Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Alternátor Valeo - pustupný pokles napětí po zahřátí
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31645
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 21:55    Předmět: Citovat

Nemyslím že bych měl 110A - protože nemám úplně sériový BXW, ale mám "factory tuning" na N1. Ve vejbaváku mám buď 120 nebo 140A, musel bych se jít podívat do servisky na štítek a pak ho nechat projet dekodérem. A proto taky mám na předku brzdy C54 a ne CII nebo CIII, jako obvyklý roomstery. To auto se jen tváří jako "osobní, dodávkový". Isofix v kufru, přídavný kotvicí body i před sedačkama vzadu, silnější tlumiče i péra odpovídající motorizaci 1,9TDI 77kW - tvrdej jak motokára. A gumy povinně s indexem 86 = nosnost 515kg na každou. A v originále mříž za zadníma opěradlama - tu mám vyndanou. A jinej soft v ŘJ. Sice tovární, ale je spešl podle VINka - neshoduje se s jinýma BXW M1, mám to ověřený od kámoše porovnáním CRC souborů. Prostě takovej extra maxikříženeček s "něčím navíc" mezi vostatníma zrůdičkama. V porovnání s jiným, faceliftovým 1,2HTP se zatížením 4 osobama plus něco bagáže Drobek klesne míň než ten "fejsák" se 3 lidma. A i naloženej brzdí doslova na křivý podívání se na pedál - při váze plnýho auta až 1755 kilo to je kolikrát rozdíl několik metrů proti "běžnýmu" roomsteru - zase, ověřený blbnutím na parkovišti při srazech.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 22:20    Předmět: Citovat

To je to "široké" auto? Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6450
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 22:48    Předmět: Citovat

Proč by měly být staré alternátory špatné?? Co je staré, je poctivě udělané. Já mám 20 let starý, vodou chlazený 160A, bez uhlíků, dával jsem ho na servis, nebylo třeba nic měnit. Bosch. Na druhou stranu tyhle silnější altíky si 90% času jen tak poflakujou z hlediska zátěže.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 0:11    Předmět: Citovat

Díky za rady. Wink Přivezl jsem si další Valeosráč (jen 90A) od kamaráda na test. Zítra je prohodím a uvidím, co to bude dělat.

Moje A4 B5 je 1.8T AEB 110kW.

EKKARovo "smradystor podkapotówy" je luxusní pojem Laughing a rada na testování diod je super. Ubastlit bych to asi zvládnul, ale budu si to muset nechat na nějaký volný víkend Smile

Jestli bude ten druhej altík chodit, tak si tenhle vezmu do parády a nebo ho hodím do výkupu altíkošrotů a koupím ten bosch 120A a bude proudu na rozdávání Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31645
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 0:29    Předmět: Citovat

Hele, jak vychází v PE-AR rubrika "Jednoduchá zapojení pro volný čas", tak tam už před lety vyšel plánek na měnič spáchanej z jednoho trandu s vyšším závěrem, zhruba jako byl BF256 nebo 257 a tráfka, který původně sloužilo jako napájecí v nějakým rejžovým rádiokazetáku a mělo symetrickej výstup 2x6V až 2x9V - a usměrnovalo se 2ks diod. Napájení se vzalo z 12V adaptéru nebo baterky. Půlka sekundáru se použila jako primární, druhá jako zpětnovazební pro měnič, původní primár dával asi 230 - 400V podle trafa a kmitočtu. Frekvence nebyla kritická, pár kHz zajistil kondenzátorovej dělič v bázi trandu - a výstup po usměrnění a omezení proudu na nějaký desetiny mA odporem v řádu stovek kΩ až jednotky MΩ se připojil k nějakýmu vhodnýmu voltmetru - no a paralelně k tomu se připojuje součástka testovaná na závěrný napětí. Protože není přesně určenej proud, nedá se mluvit o nějakým exaktním měření, ale jako tester na diody nebo pro základní výběr trandů třeba pro zapojení s vyšším napětím, kde opravdu obvyklejch 80-100V závěru nestačí je taková "mašinka" vynikajícím testovacím přípravkem. A jo, mám ji postavenou - na trandu mám jako chladič navlečenej takovej ten hnilíkovej vějířovej "krejzlík", kterej se na ně nasazoval i na tý DPS, co seděla v TVP z Nižný na hrdle obrazárny ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 11:00    Předmět: Citovat

No jo, EKKAR zase podvádí a nemá auto podle údajů z ETKY!

kybrex> https://nakadah.rajce.idnes.cz/Repase_Alternatoru_Valeo_A13VI156_90A/

Fotil sem první repas, tak třeba ti to nějak pomůže. Co jsem ještě udělal, tak přidal další 25mm2 kabel přímo z altíku na svorku baterie. Protože v originále jde kabel z altíku na startér a pak až druhý ze startéru na baterku. Opravdu to cosi pomohlo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31645
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 11:51    Předmět: Citovat

Nakadah napsal(a):
No jo, EKKAR zase podvádí a nemá auto podle údajů z ETKY!
...
Nikoliv, ETKA sedí jak prdel na hrnci - ale musí to bejt ta speciální, s on-line napojením na fabrickej server, protože teprve po doplnění VINka to vyhodí ty správný díly = systém ERVIN. Bez VINu mi vyhodí "standartní" díly, který v 90% shodný jsou. Ale jak říkám, musí se dávat bacha hlavně u náprav/pružení, u pneumatik a u brzd. A v servise kde nevědí WCG je potřeba upozornit na fakt, že auto je "enko", aby si ty odchylky dohledali.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 20:16    Předmět: Citovat

Děkuju mockrát za ty fotky. To je parádní materiál. Mě to asi čeká Smile Mám ten alt teď venku. Do auta jsem nainstaloval jinej, použitej, ale funkční, pak jsem vyměnil obrazek_cenzuraí "tuningkovou" svorku na - pólu baterie od předchozího majitele za normální pěknou olověnou, kderá se nepovoluje a dobře sedí. Očistil jsem kontakty, jak tu někde psal EKKAR hezky nožíkem (ne smirkem) a pak jsem zjistil, že asi předpředchozí majitel byl takový pako, že při přikrášlování motorového prostoru barvičkama (malování sání, bloku a tak - jako hezký, ale...) napatlal barvou i plochu, kde ve spodním úchytu na tý M10 sedí altík tělem na bloku, takže hlavní kostra elektrárny - vodivá no asi moc ne Very Happy Takže jsem barvu odstranil hezky jsem očistil dosedací plochy a světe div se, dobíjí to jako ďas krásných 14,1 - 14,2V ať zapínám a vypínám, co chci a točím kolik chci. Smile Díky moc za rady. Fotky repasu určitě využiju.

jinak moc fajn článek, který jsem vygooglil při studiu. https://publi.cz/books/160/05.html a užitečná tabulka http://s7d9.scene7.com/is/content/GenuinePartsCompany/1704040pdf , když jsem hledal D+ na tom jiném alternátoru z passata, který měl L a DFM
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3358
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 20:34    Předmět: Citovat

Tak to potěší takové zjištění. Po vyškolení s nýtovaným zemnícím (tady vlastně plusovým) spojem uhlíku na kývačce už měřím úbytky i na kostře, kde se to moc jako problematický spoj automaticky nepředpokládá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18639
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 21:51    Předmět: Citovat

No a v té publi jsou i blbá schemata , ale inu ať se laik popere . Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1962

PříspěvekZaslal: po září 03 2018, 10:01    Předmět: Citovat

Me se ted zrovna altik choval podobne - po startu vetsinou ok, v-metr (ten v palubce, ne externe pripojenej) ukazoval cca 14V, ale po nejake chvili zacalo napeti kolisat, zvlast pak na volnobehu (semafor apod.). Po pridani otacek zase ok.

postupne se to zhorsovalo, az alt. skoncil uplne. Jsem zvedav, co je pricinou, zitra pujde ven. Bohuzel, pry tento moc zrepasovat nejde, takze se preventivne objednal nahradni...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31645
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po září 03 2018, 11:48    Předmět: Citovat

Tohle dělají ložiska a "huhlýki" = začnou skákat po ojiskřenejch kroužkách. Repas spočívá v rozebrání, výměně ložisek a vostrouhání kroužků na soustruhu zas hezky do kulata - a buď ve výměně jen uhlíků, nebo rovnou celýho regecu i s huhlýkama...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: út prosinec 08 2020, 10:45    Předmět: Citovat

Co může způsobovat občasné vynechávání dobíjení, uhlíky? Zajímavé je že vetšinou se problém s nefunkčním dobíjením projeví ihned po nastartování a pokud se s autem rozjedu kontrolka dobíjení zhasne a alternátor začne zase nějaký čas dobíjet. S otáčkami to ale úplně souviset nebude protože jsem měřil napětí na alternátoru a baterii v okamžiku kdy to zrovna nedobíjelo a přidáním plynu se nic nezměnilo.
Trochu mě zmátly barvy vodičů na alternátoru. Ten černý je podle mě výstup +pól, červený vypadá že je spojen s kostrou. A ten třetí žlutý je přes kontrolku připojen ke spínací skříňce?
(jedná se o Citroen Saxo 1,1)



alt.jpg
 Komentář:
 Velikost:  73.2 kB
 Zobrazeno:  45 krát

alt.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31645
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 08 2020, 11:34    Předmět: Citovat

Jo, žábožrouti musejí mít vždycky něco extra - ten drát ke spínačce slouží k nabuzení stojícího altíku hned při startu od baterky přes tu spínačku - jinak by se nabuzoval sám svým zbytkovým remanentním magnetismem až po překročení otáček cca 2500RPM ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
hajeklubos



Založen: May 01, 2008
Příspěvky: 598
Bydliště: Praha 5

PříspěvekZaslal: út prosinec 08 2020, 12:25    Předmět: Citovat

Nechci ti moc kecat do umění. Když pročteš vlákno zjistíš, že zase kostra.
Já bych začal tím, že bych rozpojil všechny dráty k alternátoru, vyčistit, vyměnit zoxidované podložky. Vyčistit celý propoj kostry. Alternátor na motor, -kasle,-baterka. (pozor na spoj regler kostra alternátoru) Případný dodatečný spoj motor na šroub kasle minusu baterky není na závadu. To se dělalo už na Škoda 120.
licna drát 25mm2 a bytelná šroubovací měděná oka. Dej vědět co jsi našel.
Luboš
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 2 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund