Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Lokálky, tramvaje, šaliny (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 21:28    Předmět: Citovat

Karle, čerpadla pro vznětové motory u nás vyráběl Motorpal Jihlava (případně Velké Meziříčí). Jikov (v Českých Budějovicích) dělal karburátory a podávací čerpadla pro zážehové motory.
Avie měly motor slabý, to mělp podle verze 55-60 kW. No co bys od toho chtěl... A ty Čabajky byly nakoupený s nejslabším motorem (141 kW). Příbuzná dálková verze (která se k nám nevozila) bylo něco jinýho, to žádný ořezávátko nebylo.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 21:35    Předmět: Citovat

RTO (v modrém linkovém provedení) jezdil počátkem devadesátých let ještě na lince č. 6 MHD Jablonec nad Nisou. Ta linka vedla z Janova nad Nisou (od Samoobsluhy) nahoru do Hrabětic ke kapličce. Jelo to částí zvanou Semmering, takže serpentýny a pěkný krpál. Linku pokryl jeden bus, jelo to asi čtyřikrát denně a navíc jen v pracovní dny.
Tam naopak byl "erťák" dobrý. Taky pamatuju, jak to jezdilo našlapaný lidma.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33912
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 21:35    Předmět: Citovat

A ten smrad, obcas to bolo v Ikarusoch vnutri ako plynova komora...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9667
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: st září 19 2018, 13:29    Předmět: Citovat

Městský byly červený, dálkový modrý...
https://praha.idnes.cz/ikarusy-v-praze-0i7-/praha-zpravy.aspx?c=A130115_153610_praha-zpravy_ab

_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: st září 19 2018, 13:54    Předmět: Citovat

Nedávno při dnech PID přijely do Prahy i další kousky. Mimochodem, ten klasický není typ Z80, jak to vypadá, ale blbým fontem napsané 280 Smile


IMG_6555.jpg
 Komentář:
 Velikost:  70.16 kB
 Zobrazeno:  86 krát

IMG_6555.jpg



IMG_6567.jpg
 Komentář:
 Velikost:  104.24 kB
 Zobrazeno:  80 krát

IMG_6567.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33912
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: st září 19 2018, 14:15    Předmět: Citovat

U nas jazdili este Ikarusy 415 a klbove 435.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31852
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st září 19 2018, 15:19    Předmět: Citovat

Hubert_79 napsal(a):
Karle, čerpadla pro vznětové motory u nás vyráběl Motorpal Jihlava (případně Velké Meziříčí). Jikov (v Českých Budějovicích) dělal karburátory a podávací čerpadla pro zážehové motory.
Avie měly motor slabý, to mělp podle verze 55-60 kW. No co bys od toho chtěl... A ty Čabajky byly nakoupený s nejslabším motorem (141 kW). Příbuzná dálková verze (která se k nám nevozila) bylo něco jinýho, to žádný ořezávátko nebylo.
Vono je v podstatě buřt, kterej podnik to vyráběl, když to nebyla ani licenční rotačka, ale byl to klikovkou poháněnej pístek. Průběh vstřikovacího tlaku tam je jinačí a ty motory konstrukce MAN mají právě na ten pomalu stoupající tlakovej impuls rotačky zajímavě vyřešenej spalovací prostor - vstřikuje se jednoděrovou tryskou ne kužel mlhy, ale proud kapaliny na hrot srdcovitý prohlubně ve dnu pístu - o ten se teprve nafta roztříští do stran na směs kapek a mlhy a teprve pak chytne. Celej vznět taky trvá zhruba 2-3x tak dlouho než vznět mlhový trysky vstřikující do volnýho prostoru plnýho horkýho stlačenýho vzduchu nad pístem - prostě tam nevzniká prudká rána a motor jde s menším kraválem. Průběh tlaku během vznětu je podobnej jako u komůrkovýho dehtu - nekřápe, ale "bublá". Výkon s tím nemá co dělat, u Avií to bylo hlavně objemem, dyk tam byl jen třílitr - a mělo to tahat v maximu až 3 tuny na korbě ... No a ty Ikarusy to měly podobný, byly navržený na dopravu po rovinách uherský lidový republiky včetně odstupňování převodovek a stálýho převodu v diferákách, na to jim těch zhruba 190 kobyl stačilo - ale už nikoho z (vy)mazanejch hlav soudruhů nenapadlo, že v Československu, kde je placato jen kolem Poděbrad až k Mělníku a na Slovači od Prešporka ke Štúrovu jsou v podstatě všude jinde větší nebo menší kopce - včetně samotný matičky Práglu, která leží na fůře kopců a kopečků. Rovně tam jde cesta jen po nábřeží Vltavy - všude jinde máš nějakej sklon. A do tohohle komančéři objednali v rámci RVHP tyhlety nijak neupravovaný uherský čabajky - motor licenční MAN, převodovka, diferák & náprava RÁBA ... strašný sračky ... Já si pamatuju, tady to jezdilo paralelně s Karosama ŠM11 a ŠL11 - ty městský tady byly nasazený na lince do Litomyšle a osazený byly tím pověstným 3-rychlostním automatem Praga - číselný označení nevím, ale pamatuju si jejich způsob jízdy... Šofér zavřel dveře, odbrzdil ručku, šlápnul na plyn, motor se rozeřval, autobus se líně pohnul, motor furt řval jak pominutej a šiml se pomalu rozjížděl, rozjížděl a když už se hejbal cca 20km rychlostí, udělao to BÁC a s ohromným cukancem převodovka přeřadila na "dvojku", kde se po počátečním prudkým poklesu otáček opakovala situace při rozjezdu - řvoucí motor na cca 2200RPM a pomalu zrychlující bus s tím, že když přišel v týhle fázi kopeček a motor nestačil s krouťákem a začaly mu padat točky, automatika zas bezchybně řadila rozjezdovej stupeň ... Stačí se podívat na vejškovej profil trasy, aby bylo jasný, jak to vypadalo ... Do směru do Údolí Opic pak jezdil Ikarus jako "cou.rák" (ZBYTEČNÁ CENZŮRA!!!!) paralelně s ŠL11 "rychlíkovým" - ten zastavoval jen na některejch zastávkách, část jich projížděl, zatímco velkoobjemová čabajka "vyžírala pankejt" na všech. Velká změna nastala příchodem Karos řady C734 a úplnej konec čabajek způsobily "kloubáky" C744, který jak díky motoru se zhruba 250 kobylama, tak i díky slušně odstupňovaným převodům dokázaly jezdit stejnou trasu na rozdíl od čabajkánců v tempu podobným "sólo" autobusu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9667
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: st září 19 2018, 16:58    Předmět: Citovat

