Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zvýšená spořeba Octavia 1.6 MPI
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: so listopad 17 2018, 8:30    Předmět: Citovat

Jenže ke svíčkám i hlavě 1.6 55kW Feldy se krásně může Smile

Na tlaky mám někde jen takovej udělátor, co se strkal místo svíčky, tady na to není místo.

Myslel jsem, že lambda má něco regulovat ?

Katalyzátor mě momentálně nezajímá a volnoběh je v pořádku, když diagnostika motoru vidí správnou teplotu, tak by mělo být ok. i to čidlo teploty ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18664
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so listopad 17 2018, 10:08    Předmět: Citovat

No ano , když některý válec nepálí , tak o tom zašle zprávu jednotce - a ta najede na nouzový režim . No jeden dobrý motorář mi sdělil , že v provozu nefunkci nepoznám , jen se zvedne o půllitr spotřeba ..... Ještě pozor , snímač teploty má dva systemy . Nevím , zda ten pro jednotku vidíš ! Už těch svíček nech , ztrapńuješ se , najdi si normálně na google , je to tam slovensky i polsky , minimálně , více jsem nehledal . Ano , do díry po svíčce se musí strčit hadice se závitem a pootočit . Zrovnatak je tam popsaná dekarbonizace . Ale na co dekarbonizace , kyž budou tlaky dobré . Je třeba dodržovat postup , o čemž by jsi coby technik měl něco tušit .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: so listopad 17 2018, 11:01    Předmět: Citovat

V diagnostice motoru snad vidím co vidí motor ?
Ale máš pravdu, můžu jedno odpojit a uvidím co spadne.

A co máš se svíčkama ? Ty jsem vzdal poté, co jsem na druhý zlomil kloubovej klíč a dělal mi to potom automechanik. Ten rovnou řekl, že radši sundá to sání, že to takhle dělá, že je to sice víc práce, ale že tak nic nezmrší.
A že se svíčky dotahujou předepsaným momentem a to nemůže s tím kloubem dodržet.

Prostě vidím, že bych se tam s tím mým bazmekem nedostal.
Ale teď to mám k mechanikovi 40km, tak se musím starat sám.
Když bydlel u nás, tak to bylo jednodušší, ale zase nemám garáž plnou motorů Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
witt



Založen: Apr 01, 2018
Příspěvky: 529

PříspěvekZaslal: ne listopad 18 2018, 13:02    Předmět: Citovat

danhard napsal(a):
Mě zajímá, jestli někdo rozumí VAG diagnostice a co bych měl zkontrolovat. Chybový hlášky jsem si stáhnul a vymazal, celkem očekávaný delikty Smile


Stáhni si dílenskou příručku. Diagnostika je tam celkem dobře popsaná, máš tam rozvedený bloky hodnot + návod, co s tím, když to ukazuje čísla jiná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: ne listopad 18 2018, 20:48    Předmět: Citovat

Díky za nasměrování Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: po listopad 19 2018, 12:22    Předmět: Citovat

To sani je sundany za chvilku, vsak to nerozdelavas 100x za rok... Na te diagnostice zkus najit adaptacni hodnoty, a uvidis, jakou mas odchylku v vytvareni smesi (cas otevreni vstriku - Fuel trim level) - uvidis tam procentualni odchylka, a to ve dvou udajich - Additive, coz se tyka hlavne drzeni volnobehu, coz rikas, ze mas OK. Druha hodnota je "multiplicative", coz je "provozni" (mimo vollnobeh). To procento vlastne ukazuje, o kolik procent se meni delka otevreni vstriku.

Mrkni do vypisu chyb (DTC), jestli tam neuvidis chybu P0172 - System Too Rich - to by potvrdilo prechlastavani. Pokud jsi mel svicku od oleje, je mozny, ze se nejak dostava do valcu, a zanesl vstrik... Tezko soudit od PC
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: út listopad 20 2018, 23:24    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Lambda bude OK , kecy o katalyzátoru ignorovat . Vyměnit simeringy na ventilech znamená demontáž hlavy , komplet rozdělání , výměna simeringů a zpětná montáž.

No vidis, v dilenske priruce jsem se docetl, ze se hlava nesundava, jenom rozvodova hridel, ventil se zapusti do valce v dolni uvrati a simering se vytahne vytahovakem Smile
Jenze abych se dostal k ventilum, tak musim shodit komplet sani a z boku rozvodovy remen a kvuli tomu odmontovat drzak motoru a motor podeprit.
Je zajimavy, ze kdyz jedu na dalnici pres 3000 ot, tak o tom nevim, zadny cukani a jde to dobre do vykonu. Po 100km se to subjektivne zlepsilo.
Taky spotreba byla na stejnem useku tak mozna o 0,5 l horsi, resp. stejna, ale normalne jedu o 20 vic.
Uvidim jak se to bude chovat cestou zpatky, celkem ujedu cca 400km, tak to bych mel uz neco poznat na oleji a na chladici kapaline. Tam mam trochu unik, pri vymene oleje to bylo na minimu a nekde to tam ve spoji unika (dole pod privodem sani je takove vetveni).
Taky uvidim, jestli neco nenaskoci v chybach.
Vsimnul jsem si, kdyz bylo to sani dole, ze je mastny ve 2. a hlavne ve 3. valci a tam byla taky ta nejhorsi svicka.
1. valec mel svicku ok. a byl suchej, 4. jen minimalne.
Pocitano od rozvodu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2403

PříspěvekZaslal: st listopad 21 2018, 13:25    Předmět: Citovat

Nějak se mi nechce věřit, že by tam ten ventil nezapadl, ale když to píšou...

Naposledy upravil pepik9 dne pá listopad 23 2018, 10:00, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: st listopad 21 2018, 13:46    Předmět: Citovat

ventil ma celkom dlhy driek, takze pre dany motor a zdvih a geometriu to asi maju spocitane Smile ale je to zaujimave ze sa to da takto spravit.

na druhej strane, ked sa ti k tomu prida potencialna netesnost na chladeni, tak je mozno jednoduchsie (aj ked asi drahsie) zhodit hlavu, odniest na repas (v Kosiciach za 70-80eur, ventily - siemeringy, voditka, tesnost, rovinatost hlavy) nove tesnenie pod hlavu a zmontovat podla dielenskej prirucky...

zas ked je ucelom len vymenit siemeringy, tak asi nedava zmysel davat dole hlavu..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 0:03    Předmět: Citovat

Ono je to trochu složitější, mě by tam ten ventil určitě zapadl Very Happy
str. 69 pdfka
ftp://139.108.wms.cz/shares/MYSHARE1/Manuals/OCTAVIA2/6.%20Motor%201.6%2075%20kW.pdf
Šikovnej mechanik si ho tam ale spustí opatrně pístem.
No a když tam spadne, tak se ta hlava sundá stejně Laughing

Jinak stav pacienta se nadále zlepšuje, cestou zpátky z Bavor, 180km, 6,9l/km, 2h15, zimní gumy, jen pocukávání při ot. do 3k, volnoběh ok.
Na dálnici od 100k výše standardní chování i spotřeba, zrychlení ze 120 na 150 jako obvykle.
Loni v létě jsem to ale jezdil pod 6l, hlavně ten začátek do Plzně po okreskách.
Takže doufám, že ten motor není moc mechanicky nemocnej, zakarbonovanej je ale určitě.

Domluvím si kompletní vyčistění sání, počítám, že ta decka vyjetýho oleje, co se mi tam natáhla před výměnou už prošla motorem.

Napadají mě dvě další úpravy motoru, zaslepení EGR ventilu a kondenzační filtr odsávání motorového prostoru a limitace průtoku.

Měl by k tomu někdo nějakou poznámku ? Dík.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2403

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 10:03    Předmět: Citovat

Já myslel, že pod vačkou jsou hned hydroštely, a ona vahadla. Nemůžu si pomoct, ale VW mi připadá jako průkopník slepejch uliček.
Nevím, jakej bereš benzín, ale něž bych se pustil do nějakého zaslepování, koupil bych plechovku VIFu a čekal, co to udělá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 12:33    Předmět: Citovat

Tak ani na oleji, ani na chladicí kapalině není rozlišitelný úbytek za 400km.
Olej je čistej, bez vody, ale připadá mi už zakarbonovanej na 500km od výměny.
Benzin Natural 95 a pumpy náhodně, kde na mě začne svítit hladový oko Smile
VIFem nic nezkazím, ale ten sání asi nevyčistí ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1964

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 12:55    Předmět: Citovat

Ne, ale vycisti vsechno po ceste - cerpadlo, vstriky a prostor valcu. Mozna by po tom VIFu stal za vymenu i palivovej filtr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 13:22    Předmět: Citovat

Jak mám ten VIF dávkovat ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: pá listopad 23 2018, 14:03    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
No ano , když některý válec nepálí , tak o tom zašle zprávu jednotce - a ta najede na nouzový režim.

Jsem v tomto oboru začátečník, ale jakým drátem zašle válec tu zprávu, že nedošlo ke správnému zapálení směsi ?

Ještě u Feldy, co jsem měl před tím jsem tomu celkem rozuměl, jednobodový vstřikování, jedna lambda sonda, počítám, že tam ani jiná regulace nebyla a řídící jednotka dělala jen předstih na otáčkách, to v rozdělovači nebylo.
U každý hadice bylo jasný, kam vede a co dělá.
Měl jsem to v LPG a jezdil za 1,50 Kč/km. Když jsem natankoval obě nádrže, tak to mělo dojezd 900km, ale jezdil jsem hlavně na plyn, na benzin jen startoval. Po 100kkm jsem olej jenom dolejval, asi tak 1l/3kkm a jednou za rok vyměnil filtr. Olej byl minimálně zakarbonovanej a když jsem sundal víko ventilů (2 matky a korkový těsnění), tak to bylo čistý.
Najel jsem na tom 230 kkm, koupil údajně s 50kkm (3. roky straý, mechanický počitadlo) a jezdil bych s ní do teď, kdyby na ulici neshnila.
Dal jsem jí kamarádovi na likvidaci, chtěli jí po 2.letech odstavení odtáhnout, ale když jsme tam ze srandy strčili baterku, tak to normálně na prázdnou nádrž nastartovalo, plyn tam ještě nějakej byl, tak s tím v pohodě odjeli po ose.

Motůrek takovej Very Happy
http://www.inzerce-autodilu.cz/2328/motor-skoda-felicia-1-3-eff-61-50kw/
Co si pamatuju, tak jsem jezdil v průměru 6,5 benzin a 8 LPG.


Naposledy upravil danhard dne pá listopad 23 2018, 14:23, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 4 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund