Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Olověný akumulátor - nečekané oživení jednoho článku.
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1520
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: st říjen 03 2018, 8:19    Předmět: Olověný akumulátor - nečekané oživení jednoho článku. Citovat

Nevím do kterého tématu zařadit tuto zkušenost, třeba to moderátor přesune jinam.
Mám kolečka na akumulátor, tzv. Motůčko. Po roce používání a dvou nabitích akumulátoru mi náhle poklesla rychlost jízdy. Teoreticky bych měl od posledního nabití jezdit ještě několik hodin.
Změřil jsem napětí akumulátoru, voltmetr ukazoval podezřelých 10 V. Připojil jsem akumulátor na automatickou nabíječku Pb akumulátorů. Nabíjení probíhalo zdánlivě normálně, ale po rozsvícení zelené kontrolky plného nabití začala nabíječka cyklovat mezi nabíjením a plným nabitím. Na akumulátoru jsem po odpojení nabíječky stále měřil něco přes 10 V.

Usoudil jsem na vadný článek v akumulátoru a Aku reklamoval u dodavatele Motůčka. Bohužel jsem neuspěl, na akumulátor dávají záruku jen 1/2 roku.

Řekl jsem si, že akumulátor před zimou doničím ježděním s vadným článkem. Motůčko pomaleji jezdilo i na těch 10 V a vadný článek byl dále ničen proudem v opačném směru. Nový Aku jsem chtěl koupit až na jaře, aby mi záruka platila přes sezónu a ne přes zimu, kdy se Aku nepoužívá.

Při dalším nabíjení automatická nabíječka spustila nejdříve refreš baterie a následně odmítla další nabíjení a prohlásila Aku za vadný. To mne nepřekvapilo, dalo se to čekat.

Vyhrabal jsem někde pod stolem nejméně 40 roků starou amatérskou nabíječku s trafem a usměrňovacím můstkem bez regulace proudu. Dávala střední zvlněné napětí kolem 15 V. Připojil jsem ji na akumulátor, abych se pokusil dobít přes vadný článek zbývajících 5 článků. Proud vyběhl asi na 2,6 A, ale během asi 1 minuty klesl na 60 mA. To bylo večer. Pak jsem nabíjení zapoměl odpojit, což jsem "s hrůzou" zjistil až ráno asi po 12 hodinách nabíjení.

Ampérmetr ráno ukazoval 2,6 A, Aku byl mírně teplý. Naštěstí nebyl nafouklý nebo dokonce prasklý, což by se také mohlo stát, pokud by bohové nebyli na moji straně.
Po odpojení nabíječky ukazoval Aku napětí asi 13 V. Motor točil jako divý stejně jako původně s novým akumulátorem. Asi po 30 minutách ježdění s Motůčkem Aku stále drží svých 12 V.

Takže to nechtěné přebíjení nějak "zvrávolalo" ten vadný článek, že začal normálně fungovat.

Jsem zvědav jak dlouho ta renovace Aku vydrží.

Tam kde selhává automatika pomáhá klasika a mírné až hrubé násilí. Very Happy Další nabití automatickou nabíječkou jsem zatím nezkusil.

Lze tento náhodný "objev" nějak teoreticky odůvodnit?



Akumulátor motůčko.jpg
 Komentář:
 Velikost:  170.88 kB
 Zobrazeno:  244 krát

Akumulátor motůčko.jpg



Napětí vadného Aku.jpg
 Komentář:
 Velikost:  182.09 kB
 Zobrazeno:  240 krát

Napětí vadného Aku.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33891
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st říjen 03 2018, 8:42    Předmět: Citovat

Pri olove je automatika problematicka a s vadnou bateriou obzvlast. Napatie vyleti hore, prud klesne a nabijanie sa ukonci.

Ten clanok nebol skratovany, ale len vybity a zasulfatovany, takze sa postupne ozivil a nabil. Keby si sledoval ampermeter, tak uvidis, ako prud postupne rastie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31828
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st říjen 03 2018, 8:47    Předmět: Citovat

Zrovna minulej tejden jsem se s podobným jevem setkal. Kámoška se stavila s manželem a při odchodu si postěžovala, že jim posledních 14 dní blbě startuje auto - Polo 1,4 63kW kód BXW, ročník 08 - a že má už asi třetí baterku. Prej když odjíždí z garáže, tak to nějak chytne, ve městě po 1km jízdy už nenatočí, musí ji někdo potlačit nebo dát cucnout kabelama. Po přijetí domů to v garáži normálně chytne, po připojení nabíječky pro jistotu to další den - dva normálně chytá a pak se to opakuje. Šel jsem se mrknout, samozřejmě auto jen zaškytalo a nenaskočilo, měřák ukázal 10,5V, říkám si to je divně vybitý, tak jsem ho natočil z Drobka přes kabely - a jako nejbližší činnost doporučil zajet do prodejny autodílů pro new baterku. Bannerka "Banner Bull" 62Ah to jistila, já si do kufru strčil jakousi "Supersilver Star" s údajem 70Ah a popisem v polštině o jakýsi stříbro-vápníkový technologii (přitom pixla byla stejně velká jako u tý Bannerky 62Ah - Bannerka 72Ah kterou původně chtěla už se nevešla). Po výměně ta původní baterka držela 12,7V. Strčil jsem ji do kutlochu a připojil na regenerační nabíječ, odzátkoval a změřil hustotu. Měla jen zamačkávací zátky, ale s výjimkou krajního článku u + vývodu bylo všude dost elektrolytu - v tom krajním byla hladina zároveň s deskama, všude jinde normálně 5mm nad desky. Ale údaje hustoměru mě varovaly, že něco není v pořádku - články měly hustotu rozházenou od 1,17 až po 1,24g/ml. Dva měly 1,21g/ml, zbytek v uvedeným rozmezí. Už to znamená nějakou nezdobu - protože pokud se články dělají stejný a stejně se v sérii i nabíjejí a vybíjejí, znamená to nevyrovnanou kvalitu článků. No nic, nechal jsem ji desulfátovat a po pár hodinách přeměřoval. Hezky držela napětí kolem 13,8V a hustota lezla pomalu ve všech článkách nahoru. Jelo to celej víkend, v pondělí ráno červená kontrolka, tak jsem ji odpojil, půl hodiny po odpojení měla 10,47V - evidentní mezideskovej zkrat na jednom z článků. Usoudil jsem, že v mizerným separátoru bylo někde řidší místo, skrz který při plynulým dobíjení pomalu prorůstal "maskon" krystalů, až se desky zkratovaly - tím se článek vybil. Při pokusu o start motoru vysokej proud odebíranej startérem "maskon" odpálil, respektive díky opačnýmu směru proudu ho rozpustil - proto hned potom šel akumulátor znovu nabít a nějakou dobu normálně fungoval - až do doby, než zase tím řídkým místem v oddělovací rohoži "prorostly" krystaly sulfátu - a spojily se. Baterku jsem poslal do hutí, v takovým stavu se nehodí ani jako záloha k UPSce ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6509
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st říjen 03 2018, 11:05    Předmět: Citovat

Kdysi jsem tu psal, jak brácha nabíjí aku v poloze na nabíječce start, tj tak 18V. Všechny vždy oživil, když jsem na to přišel a trochu se nad tím pozastavil a nabíječku "ponížil" (na starty už nebyla potřeba, to bylo na multikáru), tak jsem to musel zas zvednout, protože podle něj nenabíjela. Znalosti nabíjení žádné, obavy taky ne, pohoda a ono mu to vycházelo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st říjen 03 2018, 16:58    Předmět: Citovat

jak stárnou olověné můstky a propojky desek, tak se deformujou a místy můžou zkratovat desky, po čase se to deformuje jinak a zkrat zmizí, než to uhnije úplně. Věřit se tomu nedá ani hodinu, ale nedefinovaný čas to ještě může sloužit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31828
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st říjen 03 2018, 17:46    Předmět: Citovat

Spíš než můstky mezi deskama a spojky mezi článkama bych z deformací vinil nehomogenně odlitý desky a špatný nerovnoměrně hustý separátory desek. Když nebude rovnoměrně legovanej materiál základních mřížek na desky ani nebude homogenní ta prachová směs, co se na ty mřížky lisuje, vždycky budou na nějakým míistě víc vyrůstat krystla ynež na jiným = tloušťka desek se během nabíjecího/vybíjecího cyklu nebude měnit rovnoměrně po celý ploše, ale bude to dělat "puchejře" nebo "vostrůvky" a ty budou lokálně a nerovnoměrně tlačit na separátory - a když to ty separátory nevydržej, protože se na nich ušetřilo, pude každej takovej článek do kopru, i kdyby byl jen rok starej ... Je to jako už tolik jinejch věcí jen a jen o ojebávkách na zákoše - aby se udělala baterka s vyšší kapacitou, dají se tenčí desky i separátory, baterka má X-krát vyšší kapacitu, ale zase se díky specifickým podmínkám v autě dřív rozsype, protože ta vožužlaná konstrukce to poměrně děsivý prostředí pod kapotou odmítne snášet ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33891
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st říjen 03 2018, 18:01    Předmět: Citovat

V povodnom prispevku ale bola bateria AGM, tam sa predsa dosky len tak lahko neskratuju, kedze medzi je nejaky material nasiaknuty elektrolytom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st říjen 03 2018, 18:08    Předmět: Citovat

Jako prvotní příčinu bych viděl to nabíjení dvakrát ročně. Pokud je to pravidelně v provozu, tak se to nemůže nechat stát s částečně vybitou baterkou. Olovo je potřeba po každém použití nabít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31828
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st říjen 03 2018, 18:23    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
V povodnom prispevku ale bola bateria AGM, tam sa predsa dosky len tak lahko neskratuju, kedze medzi je nejaky material nasiaknuty elektrolytom.
VŠECKY olověný baterky mají mezi deskama už asi 50 let NĚJAKEJ IZOLAČNÍ PÓROVITEJ KYSELINOODOLNEJ MATERIÁL = SEPARÁTOR (v dobách opravdu historickejch to byly jen takový kostečky nebo trámečky z ebonitový gumy rozložený mezi desky, aby mezi nima vymezovaly mezery pro elektrolyt - jenže to nedokázalo zamezit vypadávání hmoty z desek ani odolat jejich deformaci). Je to kvůli mechanický odolnosti deskovýho svazku i proto, aby se materiál z bočních ploch desek nevysypával na dno a nezpůsoboval zbytečně mezideskovej zkrat po každým otřesu baterky. Rozdíl mezi těma baterkama je jen v tom, KOLIK VOLNÝHO ELEKTROLYTU je nad deskama v článku - baterky označovaný "AGM" jsou zapouzdřený tak, že v nich kromě elektrolytu nasáknutýho do rowingu mezi desky už žádnej další volně nalitej není, jsou proto daleko citlivější na nabíjení i vybíjení velkým proudem a přes napěťovou hranici 13,8V, kdy dochází k rozkladu vody v elektrolytu na plyny a jejich úniku přetlakovým ventilem - normální "mokrá" baterka s přebytkem kapalnýho elelktrolytu se doleje destilkou a je pokoj, hermetický AGMko holt při takovým tejrání poměrně brzo vyschne, nafoukne se jak papuč a páček neshledáček směr Sběrnej dvůr.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: čt říjen 04 2018, 20:19    Předmět: Citovat

A sakris, Brozicek ozivil zle olovo bez zazracneho desulfatora, to je predsa absolutne vylucene a zhola nemozne Exclamation Laughing Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: pá říjen 05 2018, 18:05    Předmět: Citovat

Poněkud svérázná představa
EKKAR napsal(a):
...hned potom šel akumulátor znovu nabít a nějakou dobu normálně fungoval - až do doby, než zase tím řídkým místem v oddělovací rohoži "prorostly" krystaly sulfátu - a spojily se.

Vrstvička sulfátu je i u hodně zanedbané baterky velmi tenká, proti ní je separátor poměrně tlustá stěna. Ale i kdyby přece jen nějakým způsobem došlo ke kontaktu sulfátu kladné a záporné desky, co by se stalo, sulfát je přece nevodivý Idea
Ke zkratu může dojít jen přes olovo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: pá říjen 05 2018, 18:12    Předmět: Citovat

co jsem kdysi dělal výzkum VRLA srágor (někde v prastarém vlákně na EB jsou asi i fotky), brutálně se tam deformujou a rozpadají ty spojovací můstky. Dvojice desek se prohnou, ale jsou "planparalelní".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31828
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá říjen 05 2018, 18:54    Předmět: Citovat

Kremik napsal(a):
Poněkud svérázná představa
EKKAR napsal(a):
...hned potom šel akumulátor znovu nabít a nějakou dobu normálně fungoval - až do doby, než zase tím řídkým místem v oddělovací rohoži "prorostly" krystaly sulfátu - a spojily se.

Vrstvička sulfátu je i u hodně zanedbané baterky velmi tenká, proti ní je separátor poměrně tlustá stěna. Ale i kdyby přece jen nějakým způsobem došlo ke kontaktu sulfátu kladné a záporné desky, co by se stalo, sulfát je přece nevodivý Idea
Ke zkratu může dojít jen přes olovo.
Já tu baterku nekuchal - ale usuzuju na popsanou situaci podle následujících věcí:
Ta baterie měla na svoji velikost neobvykle vysokou nominální kapacitu - 70Ah při velikosti baterky srovnatelný s baterkou o kapacitě 62Ah daleko známější (a spolehlivější) značky. Rozdíl v údaji kapacity o zhruba 12% je už natolik výraznej, že vyvozuje jedinej výsledek - výrobce se snažil dosáhnout co nejvyšší kapacitu cestou ztenčení desek i separátorů, čímž zhoršil právě ty mechanický vlastnosti deskovýho svazku. V důsledku pro funkci baterky je buřt putna naprosto jedno co se dotkne, zkrat v článku nemusí bejt dokonalej a přesto se to bude chovat tak jak jsem popsal - prudkým zatížením při startovacím pokusu se lokální zkrat "odpálí" a "kontaktní plochy" se od sebe oddálej - načež v průběhu následující doby při dalším dobíjení baterky dochází k novýmu postupnýmu přiblížení až k dalšímu (částečnýmu až dokonalýmu) zkratu. Proto ty dva až tři dny funkce a pak zdechnutí při startu a odmítnutí dalšího startu ŘJ kvůli příliš nízkýmu napětí při dalším pokusu - ale hned po něm schopnost nabíjení obnovená, po dobití "procesorovou" nabíječkou obnovená běžná funkce - a o dva tři dny pozdějc další kolaps.

Dodatečnou indicií pro moji diagnózu byly naprosto různý hustoty v jednotlivejch článkách i když tu baterku za celou její dobu existence nikdo neotvíral a nedolíval = byla pod originálníma zamačkávacíma špuntama, pod společnou nacvakávací krytkou a ještě přelepaná velkoplošnou samolepkou - nikdy ani stopa po tom, že by se do ní přede mnou někdo "dobejval" - navíc majitelka auta i přes nespornej smysl pro techniku není zas až taková šťouralka, aby se hrabala uvnitř baterky ve svým autě - a servisáci značkový i neznačkový, jak tady nádherně prezentuje Burns, se takový činnosti vyhejbají jak politici detektoru lži se zcela zřejmým úmyslem - neopravovat, ale výhradně za drahý peníze vyměňovat.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33891
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá říjen 05 2018, 19:25    Předmět: Citovat

No vidis, ty si to zbytocne "opravoval" a nakoniec aj tak vymenil.

BTW. Najjednoduchsi o*eb sa urobi tak, ze sa na 62Ah bateriu nalepi stitok 70 Ah. Ako cinske 10000 mAh li-ion clanky 18650.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31828
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá říjen 05 2018, 19:57    Předmět: Citovat

Ne, já ji neopravoval - já ji chtěl nasadit na funkci, pro kterou by jako výběhová z auta mohla posloužit, neboli pro zálohu s relativně větší UPS (700VA). No a v době, kdy jsem ji pro to nasazení připravoval a kontroloval = dolíval, měřil hustotu a snažil se předběžně dobít na nějakej nominál, což nepovažuju za opravu, ale za provozní kontrolu a drobnou údržbu kvůli zachování plný funkce, se jí to jaxi taxi "rozleželo" a vyprdla. Další snahy jsem vzdal, když jsem zjistil co jsem zjistil a usoudil ten zbytek. NEOPRAVOVAL JSEM JI - to bych dělal, kdybych se ji za každou cenu snažil dostat zpátky do figury. Sem jsem to napsal jen proto, abych potvrdil možnost náhlý (a bohužel někdy i jen dočasný) regenerace předtím zkratovanýho článku. To, že některýmu mozkem nevybavenýmu jedinci to může připadat jako další argument proti jiný údržbový metodě olova, to bohužel není má vina - ani vina tý jiný údržbový metody, to je striktně osobní negativum toho konkrétního debila.

A definitivní odpověď Brožíčkovi - OLOVO SE MUSÍ UKLÁDAT V PLNĚ NABITÝM STAVU - tudíž mít motůčko rok a za tu dobu nabíjet jeho Pb aku jen 2x by znamenalo, žes ho vůbec nepoužíval a jen ho udržoval nabitý. Pokud chceš uchovat co nejdelší životnost použitýho akumulátoru, musíš ho bezpodmínečně po každým použití znovu nabít do plnýho nabití = minimálně do napětí 14,5V při "nominálním" napětí baterie 12V. Nejideálnějším znakem stavu nabití je hustota - ta by měla bejt v nabitým stavu na hodnotě aspoň 1,26g na 1ml elektrolytu.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 1 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund