Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7808 Bydliště: Brno
Zaslal: po listopad 05 2018, 9:01 Předmět: Peugeot 306, problém s blinkry
Jezdím s tímto přibližovadlem, prozatím, než se schopím na něco lepšího.
Problémů je docela dost, ale jeden je víc nepříjemný- občas začnou zlobit blinkry. Projevuje se to tak, že blinkr buď bliká hrozně pomalu (poměr ON/OFF bych odhadnul na 80/20), nebo začne blikat strašně rychle, chaoticky. Tyhle dva stavy se objevují nahodile. Ale mají něco společného- většinou se tak děje, když není vytočený rejd ani na jednu stranu. Jakmile začnu točit volantem, dost často se blikání vrátí do správného formátu (střída 1:1).
Vypadá to tedy, že je problém v "mechanice vracení" páčky pod volantem.
Netušíte někdo, jestli to není nějaká obvyklejší vada? A případně jak ji odstranit? Budu muset sejmout volant s airbagem?
Díky _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31643 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 05 2018, 9:52 Předmět:
Správnej formát není přesnej poměr 1:1 neboli střída 50%, ale v závislosti na typu vozidla se může pohybovat od 50 až do 80% (technická vyhláška pro homologace). Přitom všecky přerušovače, ať elektromechanický (elektromagnetický nebo bimetalový) tak i elektronický musejí plnit podmínku signalizace poruchy žárovky - tím, že minimálně kontrolka na palubní desce bude v případě poruchy blikat výrazně rychlejším kmitočtem. Naopak u těch starších bimetalovejch je naprosto běžný, že při vyšším zatížení například dalším světlem na přívěsu se kmitočet blikání skokově sníží.
Nepředpokládám, že by Pažout 306 ještě měl bimetal v přerušovači, ale může se stát, že tam máš blbej kontakt respektive vysokej přechodovej odpor a ten ovlivní rychlost blikání. Já bych zkusil vyhledat káblovej svazek pod volantem, vytáhnout z něj dráty od "lucasu" (páčka blinkrů) a proměřit napětí, jak a jestli se tam mění v závislosti na poloze páčky a i na tom natočení volantu. On ten kmitočet může ovlivnit třeba i jen blbej úbytek napětí způsobenej na přívodu od baterky tím, že tam je nedobrej kontakt a maličko natočenej volant zapne elektropumpu servořízení - a tam teče obvykle 80-100A proudu, což nutně vyvolá nějakej úbytek na přechodovejch odporech ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ono je trochu rozdíl v tom, jestli máš to auto s klasickou elektrikou, nebo s CAN/VAN. Rozdíl v páčkách - staré mají víc hrany, nové jsou kulatější. Staré mají klasické "relé", u nových řídí blinkry BSI. Tachometr je mechanickej nebo digitální? - - - Tedy myšleno počítadlo kilometrů. U starého provedení lze vyměnit samotnou páčku, u nového se mění celý modul.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7808 Bydliště: Brno
Zaslal: po listopad 05 2018, 22:44 Předmět:
Pepiku, díky, tak potěšený nejsem
Je to tedy asi novější verze, páčky kulatého průřezu, počitadlo digitální.
Ale z palubovky se při blikání ozývá klasický zvuk jako u bimetalového přerušovače- neexistoval nějaký mezityp? Měl by to být rok 1997 nebo 1998 (dovoz z DE, takže techničák ukazuje první registraci 1998, ale myslím, že v servisce bylo 1997- serviska někde zmizela).
Jednou jsem u tohoto vozidla opravoval palubovku (proražený elyt, spálené SMD odpory, palubka nezobrazovala, nejel otáčkoměr, nic), ale to je už aspoň 10 let...
Někde by měla být publikace "Jak na Peugeot 306", zkusím ji pohledat a popřemýšlet, co s tím.
Zatím díky. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Feb 28, 2006 Příspěvky: 1801 Bydliště: SK, Liptov/Tekov
Zaslal: út listopad 06 2018, 17:24 Předmět:
Nahodne blikanie smeroviek spravidla sposobuje to, ze sa do vazeliny v prepinaci dostanu "piliny" mosadze z kontaktov prepinaca. Skus packu smeroviek opatrne rozobrat, vycistit, namazat novym tukom a poskaldat. Malo by to pomoct.
306-ky boli este dost poctive, malo preprocesorovane auta. Ako prerusovac sa pouziva samostatne elektronicke rele. Je umiestene v priestore pri poistkach, puzdro by malo byt sedej farby. Presna poloha rele zavisi od roku vyroby auta.
Založen: Jan 19, 2016 Příspěvky: 1514 Bydliště: Liberecko
Zaslal: st listopad 07 2018, 0:38 Předmět:
K tomu cvakání - kdosi, kdo měl údajně dělat ve vývoji škodovky, mi cca před 10 lety vyprávěl, že nemohli ničím udělat dobře znějící akustickou signalizaci blikačů. Různé ty repráčky, pípáky nebo bzučáky nezněly hezky, tak tam dali relé. Jen pro zvukový efekt, protože přerušovač je tam polovodičový. Tak nevím, co je na tom pravdy, ale historka působí směšně. Aspoň na mě. Hospodskému spolustolovníkovi by ale možná vyvalila oči.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31643 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 07 2018, 2:16 Předmět:
Jo, tahle historka se traduje už od dob vývoje faceliftu šádyny, která jako první dostala blinkry "s cvakáním". Navíc se ví, že aby ten cvakavej zvuk byl opravdu slyšet, tak ten elektromagnet musel bejt bez kontaktů a jen s pružinou. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nepřesné vyjádření - páčky jsou kulaté všechny, starší mají stupňovité zakončení, novější jsou hladké zakončené kulatou špičkou. Tady je nesouvislá směs starších obrázků.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.