Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

O lítání a tak... (odděleno)
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so červen 23 2018, 0:13    Předmět: Citovat

Trošku jsem surfoval po TyTrubko, a ejhle co nevidím.
https://youtu.be/zCGC8oTnTY0 - někdo by řek vobyčejnej sestřih několika skupinovejch seskoků. Ale přestaňte koukat na parapučisty a pozorně sledujte co dělá těsně po jejich opuštění letadla pilot tohohle nosiče - je jím klasickej L-410 UVP z Kunovickýho Letu, ale jak ten flígr s ním mává, to stojí za zkouknutí ... vykopne směrovku, stáhne plyn, udělá půlsouvrat doleva, postaví milýho turbíka na čenich a střemhlav jde dolů s vytaženým podvozkem a klapkama (aby nepřekročil povolenou rychlost při sestupu a při vybírání pak i povolený géčka) jak hozená cihla ... Ten chlap rozhodně umí a hodně umí i to éro - někdo by řek "no jo, to je nějakej vrtulák támhle odkudsi z Evropy..."

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pida_m



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 775
Bydliště: Karlovy Vary

PříspěvekZaslal: so červen 23 2018, 2:19    Předmět: Citovat

..joo hezký příspěvek, ale co nechápeš na tom že Avgas se musí šetřit, ať to stojí co to stojí!
Nastoupáš to s tou partou "vzduchem chlazených hlav" nahoru a pak rychle dolů na základnu pro další partu.
..asi ňákej acrobat, je fakt, že se stim moc nesere, ...chudák to éro.

_________________
píďa


Naposledy upravil pida_m dne so červen 23 2018, 3:07, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so červen 23 2018, 3:04    Předmět: Citovat

Právě to, jak mašinu honí jako nějakej bombarďák, div že ji nerve dolů bez těch klapek a na plnej plyn ... Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green

Jinak právě Turbolet byl a je u těchhle jak píšeš "air-cooled heads" hodně oblíbenej - protože byl navrhovanej pro službu v Rusku včetně toho, že už bylo jasně předurčený možný použití jako lehkej výsadkovej v armádě - jak naše armáda, tak dederóni a feferóni (NDR & MLR) ho tak používali. Tudíž zodolněná konstrukce se zavedenejma bezpečnostníma rezervama v násobcích, motory schopný při "vyndání zarážeček" urvat i přetížený éro do vzduchu a celková mechanizace křídla umožňující všecky tyhlety ftákoviny včetně nejnižších prvků akrobacie (sudovej výkrut, právě ten v klipu předváděnej půlsouvrat a podobný obraty), který "civilní" éro vůbec umět nemusí.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pida_m



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 775
Bydliště: Karlovy Vary

PříspěvekZaslal: so červen 23 2018, 3:20    Předmět: Citovat

předešlé disputace /i když plodné -(mami promiň)/ calls from EKKAR sem smazal, neb nikdy sem v letadle neseděl a elektřtiny se taky bojím.
_________________
píďa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pida_m



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 775
Bydliště: Karlovy Vary

PříspěvekZaslal: so červen 23 2018, 4:43    Předmět: Citovat

@EKKAR: v dnešní době již moc lidí v CR neopadá, neb je to drahé, jen kluci z Klatov /v těh dvou pronajatých obludách registrovaných v Rakousko a pánové z Mostu /ty maj na tom doposud asi stále tu reg. v US/.
Nevím jak Pánové z Příbrami s tou AN2 si přividělávají možná je tahaj nahoru taky.
Ale že by si někdo pronajmul L410 na padání v CR to asi /krom armády/ za ty babky nedá.

_________________
píďa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31799
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so červen 23 2018, 9:56    Předmět: Citovat

To nalinkovaný video je z Velký Země Neomezenejch Možností - takže asi víš, jak tam k tomu přistupujou. A u nás skutečně měla paragánskou úpravu Turbíka jen armáda - a to tuším ještě ČSLA, po rozdělení na AČR a ASR už hopsalové skáčou jedině z anduly nebo z předražený Casy. Jinak samozřejmě Rusko za všech historickejch podob, dederóni, feferóni a taky asi i Pšonci - i když u těch si nejsem moc jistej, oni byli v tomhle vždycky hooodně na hraně a rádi se nacionalisticky stavěli na zadní - viz TS-11 Iskra vs. L-29 Delfín + L-39Albatros, nikdy ty český éra nevzali na milost i když je jinak kupoval doslova celej svět a radši si lítali na svým šráku obšlehnutým od starýho Jakovleva ...

Někde jsem čet rozhovor s ing. Janem Vlčkem, kterej pod vedením ing. Rubliče v podstatě nakreslil Delfína a pak jako šéfkonstruktér spáchal i Albíka. A v tom rozhovoru byla zastrčená zmínka, jak tenkrát probíhala soutěž o univerzální cvičný éro pro Varšavskou smlouvu - zorganizovalo ji v roce 1961 Rusko v Moninu, samozřejmě jako největší budoucí odběratel - a taky tam mělo svýho účastníka Jak-30. Pšonci poslali PZL TS-11 Iskra a podle Vlčka se tenkrát spoléhali na to, že jako jediný měli už od prototypu do éra uvažovanou zástavbu leteckýho kanónu NR-23, což jim mělo zaručit úspěch u militantních ruskejch armádních kruhů. Jenže na co zapomněli, byla ovladatelnost éra při vzletu a přistání - Iskra vyžadovala rychlosti podobný jako bojový stíhačky a k samotnýmu elementárnímu výcviku na proudový éra se moc nehodila, i když byla rychlá a ve vzduchu obratná. V soutěžní komisi měl velký slovo tehdejší šéfkonstruktér podniku MiG Arťom Mikojan a ten vysloveně osobně doporučil na základě letovejch vlastností a chování éra k pilotovi vybrat jako vítěze soutěže do tý doby naprosto neznámej československej typ L-29 (konstrukce 1955-58, do služby zařazenej 1963; TS-11 Iskra konstrukce 1957-60, do služby v roce 1964, Jak-30 konstrukce 1955-60, do série se nedostal), tenkrát ještě nepojmenovanej - protože právě pojmenování "Delfín" bylo odsouhlasený na týhle soutěži v Moninu ... A co se moc neví, Vlček tam na férovku řek, že Mikojanovo doporučení nechat vyhrát L-29 bylo udělaný na truc Jakovlevovi, protože to byl ve vojensko-průmyslový oblasti nezanedbatelnej konkurent Mikojanova "impéria" a získáním kontraktu na výrobu cvičnýho éra pro východní polovinu světa by si značně polepšil - přitom Jak-30 byl právě s výjimkou chování v malejch rychlostech a na hranici přetažení lepší než L-29... Z toho vidíš, jak si už tenkrát někteří papaláši uměli zajistit lepší podmínky než jiní, i když to znamenalo nechat v něčem vyhrát klidně i "innostránce" ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pida_m



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 775
Bydliště: Karlovy Vary

PříspěvekZaslal: so červen 23 2018, 14:01    Předmět: Citovat

Teď mi táta povídal že v CR lítaj dvě L-410 s úpravou pro padání.
Obě maj Slovenskou imatrikulaci /OM-JUM Dubnica air/ a provozujou ji Brňáci a druhá OM-SAB je ta co sní praštili o RWY v Příbrami když zapoměli vytáhnout podvozek.
http://www.uzpln.cz/pdf/5gJbDrDk.pdf

Tady ve Varech se už dávno nepadá a ani to nepamatuju když mně rodiče tahali v kočáru po LKKV. Ale historek jsem slyšel hodně /vytahování paragána z nedalekého rybníka, sundavání holky z břízy letištníma hasičema..../.
A ani už tu není ta AN2 co z ní chcal olej tak, že na apronu /v tý době ještě tráva/ vždy stálo jedno lítáníchtěcí kuře s kýblem aby ho hned po zastavení pověsilo na háček pod motorem. To nebylo kvůli ekologii, ale ten oil se tam pak nalil zpátky.
A nějakmi to ani neláká, to spíše mi v poslední době láká na acrobatics Jirka D. a Petr K. Zatím jsem to zkoušel z Decathlonem /jako žák/ a dobrý -3G a +5G dávám v pohodě. //Ještě že sem nechodí mamka//.
Přeci jen nám Pánbůh nadělil éra abychom v nich lítali a ne z nich padali.



P1130179-300k for the web Bastlirna.JPG
 Komentář:
timhle.
 Velikost:  280.21 kB
 Zobrazeno:  78 krát

P1130179-300k for the web Bastlirna.JPG



_________________
píďa
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: ne červen 24 2018, 0:32    Předmět: Citovat

Ta zaverecna sprava o vysetrovani nehody nema chybu, 0 ludi zabitych, 0 tazko zranenych, 0 lahko zranenych/nezranenych, takze to bolo bezpilotne lietadlo? Nebol to USA dron, ktory zabludil? Laughing Inak to divne a nelogicke pouzivanie anglickych slov ci skratiek v kazdom z tvojich prispevkov je nejaka mozgova porucha, alebo iba pokus byt really cool? Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pida_m



Založen: Feb 04, 2010
Příspěvky: 775
Bydliště: Karlovy Vary

PříspěvekZaslal: ne červen 24 2018, 1:32    Předmět: Citovat

@PeteBurns: ta zpráva je úřední dokument ÚZPLN, >> Státní Ústav pro Odborné Technické Zjišťování Příčin Leteckých Nehod.
Číslo jednací:535/04/ZZ
Pokud v tomto dokumentu nechápeš obsah tabulky nadepsané v odstavci:"1.2 Zranění osob" tak si asi nemáme o čem dále povídat.

ADD2: "nelogicke pouzivanie anglickych slov ci skratiek v kazdom z tvojich prispevkov je nejaka mozgova porucha, alebo iba pokus byt really cool?": ano je to směska odvozená z mnou odsmazaných typických USzkratek, letecké frazeo a slangových výrazů ze školy..
Omlouvám se, pokud Tě to uráží a slibuji, že se polepším.
thanks regard.

_________________
píďa


Naposledy upravil pida_m dne ne červen 24 2018, 4:02, celkově upraveno 4 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PotPalo



Založen: May 13, 2009
Příspěvky: 4956
Bydliště: BA-Petržalka :(

PříspěvekZaslal: ne červen 24 2018, 9:03    Předmět: Citovat

Zdá sa mi to, alebo to tu už cca stranu naspäť nieje vtipné? Chcelo by to prečistiť.
_________________
Silou vybrať peniaze od ľudí a následne za ne spraviť niečo proti ľuďom, s čím nesúhlasia, to je civilizácia?! Tento systém je chorý a vedie do záhuby.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19496
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne červen 24 2018, 10:00    Předmět: Citovat

Máš pravdu, trhám vlákno.
_________________
Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Kremik



Založen: Mar 30, 2012
Příspěvky: 3571
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne červen 24 2018, 12:37    Předmět: Citovat

Kdo je TJSSN? Už to vidím ve druhém vláknu, takže to asi nebude překlep. Znám zkratku hodnê podobnou, je to ten samý, nebo někdo přibyl? Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Yarda1



Založen: Feb 11, 2009
Příspěvky: 2569

PříspěvekZaslal: ne červen 24 2018, 13:40    Předmět: Citovat

Když už se píše o lítání.
Nedávno jsem se po delší době zašel podívat do leteckého muzea v Kbelích, je tam otevřený nový hangár (nevím odkdy, když jsem se tam byl podívat před několika lety, tak se tam ještě nemohlo) a je tam k vidění i TS-11.
U nás se taky skákalo z L-410, myslím z toho co pak havaroval na Slovensku
https://www.aeroweb.cz/clanky/4944-lnvu-dosetril-lonskou-kolizi-dvou-l-410
pak jsem na letišti viděl i tohle éro, jestli se skákalo i z něj, nevím.
http://www.pilotinfo.cz/wp-content/uploads/2016/10/Let-L-410-FG.jpg
Teď už nějakou dobu tu vrčí akorát andula.

BTW: Nejsem si jistý, zda bych chtěl absolvovat seskok padákem u firmy s tímhle názvem
http://www.paraskolaimpact.cz/imgs/webparaskola.jpg
Sad

_________________
Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lesana87



Založen: Sep 20, 2014
Příspěvky: 3328

PříspěvekZaslal: ne červen 24 2018, 14:00    Předmět: Citovat

Kremik napsal(a):
Kdo je TJSSN?

TJSSN = Ten Jehož Slova Se Nezpochybňují - JEDEN místní US = Univerzální Specialista.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: ne červen 24 2018, 16:45    Předmět: Citovat

pida_m napsal(a):
........Moc to po sobje nečtu ,ale snažím se česky. Grammar ani sloh mi moc nejdou, těžím z toho že hodně čtu český knihy. Sem obyčejnej českej kluk, kterej občas bydlí jinde.
TO ALL> opravdu nemám žádný www.stránky ani FB, Twitter... účet. V případě že tady mám plnou schránku, tak na pida-m@gmx.us
děkuji.
Aha, chapem, takze to predsa len vyzera na kombinaciu mozgovej poruchy a nutkaniu byt za kazdu cenu nieco viac a upozornovat na seba - len preto, ze zije v USA? Laughing To je akoze nieco viac, ci dokonca zasluzne? Rolling Eyes Ocividne je jeho cestina uplne jasny materinsky jazyk, bezproblemova, takze na ospravedlnenie nie je ziadny dovod - ja takisto uz dlhe roky nezijem na SK, ale v UK, USA a Norsku, manzelku mam Venezuelcanku, takze inak ako po anglicky a spanielsky nerozpravam, a napriek tomu nemam potrebu tu trapasit s anglickymi slovami ci skratkami, tym duplom pouzitymi uplne nezmyselne Wink
TJSSN sa nemusi vyhrazat, v auguste idem autom na SK, kludne sa mozem po ceste zastavit a bude mat prilezitost dat mi priucku rucne-strucne Twisted Evil Inak nic nove ohladom TJSSN a TJJSN? Uz su svoji? Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund