Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1282 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: ne červen 17 2018, 20:46 Předmět:
po pripojeni baterky do auta zmeraj na nej napetie, potom zmeraj aj kostru voci + svorke starteru alebo alternatora
je mozne ze mas problem v kabloch, co je to za auto?
alebo skús takto - baterku pripoj do auta. Priamo do olovených kontaktov pichni Voltmetrové meracie káble. Niekto nech ti otočí kľúčikom na štart. Keď napätie spadne pod viac ako 10V a štartér neroztočí nemáš čo riešiť. Baterka je v keli.
po pripojeni baterky do auta zmeraj na nej napetie, potom zmeraj aj kostru voci + svorke starteru alebo alternatora
je mozne ze mas problem v kabloch, co je to za auto?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červen 17 2018, 21:50 Předmět:
kolovratek7 napsal(a):
...
Jinak teď večer jsem zkoušel napětí a baterka má rovných 13V. Ležela jen doma odpojena asi 11 hodin.
Horší je co teď dále? Po zapojení do auta neškytne ani startér a hned v autě svítí červená kontrolka baterky
....
No, panstvo, myslím že vůbec neumíte číst.
Kolovrátku - KDY svítí ta kontrolka? Rozsvítí se po zapnutí klíčku, nebo ještě před ním? Tohle vypadá na závadu v obvodu buzení alternátoru, dost možná i proražený diody - a taky trochu to ukazuje na startér.
Nejdřív ze všeho bych vzal startovací káble a zkusil auto nastartovat bez otočení klíčkem do startovací polohy, jen se zapnutím zapalování do první polohy, přímo kabelem připojeným na odpovídající svorku startéru. Pokud se tak startér roztočí a motor chytne, je závada buď ve spínací skříňce (ořech), nebo v cívce normálně vystrkující elektromagnetem pastorek do záběru, případně někde v drátech mezi nima. Baterka i startér musejí bejt samozřejmě bezvadně ukostřený.
Tohle na vadnou baterku skutečně nevypadá - daleko spíš je závada v elektrice auta, možná jsou tam 2 fčely najednou - jednak to blbě dobíjí, druhak je něco s tou startérovou cívkou. Ale to už je tip na konkrétní závady a musí se ověřit přímo na autě, nějaká špekulace přes net je zbytečný mlácení prázdný slámy. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
EKKAR - tá odpovedujúca svorka štartéru má číslo 30, alebo 50 ?
Lebo takýto spôsob som ešte neskúšal (a ani nepočul)...štartovacími káblami - tak ako to ďalej opisuješ....
1 - Baterka byla doma a po víc jak 24 hodinách napětí 12,92V
2 - Po připojení do auta se napětí nezměnílo, možná méně o jednu setinu Voltu
3 - Po otočení klíčku do polohy start napětí spadlo na 12,70V a šlo postupně dolů
4 - Po pokusu o start se hodnota napětí neměnila, stačilo jak to bylo v poloze ON a pomalinku napětí klesalo, u 12,60V jsem klíček vytáhl
5 - Při pokusu o start startér ani neškytne a slyším akorát spínání nějakého tlačíka pod volantem(asi spínací skříňka)
6 - Po cca 5 minutách bylo napětí na baterce už 12,80V a nechal jsem to zapojené ... dál nvm co s tím
Jinak kontrolka baterky svítí ihned po otočení klíčku do polohy ON.
Zkusil bych to i s tím startem přes kabely, ale netuším kde připojit + ... je to špatně přístupné, přikládám foto.
Tak nějaká další rada, kde může být zakopaný pes? Dodávám, že s autem jsem normálně dojel a nastartovat nejde z ničeho nic. Porucha baterky asi vyloučena, předpokládám-li dobře.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31646 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 19 2018, 9:24 Předmět:
Ta šedá kulatá věc uprostřed je cívka. Vede k ní tenkej černej kabel s bílým proužkem - to je od spínačky. Přivedením +12V na něj má cívka vystrčit pastorek do věnce spojky a zároveň sepnout silovej obvod tlustým kabelem od + baterky do startéru. Kabel jde na šroubovací svorky na konci tý cívky - jsou tam dvě, na jedný vidím gumovej klobouček. Když dáš startovací kabel od + baterky na jednu z těch dvou svorek, musí se startér naprázdno roztočit. Na druhý bude ticho - to je ta, co vede od baterie ke spínači. Zkus dát plus od baterky nejdřív na konektor toho kabelu s pruhem a pak na zkoušku i na ten silnej na svorce. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ještě tu nepadla důležitá věc: Zkontroluj důkladně kostřící kabel. Bývá často u některého oka uhnilý a pozor, není to vidět. lisované spoje jsou totiž obvykle přetažené silnou smršťovačkou, která drží jak pes. Je třeba s tím pořádně zacvičit.
Podľa toho ako popisuješ ,to vyzerá na poruchu cievky štartéra, alebo spínacej skrinky - kontakt č.50
Odmeraj napätie na vyznačenom kontakte cievky ( 50 ) - pri zapnutí spínacej skrinky na ŠTART sa tam objaví +12 V
Ak tam napätie nebude - je vadná spínačka, alebo káblovanie od spínačky k štartéru.
Keď tam napätie bude - je zrejme vadná cievka štartéra.
Druhá možnosť odskúšania štartéra - na vyznačený vývod cievky ( 50 ) priveď nejakým káblom +12 V z baterky. Keď cievka cvakne, štartér by sa mal roztočiť aj s motorom. Rozpoj pred skúšaním konektor označený druhým rámikom - pre istotu.
Ak cievka cvakne ,ale štartér sa neroztočí - môže byť chyba v hlavných prívodoch - to sú tie veľké v tvojom prípade hrdzavé spoje na cievke - skús ich dotiahnuť / očistiť !!! nezabudni pri doťahovaní odpojiť baterku!!!
Ak sa ani potom štartér nepohne - chyba bude vo vnútri štartéra - cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
Trochu by sa tomu dalo pomôcť spojením tých dvoch veľkých kontaktov nakrátko ( štartér by sa mal vtedy roztočiť,ale bez otáčania motora ) a nechať ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.
....Inak len štartér von na repas / výmenu.
Tak jsem provedl další postup dle rad. Na obrázku co přikládám, jsem připojil plus k cívce(na obrázku šipka s číslem 1) a startér začal lupat, ale žádný start, pokud by to mělo startovat. Mínus jsem nechal zapojené v autě na baterce.
Zde video s lupáním/cvakáním: https://streamable.com/rlxa8
Napětí po této zkoušce bylo 12,8V.
Tak jsme blíže detekování problému? ... Samozřejmě moc všem děkuji za pomoc.
Kde bych měl jinak hledat kostřící kabel, pokud to ještě s tím může souviset?
Kostřící kabel vede od minusové svorky obvykle do několika kostřících bodů- to už závisí od konkrétního typu auta. Zkus propojit motor a minus pól baterie startovacím kabelem. Pokud pak bude startér točit, je uhnilý ten kabel.
Cievka cvaká.... teraz skús +12 priviesť na svorku č.2 - štartér by sa mal točiť.
Už som to raz písal...cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
a nechaj ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.
AAAAA na tom videu len skúšaš cievku !!!
Musíš mať pripojený hlavný + kábel
Cievka cvaká.... teraz skús +12 priviesť na svorku č.2 - štartér by sa mal točiť.
Už som to raz písal...cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
a nechaj ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.
AAAAA na tom videu len skúšaš cievku !!!
Musíš mať pripojený hlavný + kábel
Tak startér se pěkně točí. Protočil jsem ho 2x cca 10 a 15 sekund. Startovací kabely pak už byly celkem teplé, tak jsem toho zanechal. Pokud tedy cívka cvaká a startér se točí tak je v pořádku? A kde hledat chybu dále?
Nastartovat ani po tomto nejde. Výsledek pořád stejný. Kontrolka baterky a ani cuknutí u startéru.
Předpokládám, že ukostření bude asi v pořádku, když startér a cívku jsem zkoušel pomocí zapojené baterky přímo v autě, jak jsem psal.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.