Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zapojení druhé autobaterie
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2018, 8:17    Předmět: Citovat

Mě by teda do benzínu plyn nesměl (natož do nějakýho "ušlechtilejšího motoru", možná do nějaký "hajtry na doježdění" ještě ok...) a to může bejt sebeprofesionálnější (ty nejvymakanější maj stejně přívstřik benzínu nebo něčeho snižujícího teplotu a "suchost" hoření plynu ... ) Taky jsem měl párkrát tu čest s Hummerem v plynu (a majitel na ten plyn kupodivu nedá dopustit i přesto, že lambády mění jak olej... Rolling Eyes ) Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31784
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2018, 10:01    Předmět: Citovat

Benzín se nevstřikuje kvůli "suchosti hoření" plynu, ale přidává se kvůli tomu, aby omejval z ventilů karbony respektive aby chladil u přímovstřikovejch motorů benzínový vstřikovače, který by se jinak vysušily a zadřely až zapekly. U motorů s nepřímým vstřikem paliva (do sacího kanálu těsně před ventily) prakticky není přívstřik beneli k LPG potřebnej. Jiná věc je s tepelným zatížením mazacího voleje, kde vinou vyšší spalovací teploty LPG směsi (nemusí se nejdřív vypařit jako beneli, takže neubírá teplo) dochází k vyšší karbonizaci na stěnách válce a tím i vyššímu zasírání částečkama uhlíku = musí se zkrátit výměnná lhůta, jinak hrozí ucpání filtru až zacpání nejužších mazacích kanálků a tím zadření některejch míst motoru. Kolegovi z práce se to "povedlo", koupil od dalšího kolegy píču na kapotě Espace s 16-ventilovým dvoulitrem, ten na tom měl nalítáno přes 200 tkm a všecko v ažúru, motor jak zvon. A ten co ho koupil si pochvaloval taky, jaký to je laciný ježdění atd. Takhle vesele jezdil skoro rok. Jenže zapomněl na volej, najednou zjistil že má na náplni 16 tisíc a než ho stačil vyměnit, v motoru zarachtalo a už ho nenatočil - karbon mu ucpal kanálky a vylágroval si uložení vačkovejch hřídelů v hlavě. Mechoš co to rozdělal prohlásil, že to je na novou palici i s komplet rozvodem neboli škoda 30-40 tKč podle toho, jestli se sežene použitá palice na repasi nebo se bude kupovat nová. Auto starý asi 12 let, zbytková hodnota byla taková, že ho radši střelil na náhradní díly než by sháněl novou palici ... A tutově to nebylo tím, že by ten předchozí něco zanedbal nebo mu něco zatajil - ten poctivě měnil máslo po 9-10tkm a docela pečlivě se staral, aby kára měla všecko co potřebuje ... Pokud hořej lambdy, je to většinou tím, že jsou moc blízko ke svodům a když se jezdí s vysokýma točkama na velkou zátěž, nestíhají se chladit. Pak pomůže úprava, kdy se lambdy buď posunou co nejdál od svodů, nebo se dokonce na jejich místo navařujou trubičky cca 1-1,5cm dlouhý s odpovídajícím závitem, aby aktivní konec sondy nebyl přímo ve žhavým proudu plynu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2018, 10:55    Předmět: Citovat

To je fakt, udelat jde vsechno, ale i tak by ten motor na to mel "mit predpoklady" - napr. fordi duratecy s bizuterii denso mivaji modulovany cerpadlo bez vracecky, a na LPG moc vhodny nejsou....

Ta koncernova W12 taky urcite pujde, ale chlazeni je dost na hrane uz tak, a ma 8 lambda sond, kde pro pristup k vetsine z nich je potreba demontaz motoru - to se to zplynovani moc nevyplati.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31784
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2018, 17:21    Předmět: Citovat

Zkus Karlovi zavolat, můžeš se klidně odkázat na mne, že ho nechávám pozdravovat - a nezávazně se ho zeptej, za odpověď na otázku nic nedáš. Veřejný spojení na něj včetně pracovní doby je na jeho webu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2018, 17:52    Předmět: Citovat

Nějak bastlfandovy nerozumím. Co to meleš? Pořád je to stokrát čištší něž naftový smraďoch (což je mi u prdele). A "ušlechtilé" motory ho ani nepoznají. Ty právě nepotřebují žádný přimazávání, přívstřik ap jako sračky. Nevím, že tam plyn je. Nepoznám, kdy se přepnul, nevím o něm. Kolik máš najeto s LPG? Já skoro 300 000 km a motor nic neví, mám "ušlechtilý".. Nebo máš lambo, tak by to bylo trochu blbé. To mám jako podporovat stát v okrádání?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31784
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2018, 18:57    Předmět: Citovat

Naopak LPG (nebo CNG i případně LNG) se pokládají za čistší a tím pádem i "ušlechtilejší" paliva, než beneli/ropa - důvodem je to, že i když z nich spácháš nadměrně bohatou směs, tak neumějí "sazovat" = ani při prudkým přidání plynu takový auto nezačne pokládat dýmovou clonu jak válečnej torpédoborec a hlavně při jejich spalování zůstává naprostý minimum tzv. nespalitelnejch alias popelovitejch látek, vytvářejících mechanický úsady nebo nespálenejch vysokomolekulárních uhlovodíků - protože ty plyny samy o sobě nic vysokomolekulárního neobsahujou. LPG je směs cíleně frakčně vydestilovanýho propanu a butanu v poměru nastaveným podle ročního období (vzhledem k bodu varu obou plynů se v létě dává do směsi 40% propanu a 60% butanu zatímco v zimě je poměr obráceně, 40% butanu a 60% propanu), "zemňák" neboli "natural gas" je v podstatě čistej metan s minimálníma příměsema vodíku, dusíku a dalších plynů - prostě jsou to ty nejjednodušší uhlovodíky, který příroda zná. Kapalný paliva jako petrolej, benzín (izooktan) nebo nafta jsou proti tomu čarodějnický mišmaše mnohem složitějších molekul s delšíma a hlavně v případě moderních paliv i složitějšíma řetězcema uhlíkovejch atomů, takže se mnohem hůř odpařujou a tím při jejich hoření i snáz vzniká čistej vysráženej uhlík = saze.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2018, 20:36    Předmět: Citovat

Ok, EKKAR nám to hezky upřesnil, nechci tvrdit, že plyn nemá výhody oproti benzínu, ale imho prostě do motorů konstruovaných na benzín nepatří, i když to je zrovna motor k tomu v rámci možností "nejvhodněji konstruovanej" ... To je jako lejt do chrochtáka vyfrit ... U novějších sice nepřipadá v úvahu, ale rotačky to při nezanedbání důkladnější filtrace a vhodně konstruovanýho předehřevu (popř.různý ředění v mrazech) spápnou i bez nějakých přísnějších nároků na intervaly výměny oleje, ale stejně bych si to do svý rotačky nedal...
A zrovna u těch větších motorů/W12 mi to fakt nepřijde vhodný, tam už takhle není místo skoro na nic a často i na ten benzín maj problém s tím chlazením, takže se všema těma úpravama to je pořádná přestavba, aby to bez problému sloužilo...

TAKJAN: Možná melu, ale aspoň ty hrubky se snažím si hlídat Wink
Zrovna dneska jsem dělal pár drobností na Flying Spuru (skoro stejná W12) taky v plynu a kolega na mě: "čéče i s tím plynem to jde hezky plynule" Laughing (to už by muselo být hodně v pr..., aby dvanáctihrnek nešel plynule Wink ) a nemám srovnání, jak to jelo před přestavbou (je taky fakt, že to má skoro 2 a 3/4 tuny a i ta převodovka je laděná spíš do komfortu než na trhání asfaltu a přece nebudou ani na S hodinkám od Breitlingu "trhat ručičky" Very Happy Very Happy Very Happy ...), ale i když to umí docela opřít do sedačky (ten Phaeton možná o trošku víc, ač je to podobná váhová kategorie a moc podrobně jsem to taky neporovnával...), je to prostě nuda... Ok, nad dálniční rychlostí sice neztrácí dech a teprve pak je ten motor pořádně využitej, ale jak často to běžnej smrtelník ocení??? I dobrej třílitr v naftě tomu v běžně povolenejch rychlostech dá na prdel (jasně, ne při 150km/h a výš, tam se pak síla W12 ukáže...), tak o čem to pak je...??? Prostě póza...
PS: To podporování státu v okrádání mě taky vytáčí do běla... Když motor s DPF s odřenejma ušima splňuje svojí normu (která stejně neřeší to největší "svinstvo", tj. nejmenší částečky a další při emisích neměřený plyny a že u EU5 a výš tam těch svinstev vzniká víc a víc, např. čpavek je jen "třešnička na dortu"...), tak je to v pohodě, ale když má někdo "vymazlenou rotačku", která z linky sjela s homologací EU2, ale přitom by v pohodě splnila EU4 (a často jsou auta s EU4 větší "dýmovnice" i na první/laickej pohled...), tak to už je "ekologická hrozba" ... No to bych blil, velebnosti... Ty saze zachycený v DPF stejně nikam zázračně nezmizej, takže je to jen pokryteckej byznys s pseudonálepkou "eko"(-teror) ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2018, 21:11    Předmět: Citovat

No, já mám jen osmiválec a tam se přesně hodí. Výkon vždy vyhraje nad krouťákem. Naftu bych sem netahal, to je prostě špína a pro náklaďák dobrý. Slušný osobák je vždy benzín. Jinak to není póza mít pár koní k dobru, a obzvlášť dnes, kdy je málo míst na předjíždění. Potřebuju šlápnout a jet a ne si to promýšlet a čekat s nějakou podmotorovanou mrchou. S takovou se dnes nedá jezdit, nebo se smířit a jet vláček devadesát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31784
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2018, 21:17    Předmět: Citovat

Já si spíš myslím, že kolega tou plynulostí myslel necukání při prudším přidání plynu, jak se to běžně dělo u podtlakově regulovanejch přestaveb u starejch karburátorovejch aut. Tam když se neseřídily na správnej kompromis membrány, tak to škubalo i vohřátý a s plynem se muselo pomaličku jak u slečny Daisy. Každý prudší šlápnutí na pedál vyvolalo prudší pohyb membrány a tím se prudce obohacovala směs - motor pak cukal. Dnešní elektronicky řízený sady, který v podstatě přebírají impuls pro originální vstřikovač motoru z vlastní ŘJ motoru a potom, co ho časově upraví jím otevřou ventil plynný fáze. Funguje proto komplet lambda regulace bohatosti směsi řízená smyčkou zpětný vazby a ta je celkově tak rychlá, že stíhá korigovat i vynechání zážehu v jednom válci při maximálních točkách (5000RPM a víc).

Takže správně namontovanej a seřízenej elektronicky řízenej "plyn do auta" nemá proč škubat nebo vyvádět podobný nezdoby. Vím třeba o prasárně, kdy citrón berlíno 1,6 přestavěnej v nejmenovaný firmě měl po přepnutí na plyn těžce nestabilní volnoběh a klepal se jak drahej pes - na beneli nebo i na plyn při točkách nad 2500RPM přitom všecko OK. Volnoběh na plyn ale strašnej, dokonce to chcípalo i teplý. Několikanásobná reklamační návštěva nevedla k nápravě, nestabilita volnoběhu přetrvávala a nedařilo se ji odstranit ničím - ani přehrátím SW v LPG jednotce.

Kámoš se nastolicoval a odvezl auto do jiný firmy. Po lehký obhlídce montáže nezávislým technikem LPG bylo konstatováno, že původní montážník je hovado a prase a já nevím co ještě za dobytek, protože jinak slušně fungující sadu ElpiGas sice namontoval vizuálně efektně, ale hlavní napájecí "lištu" LPG s elektromagnetickýma ventilkama Valtek dal relativně daleko od sacího potrubí a navíc místa "vstřiku" LPG do sacího potrubí navrtal až skoro u samotnýho air-boxu, aby měl co nejkratší hadičky = hodně daleko od sacích ventilů. Výrazně větší vzdálenost místa vstupu LPG od spalovacího prostoru proti vstřikovačům beneli měla za následek při volnoběhu silný zkreslení průběhu regulace (malá dávka LPG vpuštěná daleko od sacího ventilu do sání se nestačila při malejch otáčkách a tím i malý rychlosti proudění v sání celá nasát do válce a způsobovala prudký kolísání signálu lambdasondy - ŘJ pak nevěděla, jak a kam má regulovat, zpoždění signálu lambdy způsobený až o jednu otáčku zpožděnou odezvou na regulaci množství paliva bylo prostě nad její síly). Majitelovi bylo doporučeno, aby milýmu montážníkovi celou instalaci omlátil ne o palici, ale pokud možno za poškození dobrýho jména LPG přestaveb rovnou o koule a aby k tomu pokud možno přidal pár ran bejzbolkou, protože náprava takhle doprasený instalace by znamenala dát nový sací potrubí a do něj navrtat nový vstupy LPG co nejblíž k sacím ventilům i původním beneli vstřikovačům. Bohužel mezitím uběhnul rok od instalace tý sady do auta (jo, ten hajzl línej křiváckej to vejmluvama řešil celej rok!!!) a původní montážník dal od všeho ruce pryč.

Nakonec to vyřešil ten mechanik, co auto obhlížel v tom druhým servisu - celý to předělal, jednak přemístil ventilovou lištu LPG až těsně k sacímu potrubí estetika neestetika a druhak těma dírama udělanýma prvním dobytkem protáhnul dovnitř do sacího potrubí dlouhý PVC hadičky od Valteků a utěsnil je montážním vysokoteplotním silikonem proti vypadnutí i proti přisávání falešnýho vzduchu. Výstupní konce těch hadiček vedl vnitřkem sacího potrubí až těsně před příruby u hlavy a sací ventily a tam je ke stěně sání přilepil dalším silikonem, aby tam jen tak volně nevlály. Vzdálenost od Valteků ke spalovacímu prostoru každýho válce se tak zmenšila na cca 20-25cm proti předchozímu skoro metru - a najednou se ŘJ chytila, regulace už nelítala jak Trepifajxl po svěcený vodě, volnoběh krásnejch 850RPM a i když předělaná instalace vypadala jako by ji dělal kmotr švec, tak motor byl najednou spokojenej a stabilní v celým provozním rozsahu votáček ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2018, 21:44    Předmět: Citovat

Jo, vstřiky musí být co nejblíž. Plynaři jsou vesměs buď přímo hovada, nebo neumětelové. Já měl kliku. Ale i starý plyn funguje. Jeden vymontovaný z jinýho auta jsme montovali do synovcova bawa, jenom teda 1,8. Viděl jsem to prvně v životě a zapoj to. Tak jsem to nějak našel, ono toho moc nebylo a nějak se nám to povedlo a jezdilo dobře, dokonce chytalo rovnou na plyn.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bastlfanda



Založen: Jul 11, 2012
Příspěvky: 301
Bydliště: za Prahó

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2018, 21:59    Předmět: Citovat

EKKAR: S tou plynulostí byl myšlenej volnoběh (u tohohle motoru kolem šesti set otáček... ), to o čem ty píšeš je pro tohle auto "naštěstí pořád jen hudba budoucnosti" ... Very Happy Záběr i na plyn krásně plynulej (už to cvakání těch plyn.ventilů by mě s*alo... Very Happy ), to jak čtu tu story o vestavbě, tak tady to aspoň nějakou "kultůru" má... Jen převodovka (když není zrovna na S) trošku váhavá a spíš to podtáčí, i když plyn to "statečně plynule dává" Very Happy (ale přitom celkově dost topí už na ten nízkej a plynulej/-ovej volnoběh Wink ) No možná je to podtáčení záměr ať už kvůli emisím nebo tomu chlazení Laughing


TAKJAN: Jak jako špína a do náklaďáků dobrý? Vždyť ti nám vozej všemožný naše "vyfikundace" a často se potýkaj s podhodnoceným servisem nejvíc... To je dost "po nás potopa" přístup... A taky trošku pozérskej... Btw. zrovna některý ty V8 mívaj problém s mazáním vršku zadních válců ... Wink (ale je to zásadně i o tý údržbě... Stačí si vybrat mezi LL/"shortdeath" a "individual" režimem Wink )
S tím "šlápnu a jedu" to chápu, ale to ti dobře laděnej ropák (třeba v R8? Twisted Evil Wink ) dá taky... A s lepší účinností/menšíma tepelnejma ztrátama Wink (navíc v manuálu sice častěji můžeš sahat "na hranu" např. Torsenu/spojky - ač to asi ne u tý R8..., ale o to líp/přesněji kontrolovat "distribuci krouťáku" a o tom to je, ne? Wink Jasně, výkon je výkon ... Wink
Každopádně ty větší motory (natož v těch "luxusních kolosech"...) jsou pro "slušný osobák" trošku "naddodávková přeháňka" (min. tou hmotností) Razz
Tam už je to s agilitou při tom rychlejším předjíždění "na pováženou" (min. nemáš-li po předjetí "prostor to dál krmit"...) Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31784
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2018, 22:42    Předmět: Citovat

Hele, to nejde takhle generalizovat. Slušně udělanej ropák se správně napočítanou převodovkou má lepší zrychlení než benzín, protože má vyšší krouťák z nižších toček a dokáže zabírat právě zdola - naopak ho velký setrvačný hmoty omezujou ve vyšších točkách, kde dominuje lehčí benzín. Ropáka je potřeba trošku roztočit předem, ale dá se s tím jezdit skoro stejně živě, jako s benálem - ALE MUSÍ SE TO DĚLAT TROCHU JINAK, to je samozřejmý. Žádnej ropák nebude VRK VRK VRK stejně rychlej v nástupu toček jako benál, ale vzhledem k možným delším kvaltům ho udělá na delší akceleraci - TEĎ PROSÍM ODHLÍDNĚME OD NESMYSLNĚ NAVRŽENEJCH PŘEVODOVEK DNEŠNÍCH AUT, KTERÝ MAJÍ Z BRUSELE NADIKTOVANÝ VŠECKY PŘEVODY DLOUHÝ JAKO LOVOSICE BEZ VOHLEDU NA PALIVO. Tyhlety pýčoviny diktovaný ekofašounama a bruselskýma byrokratama natolik zkreslujou skutečný vlastnosti jednotlivejch pohonů, že dneska už skoro žádnej automobilista neví, jak vostrej umí bejt benálovej motor - protože "díky" omezením z Brusele nesmí ani benálový auto zrychlovat větším tempem, než jaký je ještě povolený s ohledem na množství uvolněnejch emisí a právě dlouhatánský kvalty jsou jedním z prostředků, jak řidiče omezit ve schopnosti zrychlovat ... Takže poděkujme za kurwítka kam jinam než do zkurwený Brusele a můžem se vrátit k tématu, kterým je druhá baterka v autě ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2018, 23:01    Předmět: Citovat

Po nás potopa je jediný správný přístup v tomto kocourkovském bananistánu.
Po přejetí uberu, vesměs to tak bývá.
Zrychlení a maximálku má vždy lepší benzín, pokud porovnáváme podobný motory. Kolik smraďochů jezdí přes 250? Moc ne, co.
Jinak V8 mám taky hlavně kvůli zvuku, nemusím si ho pouštět uměle. Všechna debata je marná, dyzl je podmotor, jsou s ním jen problémy, už 15 let je to složitý šmejd, což dnešní benzíny taky, ale o těch není řeč. Jo starý vw, první pasat combi či jak se to jmenovalo je jediný, kterého jsem trochu bral. Na ježdění do práce na friťák ušel.
Ale život je příliš krátký na to spořit na spotřebě smraďochem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: st prosinec 19 2018, 23:23    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
.......
Ale život je příliš krátký na to spořit na spotřebě smraďochem.


@TAKJAN Amen!


Ja to kupoval na cca 2200km mesicne, hodne po nemeckych dalnicich. Je to pohodlny a svizny:-)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt prosinec 20 2018, 1:55    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Slušně udělanej ropák se správně napočítanou převodovkou má lepší zrychlení než benzín, protože má vyšší krouťák z nižších toček a dokáže zabírat právě zdola
Předpokládám, že mluvíš o srovnání TDI chrochtu s atmosférickým benzíňákem.
Dovolím si s tebou prudce nesouhlasit. U toho chrochtu totiž existuje něco jako turbo lag, a než se mu to turbo roztočí, aby měl nějaký krouťák, tak už je ten benzíňák dávno v trapu.
Měli jsme takhle ve firmě pár A6 - čtyři byly v chrochtu 2,5 V6 (132 kW) a ta moje v benzínu 2,8 V6 (142 kW). Rozdíl v max. výkonu 7 %, ale ve sprintu rozdíl třídy. Kolega mi jednou svěřil tu svoji turbokočičku na cestu z Varů do Prahy a pak se ptal, co tomu říkám - odpověděl jsem mu diplomaticky “Klidná síla”.
Aktuálně jezdím s jedním atmosférickým 250 hp a s jedním turbem 260 hp, oba asi 10 let staré. Zase nebe a dudy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 4 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund