Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zvýšená spořeba Octavia 1.6 MPI
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6069
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: ne prosinec 02 2018, 18:28    Předmět: Citovat

Vybral jsemi motor 1.6/75kW BFQ, AVU a není mi jasné, jak mám dosáhnout teploty nasávaného vzduchu min. 60°C ?


read4.png
 Komentář:
 Velikost:  2.83 kB
 Zobrazeno:  111 krát

read4.png



read3.png
 Komentář:
 Velikost:  2.91 kB
 Zobrazeno:  121 krát

read3.png



read2.png
 Komentář:
 Velikost:  2.23 kB
 Zobrazeno:  106 krát

read2.png



read1.png
 Komentář:
 Velikost:  3.72 kB
 Zobrazeno:  132 krát

read1.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po prosinec 03 2018, 8:44    Předmět: Citovat

Foukat fénem do sání? Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6069
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: po prosinec 03 2018, 9:11    Předmět: Citovat

Katalyzátor se ohřeje na 400°C až asi po 10 minutách jízdy a pak se to musí rychle změřit, ale aspoň vím, ve které skupině se to měří Smile

Není někde popsaný význam jednotlivých skupin měření ?

Dělají s tím hrozné tajnosti, ve VIS je těch informací jen pár a to jsem to musel vytahovat přes screen obrazovky Very Happy

Demo on-line verze je dostupná, tam se to nakopírovat dá.
https://diagnostics.vis4vag.com/cs/motory/benzin/1-6-75-kw-bfq-avu/15-readinesskod-vytvoreni

Bohužel VAG se se mnou baví jen s motorem, v garáži je zima, takže výzkum z postele je značně ztížen Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6069
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: po prosinec 03 2018, 14:58    Předmět: Citovat

Protože je tam mizerný přístup, tak jsem ani netestoval zapalovací kabely.
Navíc je tady 4-násobná zapalovací cívka, takže nelze vyloučit chybu ani tam. Vše je relativně cenově dostupné, ale co byste doporučili, odporové kabely, nebo měděné ?
https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06a905430l-zapalovaci-kabely-1-6-75kw-2-0mpi-85kw-tesla-t076b-3930.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5151
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: st prosinec 12 2018, 17:05    Předmět: Citovat

Měděný. Ty uhlíkový se rády přerušovaly Sad . Místo přerušení se dalo poznat podle "prstýnku" na kabelu v místě přerušení.
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6069
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st prosinec 12 2018, 20:39    Předmět: Citovat

Nakonec asi koupím nějaký čínský, protože je má zdejší obchodník skladem Smile
https://shop.autodilykrc.cz/katalog/auto?carType=P&manuId=106&modelId=1904&carId=15910&assemblyGroupNodeId=100153&searchDisplay=1

Pak bych potřeboval poradit, jelikož nemám, tak si chci koupit jeden vstřikovací ventil, abych je mohl výměnou vyloučit.
Je lepší na tuto akci originál https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/037906031al-vstrik-vstrikovaci-tryska-oe-8395.html nebo vystačím s nějakou náhradou ? https://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/octavia/motor-prevodovka/priprava-smesi/18352-vstrikovaci-ventil-octavia-i-2001-2010.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6450
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st prosinec 12 2018, 21:03    Předmět: Citovat

Proč nezkusíš TORQUE a androidem? Jednoduchý,levný, závady vypíše a můžeš je smazat. Pro základní hledání stačí. Live hodnoty jsou už jiný level. A osciloskop ukáže taky dost.
Ono to má sekundární vzduch??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6069
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st prosinec 12 2018, 21:11    Předmět: Citovat

Nevím co je to TORQUE ani android Very Happy Telefon mám nějakou Nokii 6xxx asi 10 let starou Very Happy
Mám VAG 409 KKL a VIS, ale neumím s tím pracovat.
Žádný závady tam nejsou a smazat je umím.
Dneska mi tam motor probliknul, tak jsem zvědavej, co mi to načte, ale až zítra.
Osciloskop už taky umím, uvidím jestli se z regulace lambdy něco pozná.

Nechápu to, před tím jsem měl Feldu 1.3i a LPG. Na benzin jsem jezdil 6,5, na LPG 8,5.
Olej jsem od 100kkm jen dolejval a jednou za rok jsem tam dal novej filtr. Baštilo to asi tak 1L na 3kkm.
Jinak jsem měnil jen pneumatiky, za 100kkm svíčky, vzduchovej filtr, brzdový destičky a uhlíky v alternátoru a jednou vejfuk.
Najel jsem na tom asi 250kkm.
Na veškerý opravy mi stačilo kus vázacího drátu a spravil jsem to kdekoliv Laughing

Do šrotu to odjelo po svejch (dal jsem to kamarádovi).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1962

PříspěvekZaslal: čt prosinec 13 2018, 10:13    Předmět: Citovat

Very Happy no jo, a zigulik sel dokonce natocit klikou Smile Holt dneska lidi slysi na jiny vlastnosti Smile

ohledne VAG mrkni treba sem, jestli to pomuze.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6450
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: čt prosinec 13 2018, 17:09    Předmět: Citovat

Jo, felicie bylo nejlepší auto, co koncern udělal. Na to běžné ježdění do 30ti km kolem komína není/nebylo nic lepšího.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6069
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: čt leden 10 2019, 12:26    Předmět: Citovat

Takže po odsátí oleje hadrem ze sání zmizelo ulejvání 3. válce, při najetí dalších 500km, jen mírně zvýšená spotřeba (tipuju o 0,5l) a někdy pocukávání při nižších otáčkách.
Svíčky jsou stejně vypálený.
Takže zkontroluju zapalování a dávkování paliva.

Rozumí někdo tomu, jak je udělané sání ?
Do potrubí sání (za klapkou) mi jde hadička od odsávání klikové skříně a tam mi jde falešný vzduch na 4. válec ?
Tudy se tam patrně dostal také ten olej, který se hromadí v potrubí "dlouhého" sání ?

Nachytané závady:



Clipboard01.png
 Komentář:
 Velikost:  2.72 kB
 Zobrazeno:  132 krát

Clipboard01.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1962

PříspěvekZaslal: čt leden 10 2019, 14:31    Předmět: Citovat

To odvetravani ma odlucovac oleje, kterej zrejme nefunguje, kdyz jsi tam ten olej mel. Je to odvetravani plynu z prostoru klikovky.

System Too Lean = chuda smes, problem v regulaci (lambda, MAF, IAT)

Cylinder 4 misfire = Chyba predstihu, nebo vynechava, blba svicka, nebo civka. Teoreticky i falesna chyba, pokud by byl problem s knock senzorem, ale u radovyho motoru tezko.

MAF signal too low = studenak, nebo poskozenej MAF (prerusenej dratek asi ne, to by nebyla sporadicka). "Signal too low" by melo indikovat nizkou uroven... Typicky pokud vim pise pri zkratu signalu k zemi (voda v konektoru)

IAT signal too high = IAT je nejspis soucasti MAF

Takze bych zacal kontrolou MAF a konektoru. Z OBD by jsi mel byt schopen cist aktualni hodnoty tech cidel (Measuring Blocks, group 003) - Hodnota IAT by mela odpovidat teplote vzduchu (necekane Smile ).

Idealni sehnat jinej MAF senzor a zkusit prohodit... treba z druhyho auta apod..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6069
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: čt leden 10 2019, 15:43    Předmět: Citovat

Děkuju za vysvětlení, ale celkem mi to bylo jasné.

Chyby s váhou vzduchu jsem si způsobil sám, když jsem jí zkusmo odpojil, abych věděl, jestli to má vliv na regulaci. Nemělo, ignoruje jí to a nahlásí to chyby.

Chyba s chudou směsí mi tam naskočila při vytočení 3. při rozjezdu na dálnici, zkontroluju tlaky v zásobování benzínem a vyměním filtr paliva, ten ještě nebyl za 120k měněn, takže si to zaslouží.

Chyba na 4. válci, svíčka je teď ok. (před tím byla zaolejovaná, hlavně 3. a 4. válec), zkontroluju kabely, ty mám na výměnu a cívku, jestli to na ní nepřeskakuje.

Není mi jasné to sání, žádný odlučovač oleje tam není, jde to přímo na krátko z víka ventilů do sání. Mezi je nějaký ventil, jakási klapka, asi ovládaná podtlakem přímo z rozvodu sání, to ale jaksi nijak nefuguje, když do toho foukám, nebo hubou odsávám, tak je to vše průchozí.
Takže co se srazí na tom nefunkčním ventilu, tak se natáhne tou tenkou trubičkou, která je ve skutečnosti dole, přímo do rozvodů sání a olej se může akumulovat v oblasti dlouhého sání, jelikož to tam tvoří vaničku Very Happy

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0129684cg-trubka-sani-spojovaci-skoda-10234.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TheLastUnicorn



Založen: Jan 17, 2018
Příspěvky: 413
Bydliště: Trenčín

PříspěvekZaslal: st leden 23 2019, 14:55    Předmět: Citovat

Hledal bych ten problém možná i v té hlavě válců...konkrétně v těsnosti ventilů. Klidně i podpálený ventil.
To pocukávání v nízkých otáčkách, olej, bohatá a přesto podle lambády bohatá směs...pokud to někde nepřisává a zapalování funguje bezvadně, tak mi to jaksi ukazuje na tu palici. Pozor, netěsný ventil nebude moc vidět klasickou zkouškou tlakoměrem na tlaky ve válcích. Ale dá se poznat tak, že se sundá víko ventilů a ventily se zalijou zvrchu benzínem. Rychle se uvidí, odkud benzín rychle zmizí.
Co já se kdysi nalaboroval s benzínovým mercedesem...fungoval pořádně jen na bohatou směs, zgenerálkoval jsem stříkačku, několikrát seřizoval, odstranil všechny netěsnosti v sání a pořád to občas pocukávalo, dusilo za tepla při prudším rozjezdu z místa, z výfuku byl cítit nespálený benzín...
Pak se sundala hlava a bylo všechno jasný. Netěsný jeden ze sacích ventilů u pátýho válce.
Diagnostika je fajn věc, ale pokud člověk neví, co se mu ta jednotka onou závadou vlastně snaží naznačit, tak akorát zbytečně povyměňuje všechno, co je ještě funkční. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6069
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st leden 23 2019, 21:33    Předmět: Citovat

TheLastUnicorn napsal(a):
Pak se sundala hlava a bylo všechno jasný. Netěsný jeden ze sacích ventilů u pátýho válce.

Tak to jsem si oddychl, takovou závadu tam mít nemůžu, jelikož mám válce jenom čtyři Laughing
Problém je, že tady sundat hlavu je dost práce, musí se shodit kompletně sání, na shození řemene rozvodů musíš motor podepřít a sundat z boku držák motoru a potom dát nové těsnění pod hlavu.
Takže to až vyčerpám všechny ostatní možnosti, teď to bude kontrola zapalování.
Nejhorší je, že ta hlavní závada už pominula, svíčky se nemastěj ani neulejvaj, jede to celkem normálně, ale občas to pocukává a trochu víc to žere.

Podle toho, co jsem odsál hadrem ze sacího potrubí, tak se v sání nahromdilo asi 200ml oleje !
Je tam přepínání délky sání a olej se strhával jen při nižších otáčkách.

Na takovou závadu mě žádný z místních expertů neupozornil, asi vědí hiovno !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 6 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund