Vítejte na Elektro Bastlírně
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Upload · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Hledat v článcích

Dobrovolné příspěvky na provoz EB

Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

MiG-29. Je to možné ???
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> SMS
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Soemtron
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Jun 23, 2013
Bydliště: Olomoucko

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 12:43    Předmět: MiG-29. Je to možné ??? Citovat

https://www.youtube.com/watch?v=uSySd3jpv-g
Akrobacie MiG-29. Je to možné ???
cca 1:00, 2:00 ...

_________________
Exclamation Sháním SM, schema kalkulátoru ELKA 21A, ELKA 6521, Tesla OKU101, 103, 104, 107, 201, 202, 205, 209, 301, 801, 801a ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
davemh
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Jul 02, 2016
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 13:07    Předmět: Citovat

Proč by ne,v simulátoru je možné všechno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR
Team boss
Team boss



Založen: Mar 16, 2005
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 13:12    Předmět: Citovat

Jo, možný to je. Skutečná MiG-29 Fulcrum to ještě neumí, neměla tu správnou elektroniku, ale pozdější Flankery (Su-27) a další typy už podobný legrácky umějí taky. První podmínka pro takový věci je mít tu potvoru dostatečně přemotorovanou = mít poměr tahu a váhy éra vyšší než 1, aby doslova a do písmene éro dokázalo "stát na plameni" a bylo schopný přidáním plynu začít z visu nabírat vejšku. Druhou podmínkou je mít vektorovatelnou trysku motoru = musí jít v určitým rozmezí změnit směr výtoku spalin, aniž by se k tomu účelu natočilo celý éro - prostě jen "nakroucením huby" změnit směr, kterým motor vyfukuje plyny na reakčním konci.
Třetí podmínkou jsou dostatečně rychlej palubní počítač, vybavenej aspoň dvouosým gyroskopem a akcelerometrem, kterej bude převádět požadavky pilota daný postavením pedálů a kniplu na skutečný povely ovládající řídící plochy plus vektorování trysky motoru(ů) = celý to éro musí mít řízení "fly by wire", sám pilot to ani přes posilovače neurejduje (není dost rychlej a nemá ani dost smyslů pro vnímání potřebnejch fyzikálních veličin). Že to je dost dobře možný dokazujou i Muskovy Space-X Falcony, když se jejich dolní stupně vracejí pomocí raketovýho motoru zpátky na zem aktivně brzděným a řízeným sestupem "vocasem napřed" - a normálně přistanou.

davemh napsal(a):
Proč by ne,v simulátoru je možné všechno.
Kecale - to na videu není žádnej simulátor, ale skutečně reálnej turbínou hnanej model v měřítku odhadem 1:10 až 1:12 - o systému řízení viz vejš.
_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO
Team boss
Team boss



Založen: Feb 25, 2008
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 13:14    Předmět: Citovat

No nejnižší hmotnost s trochou paliva (2t) je cca 14,5t , tah jednoho motoru 133 je nad 90kN na kus .......
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
davemh
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Jul 02, 2016
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 13:20    Předmět: Citovat

Z popisku videa: Filmed action from the Aerofly RC 7 flight simulator.
Za mě je to počítačovej model, ta grafika tomu odpovídá.
https://www.youtube.com/watch?v=31EYTGzx7rk
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
taz
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: May 16, 2007
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 14:03    Předmět: Citovat

jde i s RC modelem, nejen v simulátoru

https://www.youtube.com/watch?v=Dg_KlJqCl0g
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Dočasný varovný BAN
Dočasný varovný BAN



Založen: Oct 08, 2007

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 14:07    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Kecale - to na videu není žádnej simulátor, ale skutečně reálnej turbínou hnanej model v měřítku odhadem 1:10 až 1:12 - o systému řízení viz vejš.

Chlape, ty si uz ocividne v Renaulte nacisto - teraz je uz hadam kazdemu jasne, ze si nielen blby, ale aj slepy - najde sa tu este nejaky dalsi dement, ktory bude tvrdit, ze to video je skutocne a nie renderovane pocitacom? Shocked A potom, ze kto nonstop siri bludy kdekolvek sa clovek pozrie...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
keemo
Super uživatel
Super uživatel



Založen: Sep 10, 2007
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 16:43    Předmět: Citovat

Ekkare, bohuzel, je to pod videem napsane...
"Filmed action from the Aerofly RC 7 flight simulator."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Standa99
Super uživatel
Super uživatel



Založen: Jun 29, 2004

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 16:51    Předmět: Citovat

Na zemi ležel monitor a na něm jsem viděl opravdické hovno, akorát nesmrdělo Smile
_________________
.
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor



Založen: Jul 21, 2006
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 17:42    Předmět: Citovat

Je to taková hezká pohádka. Jen tam chybí Bruce Willis, aby bylo koho honit.
_________________
Pokud mě chcete oslovit, klidně použijte jméno Zdeněk.
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR
Team boss
Team boss



Založen: Mar 16, 2005
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 17:56    Předmět: Citovat

keemo napsal(a):
Ekkare, bohuzel, je to pod videem napsane...
"Filmed action from the Aerofly RC 7 flight simulator."
Pustil jsem si to teď po návratu z vyřizování ve městě podruhý a dokoukal až do neblahýho konce. A tam je to vidět - i slyšet. Zvuk motorů nekolísá se vzdáleností od kamery - a kouř z dýmovnic se nechová různě podle rychlosti pohybu éra - a po "vypnutí" dýmu ty dýmovnice nedohořívají jako reálný. Všecko vostatní je silně realistický. Mea culpa, mea maxima culpa, byl jsem obelhán.

Leč to vostatní shrnutí požadavků na proveditelnost takovejch manévrů včetně toho, že Mikojan-Gurevičův Fulcrum je v reálu "zatočit" nedokázal, zatímco jeho modernější konkurent Flanker vod Suchýho jich schopnej je platí - musí mít tah vyšší než hmotnost, vektorovatelnost tahu, fly-by-wire řízení s rychlým počítačem a inerciální jednotkou, a navíc to všecko už je dneska dostupný i v modelářský velikosti - a jak dokazuje video linknutý tazem, JDE TO UČUNIT I V REÁLU I S POUHÝM MODELEM ....

Fulcrum = MiG-29 v reálu umí jen obrat nazvanej Rusama "Zvon" = "kolokol". Spočívá v natažení éra z vodorovnýho letu na minimálce do krátkýho prudkýho stoupnutí na co nejvyšší úhel náběhu, kdy dojde prakticky kolmýmu postavení vůči zemi, aeroodpor dobrzdí minimální dopřednou rychlost na minimum až nulu a v ten moment éro přepadne čumákem dopředu a přejde hnaný motorama na plnej céres do zrychlujícího střemhlavýho letu až do vyrovnání. Neschopnost udržet se aktivně delší dobu v poloze "stoj na vocase" je u něj daná absencí vektorovatelnejch výstupních trysek motorů, sice je má proměnlivý, ale to jenom kvůli rychlostním kompenzacím podle okamžitýho Machova čísla letu.

Naproti tomu Flanker = Su-27 to vektorování tahu už má, minimálně v pozdějších výrobních sériích, což mu dovoluje páchat i třeba manévr pojmenovanej Anatolijem Kvočurem "kobra" = éro učuní ten samej stoupavej manévr, jako u "kolokolu", rozdíl je ale v dalším průběhu, kdy éro pasivně nepřepadává na čumák, ale aktivně balancuje "na vocase", přesnějc řečeno na vektorovaným výstupním proudu plynů z motorů. Podle povelů systému fly-by-wire pak v týhle poloze jde éro i posouvat ve vodorovným směru - doslova rychlostí chůze až běhu včetně aktivního přechodu do stoupavýho letu.

_________________
...nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno
Super uživatel
Super uživatel



Založen: Oct 11, 2008
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 18:38    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Všecko vostatní je silně realistický.
Těch nereálných detailů je víc. Třeba když to visí nad trávníkem a ten se ani nezavlní Very Happy


5FA30C19-F90E-4D1D-9EB2-8EAB6982ABFC.jpeg
 Komentář:
 Velikost:  15.17 kB
 Zobrazeno:  33 krát

5FA30C19-F90E-4D1D-9EB2-8EAB6982ABFC.jpeg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jjilek
Super uživatel
Super uživatel



Založen: Mar 29, 2009
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 19:25    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
J První podmínka pro takový věci je mít tu potvoru dostatečně přemotorovanou = mít poměr tahu a váhy éra vyšší než 1, aby doslova a do písmene éro dokázalo "stát na plameni" a bylo schopný přidáním plynu začít z visu nabírat vejšku. Druhou podmínkou je mít vektorovatelnou trysku motoru = musí jít v určitým rozmezí změnit směr výtoku spalin, aniž by se k tomu účelu natočilo celý éro - prostě jen "nakroucením huby" změnit směr, kterým motor vyfukuje plyny na reakčním konci.
Třetí podmínkou jsou dostatečně rychlej palubní počítač, vybavenej aspoň dvouosým gyroskopem a akcelerometrem, kterej bude převádět požadavky pilota daný postavením pedálů a kniplu na skutečný povely ovládající řídící plochy plus vektorování trysky motoru(ů) = celý to éro musí mít řízení "fly by wire", sám pilot to ani přes posilovače neurejduje (není dost rychlej a nemá ani dost smyslů pro vnímání potřebnejch fyzikálních veličin). Že to je dost dobře možný dokazujou i Muskovy Space-X Falcony, když se jejich dolní stupně vracejí pomocí raketovýho motoru zpátky na zem aktivně brzděným a řízeným sestupem "vocasem napřed" - a normálně přistanou.


Větroně motor ani počítač nemají ale akrobacie s nimi je také možná. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
witt
Nováček
Nováček



Založen: Apr 01, 2018

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 20:34    Předmět: Citovat

A co řešíte? Jestli to letadlo může "viset" za špičku ve vzduchu?

Na "leteckých" modelářských akcích je to běžně k vidění - teď si teda vybavuji jen vrtulová letadla. Bylo mi to vysvětleno tak, že motory mají extrémní tah a vlastně k letu nepotřebují vztlak křídel - ta slouží vlastně jen ke stabilizaci, takže se to celé chová trochu jako raketa no a tu už není problém vybalancovat vúči gravitaci. Klapkami se pak dá řídit směr pohybu "stojícího" letadla. Dělá se nízký průlet nad zemí, vrtule nahoře, směrovka kopíruje zem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor



Založen: Jul 21, 2006
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 20:43    Předmět: Citovat

Ovšem pokud by něco podobného provedla reálná stíhačka na nějaké letecké show tak nízko nad zemí, tak jsou diváci "uklizení" někam mimo plochu letiště. A to vůbec nemluvím o děckách, tady stačil jeden výstřel z většího děla a ztrácely trus, moč a mizely v křoví.
_________________
Pokud mě chcete oslovit, klidně použijte jméno Zdeněk.
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> SMS Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund