Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31837 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 13 2019, 20:47 Předmět:
DjRix napsal(a):
A to máš ověřený, nebo je to JPP ? Jak se potom řeší omrznutí výparníku ?
U novejch koncernů se dá zapnout vnitřní cirkulace a zároveň odmražování okna klimou ? JAK ?
U Climatronicu nevím, u Climaticu to jde jednoduše - nejdřív se nastaví směr vzduchu výhradně na okno a POTOM se (znovu) zapne vnitřní cirkulace - projeví se novým rozsvícením kontrolky cirkulace, která samozřejmě předtím po nastavení proudu na okno zhasne a zahájení vnitřní recirkulace se projeví i změnou zvuku klimy, která začne nasávat vzduch z prostoru pro nohy u spolujezdce. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
TAKJAN: ale ví, na traktoru mám 12L a alternátor pozná. Sice se nezakolébají otáčky, ale zvuk se mění a dávka nafty také. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31837 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 13 2019, 21:12 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Já teda tu vnitřní cirkulaci nepoužívám. Na co? Pokud je venku smrad, zapne se sama a pak zas vypne.
Mně se zapíná sama při zařazení zpátečky - například. Koukal jsem na to jak blbec, než jsem se dočet, že to je ochrana před nasátím vejfukovejch plynů při couvání ... (sic !!!).
Jinak můj motor 1,4 16V nezmění zvuk při zapnutí hlavních světel na volnoběh, ale indikovaná spotřeba volnoběhu při zahřátým motoru 0,6l/h vyleze na 0,7-0,8l/h. Stejně tak se nezmění zvuk při zapnutí klimy, akorát spotřeba vyleze na 0,9l/h - ale v momentě, kdy se při stání na místě na volnoběh a se zapnutou klimou aktivuje sahara, aby dochladila přední tepelnej výměník (kondenzátor) klimy - to už se otáčky zhoupnou - a spotřeba mžikově na pár vteřin vystřelí na 1,2l/h ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - TY MNĚ TAKY !!!
Naposledy upravil EKKAR dne ne leden 13 2019, 21:16, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31837 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 13 2019, 21:26 Předmět:
Dehťák má hlavně obrovskou setrvačnost všech těch rotujících hmot - takže ho krátkodobě narostlá zátěž jen tak nevykolejí z rytmu a pokud má elektronickou regulaci prostřednictvím elektronikou řízenýho vstřikování, tak bez viditelný nebo slyšitelný změny ustojí i prudší změny zátěže, aniž by přestal blafat ve svým tempu. Změnu samozřejmě zaznamenají měřáky zprostředkovaně přes elektroniku - údaj spotřeby atp. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6064 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: ne leden 13 2019, 23:03 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Mně se zapíná sama při zařazení zpátečky - například. Koukal jsem na to jak blbec, než jsem se dočet, že to je ochrana před nasátím vejfukovejch plynů při couvání ... (sic !!!).
No hlavně by se u dieselů měly při zařazení jakékoli rychlosti okamžitě zavřít vstřiky. Nafta patří do traktoru.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31837 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 13 2019, 23:48 Předmět:
To jsou nejlepší hádky na všech motoristickejch fórech - jedni melou, že nafta patří do traktoru nebo do kamen, druhý jim kontrujou s tím, že benzín nebo plyn patřej tak nanejvejš do zapalovače. Občas se ještě přidají další, co tvrdí, že LPG nebo zemní plyn jsou dobrý tak akorát do vařiče. Čekám, co si vymyslej na elektriku případně na vodík... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Pohybuju se u jiných klimatizací, než bývají v autech - vím, že bývá problém v pracovní teplotě oleje, který maže kompresor klimy. Buď bývá v kompresoru "topení", které ohřeje olejovou vanu na teplotu, kdy začne fungovat správný proces separace chladiva z oleje (při nízký teplotě médium olej naředí a kompresor je náchylnější na zadření) - nebo je chod kompresoru blokován (do tuším,že +5°C ).
Jak je to vlastně v autě? - To ta magnetická spojka připne kompresor na pohon, až při dosažení minimální teploty? - Každý chladivo má své oleje, se kterýma je kompatibilní. A i když je rozdíl mezi 180kg kompresorem, co honí chladivo u Sysla, nebo tím v autě, vlastnosti "náplně" R134a+olej jsou stejný. Nebo snad ne?
Založen: Feb 28, 2006 Příspěvky: 1803 Bydliště: SK, Liptov/Tekov
Zaslal: po leden 14 2019, 8:21 Předmět:
V mojom sukromnom aute ( pre niektorych veteran) P306, 1,9D, r.v. 2002.
Pokial je teplota priblizne pod +5, klima nefunguje. Snimac teploty je pri vyparniku v kabine auta, vtedy nepritiahne elmag. spojka kompresora klimy.
Na sluzobniom (KIa Ceed, CRDI 140hp, r.v 2015) klima funguje aj vo vacsom chlade (aj pod nulou). nejako som to nesledoval, ale tam je zrejme elektromotor na klimovom cerpadle.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15515 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po leden 14 2019, 11:22 Předmět:
Pod 5+ mi taky nefunguje klima a ani není jediný důvod, aby fungovala. Chladit v zimě nepotřebuji. Ale i tak vlhkost ve vzduchu v autě odfiltruje a okna se odmlží stejně jako při +20° C.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31837 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 14 2019, 11:50 Předmět:
Ono taky bude záležet na umístění toho snímače venkovní teploty, respektive teploty nasávanýho vzduchu do klimy. Jestli to bere údaj z venkovního čidla, který slouží i třeba pro údaj na palubce o hrozícím náledí, taktam se to asi jen tak nespustí - ale když všichni tvrdí, že to vymražuje z interiéru vlhkost, tak by tomu odpovídalo čidlo vstupní teploty umístěný tak, aby klima spustila právě při tý vnitřní recirkulaci, když teplota vzduchu naroste nad dejme tomu těch +5°C - a tím se i zvedne schopnost vzduchu v kabině pohlcovat do sebe vlhkost. Prostě klima nasaje vzduch z kabiny, prožrnr ho skrz výparník, tam se zkondenzuje vlhkost odebraná z kabiny a vysušenej vzduch se prožene přes PTC nebo teplovodní radiátorek, aby se zase ohřál - a vyfuní se proti zapocenýmu čelnímu sklu resp. vůbec zpátky do kabiny. Tam do sebe nabere vlhkost a cyklus se opakuje ... Takže bych se vůbec nedivil, kdyby za takovejch podmínek klima spouštěla, i když venku bude 0°C nebo ještě míň ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.