Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Alternátor <=> elektromotor

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: st červenec 18 2018, 15:12    Předmět: Alternátor <=> elektromotor Citovat

Zdravím všechny.
Stavím si doma takovou blbůstku. A to doslova.

Mám to není osazeno komutátorovým motorem s cizím buzením. Což je sice fajn, ale dnešní doba postoupila a střídavé pohony mají úplně jiné možnosti. A tady jsem narazil na problém.
Na youtube jde vidět jak spousta lidí používá původní alternátor z auta jako elektromotor.
Tedy i já jsem vytáhl alternátor ze škodovky. Vyhodil mu kompletně usměrňovač a vytáhl ven 3 fáze připojené na modelářský 3f regulátor. Dále jsem na rotor připojil napájení 12V DC. A začaly zkoušky. Nicméně při testu se mi alternátor točí velmi pomalu, nemá sílu a docela hřeje. Napadá mě že by to mohlo být konstrukcí rotoru. viz. obrázek Ty póly jsou dle mě divné.... vlastně nevím proč mají takový tvar. Nezábyval se tím někdo?

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st červenec 18 2018, 16:34    Předmět: Citovat

https://www.youtube.com/watch?v=IKqy3rRWJQE

Záleží jakým napětím ho napájíš do pracovního vinutí. Na 12V to nebude žádná sláva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st červenec 18 2018, 18:34    Předmět: Citovat

Asi by bylo logičtější rotor zkratovat, ne? Takto z něj děláš synchronní motor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: st červenec 18 2018, 18:55    Předmět: Citovat

Nakadah: Na youtube jsem se díval. Teď mě napadá jediný rozdíl mám, že on ho přepojil do D a já ho mám v Y. Živil jsem to cca 22V takže by se to mělo točit.
Lukas-Peca: ty modelářské jsou právě s permanentními magnety.

Jen mi přijdou divné ty pólové nádstavce na rotoru. Podívejte se na ten odkaz.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
elektrosvit



Založen: Jun 27, 2016
Příspěvky: 2514

PříspěvekZaslal: st červenec 18 2018, 21:42    Předmět: Citovat

Co je na nich divného? Je to tzv. drápkový rotor- jedna "hvězdice" tvoří magnetický sever, druhá jih. Uvnitř je budicí cívka připojená na sběrací kroužky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: st červenec 18 2018, 21:55    Předmět: Citovat

Ano jak to cca funguje je mi jasné. Proto ho budím. Ale nedovedu si představit jak cca vypadá to magnetické pole tímto vytvořené. Když tam jsou magnety obdélníkového tvaru tak je prostě to pole obdélníkové a a je přesně pod pólovým nástavcem cívky. Takto když to jsou trojúhelníky může být na jedné straně pólového nástavce cívky např. sever a na druhé straně jih. (když to natočím na přechod mezi dvěmi nástavci) Což mi nedává smysl...
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PCmaniac99



Založen: Feb 07, 2008
Příspěvky: 785
Bydliště: Jablonec nad Nisou

PříspěvekZaslal: čt červenec 19 2018, 6:47    Předmět: Citovat

Pólové hvězdice (obr. 5 - poz. 26 a poz. 27) jsou lisované nebo frézované a mají drápkové póly lichoběžníkového tvaru. Počet pólů jedné hvězdice bývá 6 nebo 8 (výjimečně 7) a všechny póly jedné hvězdice mají stejnou polaritu. Z předchozího plyne, že celkový počet pólů rotoru bývá 12 nebo 16 (výjimečně 14) a na rotoru se vzájemně střídají severní a jižní 9
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt červenec 19 2018, 7:07    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: čt červenec 19 2018, 8:35    Předmět: Citovat

Nakadah: díky o tom mám nějaké ponětí. Nicméně jsem na hraně výkonu. Motor který tam mám má 700W. Odbuzováním si moc nepomohu. I když přemýšlel jsem o tom.
O tom než se mi ten motor podařilo uregulovat bych mohl napsat hodně Very Happy

Takže suma sumárum. Proč mi to hoši nefunguje? Jediný rozdíl je Y /D

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: ne červenec 22 2018, 13:24    Předmět: Citovat

Keby niekto hladal a nezakladal nove vlakno.
Fungovat to nebude uz sa to preberalo cca 2 roky dozadu.
Ako tak hladam tak uz ke to tu po 3krat.
A dat tam blbe znamiena a rovnasa to ti urcite niekto aj najde pri vyhladavani...... Avh jaj.

http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=520349&highlight=alternator#520349

Mozno keby si namiesto cievky dal magnet ale ani to nezachrani to ze polove nadstavce su optimalizovane na altik a nie motor.

Navyse z cini ide kupit blcd motor pre elktrobycikle a to riesi tvoje problemy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: st červenec 25 2018, 20:41    Předmět: Citovat

Ono BLDC pro kola je sice fajn jenže poněkud pro mě slabé. Chtěl bych se pohybovat trochu výš.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.11 sekund