Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vadná autobaterie - jak přeměřit
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1282
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: ne červen 17 2018, 20:46    Předmět: Citovat

po pripojeni baterky do auta zmeraj na nej napetie, potom zmeraj aj kostru voci + svorke starteru alebo alternatora
je mozne ze mas problem v kabloch, co je to za auto?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1701
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: ne červen 17 2018, 20:59    Předmět: Citovat

alebo skús takto - baterku pripoj do auta. Priamo do olovených kontaktov pichni Voltmetrové meracie káble. Niekto nech ti otočí kľúčikom na štart. Keď napätie spadne pod viac ako 10V a štartér neroztočí nemáš čo riešiť. Baterka je v keli.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiriTom



Založen: Apr 26, 2017
Příspěvky: 1277

PříspěvekZaslal: ne červen 17 2018, 21:03    Předmět: Citovat

misocko napsal(a):
po pripojeni baterky do auta zmeraj na nej napetie, potom zmeraj aj kostru voci + svorke starteru alebo alternatora
je mozne ze mas problem v kabloch, co je to za auto?

Auto zde: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=85453&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

dred: tak bych to testnul také - nejjednodušší cesta k cíli... Smile

Pokud se napětí na baterii při pokusu startu nehne, vada v autě...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1701
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: ne červen 17 2018, 21:10    Předmět: Citovat

tak, tak...väčšinou je vtedy ulomený článok
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne červen 17 2018, 21:50    Předmět: Citovat

kolovratek7 napsal(a):
...
Jinak teď večer jsem zkoušel napětí a baterka má rovných 13V. Ležela jen doma odpojena asi 11 hodin.
Horší je co teď dále? Po zapojení do auta neškytne ani startér a hned v autě svítí červená kontrolka baterky
....
No, panstvo, myslím že vůbec neumíte číst.

Kolovrátku - KDY svítí ta kontrolka? Rozsvítí se po zapnutí klíčku, nebo ještě před ním? Tohle vypadá na závadu v obvodu buzení alternátoru, dost možná i proražený diody - a taky trochu to ukazuje na startér.

Nejdřív ze všeho bych vzal startovací káble a zkusil auto nastartovat bez otočení klíčkem do startovací polohy, jen se zapnutím zapalování do první polohy, přímo kabelem připojeným na odpovídající svorku startéru. Pokud se tak startér roztočí a motor chytne, je závada buď ve spínací skříňce (ořech), nebo v cívce normálně vystrkující elektromagnetem pastorek do záběru, případně někde v drátech mezi nima. Baterka i startér musejí bejt samozřejmě bezvadně ukostřený.

Tohle na vadnou baterku skutečně nevypadá - daleko spíš je závada v elektrice auta, možná jsou tam 2 fčely najednou - jednak to blbě dobíjí, druhak je něco s tou startérovou cívkou. Ale to už je tip na konkrétní závady a musí se ověřit přímo na autě, nějaká špekulace přes net je zbytečný mlácení prázdný slámy.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1701
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: ne červen 17 2018, 22:30    Předmět: Citovat

EKKAR - tá odpovedujúca svorka štartéru má číslo 30, alebo 50 ?
Lebo takýto spôsob som ešte neskúšal (a ani nepočul)...štartovacími káblami - tak ako to ďalej opisuješ....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kolovratek7



Založen: Nov 09, 2015
Příspěvky: 125

PříspěvekZaslal: út červen 19 2018, 9:12    Předmět: Citovat

Tak další info:

1 - Baterka byla doma a po víc jak 24 hodinách napětí 12,92V
2 - Po připojení do auta se napětí nezměnílo, možná méně o jednu setinu Voltu
3 - Po otočení klíčku do polohy start napětí spadlo na 12,70V a šlo postupně dolů
4 - Po pokusu o start se hodnota napětí neměnila, stačilo jak to bylo v poloze ON a pomalinku napětí klesalo, u 12,60V jsem klíček vytáhl
5 - Při pokusu o start startér ani neškytne a slyším akorát spínání nějakého tlačíka pod volantem(asi spínací skříňka)
6 - Po cca 5 minutách bylo napětí na baterce už 12,80V a nechal jsem to zapojené ... dál nvm co s tím

Jinak kontrolka baterky svítí ihned po otočení klíčku do polohy ON.

Zkusil bych to i s tím startem přes kabely, ale netuším kde připojit + ... je to špatně přístupné, přikládám foto.

Tak nějaká další rada, kde může být zakopaný pes? Dodávám, že s autem jsem normálně dojel a nastartovat nejde z ničeho nic. Porucha baterky asi vyloučena, předpokládám-li dobře.



Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31646
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út červen 19 2018, 9:24    Předmět: Citovat

Ta šedá kulatá věc uprostřed je cívka. Vede k ní tenkej černej kabel s bílým proužkem - to je od spínačky. Přivedením +12V na něj má cívka vystrčit pastorek do věnce spojky a zároveň sepnout silovej obvod tlustým kabelem od + baterky do startéru. Kabel jde na šroubovací svorky na konci tý cívky - jsou tam dvě, na jedný vidím gumovej klobouček. Když dáš startovací kabel od + baterky na jednu z těch dvou svorek, musí se startér naprázdno roztočit. Na druhý bude ticho - to je ta, co vede od baterie ke spínači. Zkus dát plus od baterky nejdřív na konektor toho kabelu s pruhem a pak na zkoušku i na ten silnej na svorce.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Dorota



Založen: Sep 12, 2011
Příspěvky: 44

PříspěvekZaslal: út červen 19 2018, 9:41    Předmět: Citovat

Ještě tu nepadla důležitá věc: Zkontroluj důkladně kostřící kabel. Bývá často u některého oka uhnilý a pozor, není to vidět. lisované spoje jsou totiž obvykle přetažené silnou smršťovačkou, která drží jak pes. Je třeba s tím pořádně zacvičit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1701
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: út červen 19 2018, 10:02    Předmět: Citovat

Podľa toho ako popisuješ ,to vyzerá na poruchu cievky štartéra, alebo spínacej skrinky - kontakt č.50
Odmeraj napätie na vyznačenom kontakte cievky ( 50 ) - pri zapnutí spínacej skrinky na ŠTART sa tam objaví +12 V
Ak tam napätie nebude - je vadná spínačka, alebo káblovanie od spínačky k štartéru.
Keď tam napätie bude - je zrejme vadná cievka štartéra.

Druhá možnosť odskúšania štartéra - na vyznačený vývod cievky ( 50 ) priveď nejakým káblom +12 V z baterky. Keď cievka cvakne, štartér by sa mal roztočiť aj s motorom. Rozpoj pred skúšaním konektor označený druhým rámikom - pre istotu.
Ak cievka cvakne ,ale štartér sa neroztočí - môže byť chyba v hlavných prívodoch - to sú tie veľké v tvojom prípade hrdzavé spoje na cievke - skús ich dotiahnuť / očistiť !!! nezabudni pri doťahovaní odpojiť baterku!!!
Ak sa ani potom štartér nepohne - chyba bude vo vnútri štartéra - cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
Trochu by sa tomu dalo pomôcť spojením tých dvoch veľkých kontaktov nakrátko ( štartér by sa mal vtedy roztočiť,ale bez otáčania motora ) a nechať ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.
....Inak len štartér von na repas / výmenu.

dlho som písal .....



starter.png
 Komentář:
 Velikost:  279.38 kB
 Zobrazeno:  110 krát

starter.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kolovratek7



Založen: Nov 09, 2015
Příspěvky: 125

PříspěvekZaslal: út červen 19 2018, 10:30    Předmět: Citovat

Tak jsem provedl další postup dle rad. Na obrázku co přikládám, jsem připojil plus k cívce(na obrázku šipka s číslem 1) a startér začal lupat, ale žádný start, pokud by to mělo startovat. Mínus jsem nechal zapojené v autě na baterce.
Zde video s lupáním/cvakáním: https://streamable.com/rlxa8

Napětí po této zkoušce bylo 12,8V.

Tak jsme blíže detekování problému? ... Samozřejmě moc všem děkuji za pomoc.

Kde bych měl jinak hledat kostřící kabel, pokud to ještě s tím může souviset?

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dorota



Založen: Sep 12, 2011
Příspěvky: 44

PříspěvekZaslal: út červen 19 2018, 10:41    Předmět: Citovat

Kostřící kabel vede od minusové svorky obvykle do několika kostřících bodů- to už závisí od konkrétního typu auta. Zkus propojit motor a minus pól baterie startovacím kabelem. Pokud pak bude startér točit, je uhnilý ten kabel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1701
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: út červen 19 2018, 10:55    Předmět: Citovat

Cievka cvaká.... teraz skús +12 priviesť na svorku č.2 - štartér by sa mal točiť.
Už som to raz písal...cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
a nechaj ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.

AAAAA na tom videu len skúšaš cievku !!!
Musíš mať pripojený hlavný + kábel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kolovratek7



Založen: Nov 09, 2015
Příspěvky: 125

PříspěvekZaslal: út červen 19 2018, 11:28    Předmět: Citovat

dred napsal(a):
Cievka cvaká.... teraz skús +12 priviesť na svorku č.2 - štartér by sa mal točiť.
Už som to raz písal...cievka nevládze zasunúť pastorok do venca ( prach,bordel,hrdza ) preto sa hlavné kontakty vo vnútri cievky nezopnú.
a nechaj ho chvíľu bežať, aby bordel z hriadeľa pastorka opadal.

AAAAA na tom videu len skúšaš cievku !!!
Musíš mať pripojený hlavný + kábel


Tak startér se pěkně točí. Protočil jsem ho 2x cca 10 a 15 sekund. Startovací kabely pak už byly celkem teplé, tak jsem toho zanechal. Pokud tedy cívka cvaká a startér se točí tak je v pořádku? A kde hledat chybu dále?
Nastartovat ani po tomto nejde. Výsledek pořád stejný. Kontrolka baterky a ani cuknutí u startéru.

Předpokládám, že ukostření bude asi v pořádku, když startér a cívku jsem zkoušel pomocí zapojené baterky přímo v autě, jak jsem psal.

Po tomto napětí na baterce pořád stejné, 12,80V
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dred



Založen: Apr 08, 2007
Příspěvky: 1701
Bydliště: Handlová

PříspěvekZaslal: út červen 19 2018, 11:36    Předmět: Citovat

som sa mohol opýtať skôr... Cievka cvaká aj pri zapínaní cez spínačku ? Keď dáš do polohy štart ?

Pokiaľ áno - tak už len štartér von.... Cry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 2 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund