Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31645 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so září 01 2018, 21:55 Předmět:
Nemyslím že bych měl 110A - protože nemám úplně sériový BXW, ale mám "factory tuning" na N1. Ve vejbaváku mám buď 120 nebo 140A, musel bych se jít podívat do servisky na štítek a pak ho nechat projet dekodérem. A proto taky mám na předku brzdy C54 a ne CII nebo CIII, jako obvyklý roomstery. To auto se jen tváří jako "osobní, dodávkový". Isofix v kufru, přídavný kotvicí body i před sedačkama vzadu, silnější tlumiče i péra odpovídající motorizaci 1,9TDI 77kW - tvrdej jak motokára. A gumy povinně s indexem 86 = nosnost 515kg na každou. A v originále mříž za zadníma opěradlama - tu mám vyndanou. A jinej soft v ŘJ. Sice tovární, ale je spešl podle VINka - neshoduje se s jinýma BXW M1, mám to ověřený od kámoše porovnáním CRC souborů. Prostě takovej extra maxikříženeček s "něčím navíc" mezi vostatníma zrůdičkama. V porovnání s jiným, faceliftovým 1,2HTP se zatížením 4 osobama plus něco bagáže Drobek klesne míň než ten "fejsák" se 3 lidma. A i naloženej brzdí doslova na křivý podívání se na pedál - při váze plnýho auta až 1755 kilo to je kolikrát rozdíl několik metrů proti "běžnýmu" roomsteru - zase, ověřený blbnutím na parkovišti při srazech. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6450 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so září 01 2018, 22:48 Předmět:
Proč by měly být staré alternátory špatné?? Co je staré, je poctivě udělané. Já mám 20 let starý, vodou chlazený 160A, bez uhlíků, dával jsem ho na servis, nebylo třeba nic měnit. Bosch. Na druhou stranu tyhle silnější altíky si 90% času jen tak poflakujou z hlediska zátěže.
Díky za rady. Přivezl jsem si další Valeosráč (jen 90A) od kamaráda na test. Zítra je prohodím a uvidím, co to bude dělat.
Moje A4 B5 je 1.8T AEB 110kW.
EKKARovo "smradystor podkapotówy" je luxusní pojem a rada na testování diod je super. Ubastlit bych to asi zvládnul, ale budu si to muset nechat na nějaký volný víkend
Jestli bude ten druhej altík chodit, tak si tenhle vezmu do parády a nebo ho hodím do výkupu altíkošrotů a koupím ten bosch 120A a bude proudu na rozdávání
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31645 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 02 2018, 0:29 Předmět:
Hele, jak vychází v PE-AR rubrika "Jednoduchá zapojení pro volný čas", tak tam už před lety vyšel plánek na měnič spáchanej z jednoho trandu s vyšším závěrem, zhruba jako byl BF256 nebo 257 a tráfka, který původně sloužilo jako napájecí v nějakým rejžovým rádiokazetáku a mělo symetrickej výstup 2x6V až 2x9V - a usměrnovalo se 2ks diod. Napájení se vzalo z 12V adaptéru nebo baterky. Půlka sekundáru se použila jako primární, druhá jako zpětnovazební pro měnič, původní primár dával asi 230 - 400V podle trafa a kmitočtu. Frekvence nebyla kritická, pár kHz zajistil kondenzátorovej dělič v bázi trandu - a výstup po usměrnění a omezení proudu na nějaký desetiny mA odporem v řádu stovek kΩ až jednotky MΩ se připojil k nějakýmu vhodnýmu voltmetru - no a paralelně k tomu se připojuje součástka testovaná na závěrný napětí. Protože není přesně určenej proud, nedá se mluvit o nějakým exaktním měření, ale jako tester na diody nebo pro základní výběr trandů třeba pro zapojení s vyšším napětím, kde opravdu obvyklejch 80-100V závěru nestačí je taková "mašinka" vynikajícím testovacím přípravkem. A jo, mám ji postavenou - na trandu mám jako chladič navlečenej takovej ten hnilíkovej vějířovej "krejzlík", kterej se na ně nasazoval i na tý DPS, co seděla v TVP z Nižný na hrdle obrazárny ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Fotil sem první repas, tak třeba ti to nějak pomůže. Co jsem ještě udělal, tak přidal další 25mm2 kabel přímo z altíku na svorku baterie. Protože v originále jde kabel z altíku na startér a pak až druhý ze startéru na baterku. Opravdu to cosi pomohlo.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31645 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 02 2018, 11:51 Předmět:
Nakadah napsal(a):
No jo, EKKAR zase podvádí a nemá auto podle údajů z ETKY!
...
Nikoliv, ETKA sedí jak prdel na hrnci - ale musí to bejt ta speciální, s on-line napojením na fabrickej server, protože teprve po doplnění VINka to vyhodí ty správný díly = systém ERVIN. Bez VINu mi vyhodí "standartní" díly, který v 90% shodný jsou. Ale jak říkám, musí se dávat bacha hlavně u náprav/pružení, u pneumatik a u brzd. A v servise kde nevědí WCG je potřeba upozornit na fakt, že auto je "enko", aby si ty odchylky dohledali. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Děkuju mockrát za ty fotky. To je parádní materiál. Mě to asi čeká Mám ten alt teď venku. Do auta jsem nainstaloval jinej, použitej, ale funkční, pak jsem vyměnil í "tuningkovou" svorku na - pólu baterie od předchozího majitele za normální pěknou olověnou, kderá se nepovoluje a dobře sedí. Očistil jsem kontakty, jak tu někde psal EKKAR hezky nožíkem (ne smirkem) a pak jsem zjistil, že asi předpředchozí majitel byl takový pako, že při přikrášlování motorového prostoru barvičkama (malování sání, bloku a tak - jako hezký, ale...) napatlal barvou i plochu, kde ve spodním úchytu na tý M10 sedí altík tělem na bloku, takže hlavní kostra elektrárny - vodivá no asi moc ne Takže jsem barvu odstranil hezky jsem očistil dosedací plochy a světe div se, dobíjí to jako ďas krásných 14,1 - 14,2V ať zapínám a vypínám, co chci a točím kolik chci. Díky moc za rady. Fotky repasu určitě využiju.
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3358 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: ne září 02 2018, 20:34 Předmět:
Tak to potěší takové zjištění. Po vyškolení s nýtovaným zemnícím (tady vlastně plusovým) spojem uhlíku na kývačce už měřím úbytky i na kostře, kde se to moc jako problematický spoj automaticky nepředpokládá.
Me se ted zrovna altik choval podobne - po startu vetsinou ok, v-metr (ten v palubce, ne externe pripojenej) ukazoval cca 14V, ale po nejake chvili zacalo napeti kolisat, zvlast pak na volnobehu (semafor apod.). Po pridani otacek zase ok.
postupne se to zhorsovalo, az alt. skoncil uplne. Jsem zvedav, co je pricinou, zitra pujde ven. Bohuzel, pry tento moc zrepasovat nejde, takze se preventivne objednal nahradni...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31645 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po září 03 2018, 11:48 Předmět:
Tohle dělají ložiska a "huhlýki" = začnou skákat po ojiskřenejch kroužkách. Repas spočívá v rozebrání, výměně ložisek a vostrouhání kroužků na soustruhu zas hezky do kulata - a buď ve výměně jen uhlíků, nebo rovnou celýho regecu i s huhlýkama... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Co může způsobovat občasné vynechávání dobíjení, uhlíky? Zajímavé je že vetšinou se problém s nefunkčním dobíjením projeví ihned po nastartování a pokud se s autem rozjedu kontrolka dobíjení zhasne a alternátor začne zase nějaký čas dobíjet. S otáčkami to ale úplně souviset nebude protože jsem měřil napětí na alternátoru a baterii v okamžiku kdy to zrovna nedobíjelo a přidáním plynu se nic nezměnilo.
Trochu mě zmátly barvy vodičů na alternátoru. Ten černý je podle mě výstup +pól, červený vypadá že je spojen s kostrou. A ten třetí žlutý je přes kontrolku připojen ke spínací skříňce?
(jedná se o Citroen Saxo 1,1)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31645 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 08 2020, 11:34 Předmět:
Jo, žábožrouti musejí mít vždycky něco extra - ten drát ke spínačce slouží k nabuzení stojícího altíku hned při startu od baterky přes tu spínačku - jinak by se nabuzoval sám svým zbytkovým remanentním magnetismem až po překročení otáček cca 2500RPM ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 01, 2008 Příspěvky: 598 Bydliště: Praha 5
Zaslal: út prosinec 08 2020, 12:25 Předmět:
Nechci ti moc kecat do umění. Když pročteš vlákno zjistíš, že zase kostra.
Já bych začal tím, že bych rozpojil všechny dráty k alternátoru, vyčistit, vyměnit zoxidované podložky. Vyčistit celý propoj kostry. Alternátor na motor, -kasle,-baterka. (pozor na spoj regler kostra alternátoru) Případný dodatečný spoj motor na šroub kasle minusu baterky není na závadu. To se dělalo už na Škoda 120.
licna drát 25mm2 a bytelná šroubovací měděná oka. Dej vědět co jsi našel.
Luboš
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.