kloubový erťák ? nepamatuji se, asi nebyl u nás v okrese nasazen
pro horníky a hutníky stačil solo vůz - tahač s odpojitelným vlekem
zakulacených tvarů no a protivná baba průvodčí z kabelou plnou drobnejch
nesměla chybět



706RTO-K.jpg
 Komentář:
 Velikost:  104.17 kB
 Zobrazeno:  87 krát

706RTO-K.jpg



_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7411

PříspěvekZaslal: st září 19 2018, 17:06    Předmět: Citovat

Ten snad nebyl nasazen skoro nikde, zůstalo fakticky u prototypů. U nás se pak dál klouby nevyráběly až do nástupu hranatých Karos. RVHP...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9667
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: st září 19 2018, 17:09    Předmět: Citovat

ano, i to žluté číslo linky je nějaké netypické, odhaduji PLR nebo tak něco
_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st září 19 2018, 18:45    Předmět: Citovat

citace:
rotačka, ale byl to klikovkou poháněnej pístek.

Nechci být Karle neuctivý, ale dost se mýlíš. Mechanických čerpadel máme dva druhy. Rotační (používáno především na západě v menších motorech - typicky osobní vozy) a řadové.
V řadovém není tlak na pístek vyvíjen klikovou hřídelí, ale vačkou; což je dosti podstatný rozdíl.
Obě čerpadla jsou pak samozřejmě poháněna od klikové hřídele převodem, společným s pohonem vačkové hřídele ovládající rozvod motoru.
Řadové čerpadlo není horší než rotační; jen se toho v něm hejbe trochu víc součástek. Jen na okraj - ještě Mercedesy řady W124 (1984-95) byly vybavené řadovým čerpadlem.
Ústup mechanických čerpadel byl dán tím, že se zpřísňovaly emisní limity a u mechanik je dosti omezen prostor pro snižování spotřeby a lepší variablility v řízení vstřiku.
A buřt co kdo vyráběl není - když se zmýlím, taky to nehodím pod stůl "že je to buřt"...
citace:
osazený byly tím pověstným 3-rychlostním automatem Praga - číselný označení nevím

Byla to Praga 2M70. Dvoustupňová převodovka. Tou byly osazeny výhradně ŠM 11, tedy třídveřové. ŠL 11 (dvoudveřové) a dálkové ŠD 11 byly osazeny pětistupňovou převodovkou Praga 5P80.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!


Naposledy upravil Hubert_79 dne st září 19 2018, 18:52, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7570
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st září 19 2018, 18:46    Předmět: Citovat

Kloubový RTO vzniklo v pár prototypech a původní se nezachoval ani jeden. To, co někde je, je replika.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: út říjen 02 2018, 18:54    Předmět: Citovat

Kloubové RTO, resp. Jelcz se vyráběl v Polsku, což je i ten případ fotky výše. U nás se vyrobil jen jeden prototyp, který se nedochoval, ale nedávno jeden sběratel udělal repliku. Existovala i ověřovací série kloubových ŠM, ta se ale bohužel taky nedochovala.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9667
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: čt říjen 11 2018, 17:41    Předmět: Citovat

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/po-ostrave-budou-nejmodernejsi-tramvaje-brazdit-i-plzen-58051?dop-ab-variant=&seq-no=2&source=hp
_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9768
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: ne říjen 14 2018, 13:11    Předmět: Citovat

Asi generálka motoru Brejlovce:


IMG_20160329_092128.jpg
 Komentář:
 Velikost:  233.02 kB
 Zobrazeno:  119 krát

IMG_20160329_092128.jpg



IMG_20160329_092159.jpg
 Komentář:
 Velikost:  159.96 kB
 Zobrazeno:  96 krát

IMG_20160329_092159.jpg



IMG_20160329_092205.jpg
 Komentář:
 Velikost:  186.05 kB
 Zobrazeno:  92 krát

IMG_20160329_092205.jpg



IMG_20160329_092232.jpg
 Komentář:
 Velikost:  197.72 kB
 Zobrazeno:  94 krát

IMG_20160329_092232.jpg



IMG_20160329_092351.jpg
 Komentář:
 Velikost:  216.12 kB
 Zobrazeno:  94 krát

IMG_20160329_092351.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund