Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Superb I TDI PD vs. Mazda 6 2.0i
Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 22, 23, 24  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 11:44    Předmět: Superb I TDI PD vs. Mazda 6 2.0i Citovat

Ahojte. Stojím před velkým úkolem. Jelikož se tatík rozhodl koupit nového mazla do rodiny tak se na Vás obracím s prosbou .Buď je tu možnost Superb první generace s motorem 1.9 TDI PD 77 kW anebo Mazda 6 v kombíku motor 2.0i benzín 103 kW. Jde o to že nyní má doma Ibizu a tá už má taky cosi nahrkáno ( 136000 km ) i když je to taky mazel a má nalítáno nějakých 20 000 na nových brzdách a je o něj vcelku dobře pečováno. Serviska.. dokumentovaná výměna olejů včetně rozvodů atd.... Ale je opravdu malinká a jelikož máme s tatou oba dva přes 190 cm tak už je to trošku problém. Oba dva vozy jak superb tak mazda jsou zachovalé v dobré výbavě.. Akorát je problém že za celý život co tatík auta měl ( škoda 120 , Favorit,Fiat Tempra 2.0i a nyní Ibizu ) - samé benzíňáky.. a diesel by byl něco nového i když jezdit s ním vcelku umí a dochlazovat turbo se už taky naučil.. Jde o to co si vybrat... On tíhne špíše k tomu Superbu.. Co by jste upřednostnili Vy ? Temperamentní točivý benzíňák se spotřebou okolo 8.5 ltr anebo diesel který má možná větší riziko závad a spotřebu okolo 6 ltr nafty.. Spotřeba Ibizy činí cca 6.1 ltr na 100 km při poměru klidné a živější jízdy.. Děkuji Vám Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31641
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 12:23    Předmět: Citovat

Šel bych do Supa, ten 1,9 77kW PD diesel v něm je úmyslně technikou seškrcená verze. S nepříliš horentními náklady za výměnu některých mechanických částí (sací trakt, turbo, mezichladič, případně vstřikovače) a přemapování ŘJ = chiptuning se s ním při téměř nezměněné životnosti můžeš dostat i přes hranici 130kW (= cca 175HP) na to šup...

Díly na něj jsou relativně dostupné, mechanika je známá, majitelů stejného vozu/motoru/výbavy najdeš na česky hovořících fórech docela dost = důležité pro výměnu zkušeností, získávání informací a řešení problémů svépomocí. Nejvíc samozřejmě záleží na tom, jak s ním zacházel(i) předchozí majitel(é) - jestli nezanedbával(i) pravidelnou povinnou údržbu a jak moc ho tejral(i)...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1178
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 12:28    Předmět: Citovat

Mazda. Jednoznačně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 12:30    Předmět: Citovat

Děkuji za názor. Jde mi o to že kámoš ma ten sám motor v oktávce.. kdysi přijel k nám,vytočil se u náš,zahrabal s ní na 3000 otáček a chcípl motor.. a auto mu jezdi a ma jej v desnem stavu.. jde mi spise o to ze PD je dost slozity system a pronika s nej nafta do mazaciho traktu.. taky bych asi sel do superba.. nevím no.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33750
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 12:36    Předmět: Citovat

Urcite Mazdu. Kolko maju tie auta vlastne najazdene, ked sa ti zda 136 tisic vela? Aby si nekupil nejaky vrak... Pocitaj s tym, ze pocitadla km su stocene.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
alovka
Zakladatel fóra/superadmin


Založen: Jul 29, 2002
Příspěvky: 286
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 12:50    Předmět: Citovat

O diesela TDI je třeba se trochu více starat. Kvalitní palivo ( případně aditiva ), měnit pravidelně palivový filtr, protože je u nás velmi nekvalitní palivo. V mém okolí už měnilo vstřikovací čerpadlo spousta lidí. I mě stála nedávno repase čerpadla dvacet. U Supa 1. generace do roku 2005 nejdou sklápět zadní sedačky a kufr má dost plytký. Takže toho moc neodvezeš. Tažné je nutnost.
Jinak čipovat supa bych byl opatrný, v servisech by ti řekli o závadách, které vznikají vlivem většího zatížení, ovšem vše je o stylu jízdy.
Jezdím ve V6TDI, serepetiček co by se mohlo pokazit je tam spousta, ale kromě ballastu pro xenon, odstřikovače světel a zmiňovaného čerpadla se nic za tři roky nepokazilo.
Spotřeba mimo město je velmi slušná, protože má šestku. Viděl bych to na 6 - 7 /100km. Po městě tak 9-12 /100km
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 13:33    Předmět: Citovat

Spíše bych to řešil kde více jezdím. Krátké trasy nebo dálkové. Diesel na krátkém popojíždění bude pěkně chytat na prdel. Zase na dálkových se odvděčí skvělou spotřebou.
Asi bych šel do Superba. Soused má Mazdu - závad moc sice nemá, ale pokud má tak cena náhradních dílů je tragédie a na vrakáčích nejsou.
Dochlazovaní turba je při běžné jízdě zbytečnost.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 13:37    Předmět: Citovat

mno jako vím že třeba spojka na šestku je strašně drahá.... Tak tatík jezdí každej den do práce cca 15 km... a ročně najezdí okolo 20 000 km....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 13:53    Předmět: Citovat

Není ten 2litr u mazdy náhodou do V jak to měly xedosy?
Mazda je tichoučká, jen ševelí (není dokonce ten motor 6válec do V jako měly Xedosy) TDi je oproti tomu traktor který nejede.
Více jezdí ve městě nebo mimo? Jestli mimo město neřešil bych a šel do nafty.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 14:00    Předmět: Citovat

spolubydla ma trojku ve dvoulitru a je to radovej ctyrvalec.. mno tak on nejak extremne dlouhe trasy nejezdi.. jak jsem psal spise do te prace.. bezne tak trasy do 40 km max...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
frantajetel11



Založen: Nov 13, 2008
Příspěvky: 1922
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 14:28    Předmět: Citovat

tatramacek napsal(a):
...Tak tatík jezdí každej den do práce cca 15 km... a ročně najezdí okolo 20 000 km....


Podle týhle informace, bych šel rozhodně do benzínu. Na 15 km se dehťák akorát ohřeje a už bude zastavovat.

To rezis: K dochlazování turba... Při běžný jízdě po dálnici 130, zastavení na odpočívadle a okamžitý chcípnutí motoru... Bejt tvým turbem, tak tě nakopu do Obscenní
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 14:43    Předmět: Citovat

Při 130km/h motor točí na 6ku kolik? Mám benzína s turbem a ten točí kolem 3tisíc nafta bude točit ještě méně. Pro ten motor nevyužíváš ani polovinu výkonu. Než zastavíš tak zpomaluješ podřazuješ dojíždíš třeba na benzínku a vypínáš motor. Nikdy jsem neměl s turby problém. Jo pokud to valíš, pak to dobrzíš jen na brzdách na pár metrech a vypneš motor je to něco jiného, taktéž když se sem tam nechám vyprovokovat, a třeba nejedu ani těch 130km/h , ale jedeš chvíli brzda plyn tak pak ano nechávám to chvíli na volnoběh. To samé studený motor. Pěkně pomalu na něj.
Navíc kazovost turba je v dnešní době takový argument k ničemu. Na dnešních motorech je tolik věcí v takových cenách, že to turbo je běžná součást - vždyť jeho repase se zárukou stojí méně než jeden vstřikovač. A jestli vydrží 200tis km tak je to v podstatě životnost auta jako celku.

Dojíždím do práce 27km z toho polovina dálnice. A je to tak půl na půl. Jinak spotřeba 6,5l/100km naturalu. Takže se to dá. Pokud jedu dál na dovolenou se známým který má 1,9TDi 66kW tak je ten rozdíl ve spotřebě markantní, zas pak přijedem do města a mě baví jeho marnost se někam vecpat, nebo zrychlit v připojovacím pruhu tak aby tam vjel.

_________________
Internet - metla lidstva


Naposledy upravil rezis dne pá červen 22 2012, 14:47, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33750
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 14:46    Předmět: Citovat

Nie, ten dvojliter je obycajny radovy 4-valec. Ani Mazda uz V6 motory v Europe nepredava - jedine v USA sa predava 3.0V6.

Pri takych kratkych trasach urcite benzin.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5223

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 14:48    Předmět: Citovat

Starý Xedos byl na 100% 6 válec


Edit: Jo koukám, že píšeš

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33750
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá červen 22 2012, 15:21    Předmět: Citovat

Xedosy sa robili s roznymi motormi.
Xedos 6: 1,6 a 2,0V6.
Xedos 9: 2.0V6, 2.3V6 MCE (Miller Cycle Engine) a 2,5V6.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 22, 23, 24  Další
Strana 1 z 24

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund