Tak, teď ti popíšu situaci. Jedeš takhle z rána, sluníčko svítí a chceš si pustit jen takový vlažný vzduch bez klimy. Tak to zapnu a hle ono to topí jako blázen. Tak dáváš po půl stupních teplotu dolů, pořád žádná reakce pak to možná minutku fouká jak by jsi si přál a pak to začne chladit jako blázen. Tak to zase zkoušíš trošku zvedat no a mezitím než lenhle ultra chytrý vyhodnocovač teploty v kabině nějak vyladíš, tak dojedeš do práce s rozladěnou náladou, že jsi si celou cestu hrál s digi klimou.
Další situace je horko, ale ne zas takové aby to muselo pořád šíleně chladit. Tak si na té digi klime vypnu AC ale to už je zase málo a vychází málo studený vzduch. Na manuálu bych nechal AC zaplou a jen bych lehce zvedl teplotu. Na digitální to prostě takhle nevyladis.
Neříkám že to tak je v každém autě, ale u těhle ročníků mondea to prostě nefunguje dokonale.
Ano, myslel jsem si, že u PWM dochází ke změně frekvence jednotlivých pulzů.
Takže myslíte si že mi teď bude stačit najít schéma PWM, které pracuje na frekvenci 400hz?
Kostru jsem měl na mínusu napájení hodin, jinde bohužel blíž v ten moment nebyla a nechtělo se mi chodit pro delší drát zpátky do bytu.
Hele, mám nápad PeteBurns, vyměníme si na týden auto a myslím že změníš názor
Souhlasím, další zbytečná elektronická ptákovina, jako například digitální mikrovlnka. Mám manuální klimu už 5 let a ještě jsem z toho neskapal. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1287 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: út srpen 07 2018, 22:04 Předmět:
mozno len treba vediet ako na to
ak vypnes AC - vypnes klimakomresor, studeny vzduch z toho nedostanes. Co rezim "manual" to tam nieje? nastavis si iba otacky ventilatora (to co fuka do kabiny) a aj ked klimakompresor bezi naplno tak to predsa nemoze sialene chladit, alebo sa mylim?
mam auto klimu a vecsinou si ventilator nastavujem rucne, teplota je vtedy sumafuk, ked skratka mam ten ventilator na minime tak to velmi nechladi, teda vzduch je studeny ale prudi pomaly....
vlastne mam jedno auto s manulanou a jedno s automatom a nevidim problem to nsatavit tak aby to bolo skoro OK
Naposledy upravil misocko dne út srpen 07 2018, 22:07, celkově upraveno 1 krát.
workharde, to bude najskor tym, ze ju vobec nezapinas Ford Mondeo som sice nemal, zato viac ako 20 roznych aut ano, takze mam co porovnavat, a v zivote by som manualnu klimu uz nechcel - tamto neustale doladovanie bolo prave pri manuali, logicky, automatika musi udrziavat teplotu spravne...Nebol si s tym na diagnostike, ci nebude chyba v nejakom snimaci teploty? Je ich tam pozehnane...Alebo ci neblbne regulacia zmiesavania vzduchu...Nejako sa mi nezda, ze by mohla byt digitalna klima takto posahana ako popisujes od vyroby Pokial chces generovat PWM co najjednoduchsie, su na to specialne integrace, kde to ide velmi jednoducho - ako napr. SG3525, TL494 a podobne - treba najst taky, co nebude mat problem kmitat na 400Hz a vyrobit striedu 0-100%, ak teda tolko potrebujes
Ano to máš pravdu, taky to řeším takhle. Ale neuvedl jsem ještě jeden případ a to sice když jezdím větší dálky v zimě. Když se kabina vytopí na teplotu, tak místo aby jen automaticky třeba lehce ubrala na teplotě a snížila otáčky, tak začne chladit a takhle se to pořád střídá a zase si pořád musím hrát s teplotou, místo aby to nějak rozumně udržovalo. Je pravda, že teď jak jsou velká horka, tak chladím skoro pořád a přepínám to jen na okno, ať to nefouká přímo na mě a snižuju otáčky. Vím o čem mluvím, jinak bych se nedostal až k výměně za manuál, kdyby to fungovalo nějak rozumně.
Myslíte že bude možné vymacknout z 555 těch 400Hz?
PS: Na manuální režim jde nastavit rychlost ventilátoru a směr proudění, ale teplota je stále automaticky řízená a nelze manuálně posouvat od studené po teplou.
Naposledy upravil Dejv00 dne út srpen 07 2018, 22:32, celkově upraveno 1 krát.
Zkoušel jsem už diagnostiku přímo na klimě a žádné čidlo nehazelo chybu.
Myslím si že ani klapka na regulaci teploty by neměla být vadná, když jsem tam napojil tu manuální klimu, tak jsem zkoušel po malých krocích posouvat teplotu od kraje ke kraji a servo je pěkně slyšet po celé délce jak se otáčí.
Jo a ještě jsem zapoměl na poslední věc, která mě neskutečně irituje. Když je v autě tak akorát a vypnu kompletně topení/klimu, tak se směr proudění nasmeruje na nohy a vlivem tlaku vzduchu zvenčí stále profukuje na nohy, takže když mám sandále, tak mi na nohy proudi i s úplně vypnutou klimou pěkně studený vzduch.
Když jsem měl předtím focusa s manuálem, tak jsem byl zvyklý mít nasměrováno při vypnutém stavu na okno a aspoň se to nezamlžovalo. S automatem to prostě nejde. Kdyby to aspoň měli udělané tak, že se při vypnutí přepne i na vnitřní okruh, tak by se tohle nedělo.
...ospravedlnovat sa mi nemusis, staci ked napises "sorry" , alebo vysvetlis co je zle na mojom tvrdeni
Tak dobře:
1. věta (souvětí): "pwm nieje o frekvencii, ta sa nemeni."
Existuje více způsobů PWM než jeden; s konstantní frekvencí, s konstantní šířkou pulzů a pak všechno mezi těmito dvěma způsoby.
Na tomto obrázku se naopak nemění šířka pulzů, ale mění se frekvence:
2. věta: "PWM je o dlzke trvania pulzu."
Jak bylo řečeno výše, ne vždy, ale hlavně jsi zapomněl zmínit tu "mezeru" mezi pulzy. Kdybys napsal, že PWM je o poměru délky pulzu k délce mezery mezi pulzy, neozval bych se.
Našel jsem možná I hotové řešení na AliExpressu, ale není tam psané při jakém napětí to operuje
SG3525 PWM Controller Module Adjuable Frequency 100HZ-100KHZ
http://s.aliexpress.com/Y7vM3aMJ?fromSns=Copy to Clipboard
Pre tvoj pripad je lepsie vyradit chybovy zosilnovac na vstupe a vobec ho nepouzit, ty nepotrebujes spatnovazobnu regulaciu, ale priamu - idealne je riadit sirku impulzov priamo ovladacim napatim na pine 9, braneho delicom s potenciometrom z referencneho napatia, ak si teda dobre pamatam 400Hz nie je problem, tak sa mozes pohrat
No vidis, ten modul je super, a otacky ventilatora mozes komfortne regulovat skrutkovacom v palubovke
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1287 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: st srpen 08 2018, 22:34 Předmět:
masar napsal(a):
misocko napsal(a):
...ospravedlnovat sa mi nemusis, staci ked napises "sorry" , alebo vysvetlis co je zle na mojom tvrdeni
Tak dobře:
1. věta (souvětí): "pwm nieje o frekvencii, ta sa nemeni."
Existuje více způsobů PWM než jeden; s konstantní frekvencí, s konstantní šířkou pulzů a pak všechno mezi těmito dvěma způsoby.
Na tomto obrázku se naopak nemění šířka pulzů, ale mění se frekvence:
2. věta: "PWM je o dlzke trvania pulzu."
Jak bylo řečeno výše, ne vždy, ale hlavně jsi zapomněl zmínit tu "mezeru" mezi pulzy. Kdybys napsal, že PWM je o poměru délky pulzu k délce mezery mezi pulzy, neozval bych se.
Urcite existuje pwm kde sa meni aj frekvencia ale to uz nieje pwm ale nejaka odnoz. PWM je proste o regulacii dlzky pulzu pri nezmenej frekvencii.
A v samotnom PWM nieje spomenuty ani ziaden pomer, je to skratka modulacia dlzkou pulzu , aj ked vo vysledku to samozrejme je v % takze pomer.. Mylim sa?
Co sa tyka samotneho riadenia toho motora, urcite mu vyhovie nieco okolo 400Hz bez zmeny frekvencie.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.