Vítejte na Elektro Bastlírně
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Upload · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Hledat v článcích

Dobrovolné příspěvky na provoz EB

Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

brzdovy kotuc - ako je vyrobeny?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
fero_b
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: May 17, 2004
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 8:19    Předmět: brzdovy kotuc - ako je vyrobeny? Citovat

Ahojte,

(zadny) kotuc ma(l) 4 roky, a uz pred dvoma rokmi na STK mi vravel typek, ze prava zadna parkovacka horsie drzi. A mu vravim, ze tam je elektricka brzda, tak co s tym mozem urobit, motor to dotlaci vzdycky rovnako. A pred casom ked som mal dole zadne koleso, tak som kladivkom pobuchal po hrane zadneho kotuca ze obijem odlupujucu sa hrdzu a cuduj sa svete zacala sa odlupovat aj cast tej lesklej (obrzdenej plochy) a to tak ze dost rovnomerne horna tretina kotuca, co mi pride velmi cudne, zeby sa hrdza z okraja tak prudko a rovnomerne dostala na celu tu plochu, ak by to bolo vyrobene (odliate a opracovane) z jedneho materialu. Skor mam pocit ako keby povrchovu cast kotuca nejak spravili z ineho materialu a nejak napovrch navarili (inak si neviem vysvetlit takyto postup hrdze). Posielam to tuna len tak pre zaujimavost Smile Kotuc som vymenil, tentokrat som zvolil inu znacku. Tamten bol roadstar.

EDIT: obidve strany sa spravali rovnako - teda nebol to len nepodarok na jednej strane Sad

Fero



kotuc.jpg
 Komentář:
 Velikost:  213.03 kB
 Zobrazeno:  98 krát

kotuc.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fero_b
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: May 17, 2004
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 9:02    Předmět: Citovat

este ma napadlo take, ze pred rokmi som mal na starej Audi 80 vpredu tiez plne kotuce, a velmi som ich nemenil, uz boli osuchane, ohrdzavete ale brzdna plocha bola hladka, a nic sa z nej neolupovalo:( tak ci toto nove nie je nejaka "vylepsena" nova setriaca technologia Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
witt
Nováček
Nováček



Založen: Apr 01, 2018

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 9:22    Předmět: Citovat

je to důsledek faktu, že zadek málo brzdí. A pokud navíc jezdíš tak nějak v klidu, tak nemusí brzdit téměř vůbec. Tím pádem začne povrch kotouče korodovat a postupně vzniká mezikruží.
Na fotce je dobře vidět, že ta odlupující se vrstva je trochu jiná, než vnitřní prstenec na tomto místě destička nedostatečně přiléhá, kotouč rezne a časem se tam udělá vrstva z rozleštěné rzi, no a ta časem odpadne. Proces se urychlí, pokud se na chycený kotouč dají nové destičky.
Více či méně to postihuje většinu aut, zde je to jen poněkud extrémnější projev.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Jan 20, 2008
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 9:29    Předmět: Citovat

Kotouč je jednoznačně na výměnu. Mám pochyby, že by šel srovnat na soustruhu nebo brusce. Kotouč musí mít určitou tlouštku, jinak se při intenzivním zabrzdění zvlní. Boční házivost přes dvě tři setiny už bývá problém. Materiál pracovní plochy se neplátuje ani nijak nešopuje. Je to výkovek z ocelolitiny. Tady je to oleštěná rez...
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: May 17, 2004
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 9:30    Předmět: Citovat

kotuc som vymenil Smile
@witt: diky za vysvetlenie, ako to vzniklo
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jodr
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Jan 20, 2008
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 9:33    Předmět: Citovat

Přepokládám, že i destičky jinak to nemá smysl.
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: May 17, 2004
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 9:35    Předmět: Citovat

@Jodr: jasne, dal som novy kotuc aj dosticky (aj ked stare este neboli na minime, ale jasne ze boli natvarovane podla stareho kotuca)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Achab
Super uživatel
Super uživatel



Založen: Nov 05, 2010
Bydliště: okr. Vyškov

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 11:15    Předmět: Citovat

Kotouče se stáčely celkem běžně, ale pouze do minima stanoveného výrobcem. Příliš zeslabený kotouč se při brždění může utrhnout z náboje. Mám dojem, že u Š120 bylo minimum 7mm (nový 10mm).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: May 17, 2004
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 11:40    Předmět: Citovat

dneska to je zvycajne 2mm. tieto uz boli na minime, paradoxne je, ze na minimum nezisli brzdenim ale odhrdzavenim Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Achab
Super uživatel
Super uživatel



Založen: Nov 05, 2010
Bydliště: okr. Vyškov

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 15:20    Předmět: Citovat

Tak slabý kotouč u auta? Nejsou ty 2mm spíš minimální tloušťka obložení brzdových destiček?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: May 17, 2004
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 15:24    Předmět: Citovat

2mm je (zvycajne) diferencia medzi hrubkou noveho kotuca a vyrobcom definovanou minimalnou hrubkou. Ak som to spravne pochopil S120 10mm - 7mm = 3mm.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Lukas-Peca
Super uživatel
Super uživatel



Založen: May 06, 2007
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 16:06    Předmět: Citovat

Zrovna teď byl ve speciálu Světa motorů článek o novém superbu, který ale měl už po pár tisících km hloubkově zkorodované zadní kotouče. Prý to bylo tím, že tempomat neumí brzdit motorem a v táhlejších klesáních jsou brzdy přetížené a materiál se vyhřeje. Taky u nějakého fordu zmiňovali rychlejší rezivění kotoučů, než bývalo zvykem. Bude to ale dané i materiálově. Na naší fabii hrozně reznou bubny, stačí jet v dešti a pak nechat auto stát dva dny se zataženou ručkou a zadní kola jdou při rozjezdu do smyku. Ani na Škodě 1000MB jsem s bubnovými brzdami (na všech čtyřech kolech) neměl takové problémy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
TAKJAN
Team member
Team member



Založen: Nov 17, 2011
Bydliště: Kousek od Litomyšle

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 16:09    Předmět: Citovat

Je to ojebaný jako všechno. Nějaký brzdy...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jodr
Aktivní uživatel
Aktivní uživatel



Založen: Jan 20, 2008
Bydliště: na vejminku

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 20:15    Předmět: Citovat

Ono jde o to, že se umí zvlnit i nové kotouče, natož přetočené. Nevíme z jakého materiálu to někteří výrobci dokáží vyrobit a následně prodat.
_________________
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79
Běžný uživatel
Běžný uživatel



Založen: Dec 24, 2017
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st říjen 10 2018, 21:17    Předmět: Citovat

Lukas-Peca napsal(a):
Na naší fabii hrozně reznou bubny, stačí jet v dešti a pak nechat auto stát dva dny se zataženou ručkou a zadní kola jdou při rozjezdu do smyku

Tohle ale není normální chování... Koukal jsi na obložení vzadu, je-li tam ještě nějaké?

_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na adrese admin (zavináč) ebastlirna.cz


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund