Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Na čem přehrát staré pásky?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Opravy a restaurování starých elektropřístrojů
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17724
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: čt leden 03 2019, 17:11    Předmět: Citovat

Harry.pa napsal(a):
Mezikola jsem už párkrát soustružil z gumy, jde to celkem dobře, jen musí být břit nože velmi ostrý a postaven hodně pozitivně do záběru. Gumu to potom jakoby odkrajuje, takže je hladká.

Já soustružil gumu jen na hrubo. Strašně to tupí kudlu. Radekem s žlábkem to jakž takž šlo, ale plátkem ne. Pak jsem dal do suportu pneumatickou fortunu a brousil cigárem. Jde to suprově.
V Bydžově je gumolisařská fy Prokeš. Kámoš mi tam kdysi ufušoval kladky do B116, musela se na to ale vytočit vulkanizační formička z duralu. Ještě ji někde mám ale už tam nikoho neznám kdo by to ufušoval.
Zkusil bych fy, co zakázkově soustružej manžety na hydrauliku. V Plotištích u HK taková je a borec mi tvrdil, že by uměl vysoustružit obložení i řemínek do průměru cca 100 mm. Ale stálo by to majlant.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: pá leden 04 2019, 18:11    Předmět: Citovat

Při hledání, jak rozdělat východoněmecký DC motorek z rmgf, jsem v hlubinách internetů narazil na oranžový B93. To asi nebude bastl...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5210
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: pá leden 04 2019, 18:17    Předmět: Citovat

Visually, the ugly brown housing was repainted...
Pro neanglicky mluvici: osklive hnede plasty byly prelakovany...
ty panely jsou taky jine nez puvodni-chybi stupnice, znaky jsou jine...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: pá leden 04 2019, 18:24    Předmět: Citovat

Aha, tohle jsem nečetl. Sorry. Embarassed Jinak, nemáte někdo tip, jak z tohoto motorku stáhnout vnější hliníkový plášť? Nechci jej poškodit a je potřeba přimazat ložisko na opačné straně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3499
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: pá leden 04 2019, 18:31    Předmět: Citovat

Vyvrtat na opačné straně malou dirku na injekční jehlu a tou ložisko namazat.
_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19518
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá leden 04 2019, 18:37    Předmět: Citovat

Jirko, v B116 snad je snad stejná kladka, jako v B70, kterou poptávám v příslušném vlákně.
Kdyby došlo na tu vulkanizaci a obrobení, tak z toho černého květáku ty náboje vypreparuju, samozřejmě by mě ale zajímala cena, a ještě víc majitele těch magneťáků...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: pá leden 04 2019, 21:08    Předmět: Citovat

@Eleman: Do toho se mi moc nechce, když nevím, jak je motorek uvnitř řešený. Když jsem přimázl ložisko na straně hřídele, běží teď potichu. Ale kdyby znovu začal vrkat, nic jiného by mi nezbylo. Zkoušel jsem různě dokola poklepávat i tlačit dvěma šroubováky a plášť se nehnul ani o chlup.

EDIT: Při použití síly 2F se posunul tak o 5 mm, ale dál ani ň. Víc už jej trápit nebudu. Otvorem pro přívody je vidět nějaká tlumicí vložka, takže vrtat díru by stejně nemělo smysl.

Jinak sorry za OT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VASEK_W



Založen: Dec 11, 2017
Příspěvky: 781
Bydliště: Pelhřimov

PříspěvekZaslal: út leden 08 2019, 23:48    Předmět: Citovat

S tím vrtáním dírek do pláště motorku velmi, velmi opatrně. Pod tím krytem je schovaný plošný spoj regulace otáčení, tak aby se pak ještě ten motůrek chtěl točit Sad.
Dle hesla: "když to šlo do sebe, tak to musí jít i od sebe", bych při dalších problémech zkusil použít větší sílu. Případně to zkusit udělat tak, jak se třeba sundavají velká ložiska z hřídelí. Prostě ten obal velmi rychle a krátce zkusit nějakým plynovým hořákem ohřát. Mohl by se teplem o fous roztáhnout, a mohlo by to jít relativně dobře od sebe. Ovšem je potřeba pracovat rychle (řádově vteřiny nahřívat a pak je několik vteřin na rozebrání. Vše musí proběhnout velmi rychle, nejlépe si ten postup nasucho natrénovat a ve více lidech, jeden člověk nemá šanci to udělat. jeden drží v házetkách motůrek u řemeničky, druhé házetky drží připravené v druhé ruce, a pomocník mu ten obal velmi rychle jednou, nebo dvakrát "obkrouží" tím plynovým hořákem a hned se musí zkusit obal proti motoru "protočit-utrhnout", pak je již šance na sundání), a opravdu je na celou akci čas jen několik vteřin, protože pak dojde přestupem tepla i k roztažení vnitřku a už to od sebe nepůjde. Další pokus je možný až po vychlazení nejlépe v ledničce, nebo mrazáku. Ovšem je potřeba brát v potaz, že uvnitř je elektronika a plastové díly, proto to nahřívání dle výkonu hořáku (např. propan-butanová pájka bez hrotu, jen jako hořák) musí být v řádu několika vteřin.
A upozorňuji, že to děláte na vlastní triko, takže mi zde pak nenadávejte, až se Vám rozteče vnitřek motorku, chce to zkušenost a fortel, bez toho to raději ani nezkoušejte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vašek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3499
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: st leden 09 2019, 7:17    Předmět: Citovat

VASEK_W napsal(a):
S tím vrtáním dírek do pláště motorku velmi, velmi opatrně. Pod tím krytem je schovaný plošný spoj regulace otáčení, tak aby se pak ještě ten motůrek chtěl točit Sad...

U tohoto motorku žádná regulace není.

_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: st leden 09 2019, 17:37    Předmět: Citovat

Jak už jsem psal výše, nemá smysl do motorku vrtat žádné otvory. Pod pláštěm je nějaká tlumicí vložka. Regulátor je na samostatné destičce mimo motorek. Nahřívat jej nebudu určitě, aby se neponičily permanentní magnety. Použití síly 3F by vedlo akorát k poničení pláště. Zkrátka, nebudu ten motorek dál trápit. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17724
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: st leden 09 2019, 19:51    Předmět: Citovat

elektrosvit napsal(a):
Jinak, nemáte někdo tip, jak z motorku stáhnout vnější hliníkový plášť?

Jestli jsou v těch 4 dírách závity, tak by na to mohl jít udělat stahovák.
Nalýzt kousek trubky, co se opře o ten Al plášť. Nahoru na trubku dát příčku z cca 4 mm plechu a do ní vyvrtat dvě díry s roztečí těch děr na motoru. Do motoru našroubovat závitovky, stačí dvě (jen kousek), zajistit kontramatkou, nasadit trubku, příčku nasadit závitovky a našroubovat matky. Ty na střídačku utahovat a mělo by se to plynule stáhnout.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: čt leden 10 2019, 0:01    Předmět: Citovat

Jirko, díky za tip. Tohle mě nenapadlo. Když seženu odpovídající trubku, zkusím to. Na motorku jsou jen 3 díry a závity v nich jsou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17724
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: pá leden 11 2019, 12:31    Předmět: Citovat

Objevil jsem pár kusů nových ANH 200. Co to je za typ? M,Z,S nebo U? Vyměním za hlavy do B116.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19518
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá leden 11 2019, 13:06    Předmět: Citovat

Dvoustovka je záznamová.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12057
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: pá leden 11 2019, 14:02    Předmět: Citovat

Celeron napsal(a):
ANH 200. Co to je za typ? M,Z,S nebo U? Vyměním za hlavy do B116.


tady je přehled mgf. hlav Tesla
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Opravy a restaurování starých elektropřístrojů Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Další
Strana 11 z 12

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund