Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zvýšená spořeba Octavia 1.6 MPI
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 14:15    Předmět: Citovat

@BOBOBO: to by aj mna zaujimalo. V dnesnom svete je mozne vsetko, aj nejaka sonda v spalovacom priestore, ale nemyslim si ze tam je nejaka taka "priama spetna vazba", ktora explicitne zistuje ci tam nastalo zapalenie zmesi. Myslim, ze "goto nudzovy rezim" je vyhodnoteny iba nepriamo: nejde nejaky vstrek (preruseny obvod od RJ ku vstreku), nejde nejaky senzor (vacka, kluka, resp. je poruseny vztah z tychto senzorov a je poruseny timing), nerovnomerny chod motora, lamda sonda apod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Martin_Fio



Založen: Dec 28, 2005
Příspěvky: 190

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 14:22    Předmět: Citovat

Zdravím, někdy příčinou vyššího volnoběhu a spotřeby může být problém s ventilem odvětrání nádrže, motor si tam dost přisává paliva a když se systém přicpe, řj to nezjistí a počítač ukazuje vyšší spotřebu. V cestě par je ventil, který se ve vyšších otáčkách otvírá a stačí jeho zalepení uhlíkem z baňky. Tomu napovídá věk auta. Zkontroloval bych je funkci profouknutím i dalších hadiček systému odvětrání nádrže. Tady diagnostika nic neřekne jen pomocí akční h členů
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 14:23    Předmět: Citovat

nejspis to vyhodnocuje z knock senzoru. plus zapalovani ma taky nejakej feedback...

@Martin: Muze a nemusi - je cela rada OBD kodu souvisejicich s touto funkci - Evaporative Emissions Control System.

Mozna by stala za proverku i vaha vzduchu, muze byt zabordelena, coz nutne nehodi chybu, ale jen blbe meri. Nejlip zkusit jinou, ale to asi nemas moznost
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 14:41    Předmět: Citovat

Safra, detonační senzor, ten ani nevím, kde tady je ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 14:52    Předmět: Citovat

To je (skoro) tento motor ze? (to je z dokumentace pro passat od r. 2008)


2018-11-23 14_47_13-SSP 339 - The Passat 2006.jpg
 Komentář:
 Velikost:  226.89 kB
 Zobrazeno:  118 krát

2018-11-23 14_47_13-SSP 339 - The Passat 2006.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 14:59    Předmět: Citovat

Nebo takto Very Happy
http://ipocars.com/vinfo/audi/a3_1_6_ambition-2001.html
Liší se to jen znakem na tom plastovým deklu.

Já tam mám BFQ, jako Bohumil F Quality Laughing Octavia I Tour 2009
BGU se dávaly do Octavia II Tour 2010, ale bez toho plast deklu přes motor a myslím jinak je jen vzduchovej filtr a možná nějaký čidlo.
Ale je to už léta stejnej motor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 15:20    Předmět: Citovat

to by tim padem melo sedet toto k tomu:

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_165.PDF
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 15:58    Předmět: Citovat

To je hodně jinak, to má ještě rozdělovač Very Happy sání je z druhé strany, jinak je třeba ten odtah z motoru, ale konstrukcí motoru je to asi stejné.
Nakonec, to mohli pokračovat s vývojem u motoru z MBčka taky.
Nic jinýho, než 4 písty a 8 ventilů tam není Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 16:54    Předmět: Citovat

Jo, to je hodne starej SIMOS Very Happy hlavne v nem chybi popis toho knopfsensoru...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 17:16    Předmět: Citovat

Klopfsensor, jakože to klopfe na dveře, senzor klepání Smile Knopf je knoflík.
Dokonce jsem ho na Opel Omega měnil, při prohlídce a výměně oleje v servisu tam kamarádce přiskřípli kablík od něj deklem, takže nedělal nic a to taky vadilo.
Někde tu ten ustříhnutej mám, chtěl jsem změřit co z toho leze a nějak k tomu nedošlo. Měl by tam být nějakej piezokeramickej snímač.
Je to jen taková tlustá podložka s dírou, ze který vede kablík.
Přišroubovaný někde na blok motoru.
Samozřejmě speciální šroub s hlavou, na kterou jsem tehdy klíč neměl, velkej torx, ale tatínek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 19:04    Předmět: Citovat

jo, jasne ze klopf Very Happy a jo, je v tom piezo... mam na motoru 4 Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: so listopad 24 2018, 15:32    Předmět: Citovat

Dávkování 1mL/1L. Ve víčku je odměrka na 20l benzínu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: so listopad 24 2018, 17:12    Předmět: Citovat

Nevím jak to je u jiných řídících jednotek, ale můj Bosch Motronic M3.2.1 se bez signálu ze snímače klepání přepne na nějakou nouzovou mapu předstihu. Ten je znatelně menší a výkon motoru jde citelně dolů.

Senzor klepání je snímač s piezoelementem, vlastně mikrofon. Přes něj ECU poslouchá vibrace motoru. Když zaznamená frekvenci charakteristickou pro detonační spalování, tak sníží předstih. A pak jej zase opět zvyšuje, dokud znovu nezaznamená detonační spalování. ECU prostě jede s regulací předstihu pořád těsně pod hranici.

A třeba pro můj motor s vrtáním 81mm je ta frekvence asi 7,1kHz.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: so listopad 24 2018, 19:00    Předmět: Citovat

To je dávkování pro dlouhodobé užívání.
Myslel jsem jestli máte vyzkoušenou nějakou forsáž Very Happy
Máte zkušenost s BG 203 CF5 ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: po listopad 26 2018, 14:18    Předmět: Citovat

PCmaniac99 napsal(a):

Pokud máš r.v. 2001 nahoru a máš k dispozici VAG tak ten se většinou dodává i s VISem. Tam najdeš návod k Tvému motoru na vytvoření readiness kodu, což je vlastně takový self test. Je tam někde popsáno jak se pomocí VAG provádí test katu, lambda sond, odvětrání nádrže, sekundárního vzduchu atd.

Mám modrý KKL kabel s přiloženou nepřihlášenou VAG 409.1 a zatím na to koukám jak tele na nový vrata Laughing
Nicméně jsem teď objevil v Readiness, že nefunguje systém sekundárního vzduchu.
Po 500km se žádný jiný chybový kódy neobjevily.
Sání před klapkou je zamaštěný jak dobytek.
Při nízkejch otáčkách se to už tolik neulejvá, ale chlastá to a nejede to. Asi to jede v nějakém nouzovém módu.
Svíčky se už asi trochu vypálili, před tím když jsem prudce přidal, tak se mi ulil jeden, možná dva válce, musel jsem to protočit, aby se to chytlo.
Teď je to jen jako bych jel se sytičem (na MBčku) Smile

Readiness se obnoví při každém zobrazení, nebo se to musí nějak vydráždit ?

Tak jsem si sehnal VIS a už to tam louskám Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 5 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund