Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jak je to se zárukou.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kejki



Založen: Nov 10, 2009
Příspěvky: 2467
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

PříspěvekZaslal: po září 17 2018, 20:24    Předmět: Citovat

stasek napsal(a):
Já nemíním investovat do dopravy ani korunu, je to jejich věc. Poslal jsem jim mailem reklamační protokol.

Místo plnění bylo u tebe nebo u nich? Máš nárok na úhradu nezbytných nákladů na přepravu, ale že by přijeli k tobě, to by muselo být v obchodních podmínkách, nebo reklamačním řádu.
Na velikosti firmy v tomhle nezáleží, na Mělníku má servis sekaček pán, který je echt Cikán a opravený traktůrek přivezli bráchovi až domů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jirka5



Založen: Sep 27, 2014
Příspěvky: 643
Bydliště: Very Stupid District, hned vedle okresu Postřižiny

PříspěvekZaslal: po září 17 2018, 21:11    Předmět: Citovat

Díval jem se na stránky prodejce a pochopil jsem, že se jedná současně o záruční a pozáruční servis. Oni jsou tedy povinni tvoji reklamaci vyřídit. Jestli jsou malá firma nebo velká firma, to nehraje roli, povinnosti mají stejné.

Především by tedy s tebou měli sepsat reklamační list. Musí na něm být uvedeno jméno a adresa zákazníka, typ stroje, datum nákupu, o jakou závadu se jedná a jak se projevuje, dále tvůj požadavek - záruční oprava, výměna výrobku nebo vrácení peněz. Vrátit peníze můžeš požadovat, jedině, jestliže výrobek je v rozporu s kupní smlouvou, to zatím vůbec nezkoušej, nemáš šanci uspět, jedině tak po třech záručních opravách. Reklamační list musí být též opatřen razítkem prodejce a podpisem přejímající osoby. Je proto zbytečné, abys reklamační list tvořil sám, je to povinnost prodejce!
Z hlediska právního by takový doklad neměl ani žádnou platnost.

Podle mého názoru ovšem může být v tomto případě reklamační list nahrazen zakázkovým listem na záruční opravu, tomu se nebraň, hlavně když ti ten řemen vymění. Podle mého klínový řemen nelze ze záruky vyloučit, protože se jedná o funkčně důležitou součástku, nikoliv o spotřební materiál. Běž tam zpátky a důsledně žádej o provedení záruční opravy, s tím, že jejich důvod nemá žádnou oporu v zákoně. Přečti si jejich "Obchodní podmínky", zejména odstavec "Reklamace a záruka", event. vytiskni a vezmi s sebou. Na tom je musíš uvařit.

No a pokud ti ukradli vozejk, tak se v tom odstavci taky píše: Při oprávněné reklamaci platí dopravu reklamovaného zboží prodávající a to pouze v nezbytné výši. Tak jim to připomeň, ať si zkrátka traktůrek sami odvezou a zase přivezou.

Dobré je taky podívat se do dokladů, které jsi zajisté s traktůrkem dostal, kdo je dovozcem do ČR a kdo vydal záruční list. Ten je také nositelem servisní a záruční gesce, to znamená při nespokojenosti se servisem se obrať na něj.
Přeju úspěšné vyřízení reklamace a nedej se!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33984
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po září 17 2018, 21:22    Předmět: Citovat

Keby chceli uhrat ten remen ako spotrebny material, tak sa spytaj, aku ma vlastne zivotnost a preco nie je v navode uvedeny postup jeho vymeny. Na spotrebny material plati zaruka tiez.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: po září 17 2018, 22:55    Předmět: Citovat

Pánové, díky za rady, je vidět, že se vyznáte.Prodejce mi poslal mail:

Dobrý den,
Hledám rychlé a pro Vás nejjednodušší řešení, samozřejmě, že možnost, že tam bude výrobní vada je možná a zjistí se pouze odvozem traktoru do záručního servisu, což je výhradní dovozce tohoto typu – firma Garland, odvoz Vám zajistíme, jde o to, že pokud to oni neuznají, zaplatíte veškerou práci, dopravu a materiál a se zákazníky (to ani s námi) nediskutují a nechají si zaplatit vše, pokud to bude výrobní vada, samozřejmě se nic neplatí, ale to bez odvozu nemůžeme vědět, ano podmínky jsou dané výrobcem a já na prodejně všem říkám, že klínový řemen je vyjmutý ze záruky (spolu s dalšími díly, jako lanka apod. – nemůžeme mít u každého produktu seznam věcí na co záruka je a není, někde najdu podmínky výrobce MTD
Ještě k výměně řemene – vyměnit určitě můžete sám, to je běžná údržba traktoru, je jasné, že bez nějakých znalostí to není jednoduché, můžu poslat nějaký návod jak to udělat,
Bohužel tady v ČR je v záruce problém s rychlostí vyřízení, žádný servis to nedělá na počkání a my musíme řešit vše s nimi, nemají většinou díly, tak to prostě je a proto jsem navrhl nejrychlejší a cenově přijatelné řešení, jak uvádím výše odvoz do servisu klidně zajistíme, ale 14 dnů budete minimálně bez traktoru …
Tak prosím o zprávu zda si myslíte, že byste výměnu řemene zvládli nebo pokud máte pocit, že je tam něco špatně (tj. pozoroval jste nějaký problém už od začátku), tak zajistíme odvoz na servis a můžeme jen servis popohánět ať to udělají co nejrychleji …
Prosíme o zprávu, věřte, že se snažíme to řešit co nejlépe a nejrychleji jak to jde v rámci našich zkušeností s tímto typem opravy

Další mail mě poslal záruční podmínky. Chtěl jsem je přiložit, ale jsou velké a nejde mi sem dát příloha. Jsou obsáhlé, tak jen část

Za škody, které vznikly
1. neodborným a nevhodným použitím
2. nerespektováním návodu k použití
3. chybnou montáží a/nebo chybným uvedením do provozu ze strany partnera nebo konečného
zákazníka
4. chybným nebo nedbalým zacházením
5. neodbornými a/nebo ze strany MTD Products AG neschválenými změnami nebo opravami
ze strany partnera nebo třetích osob,
nepřebíráme žádnou zodpovědnost, a to ani za vady, které snižují hodnotu anebo omezují
použitelnost výrobku jen v nepatrném rozsahu.
Naše záruka se také nevztahuje na případy, kdy ze strany partnera a/nebo konečného
zákazníka nebyly dodrženy předepsané intervaly údržby, nebo pokud byla provedena údržba
osobami, které k tomu nejsou oprávněné. Partner má za povinnost na toto konečného
zákazníka upozornit.
§ 3 Nepřebíráme záruku za přirozené opotřebení výrobku a stárnutí vzniklé používáním výrobku
podle určeného účelu. Příklady typicky přirozeného opotřebení a stárnutí dílů (podléhajících
opotřebení) jsou uvedeny v příloze 1 k těmto záručním podmínkám.
A teď ta příloha 1
Ve smyslu našich záručních podmínek § 3 podléhají následující montážní díly
přirozenému opotřebení, které vyplývá z používání
1. Díly, které řežou, drtí, rozdělují, pohybují nebo vedou látky a materiály, jako:
1.1. nože jakéhokoli druhu
1.2. sekáčky, nože řezačky, palice pro řezačky
1.3. kypřící nože pro zemní frézy, rotavátory
1.4. břity, ostří, listy pily
1.5. kovadliny
1.6. nožové kotouče pro křovinořezy a vyžínače a řezná lanka
1.7. shrnovací lišty a dopravní šneky pro sněhové frézy
1.8. vyhazovací kanály
1.9. díly pro srovnatelná použití
2. Prvky přenášející sílu
2.1. klínové řemeny
2.2. ozubené řemeny
2.3. kulaté řemeny
2.4. ploché řemeny
2.5. řetězy
2.6. bovdenová lanka
3. Ložiska
3.1. valivá ložiska
3.2. kluzná ložiska
3.3. kuličková ložiska
4. Elektrické dílce
4.1. spínače a relé
4.2. žárovky
4.3. signalizační světla, kontrolky
4.4. kabeláž
5. Kola
5.1. pneumatiky
5.2. kola s s pásovým dopravníkem
5.3. podporné kladky
6. Nátěry
6.1. nátěry ve vnitřním prostoru pracovních strojů
6.2. nátěry ve sběrných zásobnících
6.3. nátěry na dílech, které jsou v kontaktu s jinými médii

Oni neposkytnou záruku vlastně na nic, snad jedině na plech karoserie. Ostatní může být poškozeno buď nevhodným používáním, nebo opotřebením.To může konstatovat servis. Takto omr-dat spotřebitele jsem ještě nikdy neviděl obrazek_cenzura to je demokracie.

Jo a ještě bych dodal, že nemám žádnej záruční list, jen fakturu.
obrazek_cenzura já zas nebudu celou noc spát. Připadám si dost bezmocnej. Já nemíním za nimi jezdit ze Znojma do Litomyšle. Tohle budu trávit dosti dlouho. Nakonec to budu muset rozdělat a vadnej díl si stejně koupit.Jen nevím, jestli zásahem do traktoru neztratím záruku.

_________________
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33984
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po září 17 2018, 23:12    Předmět: Citovat

Ano, diely sa pouzivanim opotrebuvaju. Na bezne opotrebovanie sa zaruka nevztahuje. Dost pochybujem, ze roztrhnuty remen po 5 hodinach je bezne opotrebovanie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15535
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 6:17    Předmět: Citovat

stasek napsal(a):
Jen nevím, jestli zásahem do traktoru neztratím záruku.

Jakou záruku? Buď ji máš a potom ať to spraví oni nebo ne a pak ji nemusíš řešit. Pravidlem vždy bylo to, že je záruka 24 měsíců na celý výrobek, ale jen 6 měsíců na ty tzn. "opotřebovatelné" části. Prostě vem známého nebo si pujč vozïk a odvez jim to tam. Do reklamačního protokolu nech zapsat, že byl dělán pŕedepsaný servis, do zařízení nikdo nerejpal a je to méně než 6 měsíců od data nákupu. Na opravu se pak na dotyčný díl vztahuje zase 6 měsíců. Nebo se na to vy.se.r a sprav si to sám a dělej jim všude reklamu a už tam nikdy nic nenakupuj.
Je ti jasné, že jsou v háji a hrají jen o čas?
Faktura je plně dostačujícím dokladem pro reklamaci. Nedávej ji z ruky, ať si udělají kopii. Mají své záznamy o koupi, ale ty musíš prokázat, že jsi to koupil u nich.
Ještě jednou to napíšu: Roztrhnutý řemen v originálu bez cizího zásahu spadá min. do záruky 6 měsíců a prodejce je povinen tuto reklamaci vyřídit do 30 dnů. Ty se počítají od toho dne, kdy to převzali do reklamace i kdyby to bylo 10 minut před zavírací dobou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19557
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 8:14    Předmět: Citovat

Obávám se, že v oblasti záruky dnes platí smluvní volnost. Co je napsané na kupní smlouvě (faktuře) či v veřejně dostupných obchodních podmínkách, to platí, pokud to zákazník akceptoval, třeba jen tím, že zaplatil a zboží převzal. Ani zákazníkův podpis na záznamu o převzetí není už podmínkou.
Pokud jde o reklamace, pak odkazuji na Zákon o ochraně spotřebitele, zejména § 8 a následující, které prodejce porušil tím, že zákazníka neinformoval dostatečně jasně, že řemen stejné konstrukce, jaký v autě naběhá po řemenicích kolem dokola za svou životnost nejméně 100 tis.km, někdy i dost přes 150 tisíc km (což odpovídá zhruba 180 tis. najetých kilometrů, čili nějakých 2500 provozních hodin), má najednou životnost sotva dvě promile z této doby.
Vyjmutí řemenu ze záruky je zde nefér, ale asi nebude jednoduché vyreklamovat jeho výměnu. Lepší bylo přečíst si podmínky a nekoupit. Jenomže jak vyvěštit tu zkrácenou životnost už na prodejně?...

_________________
Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 8:20    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Dost pochybujem, ze roztrhnuty remen po 5 hodinach je bezne opotrebovanie.

Bacha aby to prodejce neuhrál na to, že řemen byl roztržen vniklým kamenem nebo větví, což není bežné opotřebení, a že "uživatel je povinen před prací zajistit vyčištění plochy od předmětů které moho vniknout..."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33984
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 8:45    Předmět: Citovat

Ako je to s dokazovanim? Musi zakaznik dokazat, ze vyrobok spravne pouzival alebo naopak predajca, ze ho pouzival nespravne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 8:49    Předmět: Citovat

myslím, že prodejce obvykle informuje zákazníka, že výrobek pošle na odborné posouzení, a že v případě oprávněné reklamace neplatí nic, v případě neoprávněné platí opravu + cenu posudku.
Můžeme si tipnout, na čí straně bude znalec.
Pokud najde řemen orvaný, na řemenici stopy poškození tvrdým předmětem, opentlí to makrosnímky a odbornými termíny...
Ale tazatel zatím ani neví, jestli ten řemen je přervaný nebo se jen hnul napínák?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jirka5



Založen: Sep 27, 2014
Příspěvky: 643
Bydliště: Very Stupid District, hned vedle okresu Postřižiny

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 9:38    Předmět: Citovat

Podle mého názoru je nejen ten seznam náhradních dílů, ale vůbec celý § 3 v rozporu nejen s dobrými mravy, ale i se zákonem. Podle naší legislativy se totiž nelze zprostit zákonné povinnosti nějakým prohlášením. Jinak, přeloženo do češtiny, se v § 3 praví: Naše výrobky stojí materiálově i technologicky za hovno a životností jsou na štíru, proto na nás nechtějte žádnou záruku, moc bychom na tom prodělali....

Tyhle "Záruční pomínky" jsi ovšem dostal až v průběhu reklamačního řízení, neměl jsi možnost se s nimi seznámit před nákupem, ani nebyly součástí dokumentů, které jsi s výrobkem obdržel. Tohle je zjevný rozpor s kupní smlouvou, takže máš nárok na vrácení peněz, který bych také uplatnil. Z těch záručních podmínek vyplývá, že se záruka de facto vůbec neposkytuje, což je v rozporu se zákonem a nemohls´to tušit.

Běž proto znova k prodejci a žádej vrácení peněz z důvodu rozporu s kupní smlouvou. Svoji žádost si nech písemně potvrdit. Nedej se ovlivnit tím, jestli nebudou chtít přijmout, prostě trvej na tom, že ji přijmout musí.

Kdyby se přece jen stalo, že bys neuspěl, sepiš všechno, co se ti přihodilo, přilož k tomu všechny doklady, hlavně fakturu a ty "Záruční podmínky" a pošli to na příslušný Krajský inspektorát ČOI a to se budou dít věci!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pocitujlasku



Založen: Dec 12, 2005
Příspěvky: 2188

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 11:28    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Ako je to s dokazovanim? Musi zakaznik dokazat, ze vyrobok spravne pouzival alebo naopak predajca, ze ho pouzival nespravne?

Tusim, ze prvych 6 mesiacov je dokazovanie na strane predajcu, a zvysok je na strane zakaznika.

_________________
No vidis, a tak si sa bal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15535
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 11:33    Předmět: Citovat

Právě že je to o těch prvních šesti měsících. Dále podle podmínek ke smlouvě o prodeji někde na nástěnce vzadu v prodejně. Celková záruka může být jeden rok nebo dva, ale kde je to napsáno?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33984
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 12:02    Předmět: Citovat

Crifodo napsal(a):
Můžeme si tipnout, na čí straně bude znalec.

U nas stale funguje podvodnicka siet predajni obuvi, kde predavaju totalne smejdy. Reklamacie riesia zamietanim - maju vlastneho znalca, ktory im robi posudky na objednavku. Riesenim je dat si urobit posudok na vlastne naklady a ten im doniest aj s fakturou, ktoru musia preplatit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 12:18    Předmět: Citovat

Tak mě prodejce domluvil přepravu traktoru na zítřek do servisu. A na můj poukaz na práva spotřebitele podle OZ, která jsem mu poslal napsal, že to platí jen v případě, pokud jsem to nezavinil. Například že jsem nekosil přerostlou trávu, nebo nekosil při velké rychlosti. Tak jsem odepsal, že neznám definici pojmu přerostlé trávy, ani rychlost kosení, protože je plynule měnitelná. Navíc mě nikdo ani manuál na něco takového neupozornil. Tak jsem zvědav, jak se situace vyvine. Je to svinstvo takto přistupovat k zákazníkovi, Když bude dělat problémy, tak se rozhodně nedám. Řemen je krytý ze všech stran, takže nějaký náraz něčeho, nebo podobně nemůže pohon sekacího zařízení poškodit. Tam bude něco posranýho, buď ulomenýho, nebo přetrženýho a na základě toho vykládat, že se kosila přerostlá tráva, nebo příliš rychle je podle mně naprostá ubohost.
_________________
Času dosti mám, trpělivost musím míti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund