Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31844 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 24 2021, 19:14 Předmět:
vasekpetr1 napsal(a):
Neuvažuješ nad přechdovým odporem alternátoru na kostru, ale pokud nebude dostatečný kontakt kostry motoru s mínusem baterky, máš tu hned problém (a o tom i EKKAR píše). Přikostři motor a budeš vědět víc.
Ale hádej se s EKKARem ... Protože Ekkar přeci hojnu rozumí ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1525 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: čt červen 24 2021, 19:24 Předmět:
Je to marný, je to marný.
sr71 nechce poslouchat dobře míněné rady. Pořád si mele svou.
To co mu tady radíte zřejmě nezkusil.
Plně souhlasím s příspěvky od vašekpetr1 a EKKAR, tak bych hledal závadu i já.
V čom sr71 a renda15 nemajú pravdu? To auto má pravdepodobne obyčajný "sprostý" integrovaný reglér priamo v alternátore, ktorý berie ako spätnú väzbu napätie merané plus a mínus priamo na alternátore. Ak by mal prechodný odpor niekde ďalej, neprebíjalo by mu to, ale naopak, nedostatočne nabíjalo.
A s EKKAROM je to ťažko, ako som sa presvedčil už neraz, naposledy vo vlákne o climaticu v jeho fábii. Ide si svoje, občas mylné, poučky a keď mu vyvrátiš posledný argument, ktorý je tiež nesprávny, zaujme polohu mŕtveho chrobáka. Niečo ako - "sorry chlapi, máte pravdu, mýlil som sa" - sa u neho proste nenosí.
Občas má pravdu, občas sa sekne, ale neprizná si to. Je to proste náš EKKAR, na ktorého sme tu všetci zvyknutí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31844 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 24 2021, 20:07 Předmět:
passion napsal(a):
...A s EKKAROM je to ťažko, ako som sa presvedčil už neraz, naposledy vo vlákne o climaticu v jeho fábii....
Ekkar nemá fábuli. Ani nikdy neměl. To je tak, když někdo ani neví, vo kom nebo vo čem píše ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ale mňa vôbec nezaujíma, či si panel climaticu fotil vo svojej fábii, roomstri, alebo v susedovej, alebo v služobnej, alebo si rozbil okno na nejakej zaparkovanej, alebo si ukradol fotku z netu. Je to úplne vedľajšie, či je tvoja, alebo len na nej jazdíš, alebo sa v nej vezieš, alebo neviem čo v nej robíš. Pointu si určite pochopil, na to si dosť inteligentný, len proste to slovo "mýlil som sa" ti tvoja hlava nedovolí napísať.
Čo tu na fóre, tu má každý na háku, ale si zober, že má rodinu, čo musia denne zažívať oni A nemôžu to len vypnúť či zavrieť či ignorovať Mali by dávať každý večer reportáž v telke, to by si ostatné ženy ešte len začali vážiť svojich chlapov
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 853 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: čt červen 24 2021, 22:24 Předmět:
Já se passione obávám, že pokud ten alternátor nebude mít spojení natvrdo s dobrou baterkou (která v okruhu působí jako silný stabilizátor napětí), nýbrž potenciál mínusu bude kvůli špatné kostře kolísat, tak to napětí alternátoru bude spolehlivě "lítat" na obě strany. To už je odzkoušené. Ale třeba jsem měl tuto zkušenost jen já na své staré Astře a u jiných vozů je to jinak. .
V zapalovači mám ten voltmetr převážně kvůli tomu abych měl za jízdy přehled o velikosti napětí. Ale obdobné hodnoty jsem naměřil i přímo na baterii.
Kostřící kabel mezi alternátorem a motorem jsem demontoval, zkontroloval, znovu řádně přidělal. Zkusím i plusový natáhnout preventivně nově.
Teď to auto každý den jezdí cca 30km a převážně to dobíjí správně, ale jak jsem psal, jsou okamžiky, kdy dobíjet přestane nebo naopak napětí vyskočí. Bude to určitě nějaký špatný kontakt, protože změna v dobíjení nastane obvykle při nějakém otřesu (projetí díry). Mám jen obavy aby to nebyl kontakt uvnitř alternátoru a neřešil jsem kabeláž dál v autě zbytečně. Jenže alternátor je nově zrepasovaný tak se mi ho rozebírat úplně nechce a jak jsem psal, už 2x jsem s tím byl za tím co to repasoval, a vždy to zrovna jak naschvál dobíjelo normálně takže si o mě myslel že jsem blázen
Kostřící kabel mezi alternátorem a motorem jsem demontoval, zkontroloval, znovu řádně přidělal.
Ten altík na fotce je "nějakej divnej". Svorka B- na většině nebývá. Kostřící kabel na kastli bývá někde u převodovky, bohužel v dokumentaci jsem umístění nenašel.
- - -
U naftového Saxa jsou od mínusu akumulátoru dva kabely, jeden na šroub na převodovce blízko páky řazení, druhý mám odstřižený, ale lehko ho vysleduješ. Na ty se zaměř.
Naposledy upravil pepik9 dne so červen 26 2021, 7:50, celkově upraveno 1 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Strana 7 z 7
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.