Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Lokálky, tramvaje, šaliny (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: so září 15 2018, 17:11    Předmět: Citovat

Slovo "krndačka" - stejně jak slovo "socka" k nám přilítlo ze stejných končin. Ještě krásnější je "zkrndit" ve smyslu něco pos....
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Cowley



Založen: Feb 04, 2005
Příspěvky: 3301

PříspěvekZaslal: so září 15 2018, 17:45    Předmět: Citovat

To je ale kvuli te pani, co prijela s Babisem do Prahy stejnym vlakem Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: so září 15 2018, 17:49    Předmět: Citovat

Ano, protože v Brně se ozvalo jen "nezastavujeme, máme zpoždění".
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31956
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 15 2018, 20:54    Předmět: Citovat

tomasjedno napsal(a):
Hubert_79 napsal(a):
Taková pěkná T3 Smile Ty už v pravidelném provozu jezdí jen na "retro" lince 23.
Zrovna včera jsem jednu potkal - ale nebyla to třiadváca, její trasu jsem minul. A nedávno jsem potkal jednu předělanou na cisternový vůz Very Happy
...
Tzv. "mazačka" - https://slowtv.idnes.cz/prave-ted-mazaci-tramvaj-jede-prahou-d73-/mazaci-tramvaj.aspx? na í-děsu mají z její jízdy i streamovaný video.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6075
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: so září 15 2018, 21:30    Předmět: Citovat

Jo, to byla ona. Ale ta cisterna je na kropení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31956
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 15 2018, 23:51    Předmět: Citovat

Cisterna je jen druhá funkce. Primárně se jen mazalo, v zimě 2016/17 byla na rekonstrukci a na plošinu přidělali cisternu na zalívání veřejný zeleně. Kolem Vánoc 2017 jezdila po Práglu s interaktivně ovládaným vánočním stromkem na korbě - přístup byl zveřejněneh na tý stránce se streamem. Dá se tam najít i celá její historie, sériový číslo... tenhle konkrétní vůz byl používanej jako stavební pracovníma četama, pak stála s určením šrotiště, z odstavka ji vytáhli po tom nápadu učunit míň hluku mazáním kolejí speciálním lubrikantem, to ještě jezdila v klasice červeno-krémový "kamufláži". Tu suříkově oranžovou na ni nacákali až při tý předloňský rekonstrukci na cisternu ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZVUK2000



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 4031
Bydliště: Karvinsko

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 14:57    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Pridem X5-kou.

Prosím tě kde ještě jezdí tyto staré vykopávky?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33967
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 15:11    Předmět: Citovat

Ta fotka je stara, ale u nas ich este niekolko jazdi, hlavne cervenych:
https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/59/Karosa-B-741
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7613
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 19:03    Předmět: Citovat

V Bratislavě ještě jezdí Karosy řady 700? No pane jo Smile To má ještě LIAZ motory... Mělo to ML637P se 189 kW.
U nás už sedmistovky nejezdí. Jen Citybusy, Karosy 9xx a Sory. To jsou pěkný pekáče.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9675
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 19:13    Předmět: Citovat

Hube, za mého vojákování v Podbabě (P6) ještě městem couraly Ikarusy kloubáky a harmoniky (slovensky čabajka, nevím proč) ponejvíc modré, pamatuješ ?
_________________
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7613
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 19:21    Předmět: Citovat

Jsem rok výroby 1979, tak moc ne. Modrý byly na příměstský linky, hodně jezdily z Dejvic na Kladno. V Kladně jsme měli babičku, ale jezdili jsme vlakem, na nádraží jsme to měli blíž.
Městský byly červený, ty pamatuju. Ještě pamatuju z let cca 1985-89 ŠM 11. Stejně tak když jsme jezdili do Jizerek, tak ještě v roce 1988 na lince z Prahy do Jablonce pendlovaly ŠD 11. No a když přijela Karosa LC 735 nebo dokonce LC 736 (s lampičkami nad každou sedačkou), tak to byl svátek a jako malí jsme z toho měli radost.
No a ty Ikarusy - ony to nemusely být takový křápy; ty autobusy nebyly špatně vymyšlený. Jenže soudruzi šetřili a Ikarusy nebyly zrovna nejlevnější; tak se nakoupila nejlevnější konfigurace (čili nejslabší motor) a to mělo co dělat, když to supělo třeba z Hradčanské nahoru a pak ještě po třídě Pionýrů (nyní Patočkova) sněrem k Vypichu.
Jej, teď mi ale napadlo, dosteneme od Zdeňka za ucho, že jsme OT. Vlákno je přece o tramvajích.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33967
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 19:59    Předmět: Citovat

Niektore tie nase Karosy uz nemali motory LIAZ, ale MAN a Renault. Robila sa na nich GO a prestavba na plyn v Zline.

Ikarusy u nas jazdili velmi dlho a ked prisli tieto Karosy, tak to bol luxus. Motor tichy, mal vykon, dobre kurenie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7613
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 21:09    Předmět: Citovat

Jojo, pak jsem na to koukal. On i v posledních LC 736 byl motor Renault. Zároveň v prvních z řady 900 ještě byly Liazy.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31956
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 21:12    Předmět: Citovat

Čabajkánec měl jako motor licenční MAN s podobným problémem jakej měla pohonná jednotka u Avie-Saviemu = byla konstruovaná se spalovací komůrkou ve dnu pístu a optimalizovaná pro rotační vstřikovací pumpu BOSCH. Pokud se k tomu motoru našroubovalo pístkový vstřikovací čerpadlo jako byly Jikovy nebo podobný, tak ten motor křápal jak Slovák do vrat = průběh vstřiku a s tím spojenej vznět a průběh tlakový špičky byl úplně jinde. Navíc takhle zgarbenej motor pod vysokým zatížením produkoval úžasný množství sazí z nespálený nafty. Čabajky totiž vůbec nebyly postavený do našich podmínek krajiny prakticky bez rovin = naopak v Uhrách na placce lítaly jak hasačerti, kdežto tady přišel kopeček a chudák šofér čabajkánce s "rychlým" převodem v diferáku musel podřadit minimálně na dvojku a často i na jedničku a dávit motor pod plným plynem, protože jeho kombinace převodů mu jinou možnost jak vytáhnout uvnitř nasáčkovanejch cca 120-140 člověků do vršku nedávala ... Navíc právě pod tím plným plynem čabajkán připomínal spíš torpédoborec pokládající dýmovou clonu kolem flotily letadlovejch lodí - půl kiláku daleko za ním nebylo na krok vidět ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17823
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: út září 18 2018, 21:23    Předmět: Citovat

Pánové, to jste prd pamětníci. U nás jezdil ještě na začátku 90 let obrazek_cenzura na lince do HK "Rťák" s vlekem. Smile Měla to být původní Škodovka 706 na začátku 80-tých let generálkovaná v Polsku na Jelcz 43. Vlek byl asi původní polskej Jelcz. Vrátili se k němu protože původní modrej kloubovej Ikarus řidič rozemlel na sra..u a nebyla náhrada.
To byl hroznej pomalochod, hlavně když byl i s vlekem plnej dělňasů do práce.

edit: teda to je cenzůra, hovorový slovo c.o.u.r.á.k pro autobus či vlak, kterej vymete každou vesnici je vymazáno jelikož to někdo považuje na sprostý slovo. Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 3 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund