vyřeším tak, že nad svítící části přístrojovky dám kousek dektury. V 21. století jsem myslel, že to vyřeším systémověji.

Petr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 12:04    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Naco potrebujes podsvietenie cez den? Podsvietenie mam nastavene na uplne minimum - tak, aby som v noci vsetko videl, ale zbytocne to nesvietilo do oci. Cez den ani nevidiet, ze tam nieco svieti.
Ten Yarek má místo palubky přímo barevnej displej, bez podsvícení nevidíš žádný stupnice ani ukazatele. Jedeš naslepo. Takže když je venku světla dost, displej jasí jak vzteklej, ale když se rozsvítily světla podle zákona o denním svícení, displej pohasnul na noční úroveň a zas bylo vidět 3,14ču ...
A v roomsteru to mám stejný - tam kdybych nesvítil i přes den tlumenýma, tak nevidím díky okolnímu světlu, co mi ukazuje LCD displej vprostřed palubovky - je sice reflexní, takže v úplným klidu je i na něm "něco vidět", ale na rychlý rozpoznání bleskovým mrknutím jak je potřeba za jízdy to bez přisvícení není. A v režimu automatickýho rozsvěcení tlumenejch á la DLR palubovka taky nesvítí - i proto mám automatiku vypnutou a rozsvěcuju se ručně. Jenže v noci ta svítící plocha opravdu dost peče do bulev - a snížit jas není jak. Já už jsem si teda zvyknul, ale někomu, kdo si auto s podobnou palubovkou koupil teď nedávno to vadit může. Prostě je nutný po pravdě říct, že pro dvojkovou fábuli/roomstera navrhoval tyhlety ovládací a indikační prvky naprostej pitomec - respektive on je nenavrhoval pitomec, ale nějakej o to větší de_bil_ní ču_rák v návrhu potom v rámci katování kostů některý prvky změnil resp. vyřadil tak, že to jak vod pitomce dopadlo ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund