Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: ne leden 13 2019, 11:24 Předmět:
Tož já používám "švédskou" utěrku a zamlžená okna vždy před odchodem z auta utřu. Pokud pak bude mráz, je klidně schopná se udělat námraza vevnitř. To pravidelně zažívám přes vánoce, když auto několik dní v kuse stojí.
No a pak na zimu koupím nový silnější hadr na podlahu. Žena mi z toho ušije pytel resp. polštář a do toho nasypu 3l silikagelového písečku pro kočky. Nechám to tak ležet na zadním sedadle a pěkně to chytá vlhkost. Bez toho bych ráno měl asi skla zamlžená, ale s tímhle jsou suchá.
Založen: Feb 17, 2017 Příspěvky: 639 Bydliště: Staré Město (UH)
Zaslal: ne leden 13 2019, 12:32 Předmět:
Já proti mlžení už asi 20 let používám mydélko co bylo k plynovým maskám aby ne nerosily průzorové skla... Mám jich ještě několik, takových malých kvádrů. Stačí s tím sklo pošudlit, vyleštit a hotovo.. Dá se to i normálně koupit na nějakém "army" webu. Stojí kolem 15,-kč
Založen: Aug 12, 2012 Příspěvky: 1511 Bydliště: J H
Zaslal: ne leden 13 2019, 13:08 Předmět:
já si nemůžu vynachválit vyhřívaný sklo (Ford), ten příplatek za něj se vyplatil
na orosený i na namrzlý okno je fajn, ale jen tak do -5 až -7°C, pak už to moc nestíhá _________________ ........Nedůvěřuji velbloudům a obecně nikomu, kdo dokáže týden nepít........
Vzduch prostupuje výparníkem, voda v něm obsažená kondenzuje a odtéká do zachycovací misky.
Suchý, studený vzduch se přihřívá ve výměníku tepla na zvolenou teplotu.
Jenže to je v létě. Ale mě to zajímá, jak to pracuje v mrazu. V mrazu venku se nemůže na výparníku nic odvlhčovat protože to ihned zmrzne a ucpal by se průchod vzduchu výparníkem. Pořád mám pocit, že to je jenom novinářská kachna, že v zimě funguje klimatizace aby se nemlžily okna.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15516 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne leden 13 2019, 14:25 Předmět:
V zimě to funguje naprosto stejně. Pokud pro tebe není zima jen při -20° C. V zimě jsou i teploty kolem nuly a hlavně jde spíše o tu vlhkost, co se ti dostane do auta a udržuje se tam. V létě se může při dešti stát to samé, ale vyvětráš to daleko rychleji a hlavně nehrozí zamrznutí oken zevnitř.
Vlhkoměr tam samozřejmě nikdo nepoužívá, ráno je ještě něco pod nulou a ty musíš rychle jet, abys to stihl a ona ta okna jsou zamrzlá zevnitř. To je fakt lepší trochu myslet a v klidu to večer vyvětrat a utřít okna. Ráno je to pak v pohodlí.
Je zajímavé že v mém autě (Opel Astra H) nelze zapnout vnitřní cirkulaci pokud je volič směru vzduchu v poloze "jen na okno". I pokud mám zaplou vnitřní cirkulaci a otočim volič směru vzduch do polohy na okno, tak se vnitřní cirulace automaticky vypne. Nechápu důvod proč je to takto udělané.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33908 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne leden 13 2019, 15:15 Předmět:
Znutra mi zamrzlo okno len raz - minuly rok, ked som vytahal z kontajnera plny kufor zasnezenych mokrych kramov a dalsie som dal este dopredu. Po par dnoch to klima vysusila.
Založen: Feb 17, 2017 Příspěvky: 639 Bydliště: Staré Město (UH)
Zaslal: ne leden 13 2019, 16:59 Předmět:
MiraSt napsal(a):
-10°C... zapnete klimatizaci... Točí se kompresor?
U nových aut jede kompresor pořád. Tam se nezapíná a nevypíná přes "spojku". Záleží jak je to pak řešeno dál. Ale třeba takový Climatronic u škodovek, WV, SEAT... Má funkci odmlžení předního skla. Je to i v návodu k vozu... Tam by to mělo "zapnout" klimu, která to vysuší... Respektive na to fouká vysušený vzduch, který to prostě odfouká, protože tu vlhkost nabere na sebe...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.