Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7597 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út červen 23 2020, 18:55 Předmět:
Do doby, než byla odsouhlasena ta dotace (říkejme tomu třeba tak) pošta neviděla z rozpočtu ani korunu. To je nevyvratitelný fakt. A v nějaké formě to ("tohle budeš dělat a vezmi na to kde chceš") bylo. Analogicky - stát a kraje by u ČD objednal dopravu v nějakém rozsahu a nedal jim na to ani korunu.
Proč je pošta v červených číslech - těžko říci; pár let zpátky nebyla kvůli stopce na investice a prodeji majetku. Kdybys viděl, čím se ještě v roce 2012 rozvážely balíky... O ta vozidla by sis ani neopřel kolo. Transit z přelomu milénia s hezkými 800 tisíci kilometry, pickupy odvozené z Favorita s poloviční náloží kilometrů a podobně. Teď už se těmito vraky nejezdí, během tak dvou let se park komplet obměnil - to něco stojí. Auta jsou na "operák", což vyjde možná levnějc, než mít auta vlastní plus opravárenskou základnu. To je takový příklad, proč najednou "nejsou prachy".
Taky proběhla celkem rázná obměna HW - ty bys ještě v roce 2002 používal komp s i486 a 16MB RAM? No... Takže tak. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31881 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 23 2020, 19:09 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
...Kdybys viděl, čím se ještě v roce 2012 rozvážely balíky... O ta vozidla by sis ani neopřel kolo. Transit z přelomu milénia s hezkými 800 tisíci kilometry, pickupy odvozené z Favorita s poloviční náloží kilometrů a podobně. Teď už se těmito vraky nejezdí, během tak dvou let se park komplet obměnil - to něco stojí. Auta jsou na "operák", což vyjde možná levnějc, než mít auta vlastní plus opravárenskou základnu. To je takový příklad, proč najednou "nejsou prachy".
Taky proběhla celkem rázná obměna HW - ty bys ještě v roce 2002 používal komp s i486 a 16MB RAM? No... Takže tak.
Viděl jsem, čím jsem já osobně svážel obsah schránek a rozvážel telegramy a balíky při brigádě na překládce v roce 1988 - na výběr byla zrezatělá dvanáctsettrojka s neurčitelným počtem přetočení tachometru a stejně rezatá Avie "třicítka" s papundeklovou skříní a řazením pod volantem. Hádej který auto vzhledem ke spotřebě vyhrávalo ... Proti tomu ten tranďák z přelomu tisíciletí je královskej bourák, protože apoň jede rychlejc než 70 mimo město. Ohledně operativního lízáku ve srovnání s tvrdým vlastnictvím řeknu jen tolik, že dražší používání vozidla než operák neznám. Ano, nemám možnost cokoliv odečíst z daní ani nejsem státní podnik, kterej se nemusí ohlížet na cenu zakázek, protože za něj lobujou jiný lidi ... Jo, pardón, znám dražší způsob používání vozidla - VZÍT SI AUTO Z PŮJČOVNY ...
A k tomu procíku 486 se 16MB RAM - PROČ BYCH HO MĚL ODMÍTAT POUŽÍVAT, POKUD BY TO BYLO V JEDNOÚČELOVÝM TERMINÁLU ZAJIŠŤUJÍCÍM SNÍMÁNÍ VÁHY PŘÍPADNĚ NĚJAKOU ČTEČKU KÓDŮ EAN/QR A KOMUNIKACI S KLÁBOSNICÍ, JEDNODUCHÝM DISPLEJEM A TISKÁRNOU? Takovej terminál, pokud se dobře udělá, vůbec nepotřebuje procík s hodinama 3,5GHz, 64b systémem a 8-16GByte operační RAM. A bude spolehlivej, lacinej a jednoduchej. Akorát se na něj nebude dát uplatnit tolik mega odpočtů ... A pokud si myslíš opak, tak mi popiš, k čemu potřebuje ouředník na přepážce místo terminálu poč s i5, 8GB RAM a systémem, kterej utáhne 4k video i s prostorovým zvukem. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7597 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út červen 23 2020, 19:20 Předmět:
1203 pamatuji ještě kolem roku 1999/2000, spolu s Avií 15 Furgon. Děs.
Ten komp běžel na DOSu, spolu s nějakýma síťovýma službama. Když jsi se odhlásil z práce přepážky (potřeboval jsi někam jinam) a pak ses přihlašoval zpátky, tak zpracování toho přihlášení trvalo 20-40s. Zdá se to krátká doba, ale koukej 40s do zdi. To bys z toho vykvetl. Pak proběhla (někdy 2002-3) migrace na SuSe linux, kompy byly vesměs Pentia III a Celerony s 64-128 MB RAM a to bylo najednou jak blesk. Pak tak někdy 2007 přišlo (furt na Linuxu SuSe) i grafické rozhraní (Pentia IV apod) a to šlo. Přišel internet a pak CzechPoint. Ale když jsi měl připojenou celou poštu (třeba deset kompů) přes 64 kbit/s ISDN? To byl výsměch... Výpis z katastru se ti stahoval třeba deset minut. Tys koukal do kompu jak se to stahuje a zákazník tam stál jak trubka...
Dlužno dodat, že během půl roku (někdy tak 2013-14) se přešlo na nějaké DSL a to bylo o poznání použitelnější. Opět - asi to pro tři tisíce poboček nebylo za hubičku.
Ono jednoúčelový terminál - dělá se dost služeb už online v apce v prohlížeči a to ti nějaká stará vražda neutahá. Nejsou tam kompy s i5, ale s nějakým Dual Core Pentiem a 2GB RAM. Prostě obyč kancl kompy. Leninovo.
O 4k a prostorovým zvuku nikdo nemluví, prosím, zas to nežeň do absurdna. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Naposledy upravil Hubert_79 dne út červen 23 2020, 19:22, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31881 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 23 2020, 19:27 Předmět:
To víš, NĚKOHO na ty platy musejí sedřít ... A vedení to nebude! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 10, 2009 Příspěvky: 2462 Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7
Zaslal: út červen 23 2020, 21:31 Předmět:
Měl jsi štěstí, že byl do 100 cm, XL stojí o 150,- víc. Zase může mít až 50 kg. (Na vybraných poštách)
Zdejší pošta partner stojí obec 360 tis. ročně.
Možná těch 12*18tis. včetně DPH je skryto někde v příjmech rozpočtu, každopádně je to přesun prodělku jinam.
Založen: Jan 19, 2016 Příspěvky: 1515 Bydliště: Liberecko
Zaslal: út červen 23 2020, 21:43 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Přišel internet a pak CzechPoint. Ale když jsi měl připojenou celou poštu (třeba deset kompů) přes 64 kbit/s ISDN? To byl výsměch... Výpis z katastru se ti stahoval třeba deset minut. Tys koukal do kompu jak se to stahuje a zákazník tam stál jak trubka...
Dlužno dodat, že během půl roku (někdy tak 2013-14) se přešlo na nějaké DSL a to bylo o poznání použitelnější. Opět - asi to pro tři tisíce poboček nebylo za hubičku.
A teď probíhá migrace malých poboček na 4G pod T-Mobilem. Zajímalo by mě, jestli je to levnější. Každopádně nákup nových 4G směrovačů Cisco asi levný nebyl. Čím možná pošta ušetří, je vlastní VoIP síť, i když implementace levná asi taky nebyla.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7597 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út červen 23 2020, 21:50 Předmět:
Čert ví, kolik se platilo O2 za telefény na všech poštách... Tak se možná za pár let vrátí prvotní náklady na tu VoIP síť. Velké plus ale je, že vidíš kdo ti volá a pro obecné volání na jinou poštu nemusíš nikde nic hledat, formát čísla 954 2xx xxx, kde xxxxx je PSČ je dobře vymyšlen. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: út červen 23 2020, 22:21 Předmět:
U pošty jsem kdysi chvíli jezdil. Do dnes na to rád vzpomínám, byla to legrace. Auta se tam různě měnila, nikdy jsem dopředu nevěděl čím pojedu. Řidiči tam byli různě vybíraví. Vyloženě mě bavilo jezdit auty, které nikdo nechtěl. Občas jsem na nich i nějakou drobnost opravil. Jen tak, zadarmo. Byli tam i tací, kteří auta vůbec nešetřili - "je to od pošty, tak si aspoň pořádně zajezdím..". Občas jsem sed i do nového. Taky to nebylo špatné, občas, ale klidně jsem je přenechával rozmazlenějším kolegům. S těma starýma to bylo pestřejší. Pracovní auto má být staré. Jen škoda, že tam neměli čtyřkolky, tu bych nedal z ruky Všechno to byly předohraby. No co, v zimě byla aspoň legrace. Člověk se tak ledaco naučí.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7597 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st červen 24 2020, 6:57 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Proti tomu ten tranďák z přelomu tisíciletí je královskej , protože apoň jede rychlejc než 70 mimo město.
Ještě jsem neuvedl jednu věc, ty staré Transity neměly servo... To bylo něco s tím jet. Ale pravda, víc jak 70 km/h to dalo.
Jednou (někdy tak 2011-12) jsem na sobotu zaskakoval na rozvozu EMS. Bylo jich pár, tak jsem si vzal Feldu. No a zvyklý na své auto jsem se na čtyřproudovce rozjel asi na 80 km/h. No myslel jsem, že je to konečná. Neuvěřitelný plečky to byly.
Ten operák, no těžko říci. Hodně firem co má mraky aut ho používají. Výhoda je, že když se auto posere, zvedneš telefén a dostaneš náhradní. Když máš svoje, tak to musíš řešit jinak. Když měla pošta svoje auta, tak fungoval i vlastní servis. Takže když něco, tak se pekáč vezl do toho servisu a třeba jsi místo Transita dostal vysloužilého Pickupa vzor Favorit. Ber nebo ne. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6075 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: st červen 24 2020, 7:31 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
Ten operák, no těžko říci.
Poskytování operáku je business jako každý jiný. Když se to umí, tak vydělává - ergo kladívko když si ty služby umí velká firma efektivně zajistit, tak ji vlastnictví vyjde levněji než operák. Chce to ale podnikat, což státní podnik z principu neumí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31881 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červen 24 2020, 7:44 Předmět:
On zase outsourcing (operativák nic jinýho není) a tvrdý vlastnictví - musí se to posuzovat kolem a kolem. Pokud někdo outsourcuje jedno-dvě auta, je to pro něj výhodnější, protože má ve smlouvě náhradní auto po dobu opravy a v platbě za operativák má veškerý opravy, servisní úkony, prohlídky ... všecko co by musel shánět u servisní firmy a po dobu opravy by musel čekat, až auto dostane zpátky. Ve smlouvě na operativák jsou podepsaný nejdelší lhůty, jak dlouho může auto stát kvůli servisu - jinak se musí přistavovat náhradní. Takže tomu, kdo má jedno-dvě vozidla a potřebuje je furt točit, protože mu adekvátně vydělávají, tomu se operativák vyplatí.
Na druhý straně máme někoho, kdo má celostátní působnost, má těch aut po celým Kocourkovsku doslova stovky, jsou díky centrálnosti podniku od jedný-dvou značek a maximálně tři-čtyři typy - a má je všecky na operativák. Tady už je to opravdu plejtvání, protože potřebný servisní zázemí se dá včetně celostátní působnosti a pohotovosti 24/7 vybudovat pomocí pár středisek s příslušně proškoleným personálem a skladově-logistickým úsekem na každým z nich - těch pár úzce specializovanejch lidí jako mechaniků/řidičů, kteří na zavolání dojedou v okruhu 50-80km "od základny" během dvou hodin kamkoliv už taková firma zaplatí levou zadní, jenže dnešní managorment už uvažuje jinak. Oni nevidí, že to je krok k nezávislosti firmy na vnějším dodavateli, oni vidí uspořený prachy za místo-vybavení-náhradní díly-lidi plus sociální zajištění, který to všecko potřebuje TEĎ. Že ale ty samý prachy a v celkovým součtu třeba za dobu 10let ještě mnohokrát větší zacálujou tý firmě nabízející operativní lízačku, to už nevidí nikdo z nich.
A jsme tam kde jsme dnes. V prdeli. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 10, 2009 Příspěvky: 2462 Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7
Zaslal: st červen 24 2020, 11:51 Předmět:
Pošta by automechaniky nezaplatila, fluktuaci má 30%, buďte na zemi. Někdo nakoupí flotilu za výhodnou cenu, má starosti s rozkrádáním dílů, s financováním nákupů, se zárukou u výrobce.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.