Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Prevod do rýchla - výpočet výkonu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: ne srpen 26 2018, 14:35    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
Ale ty pořád počítáš s krouticím momentem, který je k dispozici, ne s krouticím momentem, jakým bude řemen namáhaný ze strany spotřebiče.
V autě honí ozubený řemen jen vačkové hřídele (řekněme špičkově 1,5 Nm, průměrně 0,5 Nm každý, v některých odtředivou vodní pumpu, kolem 0,2 Nm). Ostatní spotřebiče výkonu, jako hydraulika posilovače, kompresor klimy, alternátor, od klikového hřídele jsou poháněné drážkovanými řemeny.
Zjisti, jaký moment potřebuje pohon pilového řetězu, aby udržel otáčky, a z něj vycházej při návrhu jeho pohonu.
Osobně bych použil více klíňáků vedle sebe, aby to bylo jištěné prokluzem: jakkoli hydromotor nějaké to kousnutí řetězu pily sežere, případně ten olej přepustí pojistný ventil, nestihne to okamžitě, jde o nějakou rotující hmotu se značnou strvačností, a ozubený řemen ti očeše do hladka.
Áno s tou vačkovou hriadeľou máš pravdu. Počítať s momentom samotného motora je chyba.

Remeň počítam na max. výkon a krútiaci moment, ktorý je elektromotor schopný dodať - viac predsa z toho nedostanem, aj keby spotrebič chcel... Alebo sa mýlim ?
V tomto prípade je výkon elektromotora obmedzený na cca 5,4 kW. Elektromotor sa totiž nezastaví - aktivuje sa hydraulicky poistný ventil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: ne srpen 26 2018, 14:44    Předmět: Citovat

MetalGod napsal(a):
dudo02 napsal(a):
No práve aj ten remeň a remenice mám možnosť kúpiť v rôznych šírkach. Pokiaľ to však porovnám s prevodovým remeňom u auta, kde je výkon a krútiaci moment motora 10x vyšší, tak tam mám asi celkom slušnú rezervu.
Reťazové prevody sú vhodnejšie na aplikácie s nižšími otáčkami.
Jenže nepočítáš s okamžitým krouťákem při tvrdým zastavení, tam se uplatní strvačnost jak řemenu, tak řemenic, tak rotoru motoru, takže ve výsledku může bejt byť jen na chvilku, nikoliv však marginální, klíďo stonásobnej. A tím zuby poškodit, nebo dokonce očesat můžeš.
Máś pravdu - to ma nenapadlo. Vychádzam z konštrukcie reťazovej píly a tam je jedno ozubené koleso plastové a vydrží to. Zase na druhú stranu , je tam tlmič nárazov, ktorý tieto nárazové momenty pohltí.
Prevod by mal byť dimenzovaný tak, aby najslabším článkom bola samotná reťaz motorovej píly.
Musím niekde vyhrabať katalógové údaje k tomu remeňu...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: ne srpen 26 2018, 15:21    Předmět: Citovat

Tak remeň vydrží v ťahu 4000N, čo je cca 400Kg.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne srpen 26 2018, 15:40    Předmět: Citovat

Seš nějako bokem , ptej se , jaká síla vytrhne 2-3zuby . On zostane zvonka celý ....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: ne srpen 26 2018, 16:00    Předmět: Citovat

K takémuto údaju sa nedostanem.
Neostane nič iné, ako to zostrojiť a čas ukáže či to bola vhodná voľba.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3490

PříspěvekZaslal: ne srpen 26 2018, 21:35    Předmět: Citovat

MetalGod napsal(a):
breta1 napsal(a):
Mi to vychází 10x více
Čím rychlejší převod, tím vyšší krouťák? Rolling Eyes
S autem by ses na jedničku nerozjel, na trojku trhal asfalt a na šestku bys točil zeměkoulí.

Ale tak jsem to nemyslel - ty hodnoty mi vycházejí 27Nm a 5Nm, nikoliv 2,7Nm a 0,5Nm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6075
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne srpen 26 2018, 21:44    Předmět: Citovat

breta1 napsal(a):

Ale tak jsem to nemyslel - ty hodnoty mi vycházejí 27Nm a 5Nm, nikoliv 2,7Nm a 0,5Nm
Kdyžtak 26, ale jinak OK.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1286
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: ne srpen 26 2018, 21:48    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
Ale ty pořád počítáš s krouticím momentem, který je k dispozici, ne s krouticím momentem, jakým bude řemen namáhaný ze strany spotřebiče.
V autě honí ozubený řemen jen vačkové hřídele (řekněme špičkově 1,5 Nm, průměrně 0,5 Nm každý, v některých odtředivou vodní pumpu, kolem 0,2 Nm). Ostatní spotřebiče výkonu, jako hydraulika posilovače, kompresor klimy, alternátor, od klikového hřídele jsou poháněné drážkovanými řemeny.
Zjisti, jaký moment potřebuje pohon pilového řetězu, aby udržel otáčky, a z něj vycházej při návrhu jeho pohonu.
Osobně bych použil více klíňáků vedle sebe, aby to bylo jištěné prokluzem: jakkoli hydromotor nějaké to kousnutí řetězu pily sežere, případně ten olej přepustí pojistný ventil, nestihne to okamžitě, jde o nějakou rotující hmotu se značnou strvačností, a ozubený řemen ti očeše do hladka.

len tak pre zaujimavost, nevies ako su na tom PD kde remen taha aj vstrekovac?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: po srpen 27 2018, 5:22    Předmět: Citovat

Nejlepsi bude, kdyz napises nejakemu vetsimu prodejci remenu at ti navrhne vhodny remen pro takovy prevod. Osobne se mi taky zda to opasani dost male, ale v remenech nedelam, takze je mozne ze to bude OK.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dudo02



Založen: Feb 27, 2007
Příspěvky: 991

PříspěvekZaslal: po srpen 27 2018, 6:58    Předmět: Citovat

To by som musel disponovať nejakými presnými údajmi - napr.spomínané nárazové momenty.
Vyskúšam reťazový prevod, ten znesie oveľa viac - reťaz na ozubenie v prílohe znesie 800kg. Reťazový prevod je aj podstatne lacnejší, čiže začnem ním.



prevod.jpg
 Komentář:
 Velikost:  28.14 kB
 Zobrazeno:  45 krát

prevod.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po srpen 27 2018, 7:06    Předmět: Citovat

To ti schvaluji . Ještě bych tam dal jednoduchý napínák , aby jsi nemusel stále ladit osovou vzdálenost hřídelí-ů .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
termit256



Založen: Dec 06, 2007
Příspěvky: 10335

PříspěvekZaslal: po srpen 27 2018, 7:24    Předmět: Citovat

Tou napinaci kladkou mj jednoduse zvetsis uhel opasani toho maleho kolecka. Jen si zkontroluj obvodove rychlosti, retezy moc velke nezvladaji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7828
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po srpen 27 2018, 7:52    Předmět: Citovat

Na všech novodobých H&D je sekundární pohon řešen ozubeným řemenem.
Tak ty řemeny asi něco snesou...

_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kutilmil
Zablokován


Založen: Nov 01, 2008
Příspěvky: 4297
Bydliště: Skalica

PříspěvekZaslal: po srpen 27 2018, 9:47    Předmět: Citovat

Nechce sa mi to celé čítať tak neviem či ste niekto vyrátali ťah v remeni resp silu ktorou bude ten remeň zaťažený. Je to 273N. Cca túto silu musia dokázať preniesť aj tie "tri" zuby. Ak to nedokážu treba použiť širší remeň alebo väčší uhol opásania. Spravidla sa to dodatočné opásanie robí v odľahčenej časti remeňa. Ak by to ale remeň nevydržal bez nejakých problémov tak by som použil motor 2880 Ot/min a rozumnejšie remenice.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6075
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: po srpen 27 2018, 9:49    Předmět: Citovat

dudo02 napsal(a):
Vyskúšam reťazový prevod, ten znesie oveľa viac
Doporučuje se kvůli rovnoměrnému opotřebení lichý počet zubů na tom malém pastorku (na obrázku máš sudý).
A jako tažnou dát horní stranu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund