Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení akumulátoru přes zásuvku v autě

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Karbus



Založen: Oct 28, 2008
Příspěvky: 61

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2018, 6:58    Předmět: Nabíjení akumulátoru přes zásuvku v autě Citovat

Ahoj,
rád bych si do auta dal druhý akumulátor pro napájení spotřebičů ve chvíli, kdy neběží motor. Dobíjený bude jen za chodu vozidla, což bude zajištěno pomocí relé ovládného komparátorem (po startu se zvedne napětí=> sepne relé). Akumulátor bude mít kapacitu 44 Ah. Jak byste řešili omezení proudu do akumulátoru? Nemůžu překročit proud pojistky zásuvky 12V, tj. cca 15A.
Napadá mě např. žárovka do předního světlometu, ale nemám představu, jak se to bude chovat. Napadá někoho z vás lepší zapojení?
Děkuji.
JK
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Neniu



Založen: May 01, 2015
Příspěvky: 1162
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2018, 11:49    Předmět: Citovat

Však 15 A je pořádný nabíjecí proud pro akumulátor s kapacitou 44 A a akumulátoru určitě nedělá moc dobře. Skoro by se dalo říci, že jej dost poškozuje.

Myslím si, že pokud akumulátor připojíš do zásuvky, tak nabíjecí proud bude díky odporu kabelů omezen tak, že to nebude potřeba řešit.

Regulace žárovkou je dobrá, ale je na ní úbytek napětí a mohlo by se ti stát, že druhou baterii nikdy nenabiješ. Řešením by bylo použít žárovku, která za studena má opravdu malý odpor, nějakou pořádnou halogenku či něco podobného. Žárovka do světlometu má 55 W, takže při plném svitu jí teče proud cca 4,5 A. Odhaduji, že by to chtělo žárovku tak 500W, aby nekladla při normální provozu téměř žádný odpor.

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2018, 12:02    Předmět: Citovat

V podstatě ji může po nějakém vyhodnocení a čase překlenout druhým relátkem. Úbytek bude ale stejně klesat s klesajícím proudem a to vlákno bude až na výjimky prakticky studený.
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2794
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2018, 18:52    Předmět: Citovat

On ten nabíjecí režim pro přídavný akumulátor nebude úplně ideální.
Běžně výrobci udávají nějaký rozsah napětí pro režim StandBy, což je v autě) a poněkud vyšší napětí pro režim CycleUse (a to je při cyklickém nabíjení a vybíjení).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Neniu



Založen: May 01, 2015
Příspěvky: 1162
Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)

PříspěvekZaslal: út červenec 03 2018, 19:12    Předmět: Citovat

monterjirka napsal(a):
Běžně výrobci udávají nějaký rozsah napětí pro režim StandBy, což je v autě) a poněkud vyšší napětí pro režim CycleUse (a to je při cyklickém nabíjení a vybíjení).


No pokud vím, tak většina dobíjecí automatiky v autě je nastavená spíše na napětí 14,4 V čili to odpovídá režimu "Cycle Use".

Jinak pokud budeš akumulátor nabíjet na napětí doporučené pro "Standby use", což bývá cca 13,8 V, tak mu rozhodně neublížíš, spíše mu naopak docela prospěješ, ačkoli se nevyužije jeho kapacita na plno.

Také záleží, jakou baterii chce použít. Jestli normální startovací nebo nějakou jinou.

Mimochodem, existují nabíječky, které umožňují dobíjet 12V akumulátor z palubní sítě auta. Mají v sobě měnič a tak mohou dávat na výstupu více, než mají na vstupu. Možná by to byla také cesta.

_________________
Jsem na cestě k šípku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund