Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vadná autobaterie - jak přeměřit
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18639
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po listopad 18 2019, 11:27    Předmět: Citovat

Ano .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33753
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po listopad 18 2019, 11:55    Předmět: Citovat

Ano, nieco sa tam prerusi. Mne odisla po 8 rokoch - rano som normalne prisiel do roboty a ked som chcel odist, tak namiesto startovania vsetko zhaslo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6069
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: po listopad 18 2019, 12:28    Předmět: Citovat

To se mi stalo dvakrát, baterie po opravě auta v servisu, kde jí měli odpojenou, ztratila kapacitu.
Vždy byl v prdeli krajní + článek a popraskaný hřebínek připojení.
Baterie byla stará 2 a 4 roky, auto Favorit, Felicie.
Teď mám Octavii I 1.6, spravuji si jí sám, baterka je tam 10 let a nemá nejmenší problém Smile
Spotřebu mám po samodomoúpravách asi 6,5 na popojíždění do krámu 5km a asi 5,8l/100km 180km trase s dálnicí a celkovým průměrem 80km/h, když jedu na dálnici 150, tak se dostanu přes 90km a v průměru na 6,3l, je to asi tak 15 minut k dobru Smile
Je to asi o 0,5l míň, než když to bylo nový, tu trasu 180km jsem jel asi 100x.

Pro BOBOBO, vůbec si nemyslím, že by to pojebali ti automontéři Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hape



Založen: Feb 08, 2010
Příspěvky: 453
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)

PříspěvekZaslal: po listopad 18 2019, 20:10    Předmět: Citovat

Taky mi takhle náhle umřela baterka, strá asi 9 let. Přijel sem tenkrát na oběd a po obědě už sem nenastartoval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt únor 27 2020, 12:11    Předmět: Citovat

Tak se mi opět náhle vybila baterie v autě, po tom co auto cca 4 dny stálo. Zajímavé, ta baterie byla zakoupena cca před 14 měsíci takže je ještě záruce, zkusím ji připojit k nabíječce a uvidím. Zatím jsem měřil zda není nějaký nežádoucí klidový odběr v autě a zdá se vše ok, včetně dobíjení. Nastartoval jsem auto pomocí externího zdroje a měřil klešťákem nabíjecí proud do baterie při volnoběžných otáčkách motoru a naměřil jsem cca 8-9A, není to nějak moc nebo je to normální?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6026
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt únor 27 2020, 12:21    Předmět: Citovat

Kolegovi dělalo jedno celkem nové Volvo to, že po dojetí do garáže a zhasnutí motoru se za chvíli (to už od něj kolega odešel) zapnul větrák na chladiči - a občas se pak nevypnul, až do úplného vybití baterky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18639
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt únor 27 2020, 15:19    Předmět: Citovat

Měls přidat plyn a měřit . Co je to volnoběh , co je to péro ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt únor 27 2020, 15:53    Předmět: Citovat

sr71 napsal(a):
...Nastartoval jsem auto pomocí externího zdroje a měřil klešťákem nabíjecí proud do baterie při volnoběžných otáčkách motoru a naměřil jsem cca 8-9A, není to nějak moc nebo je to normální?
Je to úplně normální, obzvlášť při úplně vybitý baterce. Kdybys ve stejný situaci přišlápnul plyn a měřil proud do baterky při nějakejch 2500RPM na klikovce, asi by ses polekal - takhle vytřískaná baterka je schopná žrát z alternátoru jakožto relativně tvrdýho zdroje napětí klidně i několik desítek ampér. Jediný co jí při tom hrozí je zvýšená sulfatizace desek, protože se při takovým proudu prudce ohřeje elektrolyt. Přebití jí nehrozí, pokud správně funguje regulátor a napětí na alťasu nepřekročí 14,5V. Jak se totiž začne vlivem rostoucího náboje zvyšovat vlastní elektromotorický napětí baterky, klesá rozdíl napětí, kterej určuje proud tekoucí imprdelancí obvodu alternátor - vodiče - baterka - kostra. Proud baterkou tak poměrně rychle, v čase v řádu desítek minut, klesne na hodnoty obvyklejší při dobíjení mimo auto (5-10A) a dál postupně klesá.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
miroja



Založen: Feb 28, 2006
Příspěvky: 1801
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

PříspěvekZaslal: čt únor 27 2020, 15:59    Předmět: Citovat

sr71 napsal(a):
Tak se mi opět náhle vybila baterie v autě, po tom co auto cca 4 dny stálo...

Autoradio mas povodne, alebo si ho menil za nejake komercne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt únor 27 2020, 22:14    Předmět: Citovat

autoradio je tam originální
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vasekpetr1



Založen: Jun 20, 2005
Příspěvky: 853
Bydliště: Hospoda u Třebíče

PříspěvekZaslal: pá únor 28 2020, 10:54    Předmět: Citovat

sr 71: nenašel jsem, co vlastníš za auto, ale zkontroluj i ty různě "zašité" žárovky osvětlení (třeba v kufru nebo v odkládací skříňce před spolujezdcem), co se vypínají koncákem, ten únavou už nevypíná a svítí do úplného vybití. Některá auta mají odstavení těchto osvětlení po čase, ale chce to zkontrolovat. Už jsem to v mé "béčkové Zafiře zažil, že v odkládací skříňce se vlivem přechodového odporu vytavil koncák žárovky, ten se posunul a nevypínal. Skončilo to vybitím baterky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2474
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: ne duben 19 2020, 14:42    Předmět: Citovat

Jedná se v mém případě o Opel Astra H, bude to dost možná něco takovýho co píšeš, protože baterie se mi už několikrát náhodně vybila bez dalších jasných souvislostí. A mezi těmi případy kdy se to stalo naopak normálně drží bez náznaků vybíjení i při delším odstavení auta (např. auto 14dní v garáži). Taky jsem nikdy, když jsem to zrovna měřil, žádný nežádoucí odběr z baterie nezjistil. Zajímavý je že podobné náhodné vybití bez zjevných příčin se už cca 2x stalo známému který má Zafiru B (obě to jsou vlastně technicky stejná auta)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 19 2020, 15:48    Předmět: Citovat

Je to 14 dní, v podstatě těsně po začátku karantény - ten první víkend. V pondělí ráno jsem málem neodjel do práce, protože mi v autě nejspíš vinou mrazivý noci odpadnul ze skla přísavkovej držák telefonu a při pádu zmáčknul levou páčku pod volantem = rozsvítil levý obrysovky na autě a číslovky. Už při příchodu k autu jsem viděl, že levá obrysovka svítí, i když já ji nezapínal - a měl jsem neblahý tušení. Centrál mi sice normálně odemknul, kontrolky se rozsvítily, ale baterka už neměla dost šťávy na to protočit motor startérem. Nakopnul jsem přes kabely od náhodně projíždějící ovce (paní sice namítala, že to neumí, ale stačilo jí slíbit, že mi stačí jen aby najela levým blatníkem k Drobkovu čumáku, nevypínala motor a odjistila svoji kapotu, že zbytek obstarám bez problému sám) a dojel necelý 4 kiláky do práce - baterka se tím dobila natolik dostatečně, že odpoledne sice vychladlý, ale ne zmrzlý auto normálně nastartovalo. Po dojetí domů šla baterka na NEPROCESOROVOU nabíječku až do rána - odpojoval jsem ji při svorkovým napětí asi 15,5V, takže ještě ne "nahipanou do běla". Nabíjecí proud indikoval měřák zvečera na cca 7,5A, k ránu už jen asi 2,5A. Samotná příčina vybití baterky mě ale hodně překvapila ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6069
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: ne duben 19 2020, 16:03    Předmět: Citovat

Když jem měl ještě Feldu, tak jsem tam měl nějakej dodělanej dálkáč Jablotron a ten žral asi 50mA.
A taky jsem tam měl autorádio, to mělo vyndavací panýlek, ten když jsem nevyndal, tak to baštilo dalších 80mA.
Když jsem to koupil, tak jsme jeli na týden na hory a když jsme dorazili na parkoviště, tak už jsem to nenatočil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
robo



Založen: Apr 08, 2004
Příspěvky: 3292
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: po duben 20 2020, 13:54    Předmět: Citovat

Na starším audi dojel domů a už neodjel, netočil startér, takže buď baterie, ořech u spínací skřínky a nebo startér. Ořech špatný, hezky opálený dva kontakty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund