Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rozvodová sada - replika
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 18:37    Předmět: Citovat

Standa99 napsal(a):
Na Opel fórech jsou hodně spokojeni s https://www.doopla.cz/ . Mívá často akce a většinou vše o 20% levnější (jako častý odběratel od Oplu), než autorizovaný servis. Taky se s ním dá bez problému domluvit, protože se na těch fórech vyskytuje (vojta). Už jsem také od něj pár věcí bral.


Já vím, zde je odkaz :
https://www.doopla.cz/dily/sada-rozvodu-1-0-1-2-1-4-opel-astra-g-h-agila-a-corsa-b-c-meriva-a-6606022-1010.html

Myslíš, že by dali ještě další slevu ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Standa99



Založen: Jun 29, 2004
Příspěvky: 3478

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 18:50    Předmět: Citovat

Za optání nic nedáš, ale bojím se, že 30% už je dost slušná sleva Smile
_________________
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sinclair



Založen: Feb 02, 2005
Příspěvky: 9923
Bydliště: Luhačovice

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 19:11    Předmět: Citovat

Můj spřátelený automechanik mi na otázku ohledně cen dílů odpověděl asi takto nějak:
"Jestli to chceš jenom na doježdění, ber levnější. Jestli nechceš problémy při montáži a pak provozu, tak vem ten dražší."
Zatím se tím asi tak 15 roků řídím a problémy jsem u zásadních/důležitých věcí neměl. Rozvody ale pokládám za důležité.
Když se měnily, tak automechanik se mě optal, co tam chci namontovat, kromě originálů byly tehdy na výběr tři cenově rozdílné sady.
Přičemž první dvě alternativy se od sebe cenově nelišily nijak zásadně, zato ta třetí alternativní, byla za menší půlku tehdejší ceny originální sady. Tedy cenový rozdíl pro mnohé zásadní, ale o kvalitě se toho tehdy moc nevědělo.
Ale chápu, že když to není Váš známý či kamarád, tak Vám vybrat nedá, rovnou namontuje levný a vyúčtuje dražší.
Nebo to aspoň bývala běžná praxe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4038
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 20:23    Předmět: Citovat

Mé zkušenosti s díly na starší auta jsou takovéto: Originál v pohodě, druhovýroba se dělí do následujících kategorií:

- po montáži vydrží fungovat několik týdnů a pak se rozpadne (např. všechny gumové díly, obzvlášť to potěší u manžet na poloosy, nebo chladič, kterému po měsíci upadne uprostřed frekventované křižovatky nátrubek na hadici a všechna voda vyteče na zem)
- po montáži funguje špatně a je nakonec stejně nahrazeno jiným dílem (např. čidla, spínače)
- nejde vůbec namontovat nebo jen se zásadními úpravami (třeba karosářské díly, kterým nesedí rozměry o spoustu milimetrů)

Posledně jsem chtěl měnit třmeny brzd. Nové krásné díly z druhovýroby od celkem známé značky, v zinkové povrchovce, paráda. Po montáži brzdy vůbec nefungovaly, trvale přibržďovaly, ale při sešlápnutí pedálu se už nic dalšího nedělo. Po zdlouhavém laborování jsem zjistil, že díry pro čepy brzdiče jsou vyvrtané křivě, takže se v nich čepy vzpříčí a vůbec se nemůžou pohybovat. Nakonec jsem tam vrátil původní třmeny.

Kovová trubka chadicí soustavy s výpustným šroubem, koupili jsme radši dvě. U jedné nešel povolit ten šroub, nakonec se utrhl. Trubku totiž nechali zreznout a pak ji teprve nalakovali. Na druhé trubce to povolit šlo, ale po montáži a napuštění vody se zjistilo, že je trubka v místě sváru s držákem propálená skrz.

U těch starých aut začíná být značný problém v tom, že náhradních dílů je sice v prodeji spousta, ale je to všechno druhovýroba a ta je použitelná maximálně na to, aby auto ze servisu dojelo na STK a tu udělalo. Kvalitní díly už občas nejdou sehnat vůbec.

Co mě na tom nejvíc zaráží je to, že někomu stojí za to připravit výrobu třeba i dost složitého dílu a pak to zabít zanedbáním nějakého detailu nebo ošizením materiálu, takže je výsledek k ničemu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6556
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 23:17    Předmět: Citovat

Spíš se jedná mimo nekvalitní materiál o do mrtě rozvolněný tolerance, nedodržování technologický kázně a neexistující výstupní kontrolu - co se vyrobí a vypadá to slušně, to se prodá.
Matka si před pár rokama nechala měnit čelní sklo. Sklo tenčí a na pravý straně (z pohledu řidiče) propadlý, takže stěrač v tom místě (Ø cca 20cm) neměl šanci.
Nejlepší jít asi na vrakáč a vzít si použitej díl, co už fungoval.

_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po říjen 15 2018, 0:04    Předmět: Citovat

Přesně proto jsem napsal co jsem napsal - že se vyplatí kupovat v ELITu nebo v KELLY - tam mají právě v nabídce jak ty dražší ND, tak i ty laciný typu "Starline" (test redaktorů z Bratislavy, na jedničkový fábuli brzdový destičky Starline po šestým zabrždění opakovaně za sebou ze 100km/h na nulu hořely plamenem - přitom mají skutečnou platnou homologaci koncernu). V protějším regále přitom mají stejný díly z výroby ATE, Brembo, Bosch, Valeo, Koni, Sachs, LuK, MANN, ... A každej kdo kupuje ty laciný díly by si měl uvědomit, co vlastně platí - že to je to samý jako laciná polská konzerva s posypovou solí nebo kyselinou mravenčí jako konzervantem namísto rafinovaný kuchyňský soli a kyseliny octový, který do jídla správně patří. Jednou se to snese, podruhý je to o hubu a trvalý používání je na 3,14ču. Furt platí a platit bude, že "nechci slevu zadarmo" byl životní postřeh jednoho učitele jménem Zelí a nikdo z nás není dost bohatej na to, aby se mu vyplatilo si furt kupovat ty nejlevnější věci. Skutečně si radši koupím na auto gumy za 1600,-Kč kus a budu mít jistotu, že mě podržej daleko líp, než guma "ekonomický značky", stojící 900,- za kus - protože vím, že na těch levnějších bych taky jednou nemusel zastavit ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: po říjen 15 2018, 10:22    Předmět: Citovat

Zkusím se také zeptat přímo v Opel servisu, na kolik by ta výměna rozvodů přišla. Možná, že materiál by u nich přišel levněji, ale ta cena za práci...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po říjen 15 2018, 12:42    Předmět: Citovat

Moje zkušenost - specializovanej servis ŠKODA - AUDI + zbytek koncernu, ale BEZ ZNAČKOVÝ smlouvy - montuje díly od KELLY a platíš cenu stejnou, za kterou on koupí díl podle katalogu od velkododavatele bez přičtení doby nutný k montáži. Je to z toho důvodu, že on má vzhledem k velkýmu odběru poskytnutou i MARŽI, která mu pokreje náklady na práci (prostě veškerý díly kupuje až o 30% lacinějc než je katalogová cena, i když si poručíš dražší variantu - oni mu ji skutečně dodají a on ji namontuje). Když si ale přivezeš vlastní díl, započítá ti hodinově 380,-Kč za montáž. Musíš si vybrat, kde se ti vyplatí jemu dát 6 500,- za rozvodovou sadu i s montáží bez dalších doplatků, nebo sám zaplatit 3 500,- za sadu v í-šopě a jemu dát hodinovku za namontování. pokud ti tam totiž napočítá 8 hodin práce a volejovou náplň, jseš na tom cenově hůř, než když mu to zaplatíš rovnou ... Ceny prosím tě ber jako ilustrativní, vůbec se nemusejí shodovat s tvým autem - ale tímhle způsobem servisy dneska pracujou. Znaškový servisy k tomu mají ještě pevně fabrikou danej pracovní předpis včetně uvedení počtu pracovních hodin, který taková oprava má trvat - tam je pak cena opravdu fixní, i když často hooodně přemrštěná.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 535

PříspěvekZaslal: po říjen 15 2018, 14:48    Předmět: Citovat

A proč to vlastně chceš měnit? Není vhodnější nejdřív ten řetěz změřit, jak je vytahaný? Třeba měníš něco v půlce životnosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: po říjen 15 2018, 18:33    Předmět: Citovat

Po nastartování zarachotí, ale po asi 2 sek. utichne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2012
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2018, 9:17    Předmět: Citovat

dvorak napsal(a):
Zkusím se také zeptat přímo v Opel servisu, na kolik by ta výměna rozvodů přišla. Možná, že materiál by u nich přišel levněji, ale ta cena za práci...


Takže v servisu Opel by to stálo 12 468 Kč,-
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6450
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2018, 15:11    Předmět: Citovat

Spíš než o řetěz jde o lišty, dokud jsou OK a napíná to, nepřeskočí.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.12 sekund