Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Před 40 lety se na Silvestra ochladilo o 30 stupňů
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 08 2019, 16:45    Předmět: Citovat

Ten panelák byl jako ubytovna navrženej. Pak ho nějakýho chytráka napadlo předělat na byty. Za komančů to šlo, byly na pozemku drah, patřily jim, vzdálenost od hlavní trati měly dostatečnou. Pořád měly status ubytovny. Vzdálenost od posunovejch kolejí se neřešila, tam nebyl soustavnej provoz. Po Plyšáku se to změnilo, byty určený k trvalýmu obejvání musely mít přístupovou cestu po pozemku, kterej je "veřejný prostranství" a zvětšily se ochranný zóny od kolejí - tím ta budova přišla o možnost bejt zařazená mezi obytný. Lidi se z ní (rádi) vystěhovali, cikáni se samozřejmě postarali o zbytek. Poslední využití co já vím ten barák měl, když na něm trénovali vniknutí ze střechy pomocí slaňování maníci z URNY - a to už je tak 10 let. Od tý doby je to jak v tý písničce.

Tu "pokusnou jízdní dráhu" zkus blíž specifikovat - jako koleje nebo kus silnice? A kde - nalevo nebo napravo od hlavního tahu? Spíš si myslím, že si pleteš nějakou odstavnou kolej s "pokusnou dráhou" ...

A hvízdání kol o koleje je jednoduchý - pokud vlak s velkým rozvorem točnejch bodů podvozků projíždí oblouk s malým poloměrem, okolky (neplést okolek s nákolkem - nákolek je obruč, po který kolo jede, okolek je ta zvýšená část s větším průměrem, která vede kolo na vnitřní straně kolejnice = okolek je část nákolku) "brousej" vnitřek hlav kolejnic - dělají to i tramvaje, pročpak si myslíš, že po Práglu jezdí mazačka? Ten kousek pod Vítkovem má tak prudký zatáčky, že moderní dlouhý rychlíkový vozy tam drhnou jak blázni. Pročpak si jinak myslíš, že tam až donedávna (než ty oblouky trochu napřímili a instalovali tam koleje s nesymetrickýma hlavama) byla právě ta "pomalá" až do vjezdu do Hlaváku?

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7563
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út leden 08 2019, 18:21    Předmět: Citovat

Pevná jízdní dráha: https://cs.wikipedia.org/wiki/Pevná_jízdní_dráha
Tohle mám na mysli a dle Wikipédie je to teda opačně od Třebové, na trati na Ostravu, nevím, proč jsem měl zafixováno, že je to před Třebovou od Prahy. Tady je to pěkně vidět: https://mapy.cz/s/3jD61
Vjezd od Vítkova je kompletně nový, v tom tunelu a na části trasy je cyklostezka. No dělalo se to především proto, protože to bylo úzké místo. Z tří směrů (Mechov, Kolín a Holešovice) najednou jednokolejka. Ještě existovala spojka zvaná Hrabovka, tam z hlaváku byly dvě koleje s docela prudkým klesáním na trať z Masaryčky dál na Libeň. Mám doma i fotky z posledního dne kdy se tam jezdilo, bylo to někdy 2004. Tomuto se říkalo "Malá Hrabovka" a mostu od Vítkova "Velká Hrabovka". Husitskou ulici tam překračovaly dva viadukty. No a dneska je místo toho "Nové spojení".
Když to stavěli, tak z hlaváku na Kolín jezdily vlaky pěkně oklikou přes Vršovice, po nákladní spojce přes Malešice a na hlavní trať se to připojilo až u Běchovic. Pěkná vyhlídková jízda.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: út leden 08 2019, 18:23    Předmět: Citovat

Ten kousek pod Vítkovem je už dávno historií (nebo stezkou odvahy) a dneska se jezdí podstatně rychleji tunely Nového spojení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7563
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út leden 08 2019, 18:28    Předmět: Citovat

Dyť to píšu Laughing Jsem tam tenkrát nocoval, ale to je přes 20 let.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31833
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út leden 08 2019, 19:05    Předmět: Citovat

Ten kousek u Rudoltic ani neznám - na tu stranu já prakticky vlakem nejezdím. Ale podle všeho to byl/je pokusnej úsek, vystavenej co největšímu traťovýmu zatížení, aby se dalo vyhodnotit kterej způsob by byl pro budoucnost vhodnější jako rekonstrukční v budoucnosti. Je vidět, že byl záměrně položenej do trasy traťový koleje směr Olomouc - Praha - takže určitě životnostní zkoušky novýho typu svršku...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7563
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út leden 08 2019, 19:11    Předmět: Citovat

No a když po tom jedeš vlakem a třeba koukáš z okénka vpravo, tak tu pevnou jízdní dráhu ani nezaregistruješ Smile
U nás to dělali u tramvaje - když se komplet rekonstruoval úsek vedoucí k nám. Na "širé trati" nebo jen s běžnými stanicemi jsou normální pražce překryté travním kobercem (u tramvají dobrá věc, znatelně to snižuje hlučnost, zejména oproti těm BKV panelům zhusta používaným od osmdesátých let) a u zastávky u metra, kde je zastávka sdílená i s autobusy (ty zajíždí na koleje) je právě ta pevná jízdní dráha. Celé je to překryté asfaltem.
Na wiki píšou, že je to znatelně dražší, než konvenční trať s pražci a šutry.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strana 6 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund