Zaslal: ne červen 24 2018, 10:07 Předmět: Osciloskop, nekdo z okoli Ostravska?Problem s ABS (cidla)
Ahoj, je tady nekdo prosim kdo ma 4 kanalovy osciloskop a byl by ochotny mi zmerit signal 4 cidel ABS a porovnat je? JElikoz mam problem s vyskakujicim ABS na palubovce a rekl bych,ze to bude jednotlivymi vzdalenostmi cidel od krouzku. Ale chci si byt jisty...Nize takovy mensi popis a historie problemu DIky
citace:
Auto je z roku 89, tudiz moc velke diagnostiky se delat nedaji, mel jsem to u 2 diagnostiku a nic...Jeden se nespojil vubec big_smile a druhy jo a tomu to hlasilo ze je vse OK, coz bylo, jelikoz za ten cely den se kontrolka ABS na palubovce nerozsvitila big_smile a druhy den se rozsvitila po 2 km od baraku. Predem podotykam ze jsem to dal lidem, kteri se zabyvaji auto elektrikou, ale problem nenasli a nekteri strileli od boku at vymenim vse v konecne dusledku a dalsi vec mne hodne prekvapila , ze nekteri vedeli jeste mene nez vim ja o elektrice big_smile a nektere postupy neznaly vubec, holt doba diagnostik udelala sve. Tak se snazim problem vyresi sam.
Delal jsem komplet generalku naprav cca dva roky zpatky...Do te doby s ABS nebyl..menily se vsechny veci, i trubky a hadicky...cidla ABS se taky musely vymenit, jelikoz byly tak zarezle v tom naboji ze pri vytahnuti se poskodily a rozpadly...Koupil jsem nove a od te doby se mi rozsviti kontrolka ABS vzdy po nejaky chvilce...jednou mi to neudelalo vubec a to jsem najel cca 70km a nekdy po 2km se rozvsviti
jednotka ABS je dobra, zkousel jsem jinou funkcni a stejny problem
vcera jsem meril ABS relatka...dve jsou u abs pumpy viz fotka..4 a 5 pin
a jedno je pod palubovkou 7 pin s pojistkou 10A
relatka obe cvakaji...a odpor pod proudem 12v je skoro 0,coz je dobre a jsou funkcni.
to treti rele jsem zatim nijak nezkousel, viz fotka s 76 cislici...Vsechny 4 cidla davaji odpor okolo 1,1-1,2 Ohm
kdyz jsem meril kabely ktere vedou k jednotce tak jsem nenameril vubec nic..zadny odpor u kazdeho vedeni cidla...viz fotka s temi piny coz mi prijde trosku divne, ze by vsechny 4 kabely byly spatne.
na posledni fotce jde videt konektor ABS jednotky a jednotka ABS
Uz jsem docela zoufaly, ze problem nemuzu najit...Tak jsem vcear vytahnul to rele z pod palubovky to 7 pinovy velky a misto neho dal drat...viz fotka...Pokud se ABS rozsviti jak pojedu tak je jasne ze to nebude tim relatkem...
Dle manualu pisou ze relatka by mela mit od 70 do 120 Ohmu. Jedno ma 80 a druhe pod 50, ale nevim, jeslti to je pouze znamka nefunkcnosti, kdyz cvakalo a pod napetim byl odpor 0,001 coz je spravne. Udelal jsem i novou kostru ABS pumpy, jelikoz predtim byla docela orezla...
VIm ze na diagnostiku je nejlepsi original "bosch abs 2 led system" ale ten nikdo nema co jsem tak hledal.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6601 Bydliště: Praha
Zaslal: ne červen 24 2018, 12:01 Předmět:
Proměř si kabely od konektorů čidel ke konektrou ABS jednotky, aby sis byl na 100% jistý, že to máš správně. Rozpoj konektory čidel, odpoj jednotku, místo čidla zapoj do kabelu zdroj (pokud možno s proudovým omezením) a na straně jednotky do kabelů zapoj žárovku, takhle proto, aby, kdyby to nebylo správně, sis nepřipojil zdroj do něčeho, kam nemáš. Potom hýbej kabeláží a sleduj, jestli žárovka nezhasne. Audi má sice kabeláž dost kvalitní, v té době obzvlášť, ale má to svoje roky a může být kabel někde uklepaný, nebo pokud se i jen maličko poškodí izolace, vletí do licny sůl a měď změní na zelený polovodivý fujtajbl. Osciloskopem dost pravděpodobně zjistíš houby, protože problém nastává jen občas. Čidla máš originály, nebo nějakou druhovýrobu? _________________ Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Kabely jsem zmeril od konektoru do ABS jednotky. Na fotce jsou videt hodnoty a jednotlivy piny. Cidla nejsou originaly, ty se pri demontazi rozpadly. No zapojit zdroj s proudovym omezenim bude nejspis problem. Takovy veci nemam
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5211 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: ne červen 24 2018, 14:25 Předmět:
Takoveto nahodile vysazovani bych videl nekde na spatny spoj... Pokud jsou ozubene kroužky bez prasklin, rzi a vypadanych zubu tak prolezt kabelaz na zlomeniny a oxidaci...
Chtel bych vyloucit prave tyhle veci, jelikoz tohle clovek zjisti nejlepe prave na tom osciloskopu, zdali jsou cidla stejne vzdaleny od ozubeneho krouzku, kdyz se vzdalenost lisi tak to dela taky tohle. I vypadnuty zub clovek na tom pozna, atd.. Kdyby byl nekde spatny spoj, tak by to namerilo ruzny odpor popriklade zadny ne?
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5211 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: ne červen 24 2018, 15:25 Předmět:
Ty namerene hodnoty jsi dosahl jak? Meril jsi na konektoru mezi piny se zapojenym cidlem? Kazdopadne to chce promerit kazdy vodic zvlast. Mezi konektorem od RJ abs a konektorem od snimace musi byt odpor v jednotkách ohmů a pri pohybu kabelem u konektoru by se nemel menit. Sundat kola a skontrolovat okometricky a ohmetricky.
Presne tak, meril jsem je multimetrem na konektoru mezi jednotlivymi piny se zapojenym cidly. Potom kazde cidlo jsem meril zvlast a hybal s kabelem a zadny zmeny tam nebyly. Jsou to pasivni snimace, takze pri pohybu s kolem jsem meril i napeti.
Viděl bych to na mechanickou vůli , která když se v určité situaci vymezí, tak dojde ke ztrátě signalu. Na škodovkách po zásahu do ložisek (špatné nalisování atd. to taky řeší hodně často).
No nejrajdsi bych vyloucil tu mezeru mezi cidly a krouzky, jelikoz bych rekl ze tam bude kamen urazu, jelikoz kazde cidlo se naklepava, neni tam na volno jak u jinych aut, kde cidla se uchycuji pres aretacni sroubek, ktery vymezi presnou vzdalenost
Předpokládám, že nevíš od kterého kola se signál ztrácí. Tak bych šel vylučovací metodou, i když to bude nějaký čas trvat. Seberu ř.j. např signál od předního pravého snímače a jeho funkci nasimuluji snímačem levým, tak, že levý bude sloužit pro obě přední kola.A tak by se mělo dát určit která větev kroužek-čidlo-kabeláž tu chybu generuje.
No abych rekl pravdu, tak te vubec nechapu nejsem nejaky zdatny elektrikar Tudiz otazka zni, jak to udelat to nasimulovani? Ale napad velmi dobry, fakt ze jo holt tohle by mne nikdy nenapadlo
Odpojíš u svorkovnice řj ABS (ucvakneš) protože piny asi nemáš dráty které vedou ke snímači na nějaké kolo.Třeba PP. No a aby to ABS fungovalo, tak ten odpojený chybějící signál musíš nahradit signálem z jiného snímače ,tedy zbývá PL, takže tento snímač bude posílat signál do jednotky jak správně za svoje kolo, tak zároveň tím že ho propojíš na ty ucvaklé dráty nahradí to odpojené kolo.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 1 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.