No kurvajs to je rada Za taketo zasahy do kabelaze, kde trkvasi cvakaju kable a vsetko rozdrbu, by som ruky lamal Najdi niekoho, kto ma diagnostiku, zisti, kde je problem a odstran ho, namiesto zbytocneho zabijania casu a auta Na vzdialenosti prilis nezalezi, je mala tak ci tak, impulzy su dost silne, ECU si ich upravi, zmeraj odpor vinutia kazdeho snimaca, ci su rovnake, zatoc kolesom a zmeraj striedave napatie na kazdom z nich, ci su zhruba rovnake, viac neurobis nic - na osciloskope nezistis nic ine, iba uvidis sinusovku, to je cele...Ako bolo spomenute - ak su ozubene kruzky v poriadku, predpokladam, ze nemas magneticke kruzky este, tak chyba bude bud v odlisnom snimaci, alebo porusenom kabli niekde - treba hladat, s vyhodou sa da vyuzit skutocnost, ze pri preruseni niektoreho snimaca sa ABS vypne a rozsvieti chybu...
Ale,ale, co tam asi píšu, nejspíš nemá vypichováky ani náhradní piny, takže navíc u tak starého auta bych to zas tak nehrotil. Tím netvrdím, že se to tak má dělat.
No kurvajs to je rada Za taketo zasahy do kabelaze, kde trkvasi cvakaju kable a vsetko rozdrbu, by som ruky lamal Najdi niekoho, kto ma diagnostiku, zisti, kde je problem a odstran ho, namiesto zbytocneho zabijania casu a auta Na vzdialenosti prilis nezalezi, je mala tak ci tak, impulzy su dost silne, ECU si ich upravi, zmeraj odpor vinutia kazdeho snimaca, ci su rovnake, zatoc kolesom a zmeraj striedave napatie na kazdom z nich, ci su zhruba rovnake, viac neurobis nic - na osciloskope nezistis nic ine, iba uvidis sinusovku, to je cele...Ako bolo spomenute - ak su ozubene kruzky v poriadku, predpokladam, ze nemas magneticke kruzky este, tak chyba bude bud v odlisnom snimaci, alebo porusenom kabli niekde - treba hladat, s vyhodou sa da vyuzit skutocnost, ze pri preruseni niektoreho snimaca sa ABS vypne a rozsvieti chybu...
Ja nic rezat nebo cvakat nechci. Zadna diagnostika nic nezmuze, jelikoz v te dobe diagnostiky toho moc neumely. Mel jsem to na 2 diagnostikach a nic. Co mi bylo receno, tak na vzdalenosti prave zalezi hodne. Odpory jednotlivych cidel jsem meril, zmeril jsem je i pred chvili...odpory jsou skoro stejne...vse okolo 1,150 az 1,250 Ohmu. S kolami jsem tocil a napeti tam bylo, nepamatuji si presnou hodnotu, jelikoz uz je to rok zpatky. Krouzky jsou nove, jelikoz jsou soucasti homokinetaku. Kdyby byl preruseny kabel, tak to udela pokazde ne? Jelikoz to vyhazovani chyby neni v pravidelnych intervalech a jednou to neudelalo vubec..
Ano, auto ma bile spojovaci konektory, presne jak rikas
passion : Ne to jsem nezkousel nejak si nechci mordovat semislicky
Naposledy upravil Tom_ dne ne červen 24 2018, 17:52, celkově upraveno 1 krát.
Result after measuring:
Coupe: ABS-sensor gap too big on the right side, therefore no signal (four pic)
Avant: broken ring ( second and third pic)
The first pic shows, how the signals of left and right site (in this case first axle) should look like. You don't even have to use first or second gear. It's enough if you rotate one of the wheels with your hand. The other wheel will rotate at same speed, but in the other direction. Then you only have to compare the signals on the oscilloscope.
Jeste takovy info, ted se stava, ze ABS zacne svitit hned po par vterinach co nastartuji a s autem se nijak nehybe. Coz predtim nedelalo. Nevim, jeslti to muze byt i slabsi baterkou, ikdyz mam odpojovac baterie, protoze s autem jezdim jednou za cas...hlavne kdyz je pekne
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33946 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne červen 24 2018, 18:17 Předmět:
Poviem moje skusenosti s ABS, ale na inom aute (Mazda 1997). Nahodne sa rozsvietila kontrolka ABS a prestal fungovat rychlomer. Po vypnuti motora a novom nastartovani kontrolka stale svietila, ale po rozbehnuti zhasla a vsetko fungovalo.
Pouzil som diagnostiku - uzemnil pin TBS v diagnostickom konektore a kontrolka ABS vyblikala chybove kody z pamate - ukazalo to prave predne koleso. Cidlo som nechal vymenit, pamat vymazal (rychlym opakovanym stlacanim brzdoveho pedala) a odvtedy je klud.
Vacsinu casu bolo vsetko OK, takze by som nic nenameral. Signal obcas vypadol (mozno zlomeny kabel alebo co), riadiaca jednotka to zaznamenala ako chybovy stav a vypla ABS. Po rozbehu pri novom starte zistila, ze vsetko je OK, tak kontrolka zase zhasla.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6609 Bydliště: Praha
Zaslal: ne červen 24 2018, 19:20 Předmět:
Musíš vyblikávat chybové kódy z ABS jednotky (pokud to umí), ne z ECU motoru, propojené to nijak není. Co se kabeláže týče, odpoj čidlo a jednotku a žeň kabeláží nějaký proud, tak 1A, tím vyloučíš, že je někde přechoďák, nebo je to přežrané solí. pokud nemáš zdroj, vezmi autobaterku, zapoj to přes 21W žárovku do kabelu a na druhé straně zase přes 5W žárovku na baterku. 5W žárovka musí svítit, 21W žárovka je tam, kdybys to někde nějak náhodou šlusnul. Zkoušej jednotlivé žíly. A nejdřív si to vždycky pískni multimetrem, musíš mít jistotu, že kontroluješ vždy správný drát !!! _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
ABS nema vlastni vyblikavani, tudiz tohle nepujde. Jde pouze vyblikavani jednotky jako takove. Takze to musim hnat pres ty 2 pin male piny a pak zapojit tu 5W zarovku pres ty 2 piny v konektoru ABS ? Jelikoz nevim kde konci presne ta kabelaz od cidel
Diagnostiku ma kazda ECU, je fuk, ci komunikuje pomalymi impulzami (vyblikavanim), alebo normalnym protokolom - uz len tym, ze rozsvieti chybu, znamena, ze o nej vie Pravdepodobnost, ze bude chyba kabelaze vovnutri karoserie, je miziva, s tym som sa stretol ozaj vynimocne, aj to len vtedy, ked nejaky trkvas presekol kabelaz skrutkou pod listou a podobne...Tie kruzky su na vsetkych nabojoch rovnake? Aj velkost zubov, aj ich pocet? Zavislost vystupneho napatia od vzdialenosti zistis lahko - roztoc kazde koleso a zmeraj ho, napis sem vysledok. Musi to byt nejaka zakernost, ked to niekedy dlhsiu dobu chybu nevypise
Ja si taky myslim ze kabelaz bude bez problemu, jelikoz pred tou renovaci nebyl s ABS nikdy problem a jedine co se menilo (skrz vytahnute poskozene senzory) byly prave jen ty senzory. Menily se jeste trubky brzdove a hadicky a trmeny..ALe jinak nic, pochybuju ze trubky/hadice trmeny na to muzou mit vliv.
Zuby jsem nepocital, jelikoz se to moc neda a velikost zubu jsem taky neporovnaval. Ja vim, jak se to meri, jelikoz jsem to meril rok zpatky, ale jedna se o to, ze nedokazu tocit konstatni rychlosti rukou s kolem. Zkusim kdyztak zitra jestli bude cas to roztocit.
Jinak ABS se delala diagnostika a nezjistila nic..zadna chyba, ale bylo to v ten den, kdy se kontrolka nerozsvitila za celou dobu.
Toto je zakernost, ktoru robia aj novsie jednotky ABS - po vypnuti chybu automaticky vymazu - takze treba ist na diagnostiku vtedy, ked chyba nabehne, a nevypinat klucik dovtedy, kym sa neprecita Nemenil ti niekto homoklb? Ako kamosovi na Mazde, ktory dosiel tiez s nefunkcnym ABS, a zistil som, ze mu tam dali homoklb bez ozubeneho kruzku Tak ale to by ti logicky hlasilo chybu stale Ale nejaky iny so zlym poctom zubov by to mohol teoreticky sposobovat, pri urcitych rychlostiach...Mal by si v prvom rade zistit, kedy sa ta chyba prejavuje - ci pri prudkych zakrutach, alebo nerovnostiach, alebo urcitych rychlostiach atd, takato informacia by mohla pomoct...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.