Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Mlžení oken, klimatizace
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 20:42    Předmět: Citovat

Neví. 4,4l o ní neví:-)))
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31837
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 20:47    Předmět: Citovat

DjRix napsal(a):
A to máš ověřený, nebo je to JPP ? Jak se potom řeší omrznutí výparníku ? Very Happy
U novejch koncernů se dá zapnout vnitřní cirkulace a zároveň odmražování okna klimou ? JAK ?
U Climatronicu nevím, u Climaticu to jde jednoduše - nejdřív se nastaví směr vzduchu výhradně na okno a POTOM se (znovu) zapne vnitřní cirkulace - projeví se novým rozsvícením kontrolky cirkulace, která samozřejmě předtím po nastavení proudu na okno zhasne a zahájení vnitřní recirkulace se projeví i změnou zvuku klimy, která začne nasávat vzduch z prostoru pro nohy u spolujezdce.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 21:05    Předmět: Citovat

Já teda tu vnitřní cirkulaci nepoužívám. Na co? Pokud je venku smrad, zapne se sama a pak zas vypne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 21:08    Předmět: Citovat

TAKJAN: ale ví, na traktoru mám 12L a alternátor pozná. Sice se nezakolébají otáčky, ale zvuk se mění a dávka nafty také.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31837
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 21:12    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
Já teda tu vnitřní cirkulaci nepoužívám. Na co? Pokud je venku smrad, zapne se sama a pak zas vypne.
Mně se zapíná sama při zařazení zpátečky - například. Koukal jsem na to jak blbec, než jsem se dočet, že to je ochrana před nasátím vejfukovejch plynů při couvání ... (sic !!!).

Jinak můj motor 1,4 16V nezmění zvuk při zapnutí hlavních světel na volnoběh, ale indikovaná spotřeba volnoběhu při zahřátým motoru 0,6l/h vyleze na 0,7-0,8l/h. Stejně tak se nezmění zvuk při zapnutí klimy, akorát spotřeba vyleze na 0,9l/h - ale v momentě, kdy se při stání na místě na volnoběh a se zapnutou klimou aktivuje sahara, aby dochladila přední tepelnej výměník (kondenzátor) klimy - to už se otáčky zhoupnou - a spotřeba mžikově na pár vteřin vystřelí na 1,2l/h ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne ne leden 13 2019, 21:16, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 21:14    Předmět: Citovat

To je ale dýzl. Smradlavej:-))
Jakej má krouťák dýzl na volnoběh když nezabírá turbo? Žádnej.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31837
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 21:26    Předmět: Citovat

Dehťák má hlavně obrovskou setrvačnost všech těch rotujících hmot - takže ho krátkodobě narostlá zátěž jen tak nevykolejí z rytmu a pokud má elektronickou regulaci prostřednictvím elektronikou řízenýho vstřikování, tak bez viditelný nebo slyšitelný změny ustojí i prudší změny zátěže, aniž by přestal blafat ve svým tempu. Změnu samozřejmě zaznamenají měřáky zprostředkovaně přes elektroniku - údaj spotřeby atp.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6064
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 22:59    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
To je ale dýzl. Smradlavej:-))
Jakej má krouťák dýzl na volnoběh když nezabírá turbo? Žádnej.
Má poloviční oproti tomu, kdy by tam turbo rvalo 1 bar navíc. To na volnoběh i s altíkem a klimoškou bohatě stačí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6064
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 23:03    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Mně se zapíná sama při zařazení zpátečky - například. Koukal jsem na to jak blbec, než jsem se dočet, že to je ochrana před nasátím vejfukovejch plynů při couvání ... (sic !!!).
No hlavně by se u dieselů měly při zařazení jakékoli rychlosti okamžitě zavřít vstřiky. Nafta patří do traktoru. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31837
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 23:48    Předmět: Citovat

To jsou nejlepší hádky na všech motoristickejch fórech - jedni melou, že nafta patří do traktoru nebo do kamen, druhý jim kontrujou s tím, že benzín nebo plyn patřej tak nanejvejš do zapalovače. Občas se ještě přidají další, co tvrdí, že LPG nebo zemní plyn jsou dobrý tak akorát do vařiče. Čekám, co si vymyslej na elektriku případně na vodík...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9764
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: po leden 14 2019, 0:23    Předmět: Citovat

Pohybuju se u jiných klimatizací, než bývají v autech - vím, že bývá problém v pracovní teplotě oleje, který maže kompresor klimy. Buď bývá v kompresoru "topení", které ohřeje olejovou vanu na teplotu, kdy začne fungovat správný proces separace chladiva z oleje (při nízký teplotě médium olej naředí a kompresor je náchylnější na zadření) - nebo je chod kompresoru blokován (do tuším,že +5°C ).
Jak je to vlastně v autě? - To ta magnetická spojka připne kompresor na pohon, až při dosažení minimální teploty? - Každý chladivo má své oleje, se kterýma je kompatibilní. A i když je rozdíl mezi 180kg kompresorem, co honí chladivo u Sysla, nebo tím v autě, vlastnosti "náplně" R134a+olej jsou stejný. Nebo snad ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
miroja



Založen: Feb 28, 2006
Příspěvky: 1803
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

PříspěvekZaslal: po leden 14 2019, 8:21    Předmět: Citovat

V mojom sukromnom aute ( pre niektorych veteran) P306, 1,9D, r.v. 2002.
Pokial je teplota priblizne pod +5, klima nefunguje. Snimac teploty je pri vyparniku v kabine auta, vtedy nepritiahne elmag. spojka kompresora klimy.
Na sluzobniom (KIa Ceed, CRDI 140hp, r.v 2015) klima funguje aj vo vacsom chlade (aj pod nulou). nejako som to nesledoval, ale tam je zrejme elektromotor na klimovom cerpadle.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15515
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po leden 14 2019, 11:22    Předmět: Citovat

Pod 5+ mi taky nefunguje klima a ani není jediný důvod, aby fungovala. Chladit v zimě nepotřebuji. Ale i tak vlhkost ve vzduchu v autě odfiltruje a okna se odmlží stejně jako při +20° C.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31837
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 14 2019, 11:50    Předmět: Citovat

Ono taky bude záležet na umístění toho snímače venkovní teploty, respektive teploty nasávanýho vzduchu do klimy. Jestli to bere údaj z venkovního čidla, který slouží i třeba pro údaj na palubce o hrozícím náledí, taktam se to asi jen tak nespustí - ale když všichni tvrdí, že to vymražuje z interiéru vlhkost, tak by tomu odpovídalo čidlo vstupní teploty umístěný tak, aby klima spustila právě při tý vnitřní recirkulaci, když teplota vzduchu naroste nad dejme tomu těch +5°C - a tím se i zvedne schopnost vzduchu v kabině pohlcovat do sebe vlhkost. Prostě klima nasaje vzduch z kabiny, prožrnr ho skrz výparník, tam se zkondenzuje vlhkost odebraná z kabiny a vysušenej vzduch se prožene přes PTC nebo teplovodní radiátorek, aby se zase ohřál - a vyfuní se proti zapocenýmu čelnímu sklu resp. vůbec zpátky do kabiny. Tam do sebe nabere vlhkost a cyklus se opakuje ... Takže bych se vůbec nedivil, kdyby za takovejch podmínek klima spouštěla, i když venku bude 0°C nebo ještě míň ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po leden 14 2019, 11:53    Předmět: Citovat

Dyť píšu, že mám kontrolku a prostě se rozběhne. Vždy. Olej je rozptýlený v chladivu, takže ohřev je bezpředmětný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 5 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund