Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení autobaterie
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 15:09    Předmět: Citovat

Srandičky pánové, ale bez kloubu to nepůjde a s tím trubkáčem z Favorita taky ne. A sání se mi sundavat nechce.
Olej už taky potřebuje, aspoň že v něm není voda, to už se mi taky stalo, že mi fouklo těsnění pod hlavou, ale u Favorita.


Naposledy upravil danhard dne ne říjen 14 2018, 15:12, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31793
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 15:10    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):
Až to Václave budeš měnit, dej tam místo svíčky úspornou žárovku. Prý svítí víc a líp to pojede.
A nebudeš se muset bát jezdit rychle - že by ti je při moc vysoký rychlosti sfouknul vítr ....
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31793
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 15:18    Předmět: Citovat

danhard napsal(a):
Koktávku 1 1,6MPI mám 9 let a ještě jsem baterku ani nedobíjel Smile
Tedy jednou, na dovolený jsem nechal něco svítit, za 5 minut jsem to z půjčené nabíječky ožil, nastartoval a za 20km už ok.
Teď mi to nějak cukalo, ale asi to bylo benzínem. Jak často se mění svíčky ?
danhard napsal(a):
Safra to je vehikl Very Happy
Motor jsem našel pod plastovým deklem, ale ke svíčkám se nedostanu, jen k tý krajní a nemám tu správnou trubku.
Jdu si přečíst příčurku.
Zlatá Felda, co se měl před tím Laughing
Felda byla "OHaVa", tam jsou svíce na boku palice, přístup nádhernej. V tý vochcáfce máš určitě nějakou verzi koncernovýho OHC = svíce uprostřed spalovacích prostorů shora mezi ventilama. Máš na tom motoru zapaltrafo se 4 vývodama na svíce, VN kabely a nástrčkový "fajfky" ke každý svíci, nebo pro každej válec samostatnou "fajfkocífku" = válcovitej zapalovací modul, co má nahoře konektor na 4 kabílky k ŘJ a dole přímo nástrčku na svíci?
Každopádně na tuhle palici je potřeba dlouhej nástrčák 16mm pokud možno s pružinou nebo aspoň gumovým přídržným kroužkem vevnitř, aby se svíce dala hned po vyšroubování tím trubkáčem i vytáhnout a nemusels ji dolovat ven jako vopice voříšek z flašky ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 15:40    Předmět: Citovat

Tady je to s demontáží sání, aby jsi viděl, kde jsou ty svíčky schovaný Smile
http://vwts.ru/forum/index.php?s=ba8de993b16303dfafb780272e21832d&showtopic=90169&st=0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 623
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 17:09    Předmět: Citovat

Dobrý den,
jako zakladatel tohoto vlákna se podivuji nad tím o čem všem se tady vedou debaty.
Patrně někteří nepochopili smysl mého příspěvku nebo jsem se nevyjádřil úplně jasně.
Tedy smyslem mého příspěvku je pomoci těm, kteří by se rozhodli pro stavbu vlastní nabíječky s kontrolou voltů a ampérů. aby se neopakovaly chyby, kterých jsem se dopustil při konstrukcích nabíječek já.
Vůbec nechci řešit jak nabíjet, jestli vůbec nebo za kolik se dá střelit 1kg olova. Každý ať se chová ke své baterce tak, jak uzná za vhodné , je jeho.
Také neřeším otázku jestli se stavba nabíječky vyplatí. Pokud to přepočítáváš jenom na peníze, tak NE- Nevyplatí. Je to otázka, jestli chceš mít volty , ampéry a tím ampérhodiny pod kontrolou nebo se spokojíš s krabičkou vyrobenou na rýžových polích a věříš tomu co ti chce prodejce střelit.
Musí tě to prostě bavit a chceš mít regulovatelnou nabíječku.
Děkuji za pozornost
Luboš
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rellik



Založen: Feb 17, 2017
Příspěvky: 638
Bydliště: Staré Město (UH)

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 17:20    Předmět: Citovat

Jako nabíječky vždy stačilo usměrněné trafo na patřičné volty a kus odporového drátu na nastavení nabíjecího proudu... Po X hodinách vypnout a hotovo... Jednoduchý a účinný způsob nabíjení, který fungoval několik desetiletí. Teď chce každý minimálně diody stavu nebo displej s aktuálním stavem nabíjení. K čemu? Pokud je baterka teplá a začíná bublat tak je nabitá...

Alternátory v dnešních autech nenabíjejí stále jako dřív. Řídící jednotka čeká až baterie klesne pod určitou voltáž a pak teprv povolí dobíjení. Klasicky platilo, že na jedno nastartování by mělo auto ujet alespoň 10km. Nově to neplatí. Auto musí nastartovat několikrát a jet X Km dokud není baterie pod určitou hranici a pak teprv dobíjí... Chtěl jsem tak reklamovat baterii v novém autě přičemž tohle mi bylo řečeno. Můžu jet klidně 300km a do baterie se nedostane ani prd pokud "super" hlídání neřekne že je vybitá. Jinak je to kvůli výkonu a spotřebě auta, aby byly větší hodnoty výkonu a zároveň menší emise... Takže asi tak no...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 17:23    Předmět: Citovat

Hajeklubos:
Synku, je vidět, že jsi tady nováček. Tohle je vymoženost na tomto fóru. Často to dojde až k politice a hádání. Je to demokratický fórum. Jinde by se to netolerovalo. Ale má to svůj půvab, sice se většinou uhne od tématu, ale zase se dozvíš spoustu zajímavých věcí.Já sem chodím rád, jsou tady chytří lidé a pomoci se mi vždy dostalo.

_________________
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 17:25    Předmět: Citovat

Že baterie bublá je mi ho... platný v autě, což je normální způsob nabíjení, aspoň tak dle 90% z nás. Takže V-METR a A-METR (aspoň informativní) je základ.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6078
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 19:34    Předmět: Citovat

No nevim, já mám v autě obyčejnej altík s regulací na konečné napětí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1282
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 20:51    Předmět: Citovat

stastny to clovek....
ja som uz skoro zacal riesit dobijanie na o3 ze nedobija, nastastie som sa najprv opytal na fore, pri naslednom merani sa mi podarilo merat napetie v case ked prave dobijalo Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 22:05    Předmět: Citovat

Nestačím zírat, co výrobci navymýšleli za kurvítka za těch 10 let, co jsem nekupoval nové auto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31793
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 23:54    Předmět: Citovat

Rellik napsal(a):
Jako nabíječky vždy stačilo usměrněné trafo na patřičné volty a kus odporového drátu na nastavení nabíjecího proudu... Po X hodinách vypnout a hotovo... Jednoduchý a účinný způsob nabíjení, který fungoval několik desetiletí. Teď chce každý minimálně diody stavu nebo displej s aktuálním stavem nabíjení. K čemu? Pokud je baterka teplá a začíná bublat tak je nabitá...
...
A zabiješ ji stejně jako trvalým nedobíjením. Když se baterka začne vohřejvat, tak už má nabito na víc jak 95% a přechází do fáze, kdy se víc a víc elektriky nepřeměňuje na aktivní síran, ale jen se maří elektrolýzou vody. Skutečně nejspolehlivějším ukazatelem stupně nabití baterky je jedině hustota kyseliny v elektrolytu článku - voltmetr a ampérmetr je jedině orientačním měřidlem, protože voltmetr ukazuje fázi nabíjení, ve který se baterka nachází, ale ani ten s potlačenou nulou nedokáže přesně ukázat % nabití - protože napětí při nabíjení se nemění ani náhodou lineárně odvisle od dodanýho náboje. A ampérmetr pokud se nenabíjí striktně vyhlazeným proudem je taky celkem k ničemu, pokud to není TRMS měřák, schopnej zintegrovat a zobrazit i těžce neharmonickej průběh nabíjecího proudu - dá se použít tak maximálně jako indikátor pro nastavování odboček na trafu, při který teče do akučka víc proudu a při který míň - kolik do něj ale přesně nateklo umí ukázat jedině kompenzovaná TRMS analogová násobička, nebo dva opravdu dobrým algoritmem zpracovaný údaje z ADC, měřících napětí a proud. Všecky vostatní údaje jsou jen dobrýma zkušenostma podepřenej vodhad a věštění. Jediná cesta k jakýmus-takýmus automatickýmu nabíječi je zdroj trvalýho proudu doplněnej nastavitelným komparátorem a možností určit si proud pro určitý napěťový rozmezí s ukončením celýho nabíjení po dosažení určitýho pevnýho napětí - nikdy ale nelze předem přesně říct, jak dlouho to bude trvat, než baterka na tu mez dosáhne ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6057
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po říjen 15 2018, 9:50    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
A ampérmetr pokud se nenabíjí striktně vyhlazeným proudem je taky celkem k ničemu, pokud to není TRMS měřák...
Kdo ti tohle nakukal?
Vezmi si třeba “nabíjení” vypadající takto:
1 ms nabíjíš konstantním proudem 9 A
9 ms vybíjíš konstantním proudem 1 A
akumulátor nezasulfatovaný, vnitřní odpor 20 mΩ, nabitý na 14,0 V.

A teď co ukáží měřáky:
AC TRMS ampérmetr: 3,0 A
AC ampérmetr (ne-TRMS) : 2,0 A (přesně 1,8 * ∏ / (2 * √2)
Násobička U*I: 0,18 W tj. cca 0,013 A
DC ampérmetr: 0,0 A

Správná hodnota je ta poslední, že, zatímco ta z TRMS měřáku je nejulítlejší. Těch 0,18 W se maří na vnitřním odporu akumulátoru a nijak k nabíjení nepřispívají.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: po říjen 15 2018, 11:11    Předmět: Citovat

On ten DC ampérmetr ukazuje dost striktně vyhlazenou hodnotu, na mechanickém konci se o to postará setrvačnoct pohyblivého systému.

Na rozdíl od Ekkara došel kdysi Faraday k poznatku, že proces elektrolýzy závisí výhradně od protečeného náboje, který je dán součinem střední hodnoty proudu a času. Na tomto objevu byla jeden čas založená mezinárodní definice proudu 1 A, tak to asi nikdo nezpochybňoval. Až teď. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po říjen 15 2018, 12:20    Předmět: Citovat

0,4V tam, 0,5A tam. Nedělejme z toho lithium.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 4 z 9

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.23 sekund