Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Alternátor Valeo - pustupný pokles napětí po zahřátí
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 10:35    Předmět: Alternátor Valeo - pustupný pokles napětí po zahřátí Citovat

Zdravím,

mám v autě alternátor Valeo. Preventivně jsem vyměnil regulátor za nový. Uhlíky jsou ok, kroužky vypadají taky dobře. Alternátor už někdy někdo opravoval a měnil kroužky, protože jsou přestřižené vývody u statoru. Byly zapájené podle mě špatně, protože tam byly koule cínu a ukázkové studeňáky. Snažil jsem se to odsát, očistit a znovu pořádně propájet. Ložiska točí potichu a lehce.

Jenže jamile to zabuduju do svý A4 B5, tak po startu všecko ok. 14,2V nezávisle na otáčkách. Rozsvítím 2x50W potkávačky a je tam 13,8V, taky ok. Jenže pak to postupně začne vadnout. Po 20 minutách jízdy už to dobíjí jen 13,3V a začne mnohem víc kolísat napětí s vypnutými a zapnutými světly - klidně o 1V dolů při zapnutí 2x50W žárovek. Po hodině a půl jízdy už je tam i bez zapnutých světel 13V a se světly sotva 12.5V. Alternátor není nijak zvlášť horký ruku na něm v pohodě udržím a je jen teplý). Mám hledat spíš problém v kabeláži k baterii nebo je v háji to znovu připájené vinutí statoru, které někdo dojebal už asi předtím a já to dokončil? Laughing

Ještě jedna zvláštnost při měření mým multimetrem za cca. 500Kč Rolling Eyes, takže nic přesného. Úbytek mezi B+ a Baterií je max 0,1V spíš míň. Ale když měřím ať už na B+ svorce proti - pólu baterie nebo na + a - svorkách baterie, tak multimetr ukazuje třeba 13,5V +- a jak vzorkuje a mění se hodnoty asi tak co půl sekundy, tak jednou za pár sekund tam najednou skočí třeba 3V. Myslel jsem si, že jsem si hnul sondou, ale měřil jsem to snad 5 minut v kuse a dělalo to pravidelně ikdyž jsem sondy pevně držel přímo na kontaktech baterie. Neznačí tyhle výkyvy něco? Jako, že by alternátor střílel nějaké opačné napěťové špičky do elektroinstalace? (palubní voltmetr tohle neukáže, rafička je v klidu, takže pokud je tam nějaký kmit, tak ho možná ten rafičkový voltmetr nestihne a nebo je tam nějaká elektronika, co si to napětí vyhlazuje přes měřením - to nevím)

Nějaké nápady, co by to mohlo být? Smile

K.

http://www.kybrex.com/audi_alternator/po_zahrati_zapinani_svetel.3gp

http://www.kybrex.com/audi_alternator/krouzky.jpg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
jova1



Založen: Dec 20, 2007
Příspěvky: 1249
Bydliště: Chýnov - to je kousek od Tábora

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 12:00    Předmět: Citovat

Řemen máš dostatečně napnutý?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kybrex



Založen: Jul 26, 2007
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 12:07    Předmět: Citovat

Ano, to je v pořádku, je tam mechanický napínák a nepíská, neprokluzuje, kontroloval jsem při nastartovaném motoru pohledem a napínák jsem při demontáži klíčem napínal a táhne dost. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 12:22    Předmět: Citovat

Tipuju načnutý usměrňovací diody - klesá jim závěrný napětí s teplotou. Bezvadný altíkový diody by měly udržet závěr minimálně 70V, obvykle mají 100 až 140V. Umíš si postavit zdroj malýho proudu o poměrně velkým napětí naprázdno? Buď se to dělá s nějakým trandem o opravdu vysokým závěrným napětí - a pustí se přes něj proud třeba jen 0,1mA (opravdu myslím 100µA) při maximálním napětí třeba i 400-500V, nebo se postaví aspoň zdroj takovýho napětí (malej střídač "nahoru" s trafíčkem napájenej bezpečným napětím a s omezeným výkonem aby to nebyl smrtící zdroj), kterýmu se do výstupu zapojí tak velkej odpor, aby zkratovej proud byl omezenej na opravdu nízkou hodnotu třeba právě těch 100µA. Vždycky to musí bejt naprosto bezpečně oddělený od sítě, protože s tím budeš bezprostředně manipulovat a kolikrát to i držet přímo v prackách - takže určitě aspoň bezpečnostní trafo před to, nebo rovnou napájet z akumulátoru.

No a tímhle trápidlem zkusíš v závěrným směru nakrmit jednu po druhý ty altíkový diody - budeš je muset vypájet a vyndat i s těma segmentama, do kterejch jsou nalisovaný. Ty segmenty je jednak chladí, druhak jim dělají společnej pól - proto jsou ty trojice diod vůči sobě obrácený polaritou - je možný, že už se v tom někdo hrabal jak píšeš a ty diody se blbě chladí a i proto jim klesá závěr. Ale to poznáš - zapojíš jednu po druhý, vždycky paralelně k diodě voltmetr, budeš měřit v podstatě jako na zenerce, při jakým napětí se prošvihnou. No a budeš je ohřívat třeba foukáním fénem nebo horkovzduškou. Při proudu 0,1mA jim nehrozí definitivní konec - a když zjistíš, že třeba při 70°C už mají závěr jen 40-50V, budeš doma - půjdeš na net a začneš shánět nový celý osazený usměrňovací segmenty s továrně zalisovanýma diodama (kvůli kolmosti a těsnosti zaručující chlazení a dobře vodivej spoj mezi futrálem diody a tím segmentem). Může se stát, že blbá bude jen jedna nebo dvě. Každopádně doporučuju výměnu kompletních obou polovin celýho 6-diodovýho můstku. Je to podobný jako tlumiče nebo pružení na nápravě - taky nediskutuješ a vyměníš obě dvě strany, i když se posere jen jedna - jinak bys měl auto křivý jak poslanecký sliby. Přelisovávat doma to nedoporučuju, jestli jsou už v těch segmentech vyžvejkaný díry po předchozím kutilovi, je lepší je rovnou vyhodit ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6450
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 12:26    Předmět: Citovat

Taky se přikláním k diodám. Jinak stačí nějaké trafo 230V třeba na 600V nebo přes oddělovací a násobič.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18642
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 12:35    Předmět: Citovat

Jo je v pr deli stator . Miluju žvásty o načnutých diodách . Alternátor se ohřeje méně , než v provozu .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 12:46    Předmět: Citovat

Bořku, úplně BOBOBOhatě stačí, aby v moderním autě nějakej podobnej (všeho)schopnej všeumělec jako ty zacvakal CO₂ svářečkou po plechu, aniž by předtím altík odpojil. A klidně může mít zemní kabel svářečky připojenej hned vedle, zpětný proudy na kastlích udělají takovej bordel, že neodpojenej altík to skoro vždycky odnese. Izolace vinutí vydrží klidně kilovolty, tam jsou normální smaltovaný dráty v impregnaci, ale polovodiče jsou sfiňa ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18642
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 12:53    Předmět: Citovat

Za můj BOBOBOhatej život jsem výkonovou diodu hin nenašel ! Ty budící ano , zvláště u italů , ale na 99přerušené . A že jsem jich pár dělal .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6450
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 17:46    Předmět: Citovat

Já jich teda našel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5194
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 19:15    Předmět: Citovat

Taky mam zkusenost s vadnym diodakem po svareni, bylo to myslim na Feli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 19:57    Předmět: Citovat

Vono klidně může bejt i něco jinýho než dioda(y) - třeba něco tepelně závislýho uvnitř regleru, ale vinutí jen těžko - porušená izolace by vedla při tloušťce drátů v altíku skoro k okamžitý destrukci, protože vnitřní odpor smyčky případnýho mezizávitovýho zkratu je tak malej, že by celej altík skoro okamžitě přešel do funkčního režimu generátor dýmu čili smradystor podkapotówy.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6450
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 20:02    Předmět: Citovat

Někdy bývá načatý spoj vinutí, ale to ve hvězdě. Výkonné alt. jsou D.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 20:58    Předmět: Citovat

Alternátory Valeosráče 90A jsem ve své A4 B5 odzkoušel 3ks. Z toho dva jsem si i zrepasoval - ložiska, kroužky, uhlíky. Zkoušel jsem i nové regulátory, ale fungovaly hůř než starý. Za studena 14-14,2V není problém jak se to ohřeje tak postupně 13,8-13,6V podle teploty. Regulátor si sám hlídá svoji teplotu a úměrně tomu snižuje budící proud.

Bratr s Passatem B5 má Bosch 120A a ten pořád drží 14V i o fous víc.Co jsem zjistil i na audiklubu u mechaniků co nad tím bádali, proč to napětí tak poklesává, tak je to doména těch Valeosráčů.

A tvůj pokles až tak moc značí, že je ten altík na odpis. A nebo jsi koupil aušus regulátor, což v dnešní době všelijakých náhrad je velmi snadné.

Tak či tak, řešení je jedno - strčit tam 120A Bosch (do A4 B5 se dával) a finito. Netuším jaký máš motor, ale třeba pro 1.8 20V (i 1,8T) tam je 0 123 510 033 (058903016C resp. 058903018CX). V6 motor mají jiný a TDi asi taky.

Já to mám v plánu asi už 2 roky - nicméně zatím normálně funguju s těmi 13,8V a sem tam připojím baterku na nabíječ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 21:07    Předmět: Citovat

Já s tímhle problémy nepociťuju, i když nevím, jakou značku alťasu mám (Bosch nebo Valeo nebo kýho vejra) - ale taky mám vyšší výkon, pokud ne 140A tak 120A určitě ... A to mám motor "jen" BXW se 63kW výkonu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 21:23    Předmět: Citovat

Ekkare tvoje BXW podle ETKY má 110A Valeo 036903024H. Že nepociťuješ žádné problémy je jasné, protože je to alternátor s DFM. Ty naše alternátory jsou starověk co nastal po pravěku s dynamy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 1 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund