Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31648 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červen 18 2018, 20:55 Předmět:
Obojí jsem léta jezdil - fichtla ve verzi 21, fáčko jako kombíka - formana. Je to nostalgie, ale z dnešního pohledu už bych ani jedno nechtěl - ani dvoutaktní prskolet, kterej byl zamrzlej ve vývoji někde na úrovni polovičky 60. let (samozřejmě vinou RVHP přerozdělování produkce, který nameldovalo malý motocykly do "kompetence" dederónům), ani přelomovej typ škodofky na koncepci "všecko vpředu" - protože měla stejně jako její těsná předchůdkyně v koncepci "všecko vzadu" stejnou = naprosto nulovou protikorozní ochranu. Kdyby bylo bejvalo fáčko dostalo žárovej ponornej celopozink jako ho dostala oktávka a fábule jen o pár roků pozdějc, bylo by to do dneška velice konkurenceschopný vozidlo. Jenže nechráněný plechy plus česká sůl na zimních silnicích = během pár roků z auta vrak na odpis .... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7505 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út červen 26 2018, 20:54 Předmět:
citace:
stejnou = naprosto nulovou protikorozní ochranu
Favorit v tom nebyl sám. Pamatuješ počátek devadesátých let, co těch aut u nás bylo? A nyní? Mám na mysli Uno, Tipo, Kadett, Golf, Escorty... Co naopak nehnilo byly Espace první a druhé generace (ty měly pozink "kostru" a panely byly laminát či co) a kupovivu Peugeoty. Třeba i blbá 205 ve srovnání s "vrstevníky" skoro nehnila. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7505 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st červen 27 2018, 20:29 Předmět:
Peugeot 306 nijak nečněl nebo se nepropadal; ve srovnání s vozy stejné třídy... A verze S16 nebo cabrio jsou docela lahůdkové záležitosti. Co je naopak eklhaft (stojící po boku "nádher" jako Fabia sedan nebo Pokojstr) je 306 sedan a 206 sedan... Ano, existuje to, ale prodávalo se to na Balkáně a v Rusku. No a taky v jižní Americe. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33757 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st červen 27 2018, 20:47 Předmět:
No a 406, to bol iny hnus. Mali sme vo firme, dvojliter benzin. Ak to fungovalo, tak motor bol celkom slusny (ak nezhasinal pocas jazdy). Lenze to islo iba rovno, riadenie odporne makke, rovnako prevodovka (nevedel som, ci radim 1, 3 alebo 5) a rovnako brzdy. Fuj, vtedy sa mi viackrat snivalo, ze idem autom a ono to nebrzdi.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4038 Bydliště: Zlín
Zaslal: st červen 27 2018, 20:56 Předmět:
U favorita by stačilo, kdyby v továrně montovali plastové podběhy (které třeba u oktávek dostávaly jen lepší verze, takže ve fabrice evidentně věděli, že jsou tam potřeba, ale v rámci plánované životnosti je tam nedávali) a lépe ošetřili několik málo kritických míst, a životnost kastle by se dramaticky zvýšila. Ale vzhledem k tomu, že favority jezdí v běžném provozu dodnes, to asi tak špatné auto nebylo. Jen je prostě potřeba se o tu kastli aspoň trochu starat. Současné výrobky Škoda Auto taky pěkně hnijou, akorát to není tak vidět a nikdo to neřeší, protože je to přece pozinkované.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7505 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st červen 27 2018, 21:05 Předmět:
No jo, celková "měkkost" a řazení "odhadem" se vyčítalo skoro všem Francouzům a něco pravdy na tom bylo. 405, 406 a 605 to byly takový rozhoupaný gauče.
Frantíci ale uměli (když chtěli) i pořádně ostré vozy - 205 GTI, 106 XSi, Clio 16V, R 21 2L Turbo... To byly hodně dobré káry.
No a k těm Š 120...
kodovka.jpg
Komentář:
Časopis Motor 4/1987
Velikost:
221.68 kB
Zobrazeno:
303 krát
_________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33757 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st červen 27 2018, 21:11 Předmět:
Tiez sme ju mali. Bola to 120 GLS - exportna verzia - a aj tak sa to furt sralo. Nestartovalo to, prehrievalo sa, nekurilo, hluk hrozny. Ja som to nastastie nikdy neriadil, bol som este maly.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7505 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st červen 27 2018, 21:18 Předmět:
My to taky měli. Š 125L, rok výroby 06/1989. Čili poslední verze, pětikvalt. Kupodivu se to moc nesralo, chladilo to (soudruzi to nějak upravili), taky to netopilo, rambajs v tom nebyl až tak strašný; zejména díky té pětce. Dalo se s tím jet normálně 100-120 km/h a ještě to (v rámci možností) bylo snesitelný.
V roce 2004 přešla z rodiny ke mě, to to mělo asi 80.000 km a sešup byl celkem rychlý. Co mohlo, to se začalo srát a jak se do toho sáhlo, tak se vysypaly čtyři věci okolo. I přesto, že to mělo pravidelnou údržbu. V roce 2006 prodáno romovi občanského původu za 6000,- Kč. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17514 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st červen 27 2018, 22:31 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
No jo, celková "měkkost" a řazení "odhadem" se vyčítalo skoro všem Francouzům a něco pravdy na tom bylo. 405, 406 a 605 to byly takový rozhoupaný gauče.
Pažouta 405 Combi 1900 dehet jsem měl a vůbec si nemůžu stěžovat. Najel jsem na něm 190 tisíc a za celou dobu jediný co se podělalo byly vyrezlý jehly v ramenech zadní nápravy. Jezdil jsem běžně pod 5/100. Když se vyhodily zadní sedadla tak se v tom odvezlo srašně moc. Před tím jsem měl 120 LS a to byl v porovnání s Pažoutem strašnej žebřiňák. Výroba 1989. Koupil jsem ho 2 roky starej s 40 tisícema. Prodal jsem ho po 8 letech známýmu, jezdí s ním dodnes každěj den na stavby, vozí v něm stavební matroš a nářadí, treba i kalfas s maltou. Na motoru je bez jakýkoliv opravy přes 450 tisíc.
Který auto by vyrobený dnes a nebo za bolševika něco takovýho vydrželo? _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31648 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 28 2018, 1:36 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
...Co je naopak eklhaft (stojící po boku "nádher" jako Fabia sedan nebo Pokojstr) je 306 sedan a 206 sedan...
Hele, ty nádhero, zajeď si do Mladý Bolky do muzea Škodifky a tam si prohlídni KONCEPT Roomstera z roku 2003 - a pak teprv něco povídej. Kdyby se dostal do série v podstatě tak, jak byl navrženej, neměl by VW s nějakým Caddym a Touranem moc šancí uspět. To, co se pak jako Roomster v reále vyrábělo, byl jen slaboučkej odvar - a přes to to je praktičtější auto než třeba takovej Sněhulák. Původní konstrukce počítala s jiným podvozkem (v podstatě O2) včetně možnosti osadit 4x4 s Haldexem, úplně jiným prosklením, s jinou polohou sedaček ... Jenže ve Vlkohradě řekli velký soudruzi NEIN a aby se neřeklo, tak konstrukce dostala v doslova šibeničním termínu 2 let za úkol předělat design na podvozek vpředu shodnej s menším Polem/Fábulí, aby bylo v programu výroby malý užitkový vozidlo odvozený jako by od fábule. Proto se často tvrdí, že Roomster je odvozenej od fábule - h0vn0 h0vn0, slavnej soude, bylo to přesně obráceně, koncept Roomstera byl dárce a na podvozek fábule se musel nakroutit a upižlat, aby se to na sebe vůbec dalo nasadit ... Takže Roomster byl daleko větší kompromis, než by se zdálo, a přesto jich z fabriky v Kvasinách a zčásti i ve Vrchlabí vyjelo skoro půl miliónu - a v bazarech se skoro ani neohřejou, jakej je o ně zájem ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7505 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt červen 28 2018, 6:34 Předmět:
Ale ale, proč se tak čertíš? Nikomu neberu to, že je Pokojstr praktický auto s (asi) dobrou technikou nebo to, že se to neprodává a není to oblíbený. Bodejť ne, na míchačku, basy s pívem z Kauflandu a podobný je to určitě dobrý auto.
Osobně se mi ale zdá ošklivý a nelíbí se mi. Ovšem, vkus je věc individuální a existují lidé, co si koupí (a líbí se jim) Fiat Multipla, jakýkoli SsangYong nebo třeba Pontiac Aztek. Proti gustu... _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.