Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Přepěťové / napěťové špičky v automobilu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32007
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 22:52    Předmět: Citovat

Nabíječky samy od sebe nevodejdou. Ale když na jima zamořenou palubní sí´t napojíš nějakej procesor/mikrokontrolér BEZ VOCHRANY, tak zákonitě vodletí jak Trepifajxl - protože prostě jednoduše nemá takovou napěťovou odolnost přechodů ve vstupech, jako ty zdrojový švábi, u kterejch se prostě s výskytem takovejch špiček v napájení počítá. U procesorový techniky (a obecně prakticky u žádný normální digitální techniky) se nepočítá s nutností odolávat impulsní energii tak vysokejch hodnot. Tam jsou prostě ke styku s okolím určený spešl periferní obvody, který tu odolnost už od návrhu mají "vrozenou" - a pokud se "okolí" připojuje přímo galvanicky na procesorovýho švába, tak prostě musí návrh obsahovat nějakou jeho přímou a bezprostřední ochranu nebo Pámbu s náma a Fčelař pryč ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33998
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so září 01 2018, 23:14    Předmět: Citovat

V "nabijackach" byval MC34063, ten zvladne aj 40 V (preto byvaju univerzalne na 12 aj 24 V). Teraz sa pouzivaju nejake modernejsie IO a predpokladam, ze dostatocne odolne. Aj ked pri nejakom smejde za 1 euro z cinskeho e-shopu by sa clovek mozno divil...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 20:12    Předmět: Citovat

@Celeron: Dej sem schema, když máš takovou jistotu.
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mpcz



Založen: Oct 03, 2017
Příspěvky: 32

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 20:37    Předmět: Citovat

Tak zatím to vypadá, že ty impulsy nikdo neviděl v reálu, tak se je zatím zkusím vyrobit uměle a potrápit tu "ochranu".
Jestli jsem ty vzorce a datasheety dobře pochopil, transil 600W by měl pohltit
0,6 J. Stejnou energii by měl (asi) vydat kondenzátor 120 microF nabitý na 100V.
Zkusím poslat výboj z kondenzátoru na vstup filtru a uvidíme, co řekne osciloskop na větvi 12V a 5V. mpcz, 2.sep.2018
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kvicala_r



Založen: Jan 19, 2005
Příspěvky: 3376
Bydliště: Haná / N.J.

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 20:38    Předmět: Citovat

Už sem bývalým kolegům opravoval i Promax anténní měřák - Měl sice jednoduchou šňůru na 12V nabíjení do zapalovače, ale naštěstí dal někdo až do měřáku nějaký cca 24V transil - ten se sekl a nevím, jestli by to měřák přežil bez této záchranné brzdy.
Poučen, jak to vypadá a co se může podle generátorů pulsů dít (stačí se podívat ve vyškově v EMC labině co tam mají) teď cpu SMB/ 600W transily do auta na vstupy všude byť tam mám IC, ktery vydrží min 40V. Mně těch pár halířů nezabije a mám v kombinaci s pojistkou jistotu!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6563
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 20:57    Předmět: Citovat

Mám v autě nějakou dodělávanou elektroniku a nic neodešlo. S 555 jsem si ale dal trochu práce, spíše však s odrušením. Je hajzlík citlivý.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17873
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: ne září 02 2018, 22:49    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):
@Celeron: Dej sem schema, když máš takovou jistotu.

Čeho, toho napaječe k TomTomu? Někde tu je k tomu vlákno "Step down switch regl WT718a" jak jsem ho dával dohromady, když se upekl kvůli šlusu v USB nabíjecím konektoru.
Od toho Raytronika schema nemám, jen jsem ho procházel při opravě jednoho ze dvou nabíjecích kanálů, byl přerušenej emitorovej odpor výstupního trandu.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: po září 03 2018, 10:11    Předmět: Citovat

mpcz tu jeste ale nezminil, co ten modul s ATmegou dela, resp. kam je pripojenej. To, ze chcipa nemusi nutne pochazet z napajeni, ale z neceho, co tim meri/ovlada apod...

Obecne bych jakykoliv aktuatory s ind. typem zateze ovladal jen pres optocleny, to je jistota.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6563
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: po září 03 2018, 10:57    Předmět: Citovat

Přesně tak, tu 555 mám přes opto, jinak prostě blbnul. Snímám vstřiky LPG.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mpcz



Založen: Oct 03, 2017
Příspěvky: 32

PříspěvekZaslal: po září 03 2018, 12:27    Předmět: Citovat

Aha sorry, to jsem přehlédl, protože na vstupech/výstupech není připojeného galvanicky nic. Jen na vstup napájení, teď již s "filtrem". mpcz, 3.sep.2018
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: po září 03 2018, 21:36    Předmět: Citovat

@Celeron: On step-down je vlastně z principu taky dolní propust (=filtr) a pokud řídící IO přežije jehly, neměl by být problém. Jenže to je vždycky sázka do loterie, kam se to strčí a kam je ta zásuvka fyzicky připojená.
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mpcz



Založen: Oct 03, 2017
Příspěvky: 32

PříspěvekZaslal: st září 05 2018, 17:25    Předmět: Citovat

Zdravím, tak se tady sešla velká spousta informací, bohužel žádná z nich nepomáhá v tom, jak zachytit alespoň jednu jedinou napěťovou špičku v reálu. Nechci rozhodně tvrdit, že tam nejsou, ale při té spoustě teoretických článků a norem bych očekával, že je při mém vcelku solidním vybavení zachytnu alespoň jednu jedinou. Ale nedaří se. Zaměřuji se především na koncernové vozy. mpcz, 5.sep.2018
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt září 06 2018, 20:55    Předmět: Citovat

Dokážeš zachytit cokoliv až po teoretický Diracův impuls? Cool

Pokud ne, nedokážeš na základě pár zachycených jehel popsat jejich energii, protože i sonda se chová jako dolní propust. Jakou má šířku pásma? Jakou má šířku pásma osciloskop? Ta jehla může mít mikrosekundu a kilovolt, ty vidíš něco úplně jinýho...

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mpcz



Založen: Oct 03, 2017
Příspěvky: 32

PříspěvekZaslal: pá září 07 2018, 6:35    Předmět: Citovat

No dík, přečíst si skripta můžu taky, ale ze zkušenosti vím, že to k řešení přispělo jen velmi, velmi vyjímečně.
Osciloskop mám dobrý, na dílek 5 nS. Pokud tam nějaká špička, které stojí za řeč bude, měl by ji zachytit. A protože nezachytí nic, nějakými teoriemi o energii se zatím nezabývám. Až ji uvidím, bude se to řešit.
Další problém, který vidím je to, jak vyřešit přepětí na napájení, které bude delší dobu. Ošetřit vstup pojistkou je problematické, protože při přepětí např. 20V bude tepelná ztráta na sériovém R nebo L nebo Transilu o hodně mimo povolené meze. Ne, že by bylo přepětí tohoto druhu na napájení běžné, ale přijde mi tato situace, byť vyjímečná docela nebezpečná. mpcz, 7.sep.2018
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá září 07 2018, 8:48    Předmět: Citovat

Před lety jsem nastartoval auto s připojenou modelářskou nabíječkou CellPro10S, nová nabíječka v podstatě. Tak se z ní zakouřilo a její majitel pro to neměl moc pochopení. Vyšlo mě to tehdy celkem draho Very Happy

V manuálu výrobce psal max napětí 16V na vstupu, ale úplný strop měl být údajně 18V. Inu, něco takového jsem nečekal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 2 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund