Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Alternátor Valeo - pustupný pokles napětí po zahřátí
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st duben 07 2021, 12:38    Předmět: Citovat

Made in France, co víc dodat. Mé problémy s alternátorem Valeo v AUDI skončily koupí a montáží altíku Bosch. Pokud máš tuto možnost ve svém autě, radil bych ti jít touto cestou. Repase Valea jsou vyhozené peníze, moje vlastní zkušenost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st duben 07 2021, 13:35    Předmět: Citovat

sr71 napsal(a):
Tak už jsem z toho auta jelen - alternátor jsem vymontoval a odvezl do dílny kde ho repasovali - tam ho zkusil na zkušební stolici a vše ok.
Po namontování zpět do auta teď většinou funguje (14,4V), ale slabě svítí kontrolka dobíjení (na výstupu z alt na kontrolku naměřeno cca 8V, ale mělo by tam být víc aby zhasla úplně).
...

Zkusil jsem si i na vývod na kontrolku z alternátoru připojit svoji žárovku, druhým koncem na + a ta zhasne úplně pokud alt nabíjí Shocked
Tohle ale prozrazuje, že máš něco v nepořádku v původním přívodu ke kontrolce - pokud stejně jako kontrolka zapojená žárovka (mezi výstup altíku a přívod +12V od klíčku získanej jinde, než v palubovce) při dobíjení zhasne, máš závadu v tom přívodu od klíčku k originální kontrolce, kde ti něco utíká jinam než má.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2481
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: ne duben 11 2021, 11:41    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Tohle ale prozrazuje, že máš něco v nepořádku v původním přívodu ke kontrolce - pokud stejně jako kontrolka zapojená žárovka (mezi výstup altíku a přívod +12V od klíčku získanej jinde, než v palubovce) při dobíjení zhasne, máš závadu v tom přívodu od klíčku k originální kontrolce, kde ti něco utíká jinam než má.

Ano nějaká závada tam někde bude ale zatím nevím jak ji najít. Ten problém bude nejspíš někde na trase mezi kontrolkou a alternátorem (protože úrovní napětí na této straně kontrolky jsou ovládány další obvody jak vyplývá ze schématu které jsem vkládal výše).
Zatím jsem zkušebně zapojil jinou provizorní kontrolku mezi alternátor a +12V a původní vývod ke kontrolce jsem připojil přes pojistku na +12V (protože bez toho jsou blokované některé spotřebiče - např. kabinový ventilátor) a do zásuvky zapalovače jsem dal voltmetr aby byl přehled o napětí v palubní síti. Zatím to vypadá že to lze takto zatím provozovat.
Ještě by mě zajímalo - u Saxa je čerpadlo serva poháněné elektromotorem - to čepadlo se má točit tvale? Myslím že u novějších aut se asi spíná jen když je potřeba, na základě snímače natočení volantu, na druhou stranu u aut kde bylo poháněné přes řemen se točilo taky trvale.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2481
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: út červen 15 2021, 10:45    Předmět: Citovat

Stále bojuji s alternátorem v Saxu, dělá si co chce, i když natáhnu provizorně nové dráty mezi alt. a baterií abych eliminoval závadu v kabeláži v autě. Někdy nedobíjí vůbec, někdy normálně, a někdy dává na výstupu až 16-17V (takhle velké napětí pak krátkodobě naměřím i na baterii - je mě divný že ta baterie nesrazí "napětí" dolů).
Osobně si myslím že je problém v alternátoru, jenže ten je zrepasovaný a v dílně na zkušební stolici u toho co to repasoval se opakovaně chová normálně, takže si připadám jak blbec když ho tam dovezu.
Teď jsem zjistil (i když to není vždy pravidlem) že se zdá že ten alternátor reaguje na poklep na zadní část v oblasti regulátoru. Ale kde by ten studeňák nebo něco takovýho musel principielně být aby to jednou nedobíjelo vůbec jednou normálně a někdy přebíjelo?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pepik9



Založen: Aug 31, 2010
Příspěvky: 2407

PříspěvekZaslal: st červen 16 2021, 11:58    Předmět: Citovat

Těžko říct. Stáhni si tohle , a podívej se na stanu 348-362 (341-355 papírově).
A na straně 8 (1) je popis štítků. Psal jsi, že 5 tam není, jestě jestli tam není 2.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2481
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: pá červen 18 2021, 21:30    Předmět: Citovat

Zajel jsem s tím autem za tím servisákem který alternátor repasoval a stalo se přesně to čeho jsem se bál. Cestou tam byli okamžiky kdy to nedobíjelo i kdy to přebíjelo, ale když jsem tam přijel tak ať jsem dělal co jsem dělal, dobíjelo to normálně. Takže jsem s tím zase odjel domů.
To s tím přebíjením - že jsou chvíle kdy alternátor dáva přes 16V, to přece může způsobovat jedině vadný regulátor podle mě (nebo jiný problém uvnitř alternátoru), je to tak?
Ten servisák (starší pán který se živí repasemi startérů a alternátorů)mi tvrdil že to regulátorem být nemůže a že vyšší napětí může být protože je nějaký problém v kabeláži v autě. To mě ale přijde jako nesmysl, přece když regulátor "naměří" na výstupu alternátoru víc než cca 14,4V tak odpojí buzení rotoru a napětí klesne a kabeláž v autě s tím nemá nic společného, nebo se pletu? (ten serviceman mi tvrdil že když bude špatný kontakt v kabeláži od alternátoru v autě tak ten alt nemá proud kam dávata tím stoupne napětí, ale to je přece podle mě nesmysl nebo ne?)
Asi ten alt znovu vymontuju, podívám se co je tam přesně za regulátor a objednám regulátor nový (předběžně jsem koukal že stojí pár stovek)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červen 18 2021, 22:58    Předmět: Citovat

Regulátor se "opírá" o kostru altíku a snaží se docílit mezi ní a kladným výstupem usměrňovače napětí (ideálně) asi 14,5V. Může se stát, že máš přechoďák mezi kostrou auta, altíkem a baterkou. Vinou úbytku napětí na něm si regec "myslí", že alternátor dává málo a přibuzuje ho. Zkontroluj ještě jednou co nejdokonalejší průchodnost všech silovejch i "snímacích" spojů, abys tam neměl přechoďáky nebo "študenty", který by chvíli vedly a chvíli ne. Nic jinýho mě už při tvým popisu nenapadá, než že když je altík namontovanej na stolici, tak jsou všecky spoje od něj a k němu ideálně vodivý - zatímco v autě máš nějakou zradu, která je svojí vodivostí nějak závislá na teple nebo na vibracích nebo možná na kosmickým záření - a ta dělá tyhle brikule. Musíš prostě prolézt veškerou kabeláž mezi altíkem, baterkou, regulátorem a spínačkou - a pak ještě jednou to samý na kostře všeho. Prostě mi to všecko přijde jako nějaká "upadlá/uhnilá kostra" ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2481
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: so červen 19 2021, 10:40    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Regulátor se "opírá" o kostru altíku a snaží se docílit mezi ní a kladným výstupem usměrňovače napětí (ideálně) asi 14,5V. Může se stát, že máš přechoďák mezi kostrou auta, altíkem a baterkou. Vinou úbytku napětí na něm si regec "myslí", že alternátor dává málo a přibuzuje ho. ...

Ty kostřící kabely v každém případě prověřím. Ale já nechápu jak je technicky možné aby regulátor, pokud je v pořádku, reguloval tak aby bylo vyšší napětí na výstupu alternátoru než těch cca 14,4V, a to i v případě že bude kostra někde přerušená nebo s přechoďákem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5116
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: so červen 19 2021, 11:11    Předmět: Citovat

V odstavci výše to máš přehledně vysvětlené.
_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so červen 19 2021, 11:30    Předmět: Citovat

sr71 napsal(a):
EKKAR napsal(a):
Regulátor se "opírá" o kostru altíku a snaží se docílit mezi ní a kladným výstupem usměrňovače napětí (ideálně) asi 14,5V. Může se stát, že máš přechoďák mezi kostrou auta, altíkem a baterkou. Vinou úbytku napětí na něm si regec "myslí", že alternátor dává málo a přibuzuje ho. ...
...Ale já nechápu jak je technicky možné aby regulátor, pokud je v pořádku, reguloval tak aby bylo vyšší napětí na výstupu alternátoru než těch cca 14,4V, a to i v případě že bude kostra někde přerušená nebo s přechoďákem.
Dyk ti to píšu. Pokud máš nějakej úbytek napětí mezi kostrou altíku a kastlí, tak ten se přičte k napětí regecu a altík na svým výstupu dává o tolik voltů víc. A samozřejmě to driftový napětí poroste s odběrem přes ten špatně udělanej kostřicí spoj.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: so červen 19 2021, 14:59    Předmět: Citovat

Nechce se mi těch šest stránek pročítat, ale předpokládám, že máš ověřenou kvalitu baterky...
Pokud je před smrtí, může k podobným jevům též docházet. Zkoušel jsi to s jinou dobrou?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2481
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt červen 24 2021, 9:42    Předmět: Citovat

Ano, baterii jsem jinou zkoušel, nic se nezměnilo. Teď už několik dní se s autem jezdí a najednou to dobíjí převážně normálně (ale dle palubního voltmetru zapojeného do zásuvky zapalovače, se ojediněle vyskytne několikasekundový výpadek dobíjení, nebo naopak přebíjení).
Ještě se vrátím k tomu co se tady řešilo o pár příspěvků výše, že přebíjení může způsobovat přechoďák např. na kostře, já stále nechápu proč by to tak mělo být. Alternátor je zapojený zhruba takto (příloha), svorka + a -, vývod na kontrolku a vývod kde se objeví + po zapnutí klíčku (nějaké napájení regulátoru).
Regulátor je komplet uvnitř alternátoru, a snímá napětí na výstupu alternátoru (zjednodušeně řečeno). takže pokud regulátor zjistí na výstupu z alt. více než řekněme 14,4V, měl by odpojit buzení rotoru aby napětí kleslo, jinými slovy regulátor by vůbec neměl dovolit (pokud je v pořádku) aby bylo napětí na výstupu z alt. vyšší než 14,4V a není mi jasné jak s tím souvisí přechoďáky mezi alt. a baterií, když je ten regulátor napájený ze svorek alternátoru.



alt.jpg
 Komentář:
 Velikost:  67.72 kB
 Zobrazeno:  42 krát

alt.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: čt červen 24 2021, 11:10    Předmět: Citovat

Zkontroluj přechoďáky na plusovém kabelu mezi baterkou a alternátorem (starterem) a pro sichr bych mezi mínus baterky a těleso motoru natáhl nový silný kabel (nebo silný měděný dracoun) s ověřenými oky bez přechodových odporů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 631
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: čt červen 24 2021, 13:42    Předmět: Citovat

sr71 napsal(a):

Ještě se vrátím k tomu co se tady řešilo o pár příspěvků výše, že přebíjení může způsobovat přechoďák např. na kostře, já stále nechápu proč by to tak mělo být. Alternátor je zapojený zhruba takto (příloha), svorka + a -, vývod na kontrolku a vývod kde se objeví + po zapnutí klíčku (nějaké napájení regulátoru).

To si myslím a jistě i spousta dalších také, .......... ale hádej se s EKKAREM.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: čt červen 24 2021, 18:16    Předmět: Citovat

Neuvažuješ nad přechdovým odporem alternátoru na kostru, ale pokud nebude dostatečný kontakt kostry motoru s mínusem baterky, máš tu hned problém (a o tom i EKKAR píše). Přikostři motor a budeš vědět víc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 6 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund