Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

CNC frézka z číny
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> NC stroje
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
danhill



Založen: Apr 23, 2013
Příspěvky: 61

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 22:01    Předmět: CNC frézka z číny Citovat

Ahoj všem.
v tomto oboru jsem naprostý nováček.
Kvůli výrobě DPS jsem si pořídil takovou malou frézu z číny.
Není to nic profi, ale jde o to, že bych se s tím chtěl naučit a pak se uvidí.

Celé to řídí řídící deska osazena procesorem MEGA 328P, myslím,že je to stejný cpu jako používá arduino.
Připojení je přes USB,které řídí čip CH340C (možná G)
Je na ní napsáno WOODPECKER 3.0 GRBL



Celé jsem to sestavil, nainstaloval ovladač (vyzkoušel mnoho ovladačů) , stáhnul jsem si controller Candle (všechny jeho verze).
Ale zkoušel jsem i mnoho jiných controllerů. U všech mám stejný problém.

Ještě upřestím, že v základní desce je nahrán řídící program grbl_v9.0

Po zapnutí se vše tváří, že funguje.
Spustím Candle, nastavím port a rychlost a program se spojí s řídící deskou.
Pokud ovládám jednotlivé osy pomocí Candle, chodí to, fréza se točí, lze nastavovat otáčky a na první pohled není vidět žádný problém.
Ale ta řídící deska sice povely jakoby vykonává,ale už mi zpětně nekomunikuje s Candlem. Posílá nějaké nesmysly, nedefinované znaky, otazníky, místo číslic atp. Ostatně lze to vidět na přiloženém screenu.
At dělám co dělám, zkouším nejrůznější verze ovladačů i controllerů. Vyměnil jsem napájecí zdroj a vyzkoušel všechny USB kabely co jsem doma našel.