Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Elektrocentrála Berlan BSTE 3000 se škube
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
samarit



Založen: Dec 16, 2015
Příspěvky: 116

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 11:31    Předmět: Elektrocentrála Berlan BSTE 3000 se škube Citovat

Mám tady tu elektrocentrálu a na videu je vidět jak má rovnoměrně běhat bez zatížená i po zatížení.
https://www.youtube.com/watch?v=C-7qcUGNZ3I
Jenže u mně to pořád přidává a ubírá plyn! Ta páčka plynu se pořád samovolně hýbe sem a tam. Tady je krátké video:
http://bleskove.wz.sk/skube.mp4
Ona ta páčka plynu by měla plynule přidat plyn při zvýšeném zatížení a udržovat rovnoměrné otáčky. Když páčku přidržím rukou v nějaké poloze, tak motor běží rovnomětně bez škubání. Co to s tou páčkou hýbe? Prosím o pomoc, centrálu nutně potřebuji.
(Hledal jsem nějaké schéma - nenašel jsem)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JoDiK



Založen: Jan 10, 2018
Příspěvky: 520
Bydliště: Olomoucký kraj

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 12:09    Předmět: Citovat

Skoro přesně takhle nám pulzovala regulace otáček u nového Honda motoru po cca dvou jízdách na fréze (jednonápravový zahradní traktorek).
Reklamace nebyla uznána, protože karburátor byl zanesený usazeninami z biopřísad v benzínu. Doporučili nám přidávat do benzínu rozpouštěcí přísadu na biopřísadu.
Mimochodem, když jsem se ptal, jak to, že dvacetiletému B&S motoru na sekačce ten benzín chutná bez problémů, technik mi tvrdil, že i motory na zahradní techniku musí teď splňovat emisní limity, což je řešeno nějakými "tenkými meandry v karburátoru", které se zanesou těmi usazeninami a čistí se hodně blbě (rozebrat karburátor a ponořit do ultrazvukové čističky). Takže buď sehnat čistý benzín bez přísad (Verva100?), případně vždy zastavit benzín a počkat, až se z karburátoru všechen vyjede, nebo míchat tu (ne levnou) přísadu.


Naposledy upravil JoDiK dne pá říjen 19 2018, 14:37, celkově upraveno 3 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 535

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 12:11    Předmět: Citovat

Pokud je to jak na sekačkach, tak je to ovládané proudem vzduchu od ventilátoru motoru (radiální větrák přímo na Klikovce) a jako protisila je tam pružina. Ta tam pravděpodobně chybí a tu packu vrací jen pružina škrtící klapky - rozkmitá se ta regulace. Často je tam těch pružin víc, zejména pokud to má ruční nastavení otáček.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samarit



Založen: Dec 16, 2015
Příspěvky: 116

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 13:00    Předmět: Citovat

Myslím, že benzinem to není. Když podržím tu páku plynu, tak to běží rovnoměrně.
Na té páce plynu je pružina a druhá vede k páčce volnoběhu. S těmi se nic nedělalo. Do těla motoru blízko starteru vede tyčka co hýbá tou pákou plynu. Není možné, aby se ovládal pohyb páky plynu ventilátorem. Asi tam bude nějaká finta - když se zvýší odběr proudu, tak to posune páku plynu. Tady asi bude chyba protože to kmitá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milous2



Založen: Jun 29, 2011
Příspěvky: 791
Bydliště: u Kolína

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 13:25    Předmět: Citovat

Vlastním centrálu Scheppach DG30 kde je klapka ovládaná servomotorkem (nebo krokovým ? ) Vypadá jako krokový. Elektronika jej řídí podle zátěže.U centrály z Lidlu je to stejné jen miniaturní. Ta z Lidlu sebou škubala na volnoběh. Záruka ne záruka, karburátor jsem demontoval a hle! Kus igelitu v plovákové komoře bránil palivu korektně nasávat přes trysku. Po zpětné montáži klid. Kdo tam ten igelit vpravil je otázka. Kurvítko pro reklamaci či co to mělo za účel nevím. A s tím benzínem to bude asi pravda. Však on taky už není co býval! Se divím,že ty motory na to strachy fungujou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samarit



Založen: Dec 16, 2015
Příspěvky: 116

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 13:43    Předmět: Citovat

Tady jsem našel ND https://www.generatorguru.com/bste3000/?sort=featured Chtělo by to nějaké montážní schéma.
Abych se dostal k té tyčce co hýbe tím ramenem plynu, budu asi muset půlit motor. To se mi teda nechce. Asi by bylo rozumné to rameno odpojit a nastavovat plyn ručně. Ještě nevím jak.


Naposledy upravil samarit dne pá říjen 19 2018, 13:46, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 13:45    Předmět: Citovat

Jen OT: Dostal jsem na opravu centrálu z nějakýho tábora. Zničila pár nabíječek k mobilům. Po rozebrání bylo vidět, že tam lijou použitej olej z kuchyně...
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 535

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 13:57    Předmět: Citovat

Takže tam není vzduchový regulátor otáček, ale odstředivý. No nejpravděpodobnější je závada kterékoliv z těchto 3 pruzinek https://www.generatorguru.com/governor-springs-and-rod-10604/ (reznou a praskají), popř. Tření toho mechanizmu v kterémkoliv čepu. Motor zvyšuje otáčky, odstředivý regulátor tlačí na ty páky, ale pokud je tam tření, potřebuje vyšší otáčky aby tím pohnul. Když už s tím pohne, tak se to zase nevrací, takže otáčky musí spadnout o mnoho níž, aby to zase přidalo plyn - kmitání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samarit



Založen: Dec 16, 2015
Příspěvky: 116

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 14:26    Předmět: Citovat

Ondra2 - ty pružinky jsou 2, to třetí na obrázku je táhlo, které je napevno spojené s klapkou na karburátoru a druhá strana je napevno s tím ramenem. Ramínkoje spojené s tyčkou co vede do motoru (klikovky či alternátoru). Ta tyčka kmitá a teda kmitá pákou a pak táhlem a tedy klapkou plynu.


a.jpg
 Komentář:
 Velikost:  250.59 kB
 Zobrazeno:  202 krát

a.jpg



b.jpg
 Komentář:
 Velikost:  133.99 kB
 Zobrazeno:  214 krát

b.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 14:38    Předmět: Citovat

Ta páka plynu právě vede od odstředivého regulátoru, ke kterýmu bude potřeba se dostat.
Zpravidla je tvořený 2-4 rotujícími hmotami /závažíčky/, které musí být s ohledem na odstředivé síly závažíček symetricky vraceny příslušným počtem pružinek. Pokud třeba jedna praskne, tak v regulátoru vznikne předčasný moment, který pak tahá za ten plyn špatně.
Vzpomínám si matně, že vojenský elektrocentrály to měly přesně takhle. Jednoduše mechanicky řešený, aby to bylo spolehlivý a snadno opravitelný. Tam ale k tomu odstředivému regulátoru, hnanému taky od klikovky, byl docela dobrý přístup. To tady asi není.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
samarit



Založen: Dec 16, 2015
Příspěvky: 116

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 14:50    Předmět: Citovat

sundal jsem přední kryt, abych vyfotil ten vstup do motoru.
Myslím si, že by odstředivý regulátor by špatně reagoval na měnící se zatížení na zásuvkách od 0 do 2800W. Myslím, že to je řešeno nějak elektricky.



c.jpg
 Komentář:
 Velikost:  93.72 kB
 Zobrazeno:  169 krát

c.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samarit



Založen: Dec 16, 2015
Příspěvky: 116

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 15:13    Předmět: Citovat

Tady jsem našel schéma k Berlan BSTE 55000 Ten je velký na kolečkách, ale moho by to být podobné. Nevidíte tam někde nějakou regulaci plynu v závislosti na zatížení zásuvek?


schem.jpg
 Komentář:
 Velikost:  184.06 kB
 Zobrazeno:  200 krát

schem.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 15:19    Předmět: Citovat

Možné to jistě je.
Nicméně, zvětšené zatížení generátorem na klice = pokles otáček = pohyb závažíček příslušným směrem = přes převod pohyb pákou plynu.
Ty vojenský to zcela jistě takto měly, ale určitě nevylučuju "modernější" řešení.
Při nějakém elektrickém ovládání by mi pak nebylo jasné, proč teda vede ten ovládací hřídel někam dovnitř motoru - a ne k servomotorku třeba.
Takhle to myslím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 535

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 15:40    Předmět: Citovat

Vzhledem k těm náhradním dílům a jejich popisu bych řekl, že rekulace otáček je čistě mechanická. Zkus při vypnutém motoru hýbat s tím ramenkem co kmitá při provozu. Je pohyb v celém rozsahu bez zadrhávání? Pokud ne, zjistit kde to drhne a rozhýbat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7919
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: pá říjen 19 2018, 15:44    Předmět: Citovat

Je to přesně jak píše Leoš. Žádné měření spotřeby proudu. Na co? Není to třeba. Prostě se hlídají otáčky motoru. 3000ot=50Hz. Pokud se nejedná o invertorovou centrálu.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund