Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33908 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st listopad 21 2018, 23:09 Předmět:
Kladka vymenena. Problem je s tou spojkou, prilis silny tah stahuje na kladke pasku doboku. Trenie medzi plastovou remenicou (10) a kotucikom (10b) je dost velke aj ked remenicu oddialim, takze plstena spojka je volna. Rozobrat to velmi nejde...
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12060 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: st listopad 21 2018, 23:20 Předmět:
rnbw napsal(a):
Trenie medzi plastovou remenicou (10) a kotucikom (10b) je dost velke aj ked remenicu oddialim, takze plstena spojka je volna. Rozobrat to velmi nejde...
. . . ale musíš to udělat
rozebrat a tu plst vyměnit, nebo alespoň dokonale vyčistit(vyprat) v isopropanolu . . .
provozem se do té plstě zadírají částice umělé hmoty, ze které jsou ty kotoučky a tím se zvětšuje tření a navíjecí tah unašeče.
tím že je pak pásek tahán mimo, obvykle to huhlá, jak jsi výše popisoval.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33908 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st listopad 21 2018, 23:51 Předmět:
Lenze trenie je tam aj ked sa plst jedneho povrchu vobec nedotyka. Asi sa to prenasa cez pritlacnu pruzinu.
Na oske je z jednej strany nalisovany kotucik (10b), na druhej strane kladka (10a). Jedno z nich sa musi stiahnut, aby to islo rozobrat. Obavam sa pouzitia sily, lebo su okolo plastove diely a ked nieco zlomim, mozem to cele vyhodit.
A oba díly (10a a 10b) jsou taky z plastu, nebo kovové? Jestli to jde, tak vyjmi celou sestavu i s výkyvným ramenem a zkus rozebrat mimo přístroj. Podle toho, co popisuješ, bude asi zatuhlé mazivo (pokud tam nějaké je) v uložení řemenice (10). Pak mě ještě napadá, že plast řemenice se věkem trochu smrštil (setkal jsem se s tím u náhonového bubínku ladicího kondenzátoru) a teď v uložení nadměrně tře. Snad takový materiál nepoužili a pomůže jen vyčištění a přimazání.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33908 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt listopad 22 2018, 21:39 Předmět:
Diely su kovove. Cele rameno som vybral, rozobrat sa to bez nasilia neda a nasilie by to neprezilo. Vycistil som remenicu pod pruzinou a zda sa, ze to pomohlo (bol tam cierny bordel, asi gumovy).
Vymenil som aj hlavu, ta AE62 tam krasne pasuje. Povodna ma 130 mH a 236 Ω, nova 150 mH a 295 Ω. Zvuk sa znormalizoval - pocut stredy aj vysky a hlasitost je omnoho vyssia.
Teraz pocujem, ako hnusne kolise rychlost. A celkovo toci prilis pomaly. Nasiel som pri motore vadny C28.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: čt listopad 22 2018, 21:45 Předmět:
to je dobrá zpráva lebo riešim náhradnu hlavu pre National RQ227
čo sa dodával ku nám (Bozděch III str 46) _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
A po výměně C28 se kolísání zmírnilo? Hill už na začátku vlákna psal, že odstředivá regulace za moc nestála. Když byl kazeťák nový, tak asi nějak fungovala. Po letech provozu budou kontakty i jejich ovládací mechanismus opotřebeny. Uvnitř motorku třeba nějaký seřizovací šroubek bude, ale jestli se nedá dovnitř dostat, asi s tím nic nenaděláš. Zkusil bych dovnitř nabastlit jiný motorek, kdyby to šlo...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33908 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá listopad 23 2018, 14:30 Předmět:
Vymena C28 nezmenila nic. Mozno ma vplyv na rusenie od motora, ktore bolo predtym dost velke (ked som mal nastavenu velku hlasitost kvoli zlej hlave).
Z kolisania mam pocit, ze ho sposobuje gumove oblozenie na navijacom trne (vo vypnutom stave je tam opreta brzda). Kladka ma slaby tah a ten trn ma potom na to vplyv. Ked kladku trochu pritlacim, kolisanie sa zmierni. Lenze cele to ide pomaly a po pritlaceni este pomalsie - preto som sa pustil do motora.
Ten motor ma dve casti - hornu a spodnu a medzi nimi je akoby plosak. Tie casti sa vsak nedaju ani pohnut. Mozno to skusim dat do zveraka a kliestami.
V motorku v Nationalu RQ203 měla spodní část plechový kryt z jiného materiálu a šlo jí šroubovákem poměrně snadno odpáčit. Na plošáku byl komutátor a kondenzátor pro potlačení rušení (zde C28), nad tím na hřídelce nasazený odstředivý kontakt s vyvážením. Tam se dala červíkem nastavit rychlost, bylo to ale zakápnuté docela odolnou barvou a hlavně se to muselo dělat metodou pokus/omyl. Zlatá elektronická regulace, kde to jde nastavovat za chodu.
Vyloučit, že kolísání způsobuje odstředivá regulace, jde poměrně snadno. Spojí se kontakty a motorek se napájí z regulovaného zdroje. Pokud to nekolísá a s regulací ano, je chyba v ní.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9667 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: pá listopad 23 2018, 15:33 Předmět:
RQ203 (s otočným šaltrem funkcí) může být podobný, jo RQ227 řídil
jedinej integráč a jeden pomocný trand - mazací a bias oscilák
ale inspirace dobrá, děkuji _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33908 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá listopad 23 2018, 19:34 Předmět:
Zverak pomohol - spodok motora som do neho uchytil a velkymi kliestami vybral vrch. Je to tam len nasunute, ale velmi natesno, rukou sa to ani nepohlo a vypacit sa to tiez nedalo.
Medzi spodnou a vrchnou castou nakoniec nie je plosak, ale plast
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33908 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá listopad 23 2018, 22:46 Předmět:
Kontakty nevyzerali byt v zlom stave, len tam bol zase vsade cierny bordel. Ten som vycistil a motor namazal. Bezi pocutelne tichsie a lahsie. A po namontovani aj rychlejsie. Stale ide trochu pomaly, to budem musiet nejako nastavit.
Pricinu kolisania som nakoniec odhalil - pri montazi kladky sa mi drziak ohol, takze sa netocila volne. Po miernej uprave vo zveraku sa kolisanie minimalizovalo.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 3 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.