Vítejte na Elektro Bastlírně
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Upload · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Hledat v článcích

Dobrovolné příspěvky na provoz EB

Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Mlžení oken, klimatizace
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MiraSt
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Apr 19, 2008
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 23:05    Předmět: Mlžení oken, klimatizace Citovat

Zdravím vás. Nejprve citace z jiného článku na netu:

"Jakmile se dostanete do vozu, pravděpodobně se budete muset vypořádat s mlžením oken. Tomu se dá buď jednoduše zabránit nanesením holící pěny a následným rozleštěním, nebo můžete použít jednoduchý trik: Naplno pusťte ventilátory s teplým vzduchem a zapněte klimatizaci. Ta totiž odvádí vlhkost z interiéru, takže mlha z oken zmizí o to rychleji."

Zdroj: https://autoroad.cz/zajimavosti/95116-snih-led-pruzory-a-necitelne-znacky-chyby-ktere-vas-na-silnicich-mohou-vyjit-pekne-draho

Tak jak to tedy je? Jedná se mi o tu klimatizaci. Na mém autě klima v zimě nefunguje. Netočí se kompresor. Máte jinou zkušenost nebo je to bluf vycucaný z prstu nějakým "odborníkem"? Může klima v mrazu fungovat? Podle mě musí výparník v mrazu okamžitě zamrznout a ještě si přidá chladu klima?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DjRix
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Apr 30, 2005
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 23:13    Předmět: Citovat

Jasně že klima v mrazu nefunguje, původní verze to měly už pod 5°C novější mají 0°C a pak se kompresor prostě nezapne. Moje zkušenost z Passata- je potřeba především vyřešit, aby v autě nebyla vlhkost - zatékání, sníh na botách rozpuštěný do koberečků atd. Ale mlží se i funglovky.
_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
forbidden
Team boss
Team boss



Založen: Feb 14, 2005
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 23:18    Předmět: Citovat

Obě naše auta mají funkci odmlžení a obě pouštějí na sklo klimu. Stačí na voliči proudu vzduchu vybrat přední sklo. Já na to mám extra tlačítko, všechen vzduch jde na sklo, větrák naplno a ještě se zapne klima. Dělá to tak i služební Fábka. Jinak doma mám u obou aut vyhřívání předního skla, je to lepší. Ale v mrazu jsem to myslím ještě nezkoušel, volím to vyhřívání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
DjRix
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Apr 30, 2005
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 23:21    Předmět: Citovat

Jasan to tlačítko mám v praseti taky, jen při vnější teplotě pod 0°C se kvůli ochraně nespustí kompresor. Tak to funguje na celém koncernu, jen asi 15? let zpět to změnili z 5°C na těch 0°C.
_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PCmaniac99
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Feb 07, 2008
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 23:31    Předmět: Citovat

Počánaje cca Octavii 2 používá koncern stáloběžné kompresory které se spouštějí klidně i v mrazu. Akorát se hlídá teplota na výparníku, aby nezamrzl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DjRix
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Apr 30, 2005
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 23:33    Předmět: Citovat

A co znamená to stáloběžné ? To jako nemá už kompresor spojku a tlačí chladivo pořád do tlaku ? Shocked

Dvojková oktávka má samozřejmě klasickej kompresor se spojkou, kterej se vypíná, pokud bylo myšleno že se otáčí řemenice stále tak ano, otáčí. na hřídeli je ale spojka a ta odpojí kompresor od řemenice.

_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
misocko
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Jun 26, 2009
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 23:39    Předmět: Citovat

ak "stalobezne" myslis tie co sa stale tocia a vykon sa reguluje naklonenim "hlavy" , tak ten som mal uz vo Fabii 1 rocnik 2001
a ano, sleduje sa teplota vyparnika.
co sa tyka zahmlievania, vo fabke som pouzival cerezit proti vhlkosti. V o3 s tym zatial problem nemam , neviem preco.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DjRix
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Apr 30, 2005
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 23:41    Předmět: Citovat

Zajimave, na to se musim mrknout jak to funguje Smile Jinak ceresit pouzival kamos, celkem si to tez pochvaloval.
_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MiraSt
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Apr 19, 2008
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: so leden 12 2019, 23:47    Předmět: Citovat

PCmaniac99 napsal(a):
spouštějí klidně i v mrazu. Akorát se hlídá teplota na výparníku, aby nezamrzl.
Nerozumím. Takže se nejprve ohřeje radiátor a pak se spustí klima a hlídá se teplota na vyparníku aby nezamrznul? Navíc když nastartuju tak nebudu čekat pět minut a více na volnoběh než se to trochu ohřeje a začne foukat teplý vzduch. Řeším to tak, že otevřu (pootevřu) okna, zapnu ventilátor na max a jedu. Já bych raději četl odpověď od šoférů nebo mechaniků co to opravdu vědí než nějaké teorie. Právě o té teorii diskutuju s kolegy v práci a tak bych se rád dozvěděl jak to vlastně je. Podle mě je to blbina aby běžela klima když je venku dejme tomu mínus deset. Mám Thálii a když zapnu klimu tak se akorát rozsvítí kontrolka a jinak se nic neděje. Kompresor stojí. I když mám ujeto cca 10 km, voda je zahřátá a topí to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw
Team boss
Team boss



Založen: Mar 21, 2006
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 0:06    Předmět: Citovat

Mne to na 20-rocnej Mazde funguje. Neviem, od akej teploty, ale bezne v zime pustam kurenie+klimu. Na zaciatku pustam vzduch na okno, potom to prepnem na nohy. Ked nanosim dovnutra sneh, tak to pekne vysusi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Feb 07, 2008
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 7:23    Předmět: Citovat

Vzduch je nasáván ventilátorem přes regulační klapku čerstvého vzduchu. Odtud proudí přes prachový filtr, ve kterém se zachytí nečistoty, prach, pyl apod. Vzduch prostupuje výparníkem, voda v něm obsažená kondenzuje a odtéká do zachycovací misky.
Suchý, studený vzduch se přihřívá ve výměníku tepla na zvolenou teplotu. Odtud je vyveden rozváděcími klapkami na požadovaná místa ve vozidle.

Zde je zdroj. Docela hezky popsané fce.

S klimou jsou okna rychleji odmlžená, Některé klima. systémy dokonce při nastavení ofuku oken automaticky zapnou klimu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Nov 28, 2004
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 9:36    Předmět: Citovat

Mám octávii 1 combi s climatronikem. Parkuju venku. Pod +5st. už kompresor nejde. Když je motor studený dávám proud na okno a vnitřní cirkulaci. Jak se začne motor ohřívat, začne se mi potit okno. Vypnu vnitřní cirkulaci a nechám okno odmlžit. Pokud se objeví v autě vlhkost se potřeba ji samozřejmě dostat pryč. Jednou za čas udělám delší trasu abych auto pořádně provětral a vyvětral. Před zimou se kouknu jestli mám funkční odvětrávací klapky v kufru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32
Team boss
Team boss



Založen: Jan 13, 2007
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 9:38    Předmět: Citovat

Pokud máš v autě vlhkost a zamrzají ti i okna zavnitř, tak pomůže jen tzn. švédká utěrka. Pokud to ještě není zamrzlé, tak pomáhá vždy spustit klimatizaci. To pomáhá i v létě samozřejmě a nemusí se nutně zapínat chlazení, ale jen na teplý vzduch. Aspoň tak mi to vždy fungovalo. Wink
Vždy jsem si myslel, že kompresor je jen na tvorbu studeného vzduchu, což na odfiltrování vhlkosti nepotřebuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yarda1
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Feb 11, 2009

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 9:50    Předmět: Citovat

Mně se jednou stalo, že v autě (Renault Thalia) se mi mlžila okna. Počasí asi jako teď, trochu tepleji, zataženo, vlhko. Tak jsem pustil topení, foukání na přední sklo, ale okno se mlžilo ještě víc. Zkusil jsem klimatizaci, to pomohlo ale v autě byla zima. Když jsme dojeli, asi tři čtvrtě hodiny, na parkovišti jsem nechal běžet motor a topení jsem pustil na plné oo. Sklo se ještě chvíli mlžilo, pak se vyčistilo a na zpáteční cestě už to bylo v pořádku.
Vysvětluji si to tak, že v topení byla nějaká vlhkost co se odpařovala a musela nejdřív vyschnout.

_________________
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DjRix
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Apr 30, 2005
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne leden 13 2019, 11:06    Předmět: Citovat

vrky napsal(a):
Mám octávii 1 combi s climatronikem. Parkuju venku. Pod +5st. už kompresor nejde.


Přesně tak, v praseti a novějších oktávkách tu teplotu posunuli na 0°C.

_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 1 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund