Zaslal: so červenec 14 2018, 15:56 Předmět: naklonenie spetnych zrkadiel pri cuvani
caute, nevedel by niekto ako co najjednoduhsie dorobit sklopenie spetnych zrkadiel po zaradeni spiatocky? po 12v z napr. spiatockoveho svetla aby zoplo napr. relatko napojene na kontakty joysticku ktorym sa nastavuju spetne zrkadla. asi 2-3 sekundy, a po vypnuti spiatocky aby sa vratili naspat?
Jo je to moc fajn věc. Nicméně nedovedu si představit jak to obejít. Musí to mít paměť poloh normální / zpátečka. A asi serva s enkodéry nebo krokové motory? Rozebráno jsem to neměl. _________________ Internet - metla lidstva
nicméně když si na sklápění zvykneš (což chvíli trvá) tak tam právě vidíš kolo a obrubník a to v kameře vidět nejde. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: so červenec 14 2018, 22:19 Předmět:
Já se taky přidám do debaty.
Kdysi jsem chtěl přidat "jenom" paměti zrcátkům - funkci, kterou už dneska spousta aut má. To je přesně fce, jakou by chtěl tazatel - akorát by nebyla aktivovaná přepínačem, ale zpátečkou.
Ty paměťový zrcátka mají zpětnou vazbu dělanou podobně jako modelářský serva = potenciometr a jeho odpor se mění podle natočení zrcátka.
"Nepaměťový" zrcátka ten poťák nemaj. A to je právě průšvih...
Zrcátkem hýbe normální 12V motorek s převodovkou.
Abych nepsal zbytečný litanie: když zapnu motorek na přesnej čas jedním směrem a potom na stejnej čas zpět, tak se nikdy nevrátí na stejný místo, protože tu zpětnou vazbu prostě nemá... Ony ty časy tam a zpět nejsou stejný, protože na každou stranu ten motorek potřebuje trochu jinou sílu - je to daný vůlema v převodech i stářím - ty převody jsou plastový...
Bez zpětný vazby polohy zrcátka je to neřešitelný.
ono aj keby sa nevratili presne s5,tak by to nevadilo, si doladim za jazdy, ale aby som pri cuvani nestal kym prepnem 1 a tak 2-he zrkadlo
nad kamerou som uz rozmyslal, ale mam original audi concert radio, by som musel menit za nejake s obrazovkou.
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: so červenec 14 2018, 22:46 Předmět:
No s těma časovačema bych ti zase tolik nefandil. Mimo vůlí na to bude mít vliv (nezanedbatelnej) i teplota. Já to zkoušel s procesorem - ve finále jsem i použil PWM ke snížení rychlosti (v domění, že pokud bude rychlost menší, nebude ten čas tolik kritickej - nepomohlo).
A osobně by mně teda dost s*r*a*l*o po každym couvání doštelovávat obě zrcadla...
Ja sa tiez pridam do debaty - na mojej Audine som to mal, a v zivote som to nepouzil V skutocnosti to moc uzitocne nie je, clovek nepotrebuje vidiet koleso a obrubnik, pokial necuva prvy krat v zivote - mna by praveze otravovalo vkuse to prepinat a vypinat, ak by som to zrovna nepotreboval...Ta kamera spolu s cuvacimi senzormi je 100x uzitocnejsi pomocnik...Ale pokial to chces silou-mocou, a komfortka skutocne nejde dokodovat, tak zozen inu, co tuto funkciu podporuje Ja som mal aj elektricke sedacky s pamatou, tusim aj to by tam malo byt - jednotka si pamata ako polohu sedacky, tak spatakov...Ale byt tebou, tak sa urcite sustredim na zohnanie radia s displejom a dorobil kameru
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: ne červenec 15 2018, 0:21 Předmět:
Na couvací náklon by stačil koncák, od něho by se s jistou nepřesností odvíjela i pozice jízdní.
Ale na co, proboha, potřebuješ sklápět na couvání zrcátka?! Buďto se učíš couvat (nebo nemáš na to, aby ses to kdy naučil), nebo jseš typickej esůvéčkář (150cm na vejšku). _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.